BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En litt lengre pust i bakken med en kaffekopp ble ledsaget av Billy Pauls klassiske 360 Degrees Of Billy Paul, som blant annet inneholder superhiten Me And Mrs. Jones og denne Elton John-coveren som mange kjenner fra en reklamefilm som har herjet TV de siste årene.

Albumet er på Tidal. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatte med en annen klassiker fra en av Billys soul brothers, Al Greens Let's Stay Together. O0

Samtidig har jeg renset lydhodene på en Sanyo Concert Series C33 slepebrøler med avtagbare høyttalere fra åttitallet. Den gikk fra dempet og ullen lyd til klar og gutsy lyd til et slikt produkt å være. Den går opp til junior for foreløpig avspilling av kassetter han skal ta opp i vinterferien. :)

sanyo c33.jpg

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg får være så fri, har Billy herpa Your Song..Men ellers: Da har vi oppnådd litt av det ønskede resultatet, da, Baluba. Beocord SKAL låte varmere enn 613- det er det signaturforskjellene grovt regna består i. Beo er kjent for akkurat den "sammenhengen", as per Struerstandard, det. Gått over kritiske deler enda? Huer, capstan, roller..?

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hoder og kapstan har fått en omgang med Nagaoka, men ikke den tøffeste typen rens som måtte til for å få orden på din Pioneer. Den låter for godt til å måtte trenge en slik omgang, egentlig renset jeg den bare av rent rutinemessige årsaker. Både den ene og den andre veien, det er jo et autorevers-deck. Sanyo C33 derimot fikk en god omgang med Q-tips, den var om mulig enda mer skitten enn lydhodene i Pioneer-en din. Ikke like intenst skitten fra dårlig bånd, så det var ikke like konsentrert skitt som måtte bort. Bare et lett lag fra årevis uten bruk. Men etter en god omgang med bomullspinner dyppet i Nagaoka rensevæske gikk det fra lav mumling til klar lyd. Bilde av spilleren under Beocord, og et hentet fra nettet i posten over.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt er det kun tid i urenset stand og eventuelt lett dodgy båndlagringsforhold en kort tid som er grunnen til at Pioen trengte en såpass grundig rens. Låt tross alt relativt greit da den kom til meg. Så mye som den jobba før rensen måtte det før eller siden gjøres. Vi skulle tatt JVCen også. Den Sanyoen der vil nok passe til blant annet Mitsubishi, nå som den har fått samme behandling.:rolleyes: Vil du ha ordentlige Elton covers? Hent inn Two Rooms. Og hør hva Eric Clapton/Phil Collins har fått ut av hhv. Border Song og Burn Down The Mission..Det er ordentlig gjennomført, det. Selv Rod Stewart og ikke minst Finn Kalvik gjør en bedre Your Song enn Billy Paul.

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Men du ble behørlig omtalt, hirr hirr hirr. :rolleyes:

Du stod på listen over folk i nabolaget som skal få besøk av meg. I sommer skal jeg tilbringe ei uke i Oslo med guttungen hvis alt går etter planen, og jeg kommer også delta mer i ting som skjer i hovedstaden framover. Ikke med samme frekvens som før i tiden, men jeg er tilbake i gamet. Må jo roe litt ned på mine eldre dager. Så kanskje det blir en tur til før sommeren kommer. Da får du besøk, og TT bør også frykte mitt granskende blikk og sølvører. ;)

Bård kan forvente et rølpete besøk før eller siden, og flere andre musikalsk kompatible individer som frekventerer dette asyl. Og jeg skal sørge for å sende inn søknad til audiens i Slukoteket allerede ved neste tur over fjellet. Å være så nær (bodde på Frogner halvparten av tiden) uten å ha tid til å gå på pilgrimsferd føles som en synd. Og ikke av den gode typen. :cool:
    Frykter intet, ser fram til å sjokkere!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser fram til det, TT. :)

Rørene har vært varme en stund, og nå er det Ellas fantastiske American Songbook-boks som spilles. Volum tre og fire tar for seg Rodgers & Hammerstein som er temaet, og var det noe den godeste Ella kunne så var det å sette sitt preg på Broadway-musikken på en måte som for alltid vil framstå som de ultimate tolkningene.

