Høyttalere B&W ASW800 Nautilus subwoofer

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
113
Har hatt denne lenge og har vært veldig fornøyd med den, fordi jeg synes den spiller stramt og ganske dypt (ned til 20hz) (har prøvd en del andre merker som jeg ikke har vært like fornøyd med.).

For noen dager siden så sluttet den å virke. Den slår seg på men gir ikke noen lyd. Før så kom det 2 raske relè klikk, nå kommer det først ett så går det noen sekunder så kommer ett til, men ingen lyd i suben.

Er det tid for å bytte til noe annet?

Eller er det en enkel fiks på dette? Er Hifiklubben eneste mulighet for repreasjon eller feilsøkning?

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.028
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Sjekk Dalens. Et relativt vanlig design på den forsterkeren der. :)

• Liker
Reaksjoner: nrs

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.052
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ingen grunn til å sende den inn til Klubben for service. Garantien er utløpt for lenge siden uansett, og de vil bare sende den videre til et annet verksted. Du ender da opp med å betale både for den faktiske verkstedregningen samt for den ekstra håndteringen som din lokale hifiklubbavdeling utfører.

Forsterkermodulen er i praksis "bare en forsterker" og det er ikke noe veldig magisk med dette.

Har du mulighet vil jeg anbefale å skru den ut og levere den til Dalens. De brukes mye av Hifiklubben også.

[edit: og der var jeg for treig gitt. makan]

• Liker
Reaksjoner: nrs

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
113
Fikk beskjed fra Dalens at de ikke har skjema eller deler til disse, og at Hifiklubben sender disse til Danmark for repreasjon.

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
113
Fra delelista til B&W:

800ASW B&W ELECTRONICS AA05002 800ASW AMPLIFIER $2064.78

Å kjøpe ny forsterker blir ihvertfall dyrt.

Noen som vet om noen som har kunnskap og mulighet til å feilsøke på forsterker-delen?

Topp Bunn