AvForum på beina igjen !!

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
208
Torget vurderinger
4
Irriternde og uoversiktelig side som de må få kontroll over. Merkelig nok tror de at jeg er i Asia og må forrandre land til Norge hver gang jeg er inne på den. AV-forum og Hfs utfyller hverandre ganske godt når det fungerer. Dessuten tror jeg Av-forum er bra for de som er ferske i gamet og gjerne for de litt yngre da Hfs er litt mer "satt"... :)

C

Cyber

Gjest
Jeg synes AVforum tapte seg veldig ettersom de "faste" sluttet og 97% av brukerne nå er under 18 år. Men det gjelder også HFS, er mye godt folk her som har blitt borte, men det er vel naturlig med utskiftning - dog setter man desto større pris på de gamle "sliterne".

C

cruiser

Gjest
Jada, alt var selvsagt bedre før :D Fortsatt mange ressurspersoner på forumet og mye bra prosjekter

D

Danke

Gjest
Folk flest på Avforum var nok over 18, men enig med at alder er høyere på HFS.

AVforum var mest hjemmekino og surround med litt stereo mens HFS er mest stereorelatert.

Sist redigert:

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
1.830
Torget vurderinger
1
Mulig alderen er høyere på HFS, men ut ifra modenhetsnivået i de lengste trådene så kan man jo begynne å lure... :D Jeg er for det meste på byggetrådene på AVF og der virker det å være voksne fornuftige folk.

S

Syncrolux

Gjest
DIY avdelingen på AVforum er (eller var...) ganske interessant ja. Får håpe de kommer på lufta igjen snart.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.249
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ser ut som de har fatt den opp å gå nå, men det er fortsatt masse som ikke virker og mye som går veeeeldig tregt. Dog - et skritt videre ser det ut, selv om jeg ikke vet enda om det har blitt så mye bedre at det var vært problemene....

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.480
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Er alle de gode byggetrådene som gjør AVforum til ett spennenede sted å være :)

D

Danke

Gjest
Savner kompisene på AVforum, av trådene jeg fulgte med på så er kun Klassisk tråden igjen. Ikke meningen å kritisere AVforum men håper de får alt på plass. Beroligende at Lygren har hentet inn eksperter...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.249
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Nå har det fått opp en ny skjerm som sier at alt er ok men at kapasiteten ikke er god nok så de har satt et tak på samtidige brukere... Har forsøk å komme inn noen ganger i dag uten annen suksess enn å komme til denne velkomstskjermen som sier det ikke er plass til meg, så jeg vet ikke helt om jeg tror de...

Noen som har kommet seg på AVforum i dag ?

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.480
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Har kommet inn ett par ganger, men posting i tråder er i beste fall ustabilt. Men de jobber på spreng å få fikset det.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.249
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ser man det, tror de er tilbake fra tur, for nå kom jeg inn jeg og. Dog så tregt at jeg hoppet ut like fort igjen etter å ha svart på en melding - tror jeg, for da kom det feil melding og så var jeg ute igjen...

Får gi de noen dager til da HS ikke erstatter AVforum for meg !

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Synes det er litt synd at folk kritiserer AVF så mye, med tanke på hvor mye jobb som sikkert ligger bak. Kjedelig at det er "off" så lenge, men fornying trengs i blant, og med tanke på at det er frivillige som står bak som driver/ansvarlige, og at tjenesten er GRATIS for oss som brukere, må man nesten tåle litt nedetid mener jeg. Men kjedelig er det, og er spent på om tråder er bevart, og om de ikke mister enda flere av de flinke, og trofaste "traverne" på grunn av all trøbbelet.

Kommer forresten ikke inn jeg heller. Samme max "kapasatitetsmeldingen" her og.

D

Danke

Gjest
Edit: Raskere og bedre nå. Men fortsatt mye som ikke virker. Feks YouTube og bilder...

Det blir nok ordnet med tiden...

Sist redigert:
C

Cyber

Gjest
Bruker AVF lite, men er det ikke nokså mørket og rotete førsteside i den oppdaterte versjonen. Ikke en oppgradering visuelt ihvertfall. Det kommer seg sikkert etterhvert...

