Avalon Ascedant noen erfaringer

Status
Stengt for ytterligere svar.

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Endre Askeland skrev:
Du om det ;) Dette er jo bra, fordi da er vi begge i stand til å vurdere hvilke innlegg som man har nytte av, og hvilke innlegg man ikke har nytte av.
ke skrev:
Nei stemmer det jeg har ingen nytte av dine innlegg slik du opptrer. Makan til arroganse skal du lete lenge etter.
Nå skal jeg trekke meg fra denne tråden for dette begynner og bli for dumt og det tror jeg du og skal gjør askeland
før du mister alt som heter troverdighet.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Stakkars trådstarter sier nå jeg. Her er det mye repressert aggresjon ute og går!

O.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Du har helt rett i at Avalon høyttalere er glad i effekt. Dette stemmer helt med min egen erfaring. Dette var vel også det rådet Sonicfrontiers fikk av selger når han eide Ascendant, hvis jeg har lest innlegget hans riktig.

mvh
Lyngen skrev:
Slik jeg leser tråden så mener noen at høyttalerne trenger mye effekt for å "blomstre". Jeg har ikke sett noen avbekrefte det?

Jeg har bare hørt dem på messene men har fått inntrykk av veldig gode høyttalere som farger veldig lite. Tannoy Glenair syntes jeg også har en anderledes spillemåte. Hva som er mest riktig er jo opp til kjøperne. Begge spiller musikk ;).

Jeg ser egentlig ikke at det burde være noen grunn til å krangle i denne tråden. De fleste eiere er jo storfornøyd med sine valg og må få lov til å være det. Eventuelle svakheter oppdages mye lettere senere når de eventuelt selges (generelt ment).
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Når vanlig musikklytting, hjemme hos erfarne hifi-/musikkentusiaster så som f.eks SonicFrontiers som har prøvd  mye utstyr med Ascendant, og all verdens av annet utstyr på alle slags nivåer, mennesker som oss som har holdt på med denne hobbyen på alle nivåer i 20 år og mer, som kan nær sagt alle knepene i boka med setup, fintunet anlegg og spilt tusenvis på tusenvis av timer musikk gjennom alle år; når slik lytting ikke er "under kontrollerte nok forhold" til å mene noe om hva man hører, da har man tilta. Beklager.

Når man så argumenterer på den måten, og videre understreker ting som "verdens beste forsterkere", finner så-som-så sannhetsvitner om det på nett osv, fremhever seg selv som den eneste som er seriøs nok, og omtaler andre som paranoide og tildels useriøse; da er det på tide å gå i seg selv litt.

Jeg vil råde til å ta en liten hifi-faste; begynne å utforske musikksamlinga, bli med på morsomme tråder på musikksidene, og gjenoppdage gledene ved hobbyen påny.

I beste mening. Vidar P
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
993
Antall liker
518
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hei igjen Endre.

Det som var meningen med mitt innlegg var å prøve å få deg til å ordlegge deg litt mer konstruktivt.

I tillegg til at jeg undres over manglende tilbakemedlinger fra ditt oppsett.

Når jeg nevner besøkende hos deg, sikter jeg hverken til OMF eller andre bekjente. "Vet" at det har vært folk (både medlemmer av HFS, og ikke) ute hos deg som ikke er uddelt positiv. Bergen er en liten by, og det ryktes fort hva som skjer i dette belastede miljøet ;)

Jeg er fortsatt interessert i å høre på ditt oppsett, hvis jeg en gang skulle få en invitasjon. Jeg lover å stille med åpent sinn. Det er bare gøy å høre andres oppsett, få del i deres prioriteringer og fokus m.m. Og kanskje viser det seg at det er du som har rett, at ditt anlegg spiller fletta av alt jeg har hørt før 8)

Men:

Du stiller i en helt annen budsjettklasse enn meg, og dine komponenter vil aldri være aktuelle for meg. Derfor er heller ikke ditt anlegg like interessant for meg som f. eks. Valentinos.

Over og ut
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Når vanlig musikklytting, hjemme hos erfarne hifi-/musikkentusiaster så som f.eks SonicFrontiers som har prøvd mye utstyr med Ascendant, og all verdens av annet utstyr på alle slags nivåer, mennesker som oss som har holdt på med denne hobbyen på alle nivåer i 20 år og mer, som kan nær sagt alle knepene i boka med setup, fintunet anlegg og spilt tusenvis på tusenvis av timer musikk gjennom alle år; når slik lytting ikke er "under kontrollerte nok forhold" til å mene noe om hva man hører, da har man tilta. Beklager.

