b&w 703 vs Klipsch RF-63

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
sverddrager skrev:
Ja.. jeg begynner å helle mot Klipsch. Skal sjekke ut forsterkere fra Parasound også.
Hold fast ved det du. Hellinga di mener jeg.

L

lark

Gjest
Kan det være at de som har diskantproblemer med B&W 703 bruker spikes under høyttalerene? Stygge resonanser oppstår med en slik kombinasjon.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
146
Hva med ECI-5 på RF-63? Mener å ha lest at EC og klipsch skal være en grei kombo. Og hva med Abrahamsen og klipsch?

Torsen

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
lark skrev:
Donald skrev:
Jeg forstår ikke diskantproblemet som noen sier at 703 har.. Jeg har 703 og bruker Hegel, jeg burde hatt store problemer! ;D
Samme her. Har Hegel H200/CDP4Amk2 og B&W 703 og har ingen av problemene som mange maser om.
Såvidt jeg kan se ut av profilen din, så har du veldig gode kilder, og det har jo som alle vet, mye å si. ;)
Ser ut som det samme gjelder Donald. :)

Match er viktig, det kan fort bli veldig feil med Klipsch også hvis ikke resten matcher, men er du ute etter dynamikk med et stort lydbilde, så er du absolutt på rett spor med tanke på Klipsch. ;)

L

lark

Gjest
Etter at jeg hadde fått 703'ene i hus, fikk jeg det for meg at jeg manglet dypbass. 2 stk. XTZ 10" subwoofere ble anskaffet, og dermed begynte helvetet! Umulig å få integrert subene med høyttalerene. Etter et års konstant vandring frem og tilbake mellom lytteposisjon og justeringsknappene på subene, gav jeg opp. Uløselige problemer med utfasing i bassen. Enten var det altfor mye bass, eller så var det omtrent ingen bass. Etter at subene var solgt satt jeg og undret meg over hvorfor jeg i de hele tatt hadde tenkt tanken om sub. Nå hadde jeg bedre og dypere bass enn jeg noen gang hadde hatt. En kompis på besøk trodde at jeg hadde gjemt subene istedet for å selge dem.
Det kan virke som om 703 krever avsindig lang innspilling før alt sitter. Jeg har iallefall ingen annen forklaring. Helt utrolig ;D

Lappemolly

Medlem
Ble medlem
07.04.2007
Antall liker
0
Her er masse flotte svar å få.
Har sett på Hegel H200. Den kan være en første kandidat til forsterker. Masse kraft og
hjemmekino inngang og ikke minst kan den drive tung drevne høytalere.
Flere her som kan bekrefte dette valget?

L

lark

Gjest
Det er bare ett minus med H200. Den har for få innganger.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har ihvertfall ikke villet parre Hegel H200 til Klipsch HT. Da kan du begynne å skjære glass med diskanten.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
LydMekk skrev:
Har ihvertfall ikke villet parre Hegel H200 til Klipsch HT. Da kan du begynne å skjære glass med diskanten.
Det vil jeg også tro!

Lappemolly

Medlem
Ble medlem
07.04.2007
Antall liker
0
Hva er forskjellen på hegel h4a mk1 og mk2?
Ser det er enher som skal selge mk1 til 15000.

M

marsboer

Gjest
B&W 805S brukt - ligger vel rundt 13-14k uten originalstativer.
En lydmessig perle som krever kvalitet og ikke kvantitet for å drives.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Donald skrev:
Jeg forstår ikke diskantproblemet som noen sier at 703 har.. Jeg har 703 og bruker Hegel, jeg burde hatt store problemer! ;D
Jeg glemte å si at jeg også har kabler fra Nordost.. Som ifølge noen er lyse og skjærende.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
4.815
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Da har du ører som ruller av diskanten som en gammel Jamo-dome fra 80-tallet, Ha-ha ;)

NB: Ikke pent sagt, men godt ment

Godt Nytt År!

M

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.307
Torget vurderinger
10
sundkoien skrev:
Da har du ører som ruller av diskanten som en gammel Jamo-dome fra 80-tallet, Ha-ha ;)

Aha, er det derfor man liker Klipsch bedre og bedre med aldern! Jeg runder førti snart ;D

KLIPSCH PENSJONISTENES VALG!

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
sundkoien skrev:

NB: Ikke pent sagt, men godt ment

Godt Nytt År!

M
Nå nei, siste hørselstest besto jeg med glans! ;D

Topp Bunn