Avkoblingsføtter fra EgelandDesign - 30 dagers åpent kjøp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Opplev overlegen lydkvalitet med avkoblingsføtter fra Egeland Design.

    Gi din lydopplevelse en oppgradering med disse avanserte avkoblingsføttene, designet for å løfte lyden til nye høyder. Det innovative systemet avkobler høyttalerne fra bakken, noe som reduserer uønsket resonans og forvrengning, og gir deg en klarere, mer presis lyd.

    20240620_111018~2(1).jpg



    Sjekk ut annonsen her:
     

    Kommentarer

    Musikkmannen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    16.114
    Antall liker
    19.594
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg til å høre hva du syntes!
    Det forstår jeg...

    Dette var meget positivt, for å si det på en "flåsete" måte.. Det høres ut som at jeg har gått fra to 12" til to 14" - fyller rommet på en helt ny måte, strammere, mer punch osv. Jeg ente opp med å skru ned gain på begge subene (-2db) likevel så leverer den langt bedre nå en før - og det bare med nye føtter... Helt utrolig.
     

    EgelandAcoustics

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    17.04.2024
    Innlegg
    108
    Antall liker
    389
    Sted
    Fusa
    Torget vurderinger
    0
    Det forstår jeg...

    Dette var meget positivt, for å si det på en "flåsete" måte.. Det høres ut som at jeg har gått fra to 12" til to 14" - fyller rommet på en helt ny måte, strammere, mer punch osv. Jeg ente opp med å skru ned gain på begge subene (-2db) likevel så leverer den langt bedre nå en før - og det bare med nye føtter... Helt utrolig.
    Rått.. Utrolig kjekt å høre😁😁😁
     

    EgelandAcoustics

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    17.04.2024
    Innlegg
    108
    Antall liker
    389
    Sted
    Fusa
    Torget vurderinger
    0
    Har blitt mye lytting siden disse føttene ble tatt i bruk. Forundrer meg hvor mye slike føtter kan oppgradere lyden. Dette anbefales på det sterkeste.
    Tusen hjertelig for fantastisk tilbakemelding!
     

    EgelandAcoustics

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    17.04.2024
    Innlegg
    108
    Antall liker
    389
    Sted
    Fusa
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det ikke så store visuelle forandringer fra bestilling til bestilling, men denne er såpass unik at det fordrer et innlegg.

    10 stk avkoblingsføtter til usher 8871 på hele 125 (!!) KG!

    Det vil bli brukt 5 føtter på hver høyttaler. Hver demper er tilpasset slik at de virker optimalt for 25kg.
    Kunde prøvde M12 bolter, men disse hadde feil gjengestigning. Jeg foreslo å bestille inn tomme-bolter, antakeligvis 1/2" bolter. Men disse ville blitt såpass dyre å få tak i at kunde ønsket å ta sjansen med dobbelsidig tape. Høyttalerne har et bredt fotavtrykk og det skal nok mye til for å velte disse med tanke på vekten.
    Gi meg gjerne en heads-up om dere kjenner til noen greie steder å få fatt i bolter. Har likt å bestille hos Thansen, men der var det ingen av denne typen.

    20240830_090403.jpg


    Disse tar en smule lengre tid enn føttene til de noe mer gjennomsnittlige høyttalere..
    6t24 min for 4 stykker.

    Så her snakker vi over 15 timer for kun demperne. Så kommer skallene i tillegg som tar ca 57 minutter per.
    Total produksjonstid på ca 25 timer for disse her 🤯
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    EgelandAcoustics

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    17.04.2024
    Innlegg
    108
    Antall liker
    389
    Sted
    Fusa
    Torget vurderinger
    0
    Noe nytt er muligens i gjerde 😊
    2024-08-31 23_40_59-Autodesk Fusion Personal (Not for Commercial Use).png
    2024-08-31 23_42_27-Autodesk Fusion Personal (Not for Commercial Use).png

    Helt i startfasen av tegning. Mer kommer.
    De fleste avkoblingsføtter er sirkulære. Må de nødvendigvis være det?
    Får se etter nøye testing om dette blir noe av! 🤠

    Foreløpige tenkte mål - 55x55mm, ca 35mm høy totalt.
     

    EgelandAcoustics

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    17.04.2024
    Innlegg
    108
    Antall liker
    389
    Sted
    Fusa
    Torget vurderinger
    0
    Etter utvikling av python-scriptet for å beregne optimal vekt-belastning har det nå blitt vesentlig lettere å være helt sikker på at selve demperen blir matt svart, noe jeg personlig syntes ser mer estetisk ut.
    Tidligere har temperatur blitt brukt i stor grad for å regulere hva hver demper tåler, noe som gir utslag i finishen på selve dempefoten. Det har variert fra en mer piano-aktig svartfarge, til matt svart.
    Nå kan jeg få til tilsvarende regulering utelukkende ved å endre tykkelse på veggene og innmaten i demperne. Produktene vil fremover se slik ut. 😊

    20240901_131449-COLLAGE.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

EgelandAcoustics
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
389
Link til alle artikler
4
EgelandAcoustics sine annonser
Bransjenyheter
BassGuard 2.0 – Avansert Vibrasjonsdemping for HiFi-entusiaster - 90 Dagers Åpent Kjøp

BassGuard 2.0 – Avansert Vibrasjonsdemping for HiFi-entusiaster - 90 Dagers Åpent Kjøp

  • 0
EgelandAcoustics er stolte av å annonsere lanseringen av BassGuard 2.0 – en oppgradert versjon av våre populære vibrasjonsdempere for høyttalere og subwoofere. Med 39 % mer dempemateriale og tre...
Fortsett
Bransjenyheter
EgelandDesign nettbutikk lansert!

EgelandDesign nettbutikk lansert!

  • 5
Da er nettbutikken noenlunde oppe og går. ENK er opprettet og ting begynner å komme på stell. Jeg har en lang vei å gå før alt er på plass, men nå bør det være mulig å bestille. Ta gjerne en titt...
Fortsett
Bransjenyheter
EgelandAcoustics avkoblingsføtter

EgelandAcoustics avkoblingsføtter

  • 225
Den 9. august 2023 tok livet mitt en uventet vending. Jeg kjøpte min første 3D-printer, en Ender 3 S1, uten å vite at denne tilsynelatende enkle anskaffelsen skulle bli starten på en helt ny...
Fortsett
Topp Bunn