Når man så argumenterer på den måten, og videre understreker ting som "verdens beste forsterkere", finner så-som-så sannhetsvitner om det på nett osv, fremhever seg selv som den eneste som er seriøs nok, og omtaler andre som paranoide og tildels useriøse; da er det på tide å gå i seg selv litt.

Jeg vil råde til å ta en liten hifi-faste; begynne å utforske musikksamlinga, bli med på morsomme tråder på musikksidene, og gjenoppdage gledene ved hobbyen påny.

I beste mening. Vidar P
Helt enig dette er det klokeste som er sagt i denne tråden.Har trekt meg fra denne tråden men føler jeg må gi honnør for slike kloke ord som det ikke har vært for mange av fra enkelte her.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Vel. Du må ha lest noe som jeg ikke har skrevet.

Hvis jeg har forstått det riktig, fikk ikke SonicFrontiers sin gamle Ascendant til å spille optimalt fordi han brukte en rør-forsterker som ikke klarte å levere nok effekt til Ascendant. Har jeg misforstått noe? SonicFrontiers poenterer dette selv også.

SonicFrontiers gjør også ett poeng ut av at han ikke har fått høre på Ascendant under optimale forhold(les nok effekt).

Hva har dette å si for det lydmessige sluttresultatet?

Jeg skrev at det var artig at en Edge forsterker er blitt kåret til å være verdens beste forsterker. Hva legger du i ordet artig?

Er ordet artig en påstand?

Betyr ordet artig for deg at dette er en påstand om noe?



Vidar P skrev:
Når vanlig musikklytting, hjemme hos erfarne hifi-/musikkentusiaster så som f.eks SonicFrontiers som har prøvd mye utstyr med Ascendant, og all verdens av annet utstyr på alle slags nivåer, mennesker som oss som har holdt på med denne hobbyen på alle nivåer i 20 år og mer, som kan nær sagt alle knepene i boka med setup, fintunet anlegg og spilt tusenvis på tusenvis av timer musikk gjennom alle år; når slik lytting ikke er "under kontrollerte nok forhold" til å mene noe om hva man hører, da har man tilta. Beklager.

Når man så argumenterer på den måten, og videre understreker ting som "verdens beste forsterkere", finner så-som-så sannhetsvitner om det på nett osv, fremhever seg selv som den eneste som er seriøs nok, og omtaler andre som paranoide og tildels useriøse; da er det på tide å gå i seg selv litt.

Jeg vil råde til å ta en liten hifi-faste; begynne å utforske musikksamlinga, bli med på morsomme tråder på musikksidene, og gjenoppdage gledene ved hobbyen påny.

I beste mening. Vidar P
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
"kremt" ... Fred over jorden..

Dette med at Avalon brukes predominant med FORSKJELLIGE merker på diverse verdensarenaer
har en sammenheng med hva noen syntes om dette, eller hva de ble demoa med antakelig...

Jeff Rowland og Spectral - (Antakelig beste match på forrige generasjon...) og Edge....
Det er også brukt Boulder (Boulder er litt avhengig av å ha rett kabling for å matche helt med Avalons... osv.

Det er ikke bare en oppskrift som vil funke... stabeishet funker derimot til sitt.

Jeg legger merke til at man ordlegger seg på bestemte måter rundt det man sel eier, noen med mer ildfull glede enn andre!!!
Jeg synes ikke man skal se ned på dette!!! Det er et tegn på ekte nydelse over ervervet komponent!!!

Det at da noen, gjerne de samme stadig krangler på vegne av det de eier, det er som det skal være...
Det som er litt barnslig, er at man ikke skal furte på vegne av det man eier...

Noen her gjør dette.
Ta ett balletak og slutt med slikt tøv... (Det er tuppen og lillemor tendenser... det er for teit... !!!)

Spill mer musikk og lytt til flere plater heller... ;)

Ta nå endelig dette med litt humor da. ;D

mvh
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Endre Askeland skrev:
Vel. Du må ha lest noe som jeg ikke har skrevet.

Hvis jeg har forstått det riktig, fikk ikke SonicFrontiers sin gamle Ascendant til å spille optimalt fordi han brukte en rør-forsterker som ikke klarte å levere nok effekt til Ascendant. Har jeg misforstått noe? SonicFrontiers poenterer dette selv også.

SonicFrontiers gjør også ett poeng ut av at han ikke har fått høre på Ascendant under optimale forhold(les nok effekt).