Hele boksen finnes på Tidal.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig David Clayton-Thomas ikke var fornøyd med solokarrièren sin etter at Blood, Sweat & Tears gikk i opplag, så han gjenopplivet bandnavnet for dette plateprosjektet som strengt tatt var et soloprosjekt. Eneste medlem fra gamle BS&T var han, resten bestod av yngre musikere. Siden Clayton-Thomas ikke hadde rettigheter til å bruke bandnavnet ble dette den eneste platen med denne lineup-en.

Fansen syntes nok at med dette albumet var steget over i fusionjazz blitt for stort og skilte seg for mye fra de tidligere studioplatene. Albumet solgte elendig og klarte ikke å få noen plassering på Billboard, noe som kan skyldes at de hadde vanskeligheter med å få radiospilling på grunn av det politiske innholdet til tittelsporet. Dette var jo i en periode der det hadde vært noen nesten-uhell av skummelt kaliber, og Hollywood hauset opp paranoiaen med filmen Kinasyndromet. Mainstream-radio var ikke villig til å være med på det å spre dystopisk dødsangst til sine lyttere.

På en måte greit, for det var ikke riktig at Clayton-Thomas skulle highjacke bandnavnet på den måten. Men på tross av det, jeg er glad vi har det albumet fordi det svinger faktisk ganske så bra. De musikalske ytelsene er topp, og Clayton-Thomas var fortsatt en av de mest særpregede og råe vokalistene i rockebransjen. Det er han vel kanskje fortsatt, han har jo ikke pensjonert seg helt.

Albumet ligger på Tidal. Sikkert Spotify også.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ønskes!
    Notert!

Koser meg med sjarmerende Zaz og hennes versjon av Joe Dassins klassiker Champs Elysées. Sigøynerjazz-baben har fått produsenthjelp av ingen ringere enn Quincy Jones på denne låten. Det får man si, begynner USA å få øynene opp for denne fristende chanteuse francaise? Nå er riktignok albumet Paris fra 2014, så jeg tror nok det musikalske utbyttet er det største.

zaz paris.jpg

Labelen har til og med spandert flere videoer på albumet. Her er det friske åpningssporet.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fantastisk cool dame og nydelig skive! Quincy kan jo sine ting og vel så det også, så vi får håpe De Forenklede Stater og resten av verden får ørene opp for henne. Det har hun jaggu fortjent.

Synes vel kanskje Jon Dusins gamle klassiker som var en gjenganger på reiseradioen på søttitallet, blir litt overprodusert og massiv her. Den mister litt av parisersjarmen. Men det er nå meg, da...

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner hva du mener. Har selv stor sans for både Dassin og de andre franske croonerne fra femti-, seksti- og syttitallet. De hadde taket på det meste, fra romanser til politikk. Men det er nå litt forfriskende også med nye versjoner, og på denne platen gir hun et fint bidrag til den franske jazz- og visekunsten. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Zaz,derimot....Spar meg..Apropos Quincy: Følg med på NRK2 i kveld!! MJs vei fra Motown til Off The Wall!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ZAZ er topp, hun. Gjennombruddsalbumet leste jeg om i et flymagasin på vingene over Europa et sted da det kom ut. Måtte bare sjekke henne ut, og meg skuffet hun i alle fall ikke. Hun har en musikalitet som er enorm, men jeg skulle ønske hun kunne plukke opp trompeten selv noen ganger. Det er jo egentlig det hun var før hun ble vokalist. Men hun drar fram munnstykket sitt og spiller på det rett som det er, så hvis du er på jakt etter opptak av folk som spiller på munnstykke så finnes det ikke så mye å velge mellom. Ikke at det er noe jeg leter etter, men det er litt artig når det dukker opp slik som hos ZAZ.

