avledet fra "Forskjell på CD-spillere?"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    Re: avledet fra "Forskjell på CD-spillere?&am

Hvor har jeg sagt at jeg har liten erfaring? Jeg setter lite pris på at du tillegger meg uttalelser og gjør antakelser om meg som du ikke har grunnlag for!
    Sitat fra en annen tråd:

Dette har jeg jo svart på før, men jeg kan gjenta det om du ikke gidder lete: Ja, jeg har hørt relativt dyre CD-spillere, uten at det har gitt noen umiddelbar ut-av-kroppen-opplevelsen. Men jeg har aldri gjort noen direkte sammenlikning mellom ulike spillere, slik det er snakk om her.

Jeg har selv et nøkternt oppsett hjemme (se signaturen min), men lukter litt på oppgraderinger. Derfor tenkte jeg at litt input her på sentralen ville være en god start, før jeg satte i gang med lyttingen selv. Bare for å få en grunnleggende oversikt. Nå kan det vel hende at rommet mitt er den største flaskehalsen, slik at jeg bør prioritere det før noe annet. Men det er allikevel interessant å vurdere ny elektronikk.

Når det gjelder Hi-Fi-magasiner, så har jeg stort sett bare lest Lyd & Bilde og (DVD &) Hjemmekino, samt bladd litt i noen andre blekker (Fidelity++). Men jeg er daglig på dette og flere andre HiFi-forum på nettet, slik at jeg er rimelig oppdatert.

Sånn, nok om meg, kan vi fortsette på topic nå?

Sitat slutt:

Som jeg leser dette så er det en relativt liten praktisk erfaring du skilter med, så her tillegges det ikke annet enn du selv har delt av deg med.

Edit:
    Jeg understreker at det IKKE er noe feil jeg ønsker å belyse her....

mvh

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Dårlig retorisk spm, ingen har sagt at det er feil!
    Men slutt da å spør etter beviser når du alkevel vet at det ikke holder for deg, da er det vel bare for å "ta" motparten.
    "At jeg vet at det ikke holder for meg"? Hvor har du nå det fra?

O

om.s

Gjest

Hvis Fush hadde sagt: "Så langt har ingen noensinne hørt forskjell på kabler" så er jeg enig, det ville ha vært bastant. Det han sier er at ingen har dokumentert det. Hvis Fush har lest litt faglitteratur så er det sannsynligvis korrekt å si at ingen har dokumentert hørbar forskjell på kabler selv om han aldri har hørt på musikk/hifi! Gitt at vi antar "kabler med noenlunde like målbare egenskaper".

-k
    Dette er vel det som belyser situasjon som "best" den akademiske tilnærmingen ville vel sagt som deg her, den erfarne hiFi freaken ville kanskje sagt at det er forskjell på hvordan en kabel låter i ett gitt anlegg.

Forøvrig er dette høytravende ordkløveri, du vet godt hva jeg sikter til....

mvh

O

om.s

Gjest

"At jeg vet at det ikke holder for meg"? Hvor har du nå det fra?
    Beklager!, men dette har passert en viss grense for meg, bedriv ordkløveri med noen annen.

mvh

Vedlegg

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Som jeg leser dette så er det en relativt liten praktisk erfaring du skilter med, så her tillegges det ikke annet enn du selv har delt av deg med.
    Er det mitt eget anlegg hjemme, eller er det volumet HiFi-blekker jeg (ikke) har lest, som får deg til å anta at jeg har lite erfaring? Du føler det er nok informasjon til å si noe om hvor mye lytteerfaring jeg har? Hva om jeg forteller deg at jeg kjenner folk som både jobber i, og driver, dedikerte HiFi-butikker, og som også har seriøse high-end-oppsett privat?

Vedlegg

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Beklager!, men dette har passert en viss grense for meg, bedriv ordkløveri med noen annen.
    Hvis du kunne være mere presis i uttalelsene dine, så hadde jeg sluppet å stille disse oppfølgningsspørsmålene hele tiden. Det er ikke lett å skjønne hva du sikter til, når du hele tiden forsøker å insinuere ting mellom linjene.