Hva har dette å si for det lydmessige sluttresultatet?

Jeg skrev at det var artig at en Edge forsterker er blitt kåret til å være verdens beste forsterker. Hva legger du i ordet artig?

Er ordet artig en påstand?

Betyr ordet artig for deg at dette er en påstand om noe?



Vidar P skrev:
Når vanlig musikklytting, hjemme hos erfarne hifi-/musikkentusiaster så som f.eks SonicFrontiers som har prøvd mye utstyr med Ascendant, og all verdens av annet utstyr på alle slags nivåer, mennesker som oss som har holdt på med denne hobbyen på alle nivåer i 20 år og mer, som kan nær sagt alle knepene i boka med setup, fintunet anlegg og spilt tusenvis på tusenvis av timer musikk gjennom alle år; når slik lytting ikke er "under kontrollerte nok forhold" til å mene noe om hva man hører, da har man tilta. Beklager.

Når man så argumenterer på den måten, og videre understreker ting som "verdens beste forsterkere", finner så-som-så sannhetsvitner om det på nett osv, fremhever seg selv som den eneste som er seriøs nok, og omtaler andre som paranoide og tildels useriøse; da er det på tide å gå i seg selv litt.

Jeg vil råde til å ta en liten hifi-faste; begynne å utforske musikksamlinga, bli med på morsomme tråder på musikksidene, og gjenoppdage gledene ved hobbyen påny.

I beste mening. Vidar P
Jeg synes du begynner og bli litt artig jeg nå askeland. ;D
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Peter, du er tydligvis bedre informert enn det jeg er. Disse besøkende som skal ha vært på besøk hos meg, har de vært på besøk når jeg ikke har vært hjemme, jeg vet ikke hvem de er? Kanskje kona har hatt lyttebesøk mens jeg har vært bortreist på jobb. Som sagt, du er tydligvis bedre informert enn jeg.
Her må du hjelpe meg. Kan du sende navn på de som skal ha vært på besøk hos meg, og hørt på dagens oppsett. Jeg vil være deg stor takk skyldig hvis du kan hjelpe meg med dette. Nå er jeg ett stort spørsmålstegn ??? ??? ???

Du må gjerne sende meg en privat email med navnene, hvis du ikke ønsker at de skal komme ut på sentralen. Nå venter jeg i stor nyskerrighet?

Hilsen
Endre
Peter skrev:
Hei igjen Endre.

Det som var meningen med mitt innlegg var å prøve å få deg til å ordlegge deg litt mer konstruktivt.

I tillegg til at jeg undres over manglende tilbakemedlinger fra ditt oppsett.

Når jeg nevner besøkende hos deg, sikter jeg hverken til OMF eller andre bekjente. "Vet" at det har vært folk (både medlemmer av HFS, og ikke) ute hos deg som ikke er uddelt positiv. Bergen er en liten by, og det ryktes fort hva som skjer i dette belastede miljøet ;)

Jeg er fortsatt interessert i å høre på ditt oppsett, hvis jeg en gang skulle få en invitasjon. Jeg lover å stille med åpent sinn. Det er bare gøy å høre andres oppsett, få del i deres prioriteringer og fokus m.m. Og kanskje viser det seg at det er du som har rett, at ditt anlegg spiller fletta av alt jeg har hørt før 8)

Men:

Du stiller i en helt annen budsjettklasse enn meg, og dine komponenter vil aldri være aktuelle for meg. Derfor er heller ikke ditt anlegg like interessant for meg som f. eks. Valentinos.

Over og ut
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Det eneste riktig her er vel å bruke ordet: Ditto ;)

ke skrev:
Endre Askeland skrev:
Vel. Du må ha lest noe som jeg ikke har skrevet.

Hvis jeg har forstått det riktig, fikk ikke SonicFrontiers sin gamle Ascendant til å spille optimalt fordi han brukte en rør-forsterker som ikke klarte å levere nok effekt til Ascendant. Har jeg misforstått noe? SonicFrontiers poenterer dette selv også.

SonicFrontiers gjør også ett poeng ut av at han ikke har fått høre på Ascendant under optimale forhold(les nok effekt).

Hva har dette å si for det lydmessige sluttresultatet?

Jeg skrev at det var artig at en Edge forsterker er blitt kåret til å være verdens beste forsterker. Hva legger du i ordet artig?

Er ordet artig en påstand?

Betyr ordet artig for deg at dette er en påstand om noe?



Vidar P skrev:
Når vanlig musikklytting, hjemme hos erfarne hifi-/musikkentusiaster så som f.eks SonicFrontiers som har prøvd mye utstyr med Ascendant, og all verdens av annet utstyr på alle slags nivåer, mennesker som oss som har holdt på med denne hobbyen på alle nivåer i 20 år og mer, som kan nær sagt alle knepene i boka med setup, fintunet anlegg og spilt tusenvis på tusenvis av timer musikk gjennom alle år; når slik lytting ikke er "under kontrollerte nok forhold" til å mene noe om hva man hører, da har man tilta. Beklager.

Når man så argumenterer på den måten, og videre understreker ting som "verdens beste forsterkere", finner så-som-så sannhetsvitner om det på nett osv, fremhever seg selv som den eneste som er seriøs nok, og omtaler andre som paranoide og tildels useriøse; da er det på tide å gå i seg selv litt.

Jeg vil råde til å ta en liten hifi-faste; begynne å utforske musikksamlinga, bli med på morsomme tråder på musikksidene, og gjenoppdage gledene ved hobbyen påny.

I beste mening. Vidar P
Jeg synes du begynner og bli litt artig jeg nå askeland. ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.282
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Huff..... Jeg hadde ingen planer om å skrive noe i denne tråden, da jeg ikke har noen erfaring med Avalon Ascedant.
Men den har jo flytt ut i en av de mest barnslige OT trådene som jeg kan huske å ha sett her på sentralen.
At ikke alle har de samme erfaringer og preferanser er jo noe som vi er klar over.
Men her var det erfarinene med Avalon Ascedant som var topic, og ikke sutring om at "Avalon og Edge er verdens beste, og alle som synes noe annet tar feil"

Dette tar jo helt av :-X

Over og ut!
 
B

Back_Door

Gjest
Imperial skrev:
Jeg legger merke til at man ordlegger seg på bestemte måter rundt det man sel eier, noen med mer ildfull glede enn andre!!!
Jeg synes ikke man skal se ned på dette!!! Det er et tegn på ekte nydelse over ervervet komponent!!!

Det at da noen, gjerne de samme stadig krangler på vegne av det de eier, det er som det skal være...
Det som er litt barnslig, er at man ikke skal furte på vegne av det man eier...



mvh
Kan kanskje si dette på en annen måte også: Det er ingen ting vi som foreldre er mer sårbare for, enn kritikk rettet mot egne barn. Selv lærerens tyngde i en slik sammenheng, kan være vanskelig å akseptere. Her tror jeg de fleste av oss kjenner seg igjen?
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
993
Antall liker
518
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hei Kaptein skyttergrav.

Jeg nevner ingen navn, og fatter ikke hvorfor du vil ha disse - bortsett fra å angripe disse også.

For ordens skyld, det er riktig at Bergensis Anonymis ikke har hørt ditt NÅVÆRENDE oppsett. Men høyttalerne skal være de samme, og elektronikken av samme merke. Men du har vel hatt DRAMATISKE bedringer i oppsettet når du har oppgradert.

Jeg skriver også det jeg har hørt av rykter om hvordan ditt anlegg låter, kort oppsummert, så er den saken oppklart. Det er ikke noe skremmende, hverken for deg eller andre...

Positivt: Scorer høyt på alle "hifi"parametere.
Negativt: Anemisk, mangler varme og sjel.

Dette kan du tolke dit du vil.

Hvordan andre oppfatter ditt anlegg burde være rimelig uinteressant, hvis det brukes til å lytte på. Da er det DIN opplevelse som teller, og det er du som skal være fornøyd - ingen andre (bortsett fra husstanden da...).

Jeg ønsker hverken å diskutere eller krangle her. Og avslutter mine kommentarer i denne tråden.

Håper du leser denne tråden om igjen - med et litt åpnere sinn. Kanskje du skjønner hvorfor svarene blir som de blir......
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Det var som jeg tenkte. Intet nytt under solen. Takk for at du kunne bekrefte for meg at det er ingen ukjente som har hørt mitt nåværende oppsett. Jeg syntes påstanden din var merkelig. Bra at du ikke er bedre informert enn meg. Du skremte meg litt der, men bare litt ;)

Du har helt rett i at hva andre måtte mene om lyden fra mitt oppsett, eller for en eier av ett annet oppsett,bare er interessant for eieren av oppsettet. Det er jo han som skal ha glede av sitt eget oppsett, ikke naboen. Dette har jeg prediktet i mange tråder på sentralen. Det har du sikkert fått med deg.
Og glede, det er noe som jeg virkelig har med mitt oppsett. Jeg storkoser meg nå med musikaliteten fra oppsettet, som jeg aldri før har gjordt. Det håper jeg du gjør med ditt oppsett også.

