Har du forsøkt å bruke Eco3 på selve armrøret og labelen på selve lp platen?karlswe skrev:Lurer på om det er andre som har problemer med mye statisk elektrisitet på Acutus. Føler at det bygger seg fort opp statisk elektrisitet når det spilles plater, noe jeg ikke hadde problemer med på min tidligere ackryltalerken. Mye av grunnen er selvfølgelig tørr luft som følge av kaldt vær i kombinasjon med panelovner.
godt å høre, tror den pu er jeg kjempevalg på denne spilleren uavhengig av armEkorrefaen skrev:Har en dv 20x2 high output på min.
En veldig bra match, jeg har dessverre ikke 309 men
Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!oes skrev:Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
Petter Hagen skrev:Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!oes skrev:Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
Mvh Petter.
Har du gjort noen sammenligning av rca/balansert ,inngangene/utganger ? Her tenker jeg først og fremst på om de balanserte er merkbart stillere enn rca.oes skrev:Enig. Tror mange med gode vinylrigger og middels riaa-trinn ville blitt overrasket over hvor mye bedre oppsettet kan låte (til en ikke altfor høy ekstra kostnad). Legger ved et par litt dunkle mobilbilder av Acutus og Pulsare (det finnes bedre bilder av Acutusen lenger oppe). Vil også slå et slag for Avid Sequel SP med samme strømforsyning som Acutus SP. Var veldig i tvil før jeg bestemte meg i høst. Sequel overbeviste på flere demoer. Ser også bra ut i sort som vi kan se eksempel på litt oppe i tråden her.
Petter Hagen skrev:Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!oes skrev:Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
Mvh Petter.
Hei Jacob! Har ikke opplevd dette på min Acutus. Du kan ha vært spesielt uheldig med dine reimer. Godt da, at du har fått god service. Et tips er at hverken reimene eller O-ringene skal ha fett på seg; så benytt de medfølgende hanskene når du tar på dem.For tiden har eg Avid Acutus SP fo 7-8 mnd. For ca 2 mnd siden, røk begge remene på spiller og fekk skiftet dette kostnadsfritt fra Oslo Hi-fi uten disskusjon av noen sort.
Forleden tok eg omsider bryet med bytting. Meeeget overrasket oppdaget eg begge remene full av sprekker i full lengde ( helt utrolig att de ikke har røket for lenge siden)??. Fekk tips av forhandler om mulig feilmontering slik att dei krysset hverandre. Tviler på det, siden remen ikke har slitasje på siden for denne type skade. Er det andre som har vært borti slike tilfeller etter so kort tid ? NB ! ikke ment som backtalk men bare ute etter erfaring samt eventuell forbedring fra fabrikant ( regner med att remene har blitt lagret laaaangt ovet tid slik att dei rett og slett er morken. Har begge remer men er vanskelig med detaljer på bilde, er bare meget overrasket att de ikke røk på ett langt tidligere tidspunkt.
Hilsen Jakob Sæbø
Bassen i pulsare er god.Legger ut bilde av min Acutus SP (ikke Ref) og Pulsare phonotrinn. Har tidligere lagt ut et dårlig mobilbilde her. Det pågår en diskusjon her på sentralen nå om platespiller ikke kan gjengi bass like bra som cd. Vel, med denne komboen (med SME Series-V og Lyra Kleos) får jeg den bassopplevelsen jeg synes musikken skal gi. Kan hende cd kan gjengi bassen enda noe hardere, men ikke like naturlig som plateriggen. Skikkelig punch blir det også.
Er problemet at du ikke får skrudd toppen på clampen løs fra de to nedre delene? Dette har skjedd meg v. et par anledninger. Løsningen har vært rå muskelkraft. Bruk for all del ikke noen form for tang el. grov redskap. Tormod på OHFC fikset ovennevnte for meg, sist det skjedde.Noen som vet om OHC har lager på lager? Jeg har kverket lageret, eller snarere gjengene for klampen. Og, vet dere om man kan bytte gjengebiten i klampen, eller er det bare å bestille alt nytt? Jeg gjør dette etter alle kunstens regler, likevel er det ikke første gang jeg tar gjengene.
Det var straks verre. Du kan jo prøve en P.M. til Skink 1_2_3, om du vil ha svar snarest.Nei, problemet er at lageret , eller snarere gjengene på toppen av lageret, er gåene. Dette er som kjent en svakhet på Acutus. Det jeg lurer på er om gjengene i klampen også er gåene. Og om noen vet om OHC har dette på lager.
Var nedom OHC for et par måneder siden og fikk kjøpt ny. Da hadde de på lager, og om jeg ikke misforstod, tror jeg også de hadde nye klamper der også. Min klamp er helt i orden så prøv først og kjøp ny topp, så kjenner du fort om klampen fungerer. Godt nyttår forresten!!Nei, problemet er at lageret , eller snarere gjengene på toppen av lageret, er gåene. Dette er som kjent en svakhet på Acutus. Det jeg lurer på er om gjengene i klampen også er gåene. Og om noen vet om OHC har dette på lager.