Men nå er det fredda, folkens! :cool:

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Classy den Crosby-versjonen. Første gang jeg la merke til sangen var med David Byrne, fra platen Red Hot + Blue: A Tribute To Cole Porter. Flashback til 90-tallet :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Artig, den der. Byrne får vist fram sin forkjærlighet for rytmikk. Kanskje det er litt cheesy, men vi digger jo David så han får slippe unna mine kritiske sanser. Og som du selv skriver, Bings versjon med Andrews Sisters er classy, så classy som det er mulig å gjøre det. Opprinnelig en cowboysang fra en musikalfilm fra midten av trettitallet. I 1944 ble den en stor hit med både Roy Rogers (som holdt seg til cowboytemaet) og Bing med søstrene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DAC fikk jo nye semibalanserte (XLR til RCA) kabler tidligere i uken, kanskje de mest vel anvendte pengene siden jeg kjøpte Monopulse. Og definitivt de kronene som har gitt meg mest bang for the buck. Det er for det første hevet over enhver tvil at Abrahamsen låter best ut av de balanserte utgangene, selv om mottakersiden ikke er balansert. Har jo kjørt den single ended i endel år allerede, ikke bare med lugubre kabler, og det er helt klart mer å gå på i både dynamikk og tredimensjonalitet ut fra de balanserte utgangene.

Til kroner 189 (tror jeg det var) er kabelen kanskje den økonomisk bevisste beste handel jeg har gjort. Det er nok bedre med en grei kabel fra hvilken som helst instrumentbutikk enn en mye dyrere ubalansert kabel på akkurat denne DAC-en.

supreme xlr rca.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig gammelt nytt at Abrahamsen, og forsåvidt også EC låter best på de balanserte utgangene.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    DAC fikk jo nye semibalanserte (XLR til RCA) kabler tidligere i uken, kanskje de mest vel anvendte pengene siden jeg kjøpte Monopulse. Og definitivt de kronene som har gitt meg mest bang for the buck. Det er for det første hevet over enhver tvil at Abrahamsen låter best ut av de balanserte utgangene, selv om mottakersiden ikke er balansert. Har jo kjørt den single ended i endel år allerede, ikke bare med lugubre kabler, og det er helt klart mer å gå på i både dynamikk og tredimensjonalitet ut fra de balanserte utgangene.

Til kroner 189 (tror jeg det var) er kabelen kanskje den økonomisk bevisste beste handel jeg har gjort. Det er nok bedre med en grei kabel fra hvilken som helst instrumentbutikk enn en mye dyrere ubalansert kabel på akkurat denne DAC-en.

Vis vedlegget 428848
    Skulle ha visst om de der for flere år siden. Hadde spart meg for mye tull og leting etter overganger osv.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sant? Derfor valgte jeg å minne dere på dem. Dessuten er det normale XLR hann til RCA, ikke XLR hunn som Abe forlanger. Overganger er og blir en nødløsning. På grunn av lav verdi kommer jeg nok aldri til å selge A-DAC, men om jeg slutter å bruke den kommer jeg heller ikke til å gi bort kablene heller. Vet aldri når du trenger slike kabler, for eksempel hvis Abe rotes fram til en kontorrigg eller noe slik.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et par bokser i kjelleren jeg må gå gjennom for å finne ut hva jeg har. Det er nok en del kabler og andre ting her også.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja, så da ble krypten en hule for nordnorske separasjonsprosesser. ;)

Sitter på Ski-toget for å møte Evo II. Så tar vi turen ned til impulse. Selv om det blir litt stress så blir dette her kjempehyggelig. To deck blir med hjem fra disse to gode herrene. The future's so bright. :cool:
    Jeg kan bare beklage, baluba. Jeg prøvde å avlede diskusjonen på et tidlig tidspunkt. Men jeg lyktes ikke. Håper du ser igjennom fingrene med noen nordnorske kraftuttrykk og helt interne diskusjoner. Det var ikke meningen at det skulle bli sånn:rolleyes:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig skal vi ikke det. Men jeg lurer på hva innehaver har for noen åsikter til nevnte reform..hehe..Bodø har sine gode sider, men du kan jo for f... ikke bevege deg ut av døra uten å blåse overende, selv midt på sommeren..:rolleyes: Dessuten har jeg reist utrolig mye rundt i Norge med fly, og ikke et eneste sted har det vært så mange forsinkelser fra som Bodø lufthavn. Måtte pinadø ta TOGET Bodø-Narvik og buss videre en gang jeg sku hjem fra Mosjøen i skoletida der. Tok tre hele dager, den reisen. Med to overnattinger på hotell i vindbyen. På tal om fly: Tre ganger har jeg måttet nødlande i Bodø pga nestenulykker med SAS/Braathens/Norwegian/Widerøe.Alt fra motorproblemer til sprukne flyvinduer.
    Jøss! Själv har jag 17 års erfarenhet i luften och runt 10.000 timmar (I ett av de sällskapen du nevner) och aldrig behövt företa mig en "nödlandning" eller hört om "nestenulykker" på grund av det du vatit med om i Bodø. Det skulle jag gärna hört mer om Auditor. Det låter som du haft extrem uflaks, eventuellt får ting till att låta aningens mer dramatiskt ut än det kanske var!? Fullt förståeligt att det kan upplevas dramatiskt som passagerare, men nestenulykke av sprukket vindu?
    Støtter Auditor. Vil heller si at du, CW, har hatt flaks. Har selv veldig lignende opplevelser som Auditor. Men Still alive:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk en melding i dag, som absolutt var av den høflige typen, der det ble uttrykt en beklagelse for at jeg ikke driver med high end-kabler, og at jeg fortjener å oppleve det. Nå har jeg opplevd det i andres oppsett, og de oppsettene låter så fantastisk i utgangspunktet at jeg ikke helt vet hva som er hva. Kablene er neppe hovedårsaken til at de låter så bra, men de spiller nok en rolle som alt annet. Uansett hvor stor eller liten den er.

Da er det kanskje på sin plass med en liste over kabler som er i bruk, og noen som ikke er i bruk.

Signalkabler i bruk:
    VdH The Name
    VdH D-102 MkII (selvterminert 0,5m)
    XLO Pro Type 150
    QED Reference Audio 2RCA
    Supreme XLR/RCA
    Argon Blue Edition IN1
    Et par sett lakris på soverommet

Høyttalerkabler i bruk:
    Xindak SC-01 høyttalerkabel
    Hjemmemekka solid core på soverommet

Digitale kabler:
    Wireworld Ultraviolet USB-kabel

Kabler i opplag:
    Biltema 5m isolert blå bilstereokabel
    VdH The First linjekabel RCA
    VdH CS-122 høyttalerkabel
    Audioquest Video Z coax digitalkabel
    Reservelakris

Skal bytte ut de hjemmemekka på soverommet med CS-122 som er i opplag. Setter bekvemmelighet foran alt annet der, og CS-122 er en helt ålreit kabel. Audioquest Video Z får jeg bruk for så snart jeg skal koble noe digitalt med coax. VdH The First har jeg hatt i over 20 år. Ble mine i en byttehandel, men har aldri likt dem i mine egne oppsett. Vurderer derfor å selge dem eller bytte dem i noe gøyalt. Bør sjekke om den fungerer bedre i dagens oppsett før jeg gir dem reisepass, men er åpen for forslag likevel.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet du hva, jeg vet ikke om det er så stor forskjell. Det er ingen gigantforskjell i pris. Og siden jeg har MkII så er det kanskje mindre forskjell enn dagens versjon? Vet ikke helt, har bare alltid syntes at VdH har fungert helt ok til en grei pris. Siden jeg bruker The Name mellom pre og power og D-102 mellom CD og pre så har jeg egentlig aldri satt dem opp mot hverandre.

Skulle jeg kjøpte en helt ny signalkabel i dag ville jeg kanskje valgt The Name for prisens skyld. Når man har alle kabler man trenger for å koble opp utstyret så er ikke det noe jeg skjenker mange tanker. Jeg liker utseende og fleksibiliteten til VdH-kablene mine. Diskret og lett å innrede med.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg bruker VdH The Name og D-102 MK III. Ørene mine klarer ikke å høre særlig stor forskjell på dem. Det som derimot er forskjell er at D-102 er mykere og dermed mer medgjørlige.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har jeg ikke tenkt på, men det stemmer jo. Min D-102 er bare 0,5 meter, så de oppleves uansett annerledes. Men som du skriver så er D-102 i likhet med CS-122 en fleksibel og myk kabel. Det er en årsak til at jeg ikke kvitter meg med CS-122, det er kjekt med kabler som er så myke og fleksible å ha med å gjøre.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Mine er begge 1 meter lange. Greit at jeg ikke trenger mer enn det, samtidig krever det litt puslespill siden TV-benken er 180 cm lang. Irriterende nok måtte jeg opp i 3 meter coax for de hadde bare lengde 1,5 meter som er for kort i forhold til plassering av kilde, eller 3 meter som egentlig er for lang. Det blir litt unødig kabelsalat av slikt, så får se på sikt om ikke det blir en annen løsning på coax. Det ideelle hadde vært 2 meter.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ideelle lengder er ikke alltid lette å finne. Trenger muligens et litt lenger kabelstrekk enn vanlig i framtiden, så jeg vurderer litt forskjellige alternativer. The Name i to meters lengde finnes ikke, og de færreste signalkablene på bruktmarkedet er av en viss lengde. Har derfor funnet fram til to alternativer i instrumentbutikken. Det jeg har mest tro på er denne fra Klotz, 3 meter til rundt 450 kroner.

klotz 3m rca.jpeg

Alternativet er denne rimelige kabelen som er tilsvarende den jeg kjøpte i Oslo i forrige uke uten XLR.

supreme rca 45.jpeg

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Vel, nå får oppsettet være slik det er, har jo alt jeg trenger. Fremover vil jeg heller bruke penger på mer musikk, rettere sagt vinylplater. Har enda ikke rotet meg til å ta turen til Samleren. Kunne gjort det i dag, men tanken på en lat lørdag med ingenting fore vant over lysten til å reise til sentrum.

Kanskje jeg bare sparer det til jeg kan få selskap med meg på platerunden, det er jo alltid kjekkere :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Gjør meg litt fristet å hyle ut "Death to the audiophile cable industry". Men det er vel mystikere og luringer jeg egentlig frustreres over.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du bor jo nær Åsane senter, Hifi-girl77. Det er ikke så langt til nærmeste butikk med vinyl, både pent brukt og ny såvidt jeg forstår. Men vi får nok ta oss en tur i platebutikk sammen når jeg skal til Bergen igjen. Det hadde vært kult med en gammeldags platebutikk først og kafé etterpå med litt kikking på dagens fangst. Samleren er et ok sted, og så har jeg sett i et bilde at de har mye 2 for 300 i kjelleren til Rocade. Blant annet så jeg Rickie Lee Jones' debut stå i hyllene på det bildet, så det ene albumet er isåfall gitt hvis vi skulle stikke innom der. Har min andre CD av det albumet nå, og før det hadde jeg det på vinyl.

Fra 1981 til 1995 ble vinyleksemplaret mitt spilt så ofte at jeg tror det er mitt mest spilte albumeksemplar den dag i dag. Men det har jeg ikke lenger, og egentlig så føles det i dag utenkelig at jeg har levd de siste tyve årene uten den fantastiske klassikeren på vinyl. Nydelig lyd på CD også, men den platen der har en liten ekstra dimensjon på vinyl.

Et annet album jeg godt kunne tenkt meg på vinyl er Julie Londons Easy Does It fra 1968. Hun gjorde først suksess i Hollywood som skuespiller under krigen, og var en svært populær pinup-modell som de amerikanske troppene i Asia og Europa satt stor pris på. Og film var det hun holdt på med i over ti år før hun til slutt debuterte i 1955 med albumet Julie Is Her Name, kjent for sitt vovede cover og hennes litt tøffe stemme som kanskje var et resultat av at hun var kjederøyker. Allerede på det minimalistiske debutalbumet (kun backet av gitar og bass) kom hennes signaturlåt, Cry Me A River.

