Balleløs moderator? Siste Sovjet-stat?

D

Dåbbel J

Gjest
Du ser problemer, jeg ser etter løsninger. Om du skal se på ting med skylapper kommer aldri noen ting til og endres.
Det samme kan skje hvis man ser etter løsninger med skylapper. Jeg synes Hardingfeles kommentar er svært så relevant. Jeg vet ikke hvor mange moderatorer som er i sving her inne, men jeg undres på om de har kapasitet til å gjøre som du foreslår.

Ingen dum idé, bevares, men er den gjennomførbar?
Vi er vel rundt regnet 25000 registrerte brukere her inne, dog ikke så mange aktive, men om det trengs flere Mods... så får Høvdingen ta grep på det, og det er helt sikkert noen som har snudd døgnet pga jobb eller annet som kunne hatt litt øye på HFS i ny og ne.
OM det skulle være varmgang i en tråd og det er Mods som følger med og er nødt til og ta kvelden.... så får vedkommende ta og stenge tråden for natten og første mann oppe får ta og åpne den.......... Av erfaring så kan vi vel si at det ikke alltid er dem mest gjennomtenke og mest verdifulle innleggene som kommer om natten ?

Når andre forum klare det rimelig greit, hvorfor skal det ikke kunne gå an på HFS ?


Edit- Jeg ser for meg at det burde være en 20 - 25 moderatorer her inne, og vi som er pålogget bør kunne se hvem av Modsa som er pålogget. ( i en rubrikk et eller annet sted på Forumsia - lett tilgjengelig.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.050
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
Å svare tilbake med samme mynt, fører sjelden en positiv utvikling..
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.872
Antall liker
107.802
Torget vurderinger
23
Det er ikke spesielt vakkert å antyde at en moderator er balleløs heller - fremmer nok ikke lysten til å ta på seg en slik oppgave. At ting drar seg til i kampens hete og at det kan komme en der mindre stuerene kommentarer/innlegg er så sin sak - men en tråds overskruft blir gjerne stående - og som sådan synlig som en sår tommel i uendelig tid. Oppfordrer folk til litt måtehold i så måte.
 
Sist redigert:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Moderering er generelt noe jeg sterkt misliker. Nå var det selvfølgelig noen som kjente ferten av blod, men jeg synes trådens selvjustis var ganske bra denne gangen. Postmoderering blir bare tøys uansett.
Jeg er veldig enig med dette jeg. Bortsett fra nevnte krav om innleggelse og en som ble i overkant ivrig i personangrepene sine sent om kvelden (disse ble jo slettet...) så synes jeg også at selvjustisen funket godt i den aktuelle tråden. Vi er jo alle forskjellige og noen er nok sartere enn andre men jeg har sett det mye verre i andre tråder. Og i forhold til de fleste nettaviser så er jo HFS rene koseklubben.

Men vi vet jo alle at alkohol og "sterke meninger" er en dårlig combo. Var det forresten Finn Skårderud som mente at vi nordmenn er skyldig promille og må drikke oss opp til 0 først.....?
 
D

Dåbbel J

Gjest
Høvdingen har et redaktøransvar, Og skal følge opp det på profesjonelt vis, og jeg vet at du MusicBear er en erfaren bruker her inne.
Og da ser du vel at det bør være et moderatorkorps her inne til og ta seg av ufinheter vi selv ikke klarer og sensurere :rolleyes: ;)

At jeg sier at det bør være såpass mange er fordi at jeg vil at det skal moderes i nåtid, og dem som er her tar altfor liten avfære når det gjelder, kanskje og fordi dem ikke har noen og diskutere avgjørelser med. Jeg vil ha et godt forum med til tider høy temperatur, men som vi vet er det ikke alltid folk, med eller uten promille klarer og la vær og komme med grove sjikaneringer...
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Om folk hadde vært flinkere til å rapportere brudd på regler og spesielt framfor å kommentere det i tråder, så hadde det gjort både oppgaven enklere for moderator og i større grad bevart trådene on-topic.