Vedlegg

K

knutinh

Gjest

Forøvrig er dette høytravende ordkløveri, du vet godt hva jeg sikter til....

mvh
    Egentlig ikke. Fush hadde en veldig tydelig etterspørsel i sin post. Dokumentasjon på forskjeller. Jeg mener at han ikke skal tillegges meninger eller onde hensikter ut fra det.

Mange mener at dokumentasjon er "satans verk" og det er helt greit. Da kan man velge å ikke svare på posten. Hvis man vil fram til at Fush er døv/dum/idiot/bør finne seg en ny hobby så er det kanskje beste å holde det for seg selv, alternativt kan man la fråden stå inne i denne tråden.

Hvis folk har lest posten til Fush feil og trodde at det stod "hørt" når han skrev "dokumentert" så skylder man vel Fush i utgangspunktet en unnskyldning.

Det debatten egentlig handler om er (i mine øyne) :
    Er dokumentasjon ønskelig eller uønskelig i en debatt hvor hifi er temaet. Er personlige/subjektive erfaringer mer eller mindre ønskelige enn dokumenterte?

Men det er mulig å diskutere det på en måte som ikke mistenkeliggjør hverken den ene eller den andre.

-k

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.865
    Torget vurderinger
    1

...
    Om man er interessert i folks HiFi erfaringer så spør man, er man interessert i målinger og grafer så leser man, visse saker her i liver holder det ikke enbart å lese seg til, det må erfares! ...
    Det kan da ikke være mer eller mindre verdig å etterspørre dokumentasjon, enn å etterspørre erfaringer? Hvert til sitt bruk ...

Alle vi som har samlet litt erfaring har forhåpentlig også erfart at tidligere erfaringer ikke alltid er riktige ... Jeg kan forøvrig ikke i min beste vilje se noe poeng med at forumdeltakrene, nye som gamle, skal la sin deltakelse på dette forumet være begrenset av egen og andres oppfatning av erfaring. Vi har alle våre områder hvor vi er grønnskollinger, og ett sted må man som regel begynne ...

mvh
    KJ

O

om.s

Gjest
    Re: avledet fra "Forskjell på CD-spillere

Det kan da ikke være mer eller mindre verdig å etterspørre dokumentasjon, enn å etterspørre erfaringer? Hvert til sitt bruk ...

Alle vi som har samlet litt erfaring har forhåpentlig også erfart at tidligere erfaringer ikke alltid er riktige ... Jeg kan forøvrig ikke i min beste vilje se noe poeng med at forumdeltakrene, nye som gamle, skal la sin deltakelse på dette forumet være begrenset av egen og andres oppfatning av erfaring. Vi har alle våre områder hvor vi er grønnskollinger, og ett sted må man som regel begynne ...

mvh
    KJ
    Selvagt er det "likestillt " å etterspørre dokumentasjon som erfaringer, det var heller ikke mitt poeng å antyde noe annet.

Ang erfaringer så siterer jeg meg selv igjen fra post #72 i denne tråden:
    Sitat:
    Dette er heldigvis ett åpent og fritt forum, det som gjør det lærerikt til tider er medlemmenes blandede erfaringer. Her kan og skal selvsagt alle stille de spm de ønsker, jeg har heller ikke hevdet noe annet.
    Sitat slutt.

Jeg håper av dette at du ikke leser meg som om jeg ønsker noen form for erfarings begrensing her inne, heller tvert om!

Det som gjorde at jeg "avbrøt" diskusjonen tidligere i tråden, er at det tok/tar en meget personlig vendig, det ønsker jeg ikke, det ender som regel ikke godt.
    Verre er det ikke ment som fra min side :-/

mvh

Vedlegg

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    Re: avledet fra "Forskjell på CD-spillere?&qu

Du blir jo nesten spammet her om.s!

Fush sitat vedrørende dukumenterte beviser:
    Nei, og der jo nettopp det antakelsen min refererer til. Hva er så galt med den?
    sitat slutt

Hvis du på forhånd mener at det ikke finnes dokumentasjon for dette, og ikke har fått noen signaler her på forumet om det motsatte i løpet av 24 sider - prøv et teknisk forum. Jeg er fullstendig uinteressert! Interessert blir jeg den dagen du kan fremlegge dokumentasjon som gjør at vi kan koble visse tekniske parametere til visse lydsignaturer eller mangler av sådanne. Når dere selv ikke klarer å høre forskjell på ditt og datt, blir det nesten som å lære en blind mann å skyte på blink.

knutinh sitat vedrørende ordkløveri:
    Mange mener at dokumentasjon er "satans verk" og det er helt greit. Da kan man velge å ikke svare på posten. Hvis man vil fram til at Fush er døv/dum/idiot/bør finne seg en ny hobby så er det kanskje beste å holde det for seg selv, alternativt kan man la fråden stå inne i denne tråden.
    sitat slutt

Dette er vel godt under pari. Egner seg kun for å bevise at du lever opp til det å være "Dedikert kverulant!"

KJ:
    Bra innlegg. Det er ikke mindre verdig å etterspørre dokumentasjon. Jeg stiller meg mer kritisk til grunnen til dette. Det jeg har lagt merke til etter å ha hengt rundt her en stund, er at all dokumentasjon samles av objektivistene kun i den hensikt å motbevise hva vi subjektivister forteller at vi hører. Ingen i den gjengen samler info og dokumentasjon for å forklare hvorfor vi hører forskjell. Det må være lov å reagagere litt negativt på dette.

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Nei, og der jo nettopp det antakelsen min refererer til. Hva er så galt med den?
    sitat slutt

Hvis du på forhånd mener at det ikke finnes dokumentasjon for dette, og ikke har fått noen signaler her på forumet om det motsatte i løpet av 24 sider - prøv et teknisk forum. Jeg er fullstendig uinteressert! Interessert blir jeg den dagen du kan fremlegge dokumentasjon som gjør at vi kan koble visse tekniske parametere til visse lydsignaturer eller mangler av sådanne. Når dere selv ikke klarer å høre forskjell på ditt og datt, blir det nesten som å lære en blind mann å skyte på blink.
    Sitatet om dokumentasjon gjelder kabler, og ikke CD-spillere, som de 24 sidene handler om. Og jo jeg har fått gode indikasjoner på at det kan være mulig å dokumentere forskjeller på CD-spillere. Det har da aldri vært slik at jeg ikke har vært åpen for det. Hadde jeg ikke vært det, ville det jo være meningsløst å stille et slikt spørsmål. For min egen del har jeg vel ikke hevdet noe som helst angående forskjeller, hørbare eller ikke, og hvilke tekniske årsaker som ligger bak. Jeg har vel stort sett bare stilt spørsmål.

O

om.s

Gjest

Du blir jo nesten spammet her om.s!

sitat slutt

sitat slutt

Dette er vel godt under pari. Egner seg kun for å bevise at du lever opp til det å være "Dedikert kverulant!"

KJ:
    Bra innlegg. Det er ikke mindre verdig å etterspørre dokumentasjon. Jeg stiller meg mer kritisk til grunnen til dette. Det jeg har lagt merke til etter å ha hengt rundt her en stund, er at all dokumentasjon samles av objektivistene kun i den hensikt å motbevise hva vi subjektivister forteller at vi hører. Ingen i den gjengen samler info og dokumentasjon for å forklare hvorfor vi hører forskjell. Det må være lov å reagagere litt negativt på dette.
    Takker for "omtanken" ayaboh, men jeg har blitt vant til det, man kjenner da sitt publikum ;D.

mvh

K

knutinh

Gjest

sitat slutt

Er det å være dedikert kverulant å be folk pent om å følge reglene for forumet, i stedet for å "spamme" ned trådstarter?

Synes du at personhets er en helt grei debatt-teknik da?

-k

Vedlegg

K

knutinh

Gjest

Ser at denne tråden nå stort sett er overlatt til dere. Svarene kommer selvsagt også til å bli riktige nå!
    Hvis du ser helt objektivt på posten, synes du at den bidrar til en mer konstruktiv diskusjon eller ikke? Hva ville du ha tenkt om noen postet noe lignende i en debatt hvor du prøvde å diskutere erfaringer med en kabel, og den ble "spammet" ned av andre meninger og personhets?

