K
knutinh
Gjest
Re: avledet fra "Forskjell på CD-spillere?&am
Troen på at et fenomen skal inntreffe er så sterk at eventuelle sanseinntrykk som ikke bekrefter dette eller direkte motsier det blir undertrykt.
Men nå er vi langt ute av mitt fagområde og inne i psykologien. Det finnes sikkert andre her inne som kan forklare på en mer nøyaktig måte.
-k
Produkter kjenner ikke til placebo. Placebo eller kanskje rettere "forventning" er en mekanisme som kun skjer på levende skapninger når hjernen prosesserer utallige sanseinntrykk og kunnskap for å komme til en konklusjon. I blant kan denne konklusjonen være "feil" som når små barn får mindre vondt av å få plaster på såret eller en falsk pille mot hodepine.Jeg spør helt direkte om de som har den kunnskapen jeg ikke har kan si hvilke hifiprodukter som er gjennomsyret av placebo. Dette er jo et direkte fruktbart spørsmål!
Troen på at et fenomen skal inntreffe er så sterk at eventuelle sanseinntrykk som ikke bekrefter dette eller direkte motsier det blir undertrykt.
Men nå er vi langt ute av mitt fagområde og inne i psykologien. Det finnes sikkert andre her inne som kan forklare på en mer nøyaktig måte.
-k