Vi kan ikke forvente at moderatorene skal følge med kontinuerlig. Å rapportere innlegg vil hjelpe å modere underveis og da er mindre sjanse for at trådene sklir ut.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
Her er jeg uenig med deg. Tror du undervurderer hvilken skade eksempelvis et forum som HFS kan gjøre på en bransjeaktør.
Evig eies kun et dårlig rykte.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
Her er jeg uenig med deg. Tror du undervurderer hvilken skade eksempelvis et forum som HFS kan gjøre på en bransjeaktør.
Evig eies kun et dårlig rykte.
Det kan godt være men da forutsetter du at alle eksisterende og potensielle kunder er på HFS, det er ikke tilfelle. Det er et stort hifi miljø utenfor HFS og nevnte forhandler har som jeg har forstått det mange av disse.

Dessuten så har vi den egenskapen at vi glemmer skremmende fort.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
Her er jeg uenig med deg. Tror du undervurderer hvilken skade eksempelvis et forum som HFS kan gjøre på en bransjeaktør.
Evig eies kun et dårlig rykte.
Det kan godt være men da forutsetter du at alle eksisterende og potensielle kunder er på HFS, det er ikke tilfelle. Det er et stort hifi miljø utenfor HFS og nevnte forhandler har som jeg har forstått det mange av disse.

Dessuten så har vi den egenskapen at vi glemmer skremmende fort.
Bransjeaktørene har flere ben å stå på, det er sant. Jeg kjenner mange bransjeaktører godt. Men de fleste bruker google og HFS kommer høyt opp på søkemotorene.
Vi glemmer veldig fort, men det negative har det ved å hefte seg. Jeg har ikke noe mot å gi saklig og grundig kritikk mot bransjeaktører, men på HFS tilhører dette sjeldenhetene.
 
C

cruiser

Gjest
Husker noe ble grinete pga edge og goldmund avsløringene også, man var redd for forhandlere og andrehåndsverdien
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Husker noe ble grinete pga edge og goldmund avsløringene også, man var redd for forhandlere og andrehåndsverdien
Avsløringen av Edge-spilleren er jo et godt eksempel på avsløring av svindel. Nå hadde ryktene svirret i lang tid om det merket fra mange hold før og det går ganske lang tid mellom hver slik fulltreffer.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Du ser problemer, jeg ser etter løsninger. Om du skal se på ting med skylapper kommer aldri noen ting til og endres.
Det samme kan skje hvis man ser etter løsninger med skylapper. Jeg synes Hardingfeles kommentar er svært så relevant. Jeg vet ikke hvor mange moderatorer som er i sving her inne, men jeg undres på om de har kapasitet til å gjøre som du foreslår.

Ingen dum idé, bevares, men er den gjennomførbar?
Vi er vel rundt regnet 25000 registrerte brukere her inne, dog ikke så mange aktive, men om det trengs flere Mods... så får Høvdingen ta grep på det, og det er helt sikkert noen som har snudd døgnet pga jobb eller annet som kunne hatt litt øye på HFS i ny og ne.
OM det skulle være varmgang i en tråd og det er Mods som følger med og er nødt til og ta kvelden.... så får vedkommende ta og stenge tråden for natten og første mann oppe får ta og åpne den.......... Av erfaring så kan vi vel si at det ikke alltid er dem mest gjennomtenke og mest verdifulle innleggene som kommer om natten ?

Når andre forum klare det rimelig greit, hvorfor skal det ikke kunne gå an på HFS ?


Edit- Jeg ser for meg at det burde være en 20 - 25 moderatorer her inne, og vi som er pålogget bør kunne se hvem av Modsa som er pålogget. ( i en rubrikk et eller annet sted på Forumsia - lett tilgjengelig.
Vel, med så mange moderatorer kunne idéen din kanskje være gjennomførbar, men er det realistisk?
 
