Alt i alt var det en fin tur, og det jeg sa om biltur og ekser og slitne seksåringer var selvsagt (nesten) bare tull. Jeg er glad vi klarer å gjøre ting sammen, tross alt. <3
Hvis noen andre vurderer tur til Dyreparken vil jeg anbefale at man får med seg Jesper's Sirkus, Kaptein Sabeltann showet om kvelden, og togturen gjennom Klatrebakkeskogen med Hakkemus og Mikkel Rev. Vil si dette var en i overkant dyr langhelg, men må nesten litt motvillig innrømme at det var verdt det. Parken er helprofft lagt opp og drevet, og for barna er dette helt perfekt underholdning som de elsker. Foruten showene som man må kjøpe egne billetter til er det fortsatt såpass mye annet å gjøre at det vil være verdt det i seg selv.
Sirkus Jesper var et lite sirkus med akrobater fra Ukraina, klovner, og slangemenneske og holdt overraskende høyt nivå gjennom hele forestillingen.
Sabeltann showet var temmelig heftig med pyroeffekter, dramatisk musikk, lyseffekter, og the works. Litt heseblesende 'norsk revvy' humor innimellom, men de mer actionfylte sekvensene gjorde opp for det. Vi hadde veldig bra plasser på andre rad midt foran, og det bakhodet man ser litt av i bildet her er faktisk selveste Terje Formoe som kom for å overvære forestillingen med noen han tydeligvis hadde invitert, og satte seg rett foran yours truly. Vi satt nærme nok til at man virkelig kjente varmen fra pyroshowet i ansiktet.
Selveste Mikkel Rev fra reisen gjennom Hucky Bucky forest. Dette var et tog med åpninger i sidene som stoppet på forskjellige steder, hvor det ble spilt ut de mest kjente scenene fra historien.
Tror jeg vil Dyreparken terningkast 5 for en god totalopplevelse. Hadde muligens blitt en soleklar sekser hvis de ikke hadde hatt måker som gjorde sitt fornødne på hodeplaggene til de besøkende.