-k

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Det som gjorde at jeg "avbrøt" diskusjonen tidligere i tråden, er at det tok/tar en meget personlig vendig, det ønsker jeg ikke, det ender som regel ikke godt.
    Verre er det ikke ment som fra min side  :-/
    Samme type vending som du var så interessert i å innføre i hovedtråden...?

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Samme type vending som du var så interessert i å innføre i hovedtråden...?
    Så så, vil du ha usakeligheter så drar jeg meg ikke på direkte invitasjoner, men la det heller være, det blir som sagt ikke hyggelig!!!

mvh

Vedlegg

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8

Er det å være dedikert kverulant å be folk pent om å følge reglene for forumet, i stedet for å "spamme" ned trådstarter?

Synes du at personhets er en helt grei debatt-teknik da?

-k
    Mulig du har en lavere terskel for dette enn meg. Jeg har vel egentlig ikke oppfattet noe av dette som direkte ondsinnet.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8

Hvis du ser helt objektivt på posten, synes du at den bidrar til en mer konstruktiv diskusjon eller ikke? Hva ville du ha tenkt om noen postet noe lignende i en debatt hvor du prøvde å diskutere erfaringer med en kabel, og den ble "spammet" ned av andre meninger og personhets?

-k
    Ja, jeg synes den ville blitt mer konstruktiv. Sannheten ligger ikke nødvendigvis rett foran deg. Hvis vi hadde oppfattet dette slik som trådstarter og du tydligvis mener det, ville alle våre innlegg i denne tråden vært "Nei". Alternativet hadde vært å avstå fra innlegg.

O

om.s

Gjest

-k
    Du anvender meget kraftige ord her, "personhets" er det slik det hele oppfattes av akademikere når man ikke  er enige med dem?

mvh

Vedlegg

K

knutinh

Gjest

Du anvender meget kraftige ord her, "personhets"? er det slik det hele oppfattes av akademikere når man ikke  er enige med dem?

mvh
    Nei på ingen måte. Måten du og f.eks Bx diskuterer har jeg ingenting å si på (på tross av at dere er uenige med meg). Men enkelte har det litt vanskelig med ord, og må derfor ty til karakteriseringer som jeg finner bare driver folk til polarisering. Jeg tenkte jeg skulle gå igjennom tråden og sakse og lime men det har jeg gjort i tidligere tråder. Hvis du leter litt så finner du sikkert innlegg som du kan være enig i er på kanten?

-k

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.865
    Torget vurderinger
    1

...KJ:
    Takker. Jeg kjenner ikke bakgrunnen til at andre leser, samler, skaper, overser etc. dokumentasjon. For alt jeg vet så kan det godt være at de ønsker å benytte denne til å «vinne» de klassiske «debattene». For egen del, som lekmann og «hifi-tulling», er jeg faktisk genuint interessert i sammenhengen mellom det tekniske og objektive ved hobbyen, og det subjektive; for uansett hva vi rabulerer og krangler om så er det en sammenheng. Desverre så blir ikke denne sammenhengen tydeligere ved en ren subjektiv tilnærming, sammtidig som man ved en rent objektiv tilnærming risikerer å overse nyanser og preferanser i fortolkning av observasjoner og resultater. I dette kryssningspunktet mellom det objektive og det subjektive, så er jeg fortsatt overrasket over hvor negativt instilte forholdsvis mange «subjektivister» er i forhold til blindtester av ulike slag. Greit nok at det er begrenset hva man får ut av en blindtest, de er heller ikke ufeilbarlige, men pt. er kvalifiserte blindtester den eneste (?) «broen» mellom en bedre subjektiv og objektiv forståelse av det vi driver med.

mvh
    KJ

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Nei på ingen måte. Måten du og f.eks Bx diskuterer har jeg  ingenting å si på (på tross av at dere er uenige med meg). Men enkelte har det litt vanskelig med ord, og må derfor ty til karakteriseringer som jeg finner bare driver folk til polarisering. Jeg tenkte jeg skulle gå igjennom tråden og sakse og lime men det har jeg gjort i tidligere tråder. Hvis du leter litt så finner du sikkert innlegg som du kan være enig i er på kanten?

-k
    Enig, uten å nevne navn i begge leire så er det dessverre slik.

mvh

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Det er ikke mindre verdig å etterspørre dokumentasjon. Jeg stiller meg mer kritisk til grunnen til dette. Det jeg har lagt merke til etter å ha hengt rundt her en stund, er at all dokumentasjon samles av objektivistene kun i den hensikt å motbevise hva vi subjektivister forteller at vi hører. Ingen i den gjengen samler info og dokumentasjon for å forklare hvorfor vi hører forskjell. Det må være lov å reagagere litt negativt på dette.
    Jeg håper i allefall at mine intensjoner har vært tydelige hele veien: Jeg ønsker å vite hvor stor del av en lytteopplevelse som skyldes den "faktiske" lyden, det vil si det rent fysiske som anlegget produserer, og hvor stor del som skyldes andre, psykologiske faktorer. Da spesielt i sammenheng med hvordan man oppfatter forskjellige komponenter i forhold til hverandre. Den psykologiske inputen får jeg fra psykologer, og forventer ikke å lære så mye om det her. Her på et HiFi-forum håper jeg å få info om det HiFi-tekniske, og de ulike komponentene. Men det er tydeligvis ikke enkelt for å folk å bli enige, hverken om metode eller resultater.

K

knutinh

Gjest

Vi har sikkert forskjellige svin på skogen alle mann, og jeg er intet unntak. JEg har sakset sammen noen "greatest hits" fra denne debatte. Siden vi nå er inne på off-topic er det kanskje passende å diskutere om alle disse brakte debatten opp på et høyere plan - eller ned i søla (og et par hjelpeløse forsøk fra topic starter på å dra diskusjonen inn igjen)

Hallooo... Oldemora mi hadde klart å høre forskjell på cd-spillere.
    ...
    Hvis du trenger en dobbel blindtest for å avgjøre dette spørsmålet så bør du vurdere å rense øra dine.
    Nå har det kommet mange beskrivelser av forskjeller, og disse uformelle anekdotene er morsomme og interessante i seg selv. Men hvis dere leser åpningsinnlegget mitt, så etterspør jeg kontrollerte blindtester. Det er fint om man kan holde seg på topic.
    Jeg forstår godt at entusiasme og skepsis har vanskelig for å gå hånd i hånd. Hvis blindtesting ødelegger opplevelsen for noen, så for all del, styr unna. Men aksepter at det det finnes ulike tilnærminger, noen av en mer kritisk natur enn andre.
    Vel... du kommer med en påstand... denne tråds første setning...

Den var?

belærende...
    Hvorfor trenger du å kunne tallfeste musikalitet? Er det ikke nok å bruke øra?
    Knutinh; er det nødvendig å shanghaie så mange hifirelaterte diskusjoner med akademisk-retoriske vridninger, slik at hifi-delen faller i skyggen? Det begynner å bli litt mye, synes jeg..

Mvh Vidar P
    Dette blir jo bare latterlig. Jo takk, hvis placeboeffekten er så kraftig så gi meg gjerne en pille som gjør anlegget mitt bedre. Så dårlig dømmekraft vil jeg ærlig talt ikke tillegge den senile bestemora mi engang. Alle kan høre en reell forskjell på utskifting av slike komponenter. Det er bare å sette seg ned å faktisk bruke øra og stole på det du hører.

...når det er sagt så er det jo sikkert mulig at det er enkelte fullstendig tonedøve mennesker som ikke klarer å høre forskjell på slike ting, fordi de mangler den underbevisste "hukommelsen" som utgjør en slags musikalsk sans...
    Reinspikka tøv!  Dette er reint framt kødderi.
    HaDet!
    På´an igjen, ønsker deg ett fruktbart, og målbart HiFi liv måtte du finne roen og gleden der.......

mvh
    Jepp, det er "krefter" ute og går som tar livet av entusiasmen og derav hele hobbyen. Jeg har sagt det tidligere og vi ser mer og mer konturene av det jeg påsto.
    ...
    Men på den annen side, så er jo trendy på dette forum å ikke høre forskjeller på komponenter, så jeg burde vel i grunn ikke bli overrasket over at denne særdeles unødvendige diskusjonen
    Skjønner meg ikke på deg. Hvorfor spør du etter dokumentasjon som kun produsenten kan svare på? Du er på feil arena.
    ...
    PS
    SE forsterkere er ikke noe for deg - de måler skit.
    Å heeeeregud...