U

Utgatt24668

Gjest
- Det er redaktøren til en avis og nettside som til enhver tid bestemmer innholdet. Jeg synes hifisentralen tidvis er veldig liberal og åpen.
- Det er åpenbart mye følelser som igjen trigger personangrep og spekulasjoner i flere tråder. Det kan virke som at hifi kan delvis gjøre oss om til små barn som krangler på barneskolenivå, der alle grenser og god dialog blir glemt på veien :)
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Godtfolk, hvor mye skade kan man utøve for seg selv og/eller andre med å synse noe om hi-fi på et sted som dette?

Er ting for dumt, ja så faller det jo gjennom av seg selv. Kan på en måte ikke forstå man trenger moderatorer overhodet - anno 2015 - omkring teamer gjeldende apparaturer som gjengir musikk. Verden er jo fri - er den ikke det? I hvert fall på denne siden av kloden :)

Og skulle det være så ille at noen sier dummen til en, så får man enten svare dummen tilbake eller overse det hele.
Her er jeg uenig med deg. Tror du undervurderer hvilken skade eksempelvis et forum som HFS kan gjøre på en bransjeaktør.
Evig eies kun et dårlig rykte.
Det kan godt være men da forutsetter du at alle eksisterende og potensielle kunder er på HFS, det er ikke tilfelle. Det er et stort hifi miljø utenfor HFS og nevnte forhandler har som jeg har forstått det mange av disse.

Dessuten så har vi den egenskapen at vi glemmer skremmende fort.
Bransjeaktørene har flere ben å stå på, det er sant. Jeg kjenner mange bransjeaktører godt. Men de fleste bruker google og HFS kommer høyt opp på søkemotorene.
Vi glemmer veldig fort, men det negative har det ved å hefte seg. Jeg har ikke noe mot å gi saklig og grundig kritikk mot bransjeaktører, men på HFS tilhører dette sjeldenhetene.
Det vil alltid være noen som er usaklige men jeg tror også at mange innlegg som blir oppfattet usaklige er vel ment, ikke alle er like flinke til og ordlegge seg og spesielt ikke når det går en kule varmt. Da skjer nok ting litt vel fort.
 
D

Dåbbel J

Gjest
Du ser problemer, jeg ser etter løsninger. Om du skal se på ting med skylapper kommer aldri noen ting til og endres.
Det samme kan skje hvis man ser etter løsninger med skylapper. Jeg synes Hardingfeles kommentar er svært så relevant. Jeg vet ikke hvor mange moderatorer som er i sving her inne, men jeg undres på om de har kapasitet til å gjøre som du foreslår.

Ingen dum idé, bevares, men er den gjennomførbar?
Vi er vel rundt regnet 25000 registrerte brukere her inne, dog ikke så mange aktive, men om det trengs flere Mods... så får Høvdingen ta grep på det, og det er helt sikkert noen som har snudd døgnet pga jobb eller annet som kunne hatt litt øye på HFS i ny og ne.
OM det skulle være varmgang i en tråd og det er Mods som følger med og er nødt til og ta kvelden.... så får vedkommende ta og stenge tråden for natten og første mann oppe får ta og åpne den.......... Av erfaring så kan vi vel si at det ikke alltid er dem mest gjennomtenke og mest verdifulle innleggene som kommer om natten ?

Når andre forum klare det rimelig greit, hvorfor skal det ikke kunne gå an på HFS ?


Edit- Jeg ser for meg at det burde være en 20 - 25 moderatorer her inne, og vi som er pålogget bør kunne se hvem av Modsa som er pålogget. ( i en rubrikk et eller annet sted på Forumsia - lett tilgjengelig.
Vel, med så mange moderatorer kunne idéen din kanskje være gjennomførbar, men er det realistisk?
Vil ikke gå inn på hvilke forumer jeg har vært på og er, men JA - det lar seg gjennomføre.. og det med færre aktive brukere enn her inne.
Det er opptil Høvdingen og ta affære, noe jeg faktisk mener han MÅ gjøre. For det er han som har ansvaret for hva som blir stående herinne.
Og idag kom det en veldig vag trusselog om PFU, noe Høvdingen må ta konsekvensene av isåtilfelle.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vi er vel rundt regnet 25000 registrerte brukere her inne, dog ikke så mange aktive, men om det trengs flere Mods... så får Høvdingen ta grep på det, og det er helt sikkert noen som har snudd døgnet pga jobb eller annet som kunne hatt litt øye på HFS i ny og ne.
OM det skulle være varmgang i en tråd og det er Mods som følger med og er nødt til og ta kvelden.... så får vedkommende ta og stenge tråden for natten og første mann oppe får ta og åpne den.......... Av erfaring så kan vi vel si at det ikke alltid er dem mest gjennomtenke og mest verdifulle innleggene som kommer om natten ?