Men i dag velger jeg meg altså Easy Does It. Det var hennes nest siste album på Liberty Records, og etter det tror jeg ikke hun gav ut noen flere komplette album. Selv om det er litt strykere med i lydbildet så føler jeg at det er en klarere linje mellom dette albumet og debuten enn noen av de hun hadde gitt ut tidligere på sekstitallet med stort orkester og etterhvert mainstream populærmusikk. Jeg har lest sammenligninger med Chet Baker, og så har hun faktisk spilt inn noen duetter med Frank Sinatra der Chet spiller trompet. De er å høre på Sinatras Impossible Duets-album.

Finnes på din favoritt strømmetjeneste. :cool:

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg er innom Playcom i Åsane rett som det er, selv om det er en liten stund siden nå. En del plater der til alt fra 30 kr stk. og oppover. Men det kreves tid å gå gjennom det som er fra brukten, for det er ikke sortert særlig godt og står som regel i kasser. Men litt gull er det å finne innimellom om jeg tar meg tiden til det.

Ellers er jeg med på at det hadde vært hyggelig med plateshopping og kafe etterpå. Det er f.eks. en kafe med fancy kaffe som jeg vet du liker på bystasjonen, perfekt til å gå over dagens fangst. Gleder meg :) :)

Likte denne låten, må inn å favorittmerke albumet og høre gjennom det senere.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.091
    Gjør meg litt fristet å hyle ut "Death to the audiophile cable industry". Men det er vel mystikere og luringer jeg egentlig frustreres over.

Som moderator på et Hifi forum bør man kanskje operere med et åpent sinn og litt takhøyde?
    Dog er jeg nok langt på vei enig med moderator i at enkelte audiofile segmenter er på grensen til angstbitersk nekrofili hva teorier og priser angår. På den annen side er det hevet over tvil hva synergi mellom kabler og komponenter i mange oppsett gjør med gjengivelsen av hermetisert musikk for min del. Være seg dyre eller billige kabler, anerkjente eller ukjente, tverrsnitt, solid core eller multistrans, hvordan kabelen er bygd opp osv.osv. Meget kan nok forklares med dagens kunnskap omkring strøm og forskjellige metallers lederegenskaper hva induktans kapasitans og resistans angår, men slettes ikke alt. Alt kan ei heller måles eller man måler på parametre man ikke klarer og forklare og/eller formidle på en adekvat måte til almuen. Menneskets hang til kvalitet, uførelse og/eller merkevarer kan ei heller underkjennes. Selvfølgelig innlysende oppgulp fra undertegnede som har vært gjentatt til det kjedsommelige i mang en tråd tidligere. Men så var det dette med å snakke seg til klarhet og/eller forklare ting til det sitter og man selv kan bearbeide, drøvtygge og gjøre sine egne refleksjoner basert på kunnskap fra den akademiske verden, samt egne erfaringer.

Hva kabler til instrumenter, bokser og forsterkeri i PA-sammenheng kan gi, er også tyske Sommer Cables en potent vei å gå.

Hvorvidt man ønsker å sette seg i bunnløs gjeld for siste versjon av Universum Supernova Highway Pro Signature Nanotech XLR mk.XIV er opp til den enkelte å bestemme selv.

Jeg mener med dette IKKE å dra i gang nok en kabeldebatt.
    Beklageligvis for trådeier fikk jeg et snev av tastatourettes på vegne av almuen :rolleyes:

Ha en balansert eftermiddag vyrde herrer.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den er grei, men kabeldebatter gidder ikke kultiverte menn fra møblerte hjem å befatte seg for mye med. Det handler nok mer om å ikke gjøre noe galt enn å gjøre ting riktig. Effektiv skjerm, godt nok tverrsnitt og ikke ekstreme egenskaper på feil forsterker så er mye gjort. Kabler kan selvsagt være filtre i et system, men den tiden da det var vanlig er nok over og gode instrumentkabler har alltid vært utgangspunktet for hvordan hifikabler av god kvalitet lages.

Den kabelen jeg nettopp har montert viser klart at det ikke trenger koste tusenlapper for å ikke være festbrems. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn