*Avlyst* Akustikkseminar 10. oktober!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Her ser jeg at det har skåret seg igjen , jævlig dumt .

Klart sånt kan komme på , men slik jeg ser det , er det uheldig at dette avlyses for andre gang , så tett oppnder avreise , dersom av-tangen har slike forpliktelser , er dette en svært uheldig kombinasjon med å drive slik kursvirksomhet / foredrag .

Nå kan vi jo håpe at det kan la seg ordne senere , så dette får bli opp til dere/ Knut å avgjøre , og dermed finne en helg som passer flest mulig , og håpe på at det ikke brenner neste gang. ;)

Jeg beklager på OVK s vegne , vi kan prøve en gang til , går det i grøfta da også , ønsker jeg ikke at vi prøver å få til dette på ett senere tidspungt , men heller ser etter andre løsninger/ aktiviteter....

hilsen formannen som fortsatt er i råtten form,.

Mvh Espen

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.500
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Tragiskt på alle måter dette :-\, vurderte og ta meg fri pga av dette arr, nå fikk jag fri iallefall denne lør, men prioriterte familie
denne gang.

A

aair

Gjest
Ja, det er beklagelig at det ikke ble noe av denne gangen heller, Roger :(

Formann og jeg har diskutert om vi heller skal arrangere noe i Oslo-området i stedet. Da er det nok større sjanse for at flere OVK'ere får blitt med og så unngår vi å bruke halve dagen på å reise.

Vi kan enten høre med Tangen om han kan reise ned til oss (han vil i så fall ha reisekostnadene dekket) eller om vi skal benytte andre. I jobbsammenheng er jeg medlem av Norsk Akustisk Selskap og kan derfor høre om det finnes noen der (f.eks pensjonerte akustikere) som kunne tenke seg å forelese for oss noen timer.

Noen synspunkter på dette?

Knut

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.648
Torget vurderinger
23
Akustikkseminar 10. oktober!

ErosLoveking skrev:
:-[
Synd det ble avlyst i siste liten. Så frem til å møte noen av dere OVK´ere, men anledningen byr seg vel en annen gang. :)
Var innom bruktmarkedet og trøstekjøpte 4 skiver for en 100-lapp så noe godt har det kommet ut av dagen likevel da. :D
Veldig dumt når slike multi-avtaler ikke funker - hadde også sett frem til å hilse på Valentino med eller uten RIAA. MEN: i steden bled det en meget trivelig 2,5 timers "telefonkonferense" med Zomby i steden!! Fengslende!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jaja.. Shit happens, and some times you step in it.

Virkelig synd at dette gikk til helvete. Jeg vil meget gjerne ta det en annen gang, med besøk hos Valentino.

Fascinerende telefonsamtale, Pengesluk. 2t 23min... Åssen greide vi det?

A

aair

Gjest
Da tolker jeg det dithen at pengesluk og Zomby (+ meg) fortsatt har lyst til å reise til Løten og med eventuell mulighet for besøk hos Valentino samtidig.

Vi skal huske på at hos Stig Erik får vi muligheten til å høre hva akustiske tiltak i praksis gjør positivt med lyden i et dedikert lytterom. Jeg har vært i dette lytterommet tidligere og kan garantere en lytteopplevelse utenom det vanlige. I tillegg får vi se noen av Stig Eriks høyttalerkonstruksjoner, bl.a noen spenstige dipoler. Så det er vel verdt å fortsatt foreta et besøk på Løten.

I den forbindelse er det også interessant med besøk hos Valentino, da Stig Erik har levert og satt opp V's audiosystem. Da får vi muligheten til å høre hvordan et slikt system låter i en vanlig stue, samt bli kjent med Ottestads store sønn og musikkelsker.

Knut

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.943
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Høh, jeg er oppvokst i Egersund. (Det er nok derfor jeg har høyttalere som heter horn.)

Veldig hyggelig med besøk ville det uansett være, og det var jo en ganske så usannsynlig mengde uflaks dere hadde i går da. Heldigvis gikk det ingen liv med i brannen Stig Erik ble kalt ut for.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.648
Torget vurderinger
23
aair skrev:
Da tolker jeg det dithen at pengesluk og Zomby (+ meg) fortsatt har lyst til å reise til Løten og med eventuell mulighet for besøk hos Valentino samtidig.

Vi skal huske på at hos Stig Erik får vi muligheten til å høre hva akustiske tiltak i praksis gjør positivt med lyden i et dedikert lytterom. Jeg har vært i dette lytterommet tidligere og kan garantere en lytteopplevelse utenom det vanlige. I tillegg får vi se noen av Stig Eriks høyttalerkonstruksjoner, bl.a noen spenstige dipoler. Så det er vel verdt å fortsatt foreta et besøk på Løten.

I den forbindelse er det også interessant med besøk hos Valentino, da Stig Erik har levert og satt opp V's audiosystem. Da får vi muligheten til å høre hvordan et slikt system låter i en vanlig stue, samt bli kjent med Ottestads store sønn og musikkelsker.

Knut
Ottestad??? Korntrygdemisbruker??? 8) 8) 8)

Spenstige dipoler er interessant - har bl.a. dipol selv, skulle vært artig å diskutere dipol pros & cons med en som kan akustikk. Absolutt fortsatt interessert, ja.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.648
Torget vurderinger
23
Zomby_Woof skrev:
Jaja.. Shit happens, and some times you step in it.

Virkelig synd at dette gikk til helvete. Jeg vil meget gjerne ta det en annen gang, med besøk hos Valentino.

Fascinerende telefonsamtale, Pengesluk. 2t 23min... Åssen greide vi det?
2t 23 min. Enig - det er ikke alltid enkelt å begrense seg til såpass kort tid - særlig ikke hvis praten kommer inn på musikk og preferanser dertil. Uansett, her er oppskriften

Veldig enkelt!

1. Finn en stammefrende som er jevn over like syk som deg selv
2. Hold telefonen med egnet hånd (handsfree kan absolutt anbefales)
3. Snakk inn i den enden det IKKE kommer lyd ut av
4. Hold det gående til du eller batteriene kaster inn håndkleet!

I dette tilfellet var det både batteriene og undertegnede som falt av (måtte slå vannet av potetene....)

Elmer Midd

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.06.2006
Antall liker
2.301
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
aair skrev:
Elmer blir gjerne med hvis det blir et nytt forsøk..

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.419
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
At uheldige omstendigheter inntreffer, er virkelighetens hverdag.
Ingen grunn til å henge med hodet gutter. La oss riste av oss skuffelsen og
gå på med krom hals og sette opp en ny dato aiir.

Mange av oss har da kjørt lengre for mindre. ;D
Om Valentino tar i mot besøk neste gang også, har vi jo fylt opp ett fullt dagsprogram.

Enig med dere som ikke vil ta Løten av plakaten, men lag gjerne et alternativt arrangement i Oslo som
et supplement. -Hilsen Ole Brrrrrum

A

aair

Gjest
Siden det er hallelujastemning for å prøve en gang til så gjør vi vel det, da :) Stig Erik sier det er andre gang på ti år han er utkallt, slik at vi burde ha gode odds for at utkommandering ikke skjer igjen med det første. Starter ny tråd med påmelding når dato er bestemt. Så følg med, gutter...

Knut

Topp Bunn