Når andre forum klare det rimelig greit, hvorfor skal det ikke kunne gå an på HFS ?


Edit- Jeg ser for meg at det burde være en 20 - 25 moderatorer her inne, og vi som er pålogget bør kunne se hvem av Modsa som er pålogget. ( i en rubrikk et eller annet sted på Forumsia - lett tilgjengelig.
Vel, med så mange moderatorer kunne idéen din kanskje være gjennomførbar, men er det realistisk?
Vil ikke gå inn på hvilke forumer jeg har vært på og er, men JA - det lar seg gjennomføre.. og det med færre aktive brukere enn her inne.
Det er opptil Høvdingen og ta affære, noe jeg faktisk mener han MÅ gjøre. For det er han som har ansvaret for hva som blir stående herinne.
Og idag kom det en veldig vag trusselog om PFU, noe Høvdingen må ta konsekvensene av isåtilfelle.
Det jeg mente var om det er realistisk med 20-25 moderatorer?
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Når moderator nå har stengt "Maxwell-tråden" fordi hi-fi pressen ENDELIG jobber slikt de burde jo for flere år siden.
Lurer jeg på om moderator er tilnærmet balleløs?
Eller om han mener vi tilhører den siste Sovjet-stat?
Vi som kan lese kan se at høvdingen skriver at han vil moderere tråden i fred og ro.
Sovjet-stat? Balleløs? Er vi tretten år gamle? :rolleyes:
Hva er det som ikke har kommet frem i Maxwell saken nå? Jeg synes det er bra at Stereo+ tok tak i saken, men det betyr ikke at jeg synes at vedkommende fortjener hva som helst av kommentarer, og "bålbrenning" m.m. begynte å dra saken veldig langt. Nå er det kanskje greit å se hva som skjer i rettsaken i september.

Utifra enkelte innlegg kunne det jo nesten virke som vi snakket om en massemorder, og en evnt straff bør vel stå i forhold til handlingen.

Enkelte har spurt hvorfor jeg har tillatt Maxwell å bruke sidene, men utover litt spesiell språkbruk og noe merkelig utsagn, har ikke jeg kjent til noen ulovlige handlinger. Det og f.eks. skrive at en vare selges fra Fast utsalssted er ikke ulovlig, såfrem ikke varene sendes, og det stod det ingenting om. Nå har derimot andre ting kommet på banen, og det blir tatt tak i.
Ja høvdingen det var mye som kunne blitt spart for lynsjing av lao , men når stereo + maxwell går sammen om dette så er det klart folk reagerer , og noen regerer mere enn andre husk han har lurt mangen inkludert noe på hfs , er greit og at du modifiserer tråden men jeg håper den åpner igjen sant ? For meg trengte jeg ikke stereo + og finne ut at denne fyren driver med snusk , for når man leser om det han selger henger ikke på greip , men som andre sier her er sikkert mange unge som ikke ser dette har blitt lurt , så har han drevet på mangen år også synes du det er rart da at folk reagerer + di får det på sølvfat av stereo + i tilegg. Har det vert meg som har kjøpt noen gjennom han da har jeg blitt temmelig irritert trur jeg , men heldigvis har jeg ikke det og holdt meg til di butikkene , jeg bruker og ikke minst jeg stoler på dem. Du kan sikkert regne med reaksjoner vist tråden holdes stengt.

Imagine
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg leste igjennom tråden, og synes at det problematisk at Stereo+ prosesserer saken på dette forumet før de har fått en konklusjon. Det kan virke som de driver litt med reklame for eget magasin.

Et tema som går igjen er pris vs. hva som faktisk er utført av moderert arbeid. Vel, det er til enhver tid markedsverdien som bestemmer prisen på et produkt. Dette gjelder vel så mye for Coca-cola, Rolex og Ferrari. Man betaler langt over hva de koster å produsere grunnet etterspørselen og merket. Derfor er kostnadsbildet til et produkt uinteressant så lenge man kan dokumentere for at de endringer som er lovet faktisk stemmer.

Jeg tenker også at det kan være skadelig for en produsent/moderator å bli mistenkeliggjort uten at det foreligger bevis. Dette kan stoppe levebrødet hans fullstendig.Slike påstander og spekulasjoner må begrunnes og undersøkes før man legger ut antydninger på et forum.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.804
Antall liker
2.018
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Nå er jo dette et relativt åpent forum, og legger man gullegget gang på gang som til slutt får flertallet til å undre... og ikke svarer noe spesielt godt for seg.... ja da har man seg selv litt å skylde også.. han har jo holdt oss for narr en stund nå.

Nå sprakk bobla, som han kunne avverget for lenge siden, med å moderere seg selv litt/endel. Orginal eller ikke.. et sted går grensa.

EDIT: Syns faktisk tråden ble bra til slutt der jeg, som Stereo+ tok saken... kanskje det også skremmer andre. Eventuelt skremmer frem dokumentasjon som etterspørres ved en påstand. Burn them... BURN THEM ALLL!!!!!!
 
D

Dåbbel J

Gjest
Noen ganger så hadde jeg ønsket at folk fikk et kortere tidsrom med skriveforbud :mad:


Og til R_R ....... Der er jeg helt enig! Det bør stå hvilke inlegg som er moderert eller slettet - av hvilken bruker og hvilken moderator som har uført effektueringen...
 

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
2.954
Antall liker
316
Spørs om ikke enkelte tråder/temaer bør modereres i sanntid, med påfølgende nattstengt som i mange aviser.
Kanskje ingen dum idé. Bare ikke steng kl 20 slik Dagbladet gjør. Man kommer hjem fra jobb, spiser middag, leker litt med eventuelle unger, ser på Dagsrevyen. Så vagler man seg opp foran pc'en og virkelig gjør seg klar til å kverulere, og så er forumet stengt!;)
I tillegg så er det bare enkelte tråder man får lov til å kommentere i.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Det er mange påstander / bruktbil-poesi i bransjen. De fleste selgere er smart nok til å si dette muntlig undervis i et salg (og ikke skriftlig). Det er fint hvis Stereo+ kan endre litt på denne adferden som er mer vanlig enn uvanlig der ute.

Det er likevel uheldig hvis påstandene og beskyldingene som florerer mot akkurat denne produsenten her faktisk viser seg å ikke stemme. Jeg kan ikke se noen bevis eller argumenter, men kun spekulasjoner. Det hadde vært mye bedre å skrevet om denne saken etter at en konklusjon og bevis faktisk var framskaffet.
 
H

heia1956

Gjest
Som en som leser innlegg her noen ganger, tror jeg at de som er aktive med å skrive innlegg her ( det er ikke så mange egentlig) sterkt overvurderer sin egen betydning. Vil tro at de fleste som leser ser dette som god underholdning med blanding av frivillig og ufrivillig humor. Å få så mange moderatorerer som også er kvalifiserte som det etterlyses her utopi. Dette er et forum for en sær hobby og ikke noe annet.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Ja skal det bli 20-25 moderatorer så blir det vel ca. èn moderator pr. aktiv deltager i f.eks denne tråden. Da gjelder det å være heldig med trekningen.
 
Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Noen ganger så hadde jeg ønsket at folk fikk et kortere tidsrom med skriveforbud :mad:


Og til R_R ....... Der er jeg helt enig! Det bør stå hvilke inlegg som er moderert eller slettet - av hvilken bruker og hvilken moderator som har uført effektueringen...
Karantene ilegges vel fra tid til annen, gjør det ikke det da?

Tidligere kunne man vel se hvilke innlegg som er moderert eller slettet. Da kunne man også se hvilken moderator som hadde gjort det. Uten at jeg helt ser at det siste kan være nødvendig.
 
D

Dåbbel J

Gjest
Vi er nok røflig 2000 til 2500 aktive her inne over en periode. dem tallene kan seff Høvdingen fremskaffe om så er.

Nå så er moderiring bar enoe som skjer på måfå....
 
D

Dåbbel J

Gjest
Noen ganger så hadde jeg ønsket at folk fikk et kortere tidsrom med skriveforbud :mad:


Og til R_R ....... Der er jeg helt enig! Det bør stå hvilke inlegg som er moderert eller slettet - av hvilken bruker og hvilken moderator som har uført effektueringen...
Karantene ilegges vel fra tid til annen, gjør det ikke det da?

Tidligere kunne man vel se hvilke innlegg som er moderert eller slettet. Da kunne man også se hvilken moderator som hadde gjort det. Uten at jeg helt ser at det siste kan være nødvendig.
Det er for at vi evnt skal kunne klage på en moderator, selv har jeg klaget på Bamba.. og fikk medhold av Høvdingen ;)

Enn kan jo ikke godta alt det danskene kom med en for en lang tid tilbake.... :rolleyes:
 
D

Dåbbel J

Gjest
Og ingen kommentarer ifra hverken Høvdingen eller mods idag... nesten så en burde provosert dem litt ;)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.269
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva hvis det fantes en funksjon som gjorde at moderatorene kunne "rødflagge" en tråd når det begynte å koke over, og det medførte at tråden ble tydelig merket med at den nå blir spesielt, og strengt, overvåket, og når rødflagget er oppe, måtte alle innlegg godkjennes av moderator. Da ville gemyttene (tvinges til å) roe seg kjapt, og da kunne rødflagget fires igjen.
 
D

Dåbbel J

Gjest
For mye arbeid og moderere slik og det blir ingen kontinuitet.....
Rødflagging JA
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.595
Sted
Stavanger
Generelt sett så synes jeg at 'tonen' er det største problemet.
Folk tenker kun innenfor boksen og utbasunerer sin egen sannhet som den eneste sannhet uten å ha tilstrekkelig hold for dette.
I tillegg så tråler man innlegg kun med det utgangspunkt å få understøttet sine egne forutinntatte oppfatninger. Alt annet står laglig til for hogg.
I et diskusjonsforum skal det selvsagt åpnes for alle meninger for å skape dynamikk og da kan man ikke bare operere med skulderklapp alla 'venneforumet' her inne, men for min egen del har det skjedd veldig mye spennende ila. sommeren med anlegget som sikkert kunne interessere mange men jeg gidder ikke legge det ut på HFS pga. alle sutrepavene og bedreviterene her inne.
Det er mulig det er bare meg, hvis ikke bør det ropes et lie varsko.....
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Generelt sett så synes jeg at 'tonen' er det største problemet.
Folk tenker kun innenfor boksen og utbasunerer sin egen sannhet som den eneste sannhet uten å ha tilstrekkelig hold for dette.
I tillegg så tråler man innlegg kun med det utgangspunkt å få understøttet sine egne forutinntatte oppfatninger. Alt annet står laglig til for hogg.
I et diskusjonsforum skal det selvsagt åpnes for alle meninger for å skape dynamikk og da kan man ikke bare operere med skulderklapp alla 'venneforumet' her inne, men for min egen del har det skjedd veldig mye spennende ila. sommeren med anlegget som sikkert kunne interessere mange men jeg gidder ikke legge det ut på HFS pga. alle sutrepavene og bedreviterene her inne.
Det er mulig det er bare meg, hvis ikke bør det ropes et lie varsko.....
Poeng. Forum for andre hobbyer klarer det men i hifi`en...