Dine bemerkninger om hvordan det låter hos meg er morsomme. Det viser for meg med all tydlighet at dette ikke stemmer med dagens lydsignatur fra oppsettet. Jeg må jo skrive at dette er min subjektive mening. Det kan jo tenkes at noen blir sur fordi jeg sier det jeg mener ;)

Morsomt å tenke på at det er ingen i din omgangskrets som har hørt mitt oppsett med isis ferdig innspilt. Spesielt med tanke på hva Edge NL Signature 1.1 monoblokkene gjør med isis, og også Edge G CD-spiller.

Dette er jo litt av problemet på sentralen, det er så mange som synser, tror, har hørt ett rykte osv om ett produkt, eller hvordan ett oppsett spiller. Dette synes jeg er trist :'( :'( :'(




Peter skrev:
Hei Kaptein skyttergrav.

Jeg nevner ingen navn, og fatter ikke hvorfor du vil ha disse - bortsett fra å angripe disse også.

For ordens skyld, det er riktig at Bergensis Anonymis ikke har hørt ditt NÅVÆRENDE oppsett. Men høyttalerne skal være de samme, og elektronikken av samme merke. Men du har vel hatt DRAMATISKE bedringer i oppsettet når du har oppgradert.

Jeg skriver også det jeg har hørt av rykter om hvordan ditt anlegg låter, kort oppsummert, så er den saken oppklart. Det er ikke noe skremmende, hverken for deg eller andre...

Positivt: Scorer høyt på alle "hifi"parametere.
Negativt: Anemisk, mangler varme og sjel.

Dette kan du tolke dit du vil.

Hvordan andre oppfatter ditt anlegg burde være rimelig uinteressant, hvis det brukes til å lytte på. Da er det DIN opplevelse som teller, og det er du som skal være fornøyd - ingen andre (bortsett fra husstanden da...).

Jeg ønsker hverken å diskutere eller krangle her. Og avslutter mine kommentarer i denne tråden.

Håper du leser denne tråden om igjen - med et litt åpnere sinn. Kanskje du skjønner hvorfor svarene blir som de blir......
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.686
Antall liker
2.885
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Vidar P skrev:
Jeg har jo hørt Ascendant ved mange anledninger da. Som er tema for tråden. Er det ikke greit å nok til å si hva jeg har hørt? Som trådstarter spør om? Velvel, jeg skjønner.

Mvh Vidar P
Heia Vidar!
Stå på. ;D
Synes det er litt synd at trådstarter ikke har fått flere innspill på det han egentlig lurer på, fordi noen (mis)bruker tråden til å fremheve sine egne faaaantastiske produkter. Og for all del; Det må være lov til å fortelle hva en synes er bra med de merkene en selv eier og bruker, men en bør pokker meg holde seg for god til å stigmatisere andre som har et annet synspunkt og/eller en annen preferense mht lyd...........Det finnes garantert mennesker som får like mye glede av anleggene sine som f x Endre Askeland, selv om de kanskje bare har investert en brøkdel av summen.
Hele debatten som har gått her, føler jeg blir litt for mye sandkasse-aktig for min del.....

Har hørt både Avalon og Edge, og ja, det er gode produkter. Men selv om de skulle være aldri så gode, kan det eksistere personer som foretrekker og ønsker en litt annen "lydsignatur" og lydgjengivelse enn den Avalon og Edge kan gi. Og her tror jeg den godeste hr Askeland med fordel kan opptre litt mer ydmykt ifht andre mennesker. Så kan du heller fortelle mer om hvorfor DU mener Avalon og Edge er så bra!

mvh
Proffen
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Jeg kan berolige deg med at CDJAZZ har fått gode innspill fra personer som eier Ascendant og hører på denne daglig, og jeg har fått inntrykk av at han har fått svar på alle de spørsmålene som han har hatt. Bedre hjelp kan man vel ikke få.

Proffen skrev:
Vidar P skrev:
Jeg har jo hørt Ascendant ved mange anledninger da. Som er tema for tråden. Er det ikke greit å nok til å si hva jeg har hørt? Som trådstarter spør om? Velvel, jeg skjønner.

Mvh Vidar P
Heia Vidar!
Stå på. ;D
Synes det er litt synd at trådstarter ikke har fått flere innspill på det han egentlig lurer på, fordi noen (mis)bruker tråden til å fremheve sine egne faaaantastiske produkter. Og for all del; Det må være lov til å fortelle hva en synes er bra med de merkene en selv eier og bruker, men en bør pokker meg holde seg for god til å stigmatisere andre som har et annet synspunkt og/eller en annen preferense mht lyd...........Det finnes garantert mennesker som får like mye glede av anleggene sine som f x Endre Askeland, selv om de kanskje bare har investert en brøkdel av summen.
Hele debatten som har gått her, føler jeg blir litt for mye sandkasse-aktig for min del.....

Har hørt både Avalon og Edge, og ja, det er gode produkter. Men selv om de skulle være aldri så gode, kan det eksistere personer som foretrekker og ønsker en litt annen "lydsignatur" og lydgjengivelse enn den Avalon og Edge kan gi. Og her tror jeg den godeste hr Askeland med fordel kan opptre litt mer ydmykt ifht andre mennesker. Så kan du heller fortelle mer om hvorfor DU mener Avalon og Edge er så bra!

mvh
Proffen
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Føler at jeg må besvare denne. Dine påstander her grenser til det injuriende. Mine uttalelser er kun basert på egne erfaringer med Ascendant, andre Avalon produkter og Edge produkter.
Jeg har ingen forbindelse til Audiofreaks, annet enn at det er dette firmaet som har levert mine produkter.
Eierglede av produktene derimot, det har jeg enormt mye av. Jeg har funnet min vei. Andre får finne sin som jeg også har sagt tidligere i tråden.
Påstandene dine burde absolutt bli vurdert av moderator.

ke skrev:
Men det virker ikke som den enkelte får finne sin egen vei hva gjelder avalon og edge vi blir jo bombadert i hver
tråd når noen har et spørsmål om hva og velge men jeg har registrert at peter har 2 ivrige selgere her på sentralen
men det får jo være grenser på ivrige selgere det kan bli litt for meget.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Endre Askeland skrev:
Jeg kan berolige deg med at CDJAZZ har fått gode innspill fra personer som eier Ascendant og hører på denne daglig, og jeg har fått inntrykk av at han har fått svar på alle de spørsmålene som han har hatt. Bedre hjelp kan man vel ikke få.

Proffen skrev:
Vidar P skrev:
Jeg har jo hørt Ascendant ved mange anledninger da. Som er tema for tråden. Er det ikke greit å nok til å si hva jeg har hørt? Som trådstarter spør om? Velvel, jeg skjønner.

Mvh Vidar P
Heia Vidar!
Stå på. ;D
Synes det er litt synd at trådstarter ikke har fått flere innspill på det han egentlig lurer på, fordi noen (mis)bruker tråden til å fremheve sine egne faaaantastiske produkter. Og for all del; Det må være lov til å fortelle hva en synes er bra med de merkene en selv eier og bruker, men en bør pokker meg holde seg for god til å stigmatisere andre som har et annet synspunkt og/eller en annen preferense mht lyd...........Det finnes garantert mennesker som får like mye glede av anleggene sine som f x Endre Askeland, selv om de kanskje bare har investert en brøkdel av summen.
Hele debatten som har gått her, føler jeg blir litt for mye sandkasse-aktig for min del.....

Har hørt både Avalon og Edge, og ja, det er gode produkter. Men selv om de skulle være aldri så gode, kan det eksistere personer som foretrekker og ønsker en litt annen "lydsignatur" og lydgjengivelse enn den Avalon og Edge kan gi. Og her tror jeg den godeste hr Askeland med fordel kan opptre litt mer ydmykt ifht andre mennesker. Så kan du heller fortelle mer om hvorfor DU mener Avalon og Edge er så bra!

mvh
Proffen
Jeg kan bekrefte det Endre sier her,jeg har sittet i to lange tlf samtaler ,og har fått ett par pm er fra folk som sitter med Avalon og EDge elektronikk.
Så jeg tar det hele med knusende ro. ;D
Men jeg synes det er trist att tråden min skulle utarte seg til dette.

mvh
Rune
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.930
Antall liker
5.970
Torget vurderinger
2
Jeg tror rett og slett vi stenger denne tråden da dette kun omhandler personkarakterstikk, og ikke om hifi produkter. Noen injurerende innlegg er tatt bort.

Mvh
Høvdingen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn