Høyttalere AVALON TESSERACT opplevd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Og hvordan låt det, skjeivt som bildene ? Skulle jeg betalt mer enn en normal Lottogevinst for et par apekister, så skulle de sett ut som noe annet enn "the grim reaper"!
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Og hvordan låt det, skjeivt som bildene ? Skulle jeg betalt mer enn en normal Lottogevinst for et par apekister, så skulle de sett ut som noe annet enn "the grim reaper"!
    Alltid noen som bidrar til hyggelig stemning her på Hifisentralen. Bravo!!

    Disse høyttalerne er antakeligvis utenomjordisk gode. Skulle gjerne ha tatt turen med deg Peter!

    JP
     

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Alt er grundig gjennomtenkt mht. den design, og det inkluderer formen. Det finnes gode grunn for hvordan den ser ut.
    Når det gjelder de som er hovedsaklig opptatt med hvordan høytt. ser ut, finnes det mye annet på markedet.

    Jeg er importøren og ikke får lov til å uttale meg fritt her.
     
    Sist redigert:

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hehe jeg syns at de er rå, men nå liker jeg stortsett høyttalere som avviker ifra normalen;-)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Og hvordan låt det, skjeivt som bildene ? Skulle jeg betalt mer enn en normal Lottogevinst for et par apekister, så skulle de sett ut som noe annet enn "the grim reaper"!
    Alltid noen som bidrar til hyggelig stemning her på Hifisentralen. Bravo!!

    Disse høyttalerne er antakeligvis utenomjordisk gode. Skulle gjerne ha tatt turen med deg Peter!

    JP
    Tusen takk.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Første jeg tenker på når jeg ser de der er Roysen, store, dyre, vulgære og sikkert veldig gode, helt i hans gate
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Pussig at det ikke står noe om opplevelsen av lyden, bare prisen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Pussig at det ikke står noe om opplevelsen av lyden, bare prisen.
    Ja, det er du sikkert veldig interessert i å vite mer om......
    Frustrert over noe? Antakeligvis ......
    Det er da tydeligvis ikke jeg som har såre føtter i denne tråden. Det blir som å fortelle om at i dag kjørte jeg en bil til 20 mill og ikke fortelle noe om opplevelsen på et bilforum. Dessuten er at tittelen at disse er opplevd, men ikke et ord om opplevelsen! Det blir bare for dumt eller hur?
     
    Sist redigert:

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    TT-du har vært et medlem her siden 2007, men er tydeligvis ikke klar over at BRANSJEAKTØRER IKKE FÅR LOV til det
    meste her på HFS. Jeg er nødt til å holde meg til reglene, og ikke meddeler mine æerlige meninger.

    Om du ikke liker dette, kan du si noe til han som bestemmer.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En importør kan ikke si noe mer om egne produkter i en slik tråd, er det så vanskelig å forstå? Ta det for hva det er, noen bilder av noe som sikkert et blant de beste høyttalerne i verden. Som importøren selv opplevde hos Avalon.

    Ikke mye å grine og slenge dritt om synes jeg. Helt unødvendig.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    TT-du har vært et medlem her siden 2007, men er tydeligvis ikke klar over at BRANSJEAKTØRER IKKE FÅR LOV til det
    meste her på HFS. Jeg er nødt til å holde meg til reglene, og ikke meddeler mine æerlige meninger.

    Om du ikke liker dette, kan du si noe til han som bestemmer.
    Epicurus har vært her i 11 år og klarer fremdeles ikke å treffe riktig underforum!
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Merkelig tråd. Man får ikke lov til å mene noe om høyttalerne, og man får heller ikke lov til å mene noe om at det blir presentert høyttalere uten noen referanser til lyd?! De fleste er nok enige om at dette er _dyre_ høyttalere; og jeg personlig mener de ser 'mindre pene' ut, men noe fakta om hvorfor de er lagd som de er, hva de kan prestere, hva som er unikt; det skal ikke komme frem?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Jeg har da virkelig ikke slengt dritt i denne tråden ( finn hvor jeg har gjort det!) Bare etterlyst en epistel om hvorledes opplevelsen av disse var. Så kom igjen epicurus eller Bebophifi, fortell oss om hvorledes disse høyttalerne låter, det er ALT jeg spør om.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Disse høyttalerene var råe til den prisklassen der bør di spille mer enn hva man forventer.

    Imagine
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Legger ut et foto av verdens kanskje beste h.t.

    792285_4629127603855_2032103571_o.jpg
    fritt hentet fra nett. Beklageligvis overdimensjonerte for meg. Men tøft design, og har seff. aldri hørt dem.



    mvh
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da virkelig ikke slengt dritt i denne tråden ( finn hvor jeg har gjort det!) Bare etterlyst en epistel om hvorledes opplevelsen av disse var. Så kom igjen epicurus eller Bebophifi, fortell oss om hvorledes disse høyttalerne låter, det er ALT jeg spør om.
    Synes du at dette er en hyggelig bemerkning:
    Og hvordan låt det, skjeivt som bildene ? Skulle jeg betalt mer enn en normal Lottogevinst for et par apekister, så skulle de sett ut som noe annet enn "the grim reaper"!

    Eller var det ett forsøkt på å være morsom?? Totalt mislykket i så fall.

    Synes du at jeg skal fortelle hvordan Avalon Tesseract låter som ikke har hørt dem? Ser du hvem som har lagt ut tråden? Akkurat. Hadde jeg vært med ville jeg gjerne beskrevet dette, det låter nok fantastisk. Som alle Avalon etter min mening, har hatt 4 sett selv.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg er forøvrig ganske sikker på at du får lov av alle og enhver her å si litt om hvordan du opplevde lyden når du nå engang fikk mulighet til å oppleve disse; det tror jeg alle ville sette pris på. Mulighetene for impuls-kjøp er nok likevel liten skulle jeg tro ... :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
     

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    De eksisterte ikke for et par år siden.
     

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Jeg ville foreslå at folk leser ALT som står under den øverst link i tråden, ikke minst forstår det, og etterpå kommer med noe saklige
    betraktninger. Tesseract skal selvsagt ikke benyttes på et 30 kvm lytterom.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Jeg ville foreslå at folk leser ALT som står under den øverst link i tråden, ikke minst forstår det, og etterpå kommer med noe saklige
    betraktninger. Tesseract skal selvsagt ikke benyttes på et 30 kvm lytterom.
    det var prisen og ikke størrelsen jeg sammenlignet ned. Tror en tur til SpecSavers er berettiget. God tur!
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har info om driverne? Vet at bassene er fra Acoustic Elegance, i deres td15-serie.
     

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    INGEN av de elementene benyttet i Tesseract, (uansett hvor sikker folk er at de finnes i andre høytt.,)
    finnes i andre høytt. THIS IS A FACT.

    De er 'custom' laget.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
    Fotos er rettet opp nu.


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.848
    Antall liker
    86.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
    Fotos er rettet opp nu.


    mvh
    det er bra. Tusen takk oct!
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Godt mulig de er custom, men bassene er fra AE og med utgangspunkt i deres td15-serie. Det er ingen hemmelighet.

    INGEN av de elementene benyttet i Tesseract, (uansett hvor sikker folk er at de finnes i andre høytt.,)
    finnes i andre høytt. THIS IS A FACT.

    De er 'custom' laget.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Så fint at du har hatt 4 selv da. Ang bildene var jo de 90 grader vridd mot klokken og jeg flåsete nok spurte om lyden var ditto. Så du ikke at det var ment som fleip\ironi, så beklager jeg. ( noen må ha ironi inn med teskje, )Sheldon Cooper er en av dem og du er den andre?) Å hovere over å ha opplevd til en høyttaler lik prisen av en 30kvm hybel i Oslo, betinger også en lytterapport, synes du ikke?
    Fotos er rettet opp nu.


    mvh
    det er bra. Tusen takk oct!
    He, he. Ikke jeg som gjorde det:cool:.


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    epicurus

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Innlegg
    195
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan du kan være sikker på det, når du ikke vet, er tankevekkende
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan du kan være sikker på det, når du ikke vet, er tankevekkende
    Ifall du siktet til meg:

    Acoustic Elegance • View topic - Notable customers using Acoustic Elegance woofers

    det har også fremgått fra tid til annen på facebooksiden til AE at det er de som har levert bassene til Tesseract.

    Ganske kompromissløs høyttaler - det liker jeg selv om utseende ikke treffer meg helt i hjerterota. Jeg mener uansett at første pri for en høyttaler er hvordan den låter, ikke hvordan den ser ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn