Bil, båt og motorsykkel Avgifter på ny bil

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Hvor høye er de egentlig?

Under en reportasje i VG om test av Hyundai I40 og Skoda kommer det frem at Hyandai'en er litt for dyr.

Hyandai slipper ut mere CO2 og er litt tyngre enn Skodan, derfor straffes den med 70 000,- mer i avgifter, hva faen, 70 000,- mere i avgifter på en bil til 364 000,-

Test av Hyundai i40: Stilig, stor og stiv pris - VG Nett om Biltest


Noen som vet hva den totale avgiften er på en ny Huyandai I40?
 
Ble medlem
10.11.2008
Innlegg
20
Antall liker
14
Sted
Sandnes
Hårreisende og se avgiftene på nye biler kjøpte selv en helt ny bil i 2007 fikk se regnestykket hvor av omtrent halve summen av bilen gikk til staten i form av div. avgifter.
En stor skam å se hvilke biler de kjører rundt med i andre land, og så klages det på den gamle bilparken vi har i Norge.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
For få år siden gikk 25% av nybilpris til produsent, 25% til importør/selger og 50% til staten.
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Jeg fikk levert nybil i desember.

Har ikke de nøyaktige tallene her, men regnestykket var omtrent slik:

Bilpris: 213.000
Moms: 53.250
Avgifter: 185.750
----------------------
Total: 452.000,-
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.375
Antall liker
9.643
Torget vurderinger
2
det er jo slik vi vil ha det i dette landet:)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.217
Antall liker
9.544
Hårreisende og se avgiftene på nye biler kjøpte selv en helt ny bil i 2007 fikk se regnestykket hvor av omtrent halve summen av bilen gikk til staten i form av div. avgifter.
En stor skam å se hvilke biler de kjører rundt med i andre land, og så klages det på den gamle bilparken vi har i Norge.
Tja, vet ikke hva som er værst, jeg. 10-12 år gamle Audier, Merecer, BMWer (Norge) eller 8-10 år gamle Pandaer, Poloer og Clioer (Utlandet)
 
N

nb

Gjest
Bilavgifter er fiskale. For øvrig får man tilbake en del av de når bilen selges siden også bruktbilprisene i Norge er betydelig høyere enn i det store landet utlandet.

Om det er noen trøst, så er bilavgifter enda høyere i Danmark.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.090
Antall liker
8.418
Torget vurderinger
1
Bilavgifter er fiskale. For øvrig får man tilbake en del av de når bilen selges siden også bruktbilprisene i Norge er betydelig høyere enn i det store landet utlandet. .
Det der regnestykket går bare opp dersom du selger bilen for å være uten.....
 
N

nb

Gjest
Bilavgifter er fiskale. For øvrig får man tilbake en del av de når bilen selges siden også bruktbilprisene i Norge er betydelig høyere enn i det store landet utlandet. .
Det der regnestykket går bare opp dersom du selger bilen for å være uten.....
Selvsagt. Men i motsetning til vanlig skatt kan man i svært stor grad selv bestemme hvor mye man vil betale i skatt i form av bilavgifter. Det er sannsynligvis Norges mest effektive toppskatt
 

audiom

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2004
Innlegg
936
Antall liker
1.377
Sted
Indre Enfold
Torget vurderinger
15
For få år siden gikk 25% av nybilpris til produsent, 25% til importør/selger og 50% til staten.
Husk at du allerede har betalt 30-40% skatt på de pengene du kjøper bilen for!!!!!!!
Stoltenberg tar inn godt med skatte og avgiftskroner.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.561
Antall liker
7.887
Torget vurderinger
0
For få år siden gikk 25% av nybilpris til produsent, 25% til importør/selger og 50% til staten.
Husk at du allerede har betalt 30-40% skatt på de pengene du kjøper bilen for!!!!!!!
Stoltenberg tar inn godt med skatte og avgiftskroner.