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Antall liker
416
Torget vurderinger
6
Foreløpig er det for mange feil på AVF2, så for min del bruker jeg kun HFS om dagen. Jeg får blandt annet ikke logget inn når jeg bruker Chrome. Kommer nok til å bruke siden igjen, men venter til de har fått mer stell på sakene.

Til å ha brukt 4 år på utvikling av siden, syns jeg det var utrulig skuffende. Både mtp antall feil og at siden visuelt sett så veldig uferdig ut. Bare det at det står beta i logoen når ny side lanseres er jo litt snodig.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.195
Torget vurderinger
1
Når det gjelder brukervennlighet er det ingen forum som er i nærheten av svenske MinHembio. Fantastisk flott design på siden, innbydende fargersammensetning, forfriskende med en mer avdempet skriftstype og mye mer stramt oppsett med offisielle tråder som gjør at man kan følge diskusjonen rundt et produkt over tid og virkelig få oversikt. Her på forumet er det vel bare CDWMInspots som forsøker å holde noenlunde orden på hodetelefondelen. Synes både AVforum og HFS skjemmes av at det startes nye tråder uavlatelig, selv om det ofte finnes mange tråder rundt samme tema som før. Enten gidder ikke folk lete opp disse, eller så finner de ikke trådene igjen i mylderet. Og trådtitlene er ofte mer til forvirring enn avklaring.

Og Minhembio har en suveren søkefunksjon det det bare er å starte å skrive inn produktnavnet så tikker det inn med tråder, bilder, produkthenvisninger osv. Fantastisk funksjonalitet og milevis bedre enn alt på de norske forumene. Google er ubrukelig her, det blir bare tull når alle innleggene til en fyr kommer opp bare fordi han tilfeldigvis har lagt inn en del produktnavn nederst på nicket sitt.

Anbefaler alle å ta en tur innom det forumet. En gjennomgående positiv og hjelpsom holdning hos de aller fleste forumdeltakerne forsterker inntrykket av et virkelig innbydende forum for lyd- og bildeinteresserte.

Sist redigert:

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Regner med de mister en del medlemmer for hver dag som går nå.

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Antall liker
416
Torget vurderinger
6
Jeg tror nok at de i all fall får tilbake de fleste som virkelig er interessert i lyd og bilde ifm hjemmekino, men kanskje de mister mange som har fokus på stereo til hfs? Jeg er opptatt av begge deler, så jeg sjekker innom en gang i blant nå om dagen. For min del kommer jeg til å benytte meg av avforum igjen så snart jeg får logget inn via Chrome :)

D

Danke

Gjest
AVforum nede igjen, men de har satt ut rykter om att det skal sprette opp en ny og bedre side. Nåværende side var vist helt feil... Vi får se, jeg er lei for at de har slettet og rotet til så mye innhold. Har vært med på platformbytte andre steder før, men dette er jo helt ekstremt. Dessuten har de slettet hele chitchat/offtopic og for min del som har anlegget jeg vil ha, så er jeg interessert i andre hobbyer og musikk også...
håper de skjerper seg nå...

Chitchat/offtopic sjangeren er helt borte, det er surt at de har tatt med alt det andre. Men gitt blaffen i Offtopic. Tenk om man hadde gjort det samme her på HFS, det er jo ikke akkurat en liten folder her inne. Alt fra Bil, til hus, mc, mat, sko, drikke, etc etc etc.

Litt det samme var det på AVforum også, men merket at moderatorene ikke var helt glad i den løse tonen på Offtopic... Håper ikke det resulterte i at de droppet hele folderen. Selvom de sier at det skal komme tilbake, så er det litt rart at de greide å overføre alle de andre trådene men IKKE chitchat.

Sist redigert:

Counterpointer

Fersking
Ble medlem
31.10.2005
Antall liker
1
Ser at denne tråden er litt gammel, men prøvde akkurat å logge meg inn på AVF. Veldig lite som funket og jeg ble hele tiden kastet ut. Har brukt 8 år der inn og har over 6000 innlegg og føler jeg har mistet kontakten med et stort nettverk (abbonerte på over 600 tråder). Nå har jeg egentlig bare igjen de som jeg har på telefonen og et par på facebook. Trist egentlig.

Vet det er en god del her som var på AVF, kjenner igjen en del nick, men tviler litt på at det er en erstattning å bare flytte hit.

Kommer til å savne sykt ting som Kokken sine prosjekt P. Jula kommer ikke til å bli den samme.

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ser at denne tråden er litt gammel, men prøvde akkurat å logge meg inn på AVF. Veldig lite som funket og jeg ble hele tiden kastet ut. Har brukt 8 år der inn og har over 6000 innlegg og føler jeg har mistet kontakten med et stort nettverk (abbonerte på over 600 tråder). Nå har jeg egentlig bare igjen de som jeg har på telefonen og et par på facebook. Trist egentlig.

Vet det er en god del her som var på AVF, kjenner igjen en del nick, men tviler litt på at det er en erstattning å bare flytte hit.

Kommer til å savne sykt ting som Kokken sine prosjekt P. Jula kommer ikke til å bli den samme.

Jeg har gitt opp avforum. Kan hende jeg prøver igjen om et år i håp om at man har fått ting på stell.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.249
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jepp - trist hele greie og fatter ikke at man bare kaste gamle AVforum på sjøen og leverte oss noe herk i stedet. Man kunne kanskje gjort som her inne der man kjørte to versjoner parallelt (tror jeg) og fikk en smertefri overgang. Det er tydelig at mange har gått lei og funnet andre areaer. 10 nye poster på 24 timer er ikke nye å slå i bordet med - snart forsvinner vel annonsørene og...

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
tja ... funker ikke siten greit nå, da?
fant iaf mine gamle posts der?
på tide med å slutte dissingen av innsatsen & barnesykdommene!

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Fra daglige besøk og posting til ingen for min del. Aktiviteten på trådene er blitt ekstremt lav etter omleggingen. Virkelig trist.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Avforum har etter min mening mistet glansen for lenge siden, 2-3 interessante tråder. Oppdateringen av forumet var i grunn den siste spikeren i kista.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Trist de ikke rullet tilbake da de så at dette ikke fungerte. Ja, det kan være noe herk å vedlikeholde gammel programvare, men det er bedre med gammel SW som virker enn ny som ikke gjør.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
så så -- gi gutta litt tid da! De var da høyst levende da de prøvde seg på noe nytt! Har klokkertro på at de drar dette i land ... etterhvert. Om noen faller fra *nå* kan da overhodet ikke uteske noe om fremtiden!
Keep it up, boys :)

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.209
Torget vurderinger
96
Det jeg lurer på er hvorfor et forum som har generert en millionbutikk og stor interesse for Hjemmekino og til dels hifi, har leid så udugelige folk til å lage en ny plattform. Vel kan jeg ikke mye om webdesign, men alle kan se at de sidene må være noe nær det mest amatørmessige som er laget. En ting er at mye ikke fungerer, en annen er at sidene er hjelpesløst rotete og svært lite innbydende å bevege seg rundt på. Man skulle også tro at de hadde tenkt å gjøre sidene mer oversiktlige og lettere å bruke. Men neida. Galskapen med ALT for mange kategorier i øst og vest har de fortsatt.

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Det som er så dumt er at det gamle AVforum fungerte meget bra, med unntak av de få gangene det lå nede.

Nå så er det så mye som er dårlig, pluss at de har mye knot og vanskeligheter på AVtorget osv... Irriterende at de ikke har fått på plass inbedded Youtube også.
Virker som det er svært få som jobber med å pusse på siden. Fikk sjokk når jeg hørte at de hadde leid inn et team fra India med dårlig engelsk. Er det for dyrt å leie inn folk i innland eller omegn?

Må da være mye mer praktisk i så fall... Får håpe de får ordnet det, men så lang tid det tar så har jeg mine tvil.

Counterpointer

Fersking
Ble medlem
31.10.2005
Antall liker
1
Trist de ikke rullet tilbake da de så at dette ikke fungerte. Ja, det kan være noe herk å vedlikeholde gammel programvare, men det er bedre med gammel SW som virker enn ny som ikke gjør.
Helt enig.

Hvor lang tid har det egentlig gått nå? Virker som veldig lenge for meg men har ikke eksakt dato.

Topp Bunn