B. Hussain Obama. må IKKE bli president

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.270
Antall liker
2.869
Torget vurderinger
16
Rune S skrev:
Tenkte mer i det åndelige perspektiv Gjestemedlem ;)

De får det helt sikkert bedre økonomisk når de slutter å bruke vanvittige summer på kriger her og der,og de kommer til å få langt mer respekt fra det internasjonale samfunn når de inntar en mer politisk korrekt holdning til muslimer og Israel.
Jeg ser ingen som da står i veien for en samlet bevegelse mot et "verdens-samfunn" .
Israel blir helt sentralt fremover.Ser ut som de kommer til å bli stående ganske alene viss Obama kommer til makten,og da har Israel kun en plass å vende seg for støtte .......
Hvorfor skulle det være så ille for jødene om Obama ble valgt ? Som sagt så er det tradisjonellt demokratene som har vist seg mest Israel vennlige og jeg kan ikke huske at Obama har kommet med uttalelser som kan ses på som anti-Israel. Obama er heller ikke muslim selvom republikanerene ynder å bruke det araberklingende mellomnavnet hans.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.830
Antall liker
38.252
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Rune S skrev:
Tror nok det blir en forandring for USA viss Obama blir valgt,og internasjonalt ser jeg litt konturene av en verden som da beveger seg i samlet saueflokk mot kanten av stupet.
Man må vere forsiktig med hva man ønsker seg.......
Verre enn juntaen til W. blir det ikke. Han (+ Cheney, Rumsfeld, og resten av banden) greide å snu en hel verdens sympati til generell avsky i løpet av et par år. Aldeles usannsynlige nivåer av arroganse og inkompetanse på en gang. Fra overskudd på statsbudsjettet til nærmest bankerott, sette i gang helt unødvendige kriger som dessuten blir elendig planlagt og gjennomført, og så videre, og så videre. Man må helt tilbake til Buchanan (som lot motsetningene mellom Nord- og Sørstatene komme helt ut av kontroll, noe som endte i borgerkrigen) og Harding (som var minst like korrupt, men som selv fastslo at "I am not fit for this office and never should have been here", og dermed viste betydelig mer selvinnsikt enn W.) for å finne noen på samme nivå.

Dessverre vil nok også en President Obama fortsette den massive våpenstøtten til Israel (siden det ser ut som du er bekymret for dette). Jeg sier dessverre, siden det ville vært interessant om en amerikansk president hadde guts nok til å trosse AIPAC og stille noen krav til Israel, gjerne under trussel om å avslutte all militær støtte til landet inntil de har etterkommet et par dusin FN-resolusjoner.

"We must preserve our total commitment to our unique defense relationship with Israel by fully funding military assistance and continuing work on the Arrow and related missile defense programs."
http://www.haaretz.com/hasen/spages/826665.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/832668.html
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Rune S skrev:
[...] og da har Israel kun en plass å vende seg for støtte .......
Og da får vi endelig oppleve den allmektige som aktør i internasjonal politikk?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Zomby_Woof skrev:
Rune S skrev:
[...] og da har Israel kun en plass å vende seg for støtte .......
Og da får vi endelig oppleve den allmektige som aktør i internasjonal politikk?
Er det Abrahams, Isaks og Jakobs vi snakkar om? Då vert det blodige greier.
Night of the living dead? Huff ja, slikt har jeg sett på film og det er ikke vakkert.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Zomby_Woof skrev:
Rune S skrev:
[...] og da har Israel kun en plass å vende seg for støtte .......
Og da får vi endelig oppleve den allmektige som aktør i internasjonal politikk?
Er det Abrahams, Isaks og Jakobs vi snakkar om? Då vert det blodige greier.
Night of the living dead? Huff ja, slikt har jeg sett på film og det er ikke vakkert.
Den slags politikk er akkurat som kino. De beste plassene er lengst bak.
 
Topp Bunn