Nå er ikke jeg plagsomt rød, politisk, men det er ikke Stoltenberg som bærer ansvaret for bilavgiftssystemet, og vi har da hatt borgerlige regjeringer etter krigen også! Skatte og avgiftssystemet henger sammen så det er i praksis ikke lett å endre så mye på kort tid. Og selv om biler er billigere i Sverige så har de hardere inntektsskatt og brutalt mye hardere bolg/eiendomsbeskattning.

Jeg tror FrP store mareritt faktisk er å komme i posisjon med flertall slik at de må reformere dette systemet. Da vil de nemlig få masse kritikk for de områdene der de blir nødt til å øke skatt/avgift for kunne dempe bil og bensinavgifter.
 

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Innlegg
124
Antall liker
47
Sted
Norge
Jeg fikk levert nybil i desember.

Har ikke de nøyaktige tallene her, men regnestykket var omtrent slik:

Bilpris: 213.000
Moms: 53.250
Avgifter: 185.750
----------------------
Total: 452.000,-
Hadde jeg sett noe slikt hadde jeg fått en tåre eller to i øyekroken. Triste greier.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.287
Antall liker
1.177
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Og det stopper ikke der, det er bare begynnelsen. Når den kommer på veien blir det nesten verre. Den største melkekua til staten. Ikke rart den får skylda for global oppvarming og - det er bare å legge på, vi har nesten sluttet å reagere.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Ut fra hva jeg minnes angående en annen tråd om inntekt her på forumet så kan de aller fleste ha en nøktern familiebil uten at det går hardt ut over økonomien.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.561
Antall liker
7.887
Torget vurderinger
0
Ut fra hva jeg minnes angående en annen tråd om inntekt her på forumet så kan de aller fleste ha en nøktern familiebil uten at det går hardt ut over økonomien.
Men nå er det slik at vi som frekventerer dette forumet er "Hi Fi fantaster" som ikke ønsker noe som kan kalles "nøkternt". Vi ønsker det ypperste! Og det gjelder uansett om det er snakk om kabler, pre-amp, bil, motorsykkel eller båt!

Så "nøktern familiebil",:p TA DEG EN BOLLE!!! ;)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
For få år siden gikk 25% av nybilpris til produsent, 25% til importør/selger og 50% til staten.
Husk at du allerede har betalt 30-40% skatt på de pengene du kjøper bilen for!!!!!!!
Stoltenberg tar inn godt med skatte og avgiftskroner.
Jeg tror FrP store mareritt faktisk er å komme i posisjon med flertall slik at de må reformere dette systemet. Da vil de nemlig få masse kritikk for de områdene der de blir nødt til å øke skatt/avgift for kunne dempe bil og bensinavgifter.
Der traff du spikeren på hodet. Dette er bl.a. noe jeg gleder meg til å se om H/Frp vinner valget til høsten; at de steiker i sitt eget fett! :)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.298
Antall liker
2.546
Torget vurderinger
1
Nå er det ikke sikkert at man trenger øke andre skatter da det finnes mange utgifter og kutte, men en slik omlegging kan ikke gjøres i en jafs det vil jo knekke bruktprisene og være høyst urettferdig for de som nylig har kjøpt ny bil
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.561
Antall liker
7.887
Torget vurderinger
0
Nå er det ikke sikkert at man trenger øke andre skatter da det finnes mange utgifter og kutte, men en slik omlegging kan ikke gjøres i en jafs det vil jo knekke bruktprisene og være høyst urettferdig for de som nylig har kjøpt ny bil
Et meget viktig poeng, og en grunn til at det ikke kommer til å skje. Det nytter ikke planlegge politikk/skatt/avgift på så lang tid i Norge.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Nå er det ikke sikkert at man trenger øke andre skatter da det finnes mange utgifter og kutte, men en slik omlegging kan ikke gjøres i en jafs det vil jo knekke bruktprisene og være høyst urettferdig for de som nylig har kjøpt ny bil
Et meget viktig poeng, og en grunn til at det ikke kommer til å skje. Det nytter ikke planlegge politikk/skatt/avgift på så lang tid i Norge.
Egentlig er det ikke noe vesentlig poeng, for stort sett når folk selger en bil er det for å kjøpe en ny. Så om de får mindre for den enn planlagt, vil den nye de kjøper være tilsvarende mye billigere (eller mer). Så selv folk som har kjøpt bil etter det gamle regimet vil ikke tape på en slik omlegging.

Å eie en bil er alltid et tapsprosjekt uansett. Så på sikt vil absolutt alle vinne på betydelig lavere avgifter på dem.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.298
Antall liker
2.546
Torget vurderinger
1
Nå er det ikke sikkert at man trenger øke andre skatter da det finnes mange utgifter og kutte, men en slik omlegging kan ikke gjøres i en jafs det vil jo knekke bruktprisene og være høyst urettferdig for de som nylig har kjøpt ny bil
Et meget viktig poeng, og en grunn til at det ikke kommer til å skje. Det nytter ikke planlegge politikk/skatt/avgift på så lang tid i Norge.
Egentlig er det ikke noe vesentlig poeng, for stort sett når folk selger en bil er det for å kjøpe en ny. Så om de får mindre for den enn planlagt, vil den nye de kjøper være tilsvarende mye billigere (eller mer). Så selv folk som har kjøpt bil etter det gamle regimet vil ikke tape på en slik omlegging.

Å eie en bil er alltid et tapsprosjekt uansett. Så på sikt vil absolutt alle vinne på betydelig lavere avgifter på dem.
Nå er det ikke slik at bil er separat økonomi og for en familie som enten bruker dobbelt så mye av sparepengene eventuelt må oppta dobbelt så stort lån har tapt disse pengen helt uavhengig om et senere kjøp blir billiger for dem også
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.217
Antall liker
9.544
Det er noe enkelte glemmer, nemlig at det koster penger å drive et land. Disse pengene må nødvendigvis komme fra et sted, nemlig skatter og avgifter. Mange som mener at offentlige utgifter må ned, men svært få av de som roper høyest om det har noen som helst ide om hvilke utgifter som må ned.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Vel.. I akkurat DETTE landet kommer disse pengene i rikelig monn fra olje.. Og det går an å endre litt tankegang ang dette uten at det går ad undas. Det er jeg hellig overbevist om.
 
Ble medlem
10.11.2008
Innlegg
20
Antall liker
14
Sted
Sandnes
En ting er iallfall sikkert og det er samme hvem som styrer dette landet blir iallfall ikke avgifter fjernet, da blir de tatt inn andre plasser.
 
T

Tittentei

Gjest
I et notat fra tankesmien Civita for noen år siden, så gikk de gjennom hvor inntektene til staten kommer fra og hva de går til. Kort sagt så går bilrelaterte avgifter i hovedsak til trygd og andre overføringer, og staten har selv sagt at de bilrelaterte avgiftene vil være stabile, selv om man får inn flere CO2-vennlige kjøretøy på veien. De forsøker å vri konsumet over på CO2-vennlige biler, samtidig som de vil øke avgiftene på disse markant så fort folk har begynt å ta dem i bruk. Forsøket er å få dobbeltgevinst i form av miljø og høye avgifter. De kommer til å bruke automatiske bomringer for å øke inntektene i fremtiden. Det er lett å sette opp og gir enorme inntekter.

Det er høye priser på biler i Norge generelt pga avgiftsnivået, men for mange er bil en nødvendighet. Dessuten er det veldig mange som må lånefinansiere bil. Det er som regel de svakeste som må gjøre dette, og det er et tankekors at man må lånefinansiere betaling av avgifter. De dårligst stilte har også høyest rente på bilfinansieringen (de har ikke egenkapital i bolig m.v.), og dermed ender de opp med å få en langt større relativ kostnad pga avgiftene.
 

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Innlegg
124
Antall liker
47
Sted
Norge
Tror vi alle til en viss grad glemmer hvor godt vi har det. Ja det koster store summer å kjøpe bil o.l her til lands, men jeg vil heller bo i Norge og leve med disse "høye" avgiftene og føle at min familie har det godt og trygt enn å bo i et annet land hvor biler o.l koster en brøkdel av prisen, men hvor folk sliter dag inn og dag ut. Ingen trenger en Bmw eller Mercedes til en halv million for å være lykkelig. Dem som måtte ønske å legge inn store summer på bil må gjerne gjøre dette, vi bor tross alt i et fritt land, men jeg føler at det blir feil å klage senere pga høye priser og avgifter.

Kunne vi hatt det bedre? Helt sikkert, det er det ingen tvil om, men har vi det godt? Å ja!
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
For få år siden gikk 25% av nybilpris til produsent, 25% til importør/selger og 50% til staten.
Husk at du allerede har betalt 30-40% skatt på de pengene du kjøper bilen for!!!!!!!
Stoltenberg tar inn godt med skatte og avgiftskroner.

Nå er ikke jeg plagsomt rød, politisk, men det er ikke Stoltenberg som bærer ansvaret for bilavgiftssystemet, og vi har da hatt borgerlige regjeringer etter krigen også! Skatte og avgiftssystemet henger sammen så det er i praksis ikke lett å endre så mye på kort tid. Og selv om biler er billigere i Sverige så har de hardere inntektsskatt og brutalt mye hardere bolg/eiendomsbeskattning.

Jeg tror FrP store mareritt faktisk er å komme i posisjon med flertall slik at de må reformere dette systemet. Da vil de nemlig få masse kritikk for de områdene der de blir nødt til å øke skatt/avgift for kunne dempe bil og bensinavgifter.
Enig med Spiralis her - prisene har vel vært noenlunde gjevne med fordeling til importør/selger kontra staten også under de siste Høyreregjeringer, om man går helt tilbake til 1981

Boliger nord i Sverige er rimelige - sikkert fordi Norske meglere har mere innpass lengre sør i Sverige og markedet er litt tilpasset Nordmenn med penger sør i Sverige.

Men en titt på Britiske salgslister for biler, også nye viser en bra prisforskjell.

Vil tro man er mere avhengig av bil i distriktene i Norge enn i England.

Kommunikasjon er knapt utbygd, skrale veier, Nordlandsbanen som ble i stor grad bygd av Tyskerne, Hurtigruta som satser på turisme i stede for vanlig passasjertrafikk.
Selv om kravet ved siste tilskuddsutdeling var att ett vist antall plasser skulle avsettes til ordinære passasjerer.

Widerøe - som koster mere fra Sandnessjøen tur retur Tromsø enn hva en 14 dagers sydentur koster fra Gardermoen.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Vi har det ikke godt pga de avgiftene vi snakker om her. Vi har det godt pga oljen, og jeg er litt lei av at vi ikke skal få til både og. Det er så lett for feite 60 åringer å snakke om hvor bra dette landet er med nedbetalt bolig og bøttevis med penger i banken. Det blir vanskeligere og vanskeligere for unge i dette landet. spes i byene. Men nå trenger jo de ikke BIL da som dette egentlig handler om :)

I et land som Norge (spredt befolkning, lange avstander og ræva full av oljepenger) skal ikke BIL være melkeku! thats the point. Finn på noe annet. Vi TRENGER bil alle som ikke bor i Oslo og som er så heldige å ha små barn som skal hit og dit! Det er ikke værre enn det. (og de blå hadde gjort noe med det hadde de fått litt tid på seg. Det er jeg overbevist om.)

Liste over Norges regjeringer - Wikipedia

Det er ikke mye ordentlig blått i denne listen, nok til å få gjort noe med dette.. Så situasjonen slik den er nå er fikset av AP / sentrum.. Alle skjønner at det ikke er mulig i en 4 års periode å fikse dette.

(når det er sagt så er det ingen som har gjort en bra nok jobb mtp akkurat dette så lenge jeg har (prøvd) å følge med. Også de blå kunne gjort MER når de hadde sjansen.. men kanskje det blir litt mer action fra og med høsten? Lov å håpe :)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.090
Antall liker
8.418
Torget vurderinger
1
Ut fra hva jeg minnes angående en annen tråd om inntekt her på forumet så kan de aller fleste ha en nøktern familiebil uten at det går hardt ut over økonomien.
Med dagens boligpriser og en gjennomsnittsinntekt er nok bruktbilen til under 50 000kr det eneste alternativet.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.090
Antall liker
8.418
Torget vurderinger
1
Egentlig er det ikke noe vesentlig poeng, for stort sett når folk selger en bil er det for å kjøpe en ny. Så om de får mindre for den enn planlagt, vil den nye de kjøper være tilsvarende mye billigere (eller mer). Så selv folk som har kjøpt bil etter det gamle regimet vil ikke tape på en slik omlegging. .
Det er et vesentlig poeng fordi du har betalt (lånt?) mye mer penger for å komme inn på bilmarkedet.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.090
Antall liker
8.418
Torget vurderinger
1
I et land som Norge (spredt befolkning, lange avstander og ræva full av oljepenger) skal ikke BIL være melkeku! thats the point. Finn på noe annet. Vi TRENGER bil alle som ikke bor i Oslo og som er så heldige å ha små barn som skal hit og dit! Det er ikke værre enn det. (og de blå hadde gjort noe med det hadde de fått litt tid på seg. Det er jeg overbevist om.)
Avgifter er usosialt. Inntekt til staten bør tas over skatteseddelen. Da kan det målrettes mer presist.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.217
Antall liker
9.544
Boligprisene har vi oss selv å takke. Kjøperene byr jo som nyrike russere. Lista ligger også ganske høyt ang. standard ved førstegangskjøp.
Likevel så er boligprisene i Norge lave, standard på boligene tatt i betraktning.
 

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Innlegg
124
Antall liker
47
Sted
Norge
Vi har det ikke godt pga de avgiftene vi snakker om her. Vi har det godt pga oljen, og jeg er litt lei av at vi ikke skal få til både og. Det er så lett for feite 60 åringer å snakke om hvor bra dette landet er med nedbetalt bolig og bøttevis med penger i banken. Det blir vanskeligere og vanskeligere for unge i dette landet. spes i byene. Men nå trenger jo de ikke BIL da som dette egentlig handler om :)

I et land som Norge (spredt befolkning, lange avstander og ræva full av oljepenger) skal ikke BIL være melkeku! thats the point. Finn på noe annet. Vi TRENGER bil alle som ikke bor i Oslo og som er så heldige å ha små barn som skal hit og dit! Det er ikke værre enn det. (og de blå hadde gjort noe med det hadde de fått litt tid på seg. Det er jeg overbevist om.

Liste over Norges regjeringer - Wikipedia

Det er ikke mye ordentlig blått i denne listen, nok til å få gjort noe med dette.. Så situasjonen slik den er nå er fikset av AP / sentrum.. Alle skjønner at det ikke er mulig i en 4 års periode å fikse dette.

(når det er sagt så er det ingen som har gjort en bra jobb mtp akkurat dette så lenge jeg har (prøvd) å følge med. Også de blå kunne gjort MER!

Jeg har forståelse for det du skriver. Men, igjen slik jeg skrev over så kunne vi hatt det bedre, men dessverre kan man ikke få både i pose og sekk. Selv ikke i et land som drukner i penger.

Er man i en situasjon hvor man ikke har råd til alt er man nødt til å prioritere. Det er ingen menneskerett å sitte med alt man drømmer om. Hvis man kaster seg utenfor en bru med fingrene krysset i håp om det beste er man også nødt til å ta konsekvensene hvis det går galt. Livet er det man gjør det til.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.217
Antall liker
9.544
Litt rart med bil. "Alle" klager på de høye avgiftene, men hvor mange kjøper den rimligste utgaven av en modell? Somregel så blir det mange kryss på utstyrslisten.
 
Ble medlem
10.11.2008
Innlegg
20
Antall liker
14
Sted
Sandnes
Bolig prisene har vel disse "hushaiene" også vært med å ødelagt, kjøper opp masse hus og deler opp i leiligheter som de leier ut, er ikke lett for nyetablerte og komme seg inn på boligmarkedet da.
Maks en bolig pr. person hadde nok hjelpt på tenker jeg.
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Bolig prisene har vel disse "hushaiene" også vært med å ødelagt, kjøper opp masse hus og deler opp i leiligheter som de leier ut, er ikke lett for nyetablerte og komme seg inn på boligmarkedet da.
Maks en bolig pr. person hadde nok hjelpt på tenker jeg.
Da jeg kjøpte min første bolig i 1996 betalte jeg 250 000,- for 4 roms på Haugenstua, det var ca det samme jeg hadde i året. I dag må jeg ut med 7-8 ganger så mye for samme leilighet, lønna har ikke økt med mer enn litt over 100%.

Problemet er at det ikke blitt bygd nok boliger i forhold til befolkningsveksten i landet, så kan vi se på grunnen til denne store befolkningsveksten, men det kan vi diskutere i en annen tråd.

Men at avgiftene utgjør over 50% av ny pris på bil er galskap, det virker som at så lenge vi betaler så kan vi slippe ut så my CO2 som vi vil, men sannheten er at dagens biler slipper ut mindre CO2 enn de gamle bilene, så miljøet hadde tjent på at mennesker hadde kjøpt seg nye biler istedenfor de gamle mange kjører.

Jo flere og høyere avgifter staten innfører jo høyere blir lønnsøkningene til arbeiderne, dette fører igjen til at det blir for dyrt og drive bedrifter i Norge.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Nå er det ikke slik at bil er separat økonomi og for en familie som enten bruker dobbelt så mye av sparepengene eventuelt må oppta dobbelt så stort lån har tapt disse pengen helt uavhengig om et senere kjøp blir billiger for dem også
Om de velger å beholde bilen så hverken taper eller tjener de på at verdien på nye biler faller som resultat av kutt i avgifter. De må betale de samme i lån og avdra uansett så lenge de beholder bilen. Så for dem spiller det ingen rolle. De kan gjerne ergre seg litt over dårlig timing, men de taper ingen verdens ting i forhold til utgangspunktet.


Det er kun når bilen selges igjen at et eventuelt tap realiseres. Velger de å selge og klare seg resten av livet uten bil... ja så vil de kanskje ha tapt litt. Men dette gjelder neppe mer en 10-12 personer årlig vil jeg tippe, og slike folk har nok sikkert andre problemer i livet som er mer viktig å bruke bekymring på.

De fleste mennesker jobber seg uansett gjennom flere biler i løpet av deres karriere som sjåfører, så det tar ikke lang til før alle er godt på plussiden når det kommer til økonomien i bilholdet om man økser de høye avgiftene.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Ut fra hva jeg minnes angående en annen tråd om inntekt her på forumet så kan de aller fleste ha en nøktern familiebil uten at det går hardt ut over økonomien.
Med dagens boligpriser og en gjennomsnittsinntekt er nok bruktbilen til under 50 000kr det eneste alternativet.
De fleste tjener jo bra på bolig, på leiligheten jeg har i dag har jeg hatt >10% årlig verdistigning siden 2008 og huset som jeg snart skal opp med vil etter alle solemerker være verdt mer enn byggekostnaden. Så for svært mange er verdiøkningen i bolig langt høyere enn bilkostnadene.
 
Topp Bunn