Ser at noen sier det er 2000-2500 aktive her inne, tenker det er antallet som er innlogget, skriverier er det stort sett de samme få som står bak.

 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.964
Torget vurderinger
2
Og ingen kommentarer ifra hverken Høvdingen eller mods idag... nesten så en burde provosert dem litt ;)
Men vi følger med :rolleyes:

Det er liten tvil om at 20-25 moderatorer ville vært optimalt, men så er det å finne frivillige til en slik jobb. Det største problemet med moderering er at det alltid blir ettermæle, og den som blir moderert kommer gjerne med sterke tilbakespill om at vedkommende ikke skulle vært moderert, har ytringsfrihet, vi er "balleløse" idioter osv.

Det er også mange som ikke ønsker at vi skal blande oss, andre vil ha sterkere moderasjon, og det er sterke uenigheter blant brukerne på hva som er korrekt gjennomføring av moderasjon. Dette er forøvrig et tema som har vært diskutert mange ganger, og det finnes mange tråder som en kan søke opp.

Denne tråden gjelder moderasjon av Maxwell-saken, og her ønsker jeg å gjennomgå tråden, hvorav jeg i morgen vurderer om den skal åpnes igjen eller forbli stengt. Utviklingen av tråden begynte å bli nokså useriøs, og hvis en ser på alt som finnes av snakeoil til ekstreme priser i denne bransjen, så vet jeg ikke om Maxwell er den verste ulven, men denne gang var det han som ble den utvalgte. Jeg forsvarer på ingen måte det han har gjort, men jeg tror ikke vi kan forvente at Stereo+ kommer til å bedrive tilsvarende journalistikk mot f.eks. de større butikkene, og jeg synes det er en grense for hvor mye straff som skal tildeles. Maxwell har ikke betalt noe for annonsering her på HFS, og jeg tror ikke han blir en annonsør hos Stereo+ heller. Hva hvis f.eks. Soundgarden starter med salg av et produkt som er fullstendig overpriset - tror dere noe hi-fi blad kommer til å gå dem i sømmene på samme måte? Maxwell var et lett bytte, og jeg heller nok mot at han har fått som fortjent + langt mer, og nok er noen ganger nok. Hvis det hadde vært mulig å diskutere saken videre på et saklig nivå så er det en ting, men det har jeg svært liten tro på.

Mvh
Høvdingen
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Egentlig så er det ganske utrolig at man i det hele tatt trenger moderatorer på et forum der folk møtes for å dele felles hobby. At det er nødvendig i nettavisene er mer forståelig.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Noen ganger så hadde jeg ønsket at folk fikk et kortere tidsrom med skriveforbud :mad:


Og til R_R ....... Der er jeg helt enig! Det bør stå hvilke inlegg som er moderert eller slettet - av hvilken bruker og hvilken moderator som har uført effektueringen...
Karantene ilegges vel fra tid til annen, gjør det ikke det da?

Tidligere kunne man vel se hvilke innlegg som er moderert eller slettet. Da kunne man også se hvilken moderator som hadde gjort det. Uten at jeg helt ser at det siste kan være nødvendig.
Det er for at vi evnt skal kunne klage på en moderator, selv har jeg klaget på Bamba.. og fikk medhold av Høvdingen ;)

Enn kan jo ikke godta alt det danskene kom med en for en lang tid tilbake.... :rolleyes:
Da gikk det vel an å klage på selve modereringen. Men OK, jeg gir meg :)
 
M

MusicBear

Gjest
Som en som leser innlegg her noen ganger, tror jeg at de som er aktive med å skrive innlegg her ( det er ikke så mange egentlig) sterkt overvurderer sin egen betydning. Vil tro at de fleste som leser ser dette som god underholdning med blanding av frivillig og ufrivillig humor. Å få så mange moderatorerer som også er kvalifiserte som det etterlyses her utopi. Dette er et forum for en sær hobby og ikke noe annet.
Godt sagt! I tillegg til at dette hverken berører statsbudsjettet eller generell rakettmotorteknologi.

Og ikke minst; 1000 takk for at noen få musikk-anlegg-raringer (som vi vitterlig er) både har dette forumet og enda større takk til dere som gidder å være moderatorer!
 
L

Larkus

Gjest
Jeg forsvarer på ingen måte Maxwell.
Men det spørs om ikke Stereo+ virkelig har skutt seg selv i foten i Maxwell-saken.
 
D

Dåbbel J

Gjest
Fullt ut mulig at dem ikke klarer og gjøre det her videre... og da blir dette et markerings opplegg for markedsføring av nytt magasin.

Tør dem ta tak i elendig service hos endel av dem store butikkene og kjedene f.eks...... ? ;)
 
M

MusicBear

Gjest
Og ingen kommentarer ifra hverken Høvdingen eller mods idag... nesten så en burde provosert dem litt ;)
Men vi følger med :rolleyes:

Det er liten tvil om at 20-25 moderatorer ville vært optimalt, men så er det å finne frivillige til en slik jobb. Det største problemet med moderering er at det alltid blir ettermæle, og den som blir moderert kommer gjerne med sterke tilbakespill om at vedkommende ikke skulle vært moderert, har ytringsfrihet, vi er "balleløse" idioter osv.

Det er også mange som ikke ønsker at vi skal blande oss, andre vil ha sterkere moderasjon, og det er sterke uenigheter blant brukerne på hva som er korrekt gjennomføring av moderasjon. Dette er forøvrig et tema som har vært diskutert mange ganger, og det finnes mange tråder som en kan søke opp.

Denne tråden gjelder moderasjon av Maxwell-saken, og her ønsker jeg å gjennomgå tråden, hvorav jeg i morgen vurderer om den skal åpnes igjen eller forbli stengt. Utviklingen av tråden begynte å bli nokså useriøs, og hvis en ser på alt som finnes av snakeoil til ekstreme priser i denne bransjen, så vet jeg ikke om Maxwell er den verste ulven, men denne gang var det han som ble den utvalgte. Jeg forsvarer på ingen måte det han har gjort, men jeg tror ikke vi kan forvente at Stereo+ kommer til å bedrive tilsvarende journalistikk mot f.eks. de større butikkene, og jeg synes det er en grense for hvor mye straff som skal tildeles. Maxwell har ikke betalt noe for annonsering her på HFS, og jeg tror ikke han blir en annonsør hos Stereo+ heller. Hva hvis f.eks. Soundgarden starter med salg av et produkt som er fullstendig overpriset - tror dere noe hi-fi blad kommer til å gå dem i sømmene på samme måte? Maxwell var et lett bytte, og jeg heller nok mot at han har fått som fortjent + langt mer, og nok er noen ganger nok. Hvis det hadde vært mulig å diskutere saken videre på et saklig nivå så er det en ting, men det har jeg svært liten tro på.

Mvh
Høvdingen

Kjære Høvding - du har mange gode poenger! For jeg kunne navngitt mange i leverandørbransjen og mange merker som sett i forhold gjør Maxwell til et tilfelle mer i kategorien "åpenbar original" - ja dere forstår hva jeg mener.

Igjen; 1000 takk for at dette forum finnes. Ikke minst fordi man her erfarer/lærer mye som igjen er godt verktøy når man møter leverandører/produkter langt verre enn Maxwell.

Jeg har snakket med Maxwell kun én gang, hvor han faktisk var så ærlig at han innrømmet at han ikke visste særlig forskjell på en digital og analog volumkontroll = jeg fattet straks at hans "magiske produkter" trolig var "barnestreker" fra en guttaktig gammel mann/original = ingen skade skjedd. Jeg vil si heller den prat med denne (hyggelige) karen, enn enn dresskledd selger på dyreste Oslo-adresse som lyver deg så full at man nesten forlater butikken uten selvtillit :)
 
Topp Bunn