Høyttalere B&W 800 D3 vs Infinity Epsilon

Nowrak

Medlem
Ble medlem
27.01.2022
Antall liker
8
Sted
Trondheim
Hei,

Vurderer å bytte ut mine B&W 800 D3 2020 med fordel til Infinity Epsilon.
Min bekymring er følgende:
-Alder!
- Krever ekstrem tung elektronikk!

Burde jeg bekymre meg for at høytalere er rundt 30 år?

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
474
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Oppheng som begynner å bli dårlig, samt problemer med å få tak i deler når noe ryker, spesielt emitdiskanter osv. Forøvrig ville jeg ALDRI byttet 800 med Epsilon, men det er nå min smak da.

Mvh

Nowrak

Medlem
Ble medlem
27.01.2022
Antall liker
8
Sted
Trondheim
Er det jeg også frykter , særlig EMIM og L-EMIM .
Hehe, har du selv eid begge høyttalere? Hørt dem side ved side ?

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Antall liker
2.318
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Dette høres ut som fullstendig galskap, ville aldri vurdert dette bytte - er ganske mange år siden jeg hørte Infinity Epsilon, men til tross for lang tid mellom lyttesesjonene så er ikke disse høyttalerene i samme nabolag engang.

Hvor i all verden kom denne idéen fra ?

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.312
Torget vurderinger
0
Min bekymring er følgende:
-Alder!
- Krever ekstrem tung elektronikk!
Burde jeg bekymre meg for at høytalere er rundt 30 år?
Neida, ikke så lenge du allerede har tilgang på alle reservedeler og McIntosh kraft til 650 000,- eller mer - løp og kjøp - store høyttalere leverer storslått lyd :)

Nowrak

Medlem
Ble medlem
27.01.2022
Antall liker
8
Sted
Trondheim
Dette høres ut som fullstendig galskap, ville aldri vurdert dette bytte - er ganske mange år siden jeg hørte Infinity Epsilon, men til tross for lang tid mellom lyttesesjonene så er ikke disse høyttalerene i samme nabolag engang.

Hvor i all verden kom denne idéen fra ?
Hehe, har ei Epsilon tidligere og er sterkt uenig i din anbefaling. Har i tillegg hørt dem side ved side av ha hverandre

P

parafinoksen

Gjest
Hvordan hadde vært å bruke effektforsterkere fra Vera Audio på tungdrevne Infinity, tro? Har de nok krutt, og ville de vært en god match lydmessig? De er i alle fall edruelig priset.

• Liker
Reaksjoner: KMR

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.082
Problemet er vel å få tak i Epsilon? Jeg har leitet lenge, og har snører ute hos div. Eiere for den dagen de skal selge.

Epsilon er kult! Drivere kan alltids fikses..

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.341
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er to ulike klangideal som innfriast av desse alternativa. Vil du over på Epsilon, treng du massevis av hestekrefter (då eg prøvde dei, var det dei største Mark Levinson som måtte til), og du må kanskje ha 2 stk Vera før du vert heilt fornøgd (iallfall om rommet ditt er stort). Så er det dette med reserve banddiskantar og ikkje minst mellomtone som er ein ganske stor utfordring å skaffe om noko skulle gå i stykker.

800 er ein fantastisk høgtalar, men ganske hårsår når det gjeld elektronikk. Kanskje det kan vere lurt å starte der, at du får bra utteljing med å prøve noko nytt andre stadar i kjeden?

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
474
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Har hørt IRS Beta side om side med store Proac for endel år siden, og den duellen var det Proac som kom best ut av. Spesiellt på grunnklang i instrumenter, vokal og lydbilde, og særskilt på 3D i store orkesterverk (Tchaikovski, Mahler etc) Men smak og behag seff

Mvh

Topp Bunn