Trenger du dokumentasjon på at en humle kan fly? Holder det ikke at hvemsomhelst kan se det selv?

Detta blir for dumt. Nå gir jeg meg.
    To trender synes å styre stort i Norsk HIfi for tiden, alt skal måles, helst i blinde, og finner du det da også på dynga i tillegg, gratis! så er alt såre vel!!!!

mvh
    -k

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Alle mann?

Så vidt jeg kan se er min vandel her plettfri. ;D

O

om.s

Gjest

Vi har sikkert forskjellige svin på skogen alle mann, og jeg er intet unntak. JEg har sakset sammen noen "greatest hits" fra denne debatte. Siden vi nå er inne på off-topic er det kanskje passende å diskutere om alle disse brakte debatten opp på et høyere plan - eller ned i søla (og et par hjelpeløse forsøk fra topic starter på å dra diskusjonen inn igjen)

-k
    Litt utav sammenhengen men , det bjuder vi sikkert på....

mvh

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Re: avledet fra "Fors

-k
    Jepp...

Flere greatest hits:

Jeg tror at det er generelt større forskjell på mp3 og CD enn en Cd spiller kontra en annen. Og det viser seg vanskelig for de fleste av oss å høre forskjell på mp3 og CD.

Jeg mener at mønsteret i mine poster på dette forum har vært mer preget av nysgjerrighet og ønsket om å få klarhet i ting, enn sterke meninger om at "dette ikke er mulig".

I Ivars mye omtalte blindtest så fikk deltakerne presentert et lydklipp som hadde gått fra en middelmådig Tandberg CD-spiller, via el-cheapo signalkabel og inn i et billig lydkort integrert på hovedkortet. Testen greide ikke å påvise signifikant hørbar forskjell.

Hvilken relevans den siste der hadde til spørsmålet om verifiserte forskjeller på cdspillere skjønte jeg ikke helt.
    Men Løkkens blindtest kan brukes som svar på nærmest alt mulig her på forumet virker det som....

8)

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8

Men Løkkens blindtest kan brukes som svar på nærmest alt mulig her på forumet virker det som....
    Det stemmer. Dette er redningsplanken til alle objektivister, selv om ingen noensinne har indikert at dette er sammenlignbare forskjeller mhht det som diskuteres.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8

Jepp...

Flere greatest hits:

Jeg tror at det er generelt større forskjell på mp3 og CD enn en Cd spiller kontra en annen. Og det viser seg vanskelig for de fleste av oss å høre forskjell på mp3 og CD.
    Hehe, en virkelig perle!

Jeg mener at mønsteret i mine poster på dette forum har vært mer preget av nysgjerrighet og ønsket om å få klarhet i ting, enn sterke meninger om at "dette ikke er mulig".
    Enda en!

Det er i grunnen ikke mer å tilføye!

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1

Jeg vil føye til følgende:
    Det er da vel ikke forskjell på cd-spillere.
    Jorden er flat.
    og 2+2=5

edit: at en tråd som den denne er avbøyet av, kan få så mange svar er bortimot uforståelig

O

om.s

Gjest

Jeg vil føye til følgende:
    Det er da vel ikke forskjell på cd-spillere.
    Jorden er flat.
    og 2+2=5

edit: at en tråd som den denne er avbøyet av, kan få så mange svar er bortimot uforståelig
    Kriger er startet av mindre enn dette  ;) ......

mvh

K

knutinh

Gjest

Var disse usaklige eller gikk jeg på person? Var de irrelevant ut fra topic?
    Ja. Så du kan garantere at du ved enhver anledning hører forskjell på Cd og mp3 da?=)
    Jeg har opptil flere ganger skrevet at det vil være min største fornøyelse å skrive et paper som en gang for alle dokumenterer at strømkabler påvirker ytelsen til audiokomponenter - når jeg bare finner bevisene ;-)
    I Ivars mye omtalte blindtest så fikk deltakerne presentert et lydklipp som hadde gått fra en middelmådig Tandberg CD-spiller, via el-cheapo signalkabel og inn i et billig lydkort integrert på hovedkortet. Testen greide ikke å påvise signifikant hørbar forskjell.  

Hvilken relevans den siste der hadde til spørsmålet om verifiserte forskjeller på cdspillere skjønte jeg ikke helt.

8)
    Så.... Det at en billig CD-spiller ikke har noen i denne testen hørbar negativ innvirkning på lyden er ikke relevant i forhold til om det er forskjell på CD-spillere??

-k

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Var disse usaklige eller gikk jeg på person? Var de irrelevant ut fra topic?
    Ja. Så du kan garantere at du ved enhver anledning hører forskjell på Cd og mp3 da?=)
    Jeg har opptil flere ganger skrevet at det vil være min største fornøyelse å skrive et paper som en gang for alle dokumenterer at strømkabler påvirker ytelsen til audiokomponenter - når jeg bare finner bevisene ;-)

Så.... Det at en billig CD-spiller ikke har noen i denne testen hørbar negativ innvirkning på lyden er ikke relevant i forhold til om det er forskjell på CD-spillere??

-k

Slutt å tenke så akademisk, bedre å tenke musikalsk Knut, livet blir litt enklere da......

mvh

net2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2005
    Antall liker
    1

Hvorfor ikke ha et eget forum dediktert for kverulering og akademisk ordveksling, for ærlig talt tror jeg det spiller lite rolle for enkelte her hva de diskuterer, bare de har noe å bedrive dagen med.

Burde ikke realister innse at slik diskusjon kommer det ingenting ut av, og bruke tiden sin på noe mer foruftig?

Burde ikke vitenskapsmenn teste ting i praksis og danne ny faktisk lærdom, fremfor å sitte her å kverrulere på teorier og antagelser?

Det eneste vi kan si med sikkerhet, er at ingen av oss er ferdig utlært.... ;)

Vedlegg

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1

om.s: sant sant :)

K

knutinh

Gjest

Hvorfor ikke ha et eget forum dediktert for kverulering og akademisk ordveksling, for ærlig talt tror jeg det spiller lite rolle for enkelte her hva de diskuterer, bare de har noe å bedrive dagen med.
    Nå har diskusjonen kommet inn i den fasen. "Vi vinner ikke diskusjonen, så vi mistenkeliggjør heller motparten".

Hele grunnen til at jeg penset diskusjonen inn på off topic var fordi enkelte ikke greide å gjøre annet enn å kverulere inne i en tråd som var interessant og godt spesifisert.

-k

Vedlegg

K

knutinh

Gjest

Det eneste vi kan si med sikkerhet, er at ingen av oss er ferdig utlært.... ;)
    Helt enig. Spørsmålet er om man lærer mer av å slå hverandre i hodet for å få sitt syn igjennom eller å prøve å høre (og diskutere) det den andre sier =)

-k

B

bamsemann

Gjest

Er det mitt eget anlegg hjemme, eller er det volumet HiFi-blekker jeg (ikke) har lest, som får deg til å anta at jeg har lite erfaring? Du føler det er nok informasjon til å si noe om hvor mye lytteerfaring jeg har? Hva om jeg forteller deg at jeg kjenner folk som både jobber i, og driver, dedikerte HiFi-butikker, og som også har seriøse high-end-oppsett privat?
    Er det sant Fush... wow!! kjenner du folk med hi end anlegg... kuuuult... 8)

bamsemann.. :)

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2

Nå synes jeg denne diskusjonen har gått langt utover det som er interessant. Dette blir bare ordkløveri, kverulering og en hel masse drittkasting som ingen ende vil ta, og jeg foreslår at dere stopper tråden her.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn