Bare Jazz!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ja det er denne uka, det!

Lurer egentlig litt på Imogen Heap på Rockefeller, men har ikke bestemt meg enda...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Noen som har tenkt seg innom ?

Espen

Elmer Midd

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.06.2006
Antall liker
2.280
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Jeg tar meg en tur.

Hvis ingen andre dukker opp får jeg benytte
anledningen til å stifte Bare Ole klubb ::)

Ole

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , råttten form i dag , og hanglet meg gjennom ei jobbøkt , så kvelden går med på å sløve hjemme....Får håpe dere fikk en fin kveld...

ES

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Siste torsdag i mnd nærmer seg igjen , jeg skal lime inn ny-innvesteringen på morran , men er formen bra etter bedøvelse og herjing , så skal jeg ta en tur , har en cd liggende der nede som skal hentes.

Noen andre som tar turen til barejazz på torsdagen...?

Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
Er det denne uka allerede??

Jeg er klar! Jeg er klar! Kan vi ikke ha kyllingdrakter på oss i anledning påsken??

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kanksje vi skal utvide "kolleksjonen" denne våren , hva med noe ala buksene til Curling-gutta.... ;D

Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
Godt forslag Espen - på tide vi synes!!! Vi kan kjøpe hvite lerretsbukser (slike som malere bruker) og sy fast singler rundt bena, som paljetter! Finnes sikkert et overskuddslager av Anita Hegerland-plater el.l. som vi kan tiltuske oss.

Du kommer på torsdag? Tenner er ikke obligatorisk uansett. Har du vurdert å hengsle de? Sikkert ikke siste gang du får en port i nebbet! Jeg så en rørlegger en gang for mange år siden da jeg var på anlegg, han fikk et utstikkende håndtak på en port under haka så kjeven brakk og tenna gikk gjennom underleppa. Ikke pent.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he,,,,,,,hadde det enda vært Arbeidsulykke så.....da haddee jeg fått dekka noe , nestegang glepper rørtanga.... ;D

fyttihelvete for ett kjør , til torsdagen er det 14. tannlegebesøket med smått og stort jeg har vært igjennom siden 5.januar , er gla jeg er ferdig for en liten stund....rett og slett.

Tar nok turen , om det ikke blir ett helvetes ubehag utover dagen , har en cd i bestilling hos BJ også,.,,,,

da blir samlingen av Tingvall trio komplett....

Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
That's the spirit, Espen! Du får heller dope litt hvis det blir for jævlig!

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.477
ssm skrev:
Barejazz-torsdan nærmer seg.....

Jeg har funnet ut at gruppa Chrisitania 12 spiller på herr nilsen kl 20.00 samme kveld.

Dette er jazz som svinger , og med trøkk....har hørt de før , der .

Vurderer å ta en tur ned dit , fra bare jazz...jeg vil prøve å være hos bare jazz til kl 19.00 , konsterten hos herr nilsen begynner klokken 20.00

Noen som vil være med ned dit..? Dette er seriøs messing-dynamikk.....

Mvh Espen
Chrinstiania 12 svinger, ja! Men det er flere muligheterden kvelden. Jeg tar kanskje en tur innom og hilser på for første gang, før konsert på Victoria (Nasjonal Jazzscene) kl. 20.00 med Trondheim Jazzorkester og Øyvind Brække/Frøy Aagre/Tore Brunborg osv.

http://www.nasjonaljazzscene.no/ind...ind-braekke&catid=40:program&Itemid=1&lang=nb

Hilsen Egil

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.406
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
kommer ikke ikvell, reiser på påskeferie snart ;D ang Gøteborgs turen så er det en bedd ledig, vem tar den?
uansett kos dere i kvell, og god påske.

/Roger

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Hadde egentlig tenkt meg en tur men former er ikke bra.
Får sette på en skive på Acoustic Solid spilleren min i steden..

Prekæs og god påske

Mvh J.O

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Formen er stigende , skal se om jeg får lura aair til å kjre innover , så det kanskje blir en pils også...

penge......du har ringt .......kommer du ? skal jeg ta med meg de overkjørte sølvstengene... ;D

Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Mange takk for en trivelig kveld, ssm, terryboy, aair og pengesluk. Hadde vi gått 15 meter til, kunne vi vært hos Per på hjørnet i stedet for Herr Nilsen. Akkurat denne kvelden ville det nok vært et bedre valg..

Lenge siden sist jeg var blant de yngste på et utested, forresten! ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
Trivelig i går ja, OVK klarte nesten det mesterstykket å bli kastet ut fra Hr. Nilsen grunnet høylytt snakk!! SSM blottet de nyinnkjøpte tennene sine i et hittil uhørt omfang - tydet på høy stemning og solid med forfriskning!

Vi går nok ikke optimalt sammen med New Orleans live jazz, rullatorer og Chanel no.5- og møllkuledunstende tanter med høreapparatet maks. oppskrudd!!!

Går vi på diskotek blir vi ledd ut...

Sjømannskirken er vel lagt ned.

Det er fanken ikke mange tilbud til oss voksne skikkelige karer! Gleder meg nesten til å bli pensjonist med allsang og dampkjøkkenmat!

I mellomtiden får vi vel ha en sanseløs påske, i klubbens ånd er vinylsau innkjøpt!

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
;D ;D

Jaggu sa ikke skinnet at vi måtte snakke lavere......på ett utested...!!!!

Ingen av oss kan vel noe for at blåserekka hadde gått tom for luft... :D

Gå tom for luft , gjør definitivt ikke rekka i Gordon Goodwins Big Phat band....... ;D

Min nyinnkjøpte var meget god , hva med phat Pack, Terje ? fornøyd ?

Takker alle for en særs hyggelig stund hos hr nilsen..( forflyttet oss pga live hos Barejazz og dårlig plass.

vi trengte oss mellom rullatorene... ;D

Formann for høylytt prat.... ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vi satt i bakevja , og musikerne gitt visst tom for luft , til tider var det mere stillhet enn musikk , vi får satse på christiania 12 , de gutta går ikke tomme for luft , det trøkker så det holder.....

Moro hadde vi det , selv om det gikk på noen eldre fruers bekostning.

Hvorfor svarte vi ikke uhøflig nei , på spm om vi kunne være litt stille..... ;D

DEt gjelder å ta seg til rette her i verden....

ES

Z

Zomby_Woof

Gjest
Så sant som det er sagt, Eros. Prøvde å hinte om det. Vi dempa oss da også betraktelig etter påminnelsen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
ssm skrev:
Vi satt i bakevja , og musikerne gitt visst tom for luft , til tider var det mere stillhet enn musikk , vi får satse på christiania 12 , de gutta går ikke tomme for luft , det trøkker så det holder.....

Hvorfor svarte vi ikke uhøflig nei , på spm om vi kunne være litt stille..... ;D

ES
Selv om det bare er snakk om jazz, så vil jeg stille meg svært uenig med formannen på dette synspunktet, eller holdningene om du vil. Slike høyrøstede verdensmestre kan oooops så uheldigvis få en øl godt planta i nakken i mitt nærver.

For oss som er mye på konserter og godt vant med og omgås folk på sosiale arenaer som dette, finnes det knapt noe mer provoserende. Har endel trønderske fyndord på lager som muntlig kan avleveres når anledningen krever det.

Høyrøstede utbrudd med annerkjennende "Hurra" eller "Bravo" er noe helt annet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he , du får mene hva du vil , men når det blir slike rolige partier i enkonsert , og noen PRATER i ett hjørne , det var da aldri noe hyl og skrik , og vi attpåtil sitter i ett bortgjemt hjørne ( og har betalt billett for konserten) , får det da være visse grenser til frekkhet , Dersom man går på ett utested og forlanger at den øvrige gjesteliste skal holde dundrende kjeft , fordi konserten har mindre dynamisk fremførelse og til dels lav lyd , ja da er det kanskje like greit at tante pose holder seg hjemme , og lytter til musikken der .

at ett 100 talls personer på ett utested , skal gjenke seg så til de grader for noen enkeltmennesker som er sære som fy , er jeg slett ingen tilhenger av.

Den som sender en øl på meg ,fordi jeg prater i ei gruppe som sitter bortgjemt og samlet i en av stedets kriker og kroker , bør ha gode joggesko på seg , og være villig til å gå glipp av resten av konserten...

At det er dag-senter tendenser på herr nilsen med sære fruer , kan ike jeg noe for. Neste gang skal jeg jaggu ta opp diskusjonen om det skjer igjen....vær sikker....

og Thomas , ikke overdriv , vi snakka ikke SÅ høyt , litt må da demens-lytterne tåle... ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
ssm skrev:

ES
Selv om det bare er snakk om jazz, så vil jeg stille meg svært uenig med formannen på dette synspunktet, eller holdningene om du vil. Slike høyrøstede verdensmestre kan oooops så uheldigvis få en øl godt planta i nakken i mitt nærver.

For oss som er mye på konserter og godt vant med og omgås folk på sosiale arenaer som dette, finnes det knapt noe mer provoserende. Har endel trønderske fyndord på lager som muntlig kan avleveres når anledningen krever det.

Hvor får du verdensmester pratet fra ?

Du får dette til å høres ut som en kriminell handling , det er normalt å prate på ett utested , der en sitter i lag med bekjente , og hører på musikk er det ikke ?

Jeg legger til at damen som kom bort , satt veldig nærme oss og langt fra musikerne , hadde vedkommende ønsket å høre bedre , ville det vært naturlig å trekke lengere frem mot cenekanten , noe som var fullt mulig , det var slett ikke fullt i lokalet der i går . En annen ting Eros , er at jeg faktisk er mye ute , og har vært menge ganger på Herr Nilsen , det er jævlig mye sære fruer der altså-----
Legger til at musikken kunne vært bedre , og da hadde kanskje fokuset på dette vært litt bedre .

Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde ikke tenkt å ta temaet her. Men vi snakket høyt nok til at vi forstyrret enkelte av de som kom for å høre musikken. Ærlig tabbe i seg selv, men når man minnes på det skal man dempe seg (hvilket vi også gjorde). Tar du opp 'diskusjonen' neste gang, blir du sittende alene.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
ssm skrev:
ErosLoveking skrev:
ssm skrev:

ES

Du får dette til å høres ut som en kriminell handling , det er normalt å prøte på ett utested , der en sitter i lag med bekjente , og hører på musikk er det ikke ?

Jeg legger til at damen som kom bort , satt veldig nærme oss og langt fra musikerne , hadde vedkommende ønsket å høre bedre , ville det vært naturlig å trekke lengere frem mot cenekanten , noe som var fullt mulig , det var slett ikke fullt i lokalet der i går . En annen ting Eros , er at jeg faktisk er mye ute , og har vært menge ganger på Herr Nilsen , det er jævlig mye sære fruer der altså-----

Espen
jeg har også vært en god del på Herr Nilsen, og jeg kan bare si at det er mye jazz der................... :-* :-* :-*

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Mye bra jazz der ja......Var der på Hans thessink og t.evans og , dog blues , og meget bra....

Liker å høre christiania 12 spille på herr nilsen , skikkelig trøkk og moro.!

Fint sted , bra musikk , dog noe aldrende klientell til tider .

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Høres ut som et sted for meg, jeg får ta rullatoren å trille meg dit ;D
Sist jeg var der kom jeg uten rullator, men nå har jeg blitt eldre 8) , det var forresten også Theessink, dog gangen før den du snakker om (vet jeg).

Har forøvrig vanskelig for å skjønne at en kan bli sur for å bli tilsnakket på en konsert av andre som har kommet for å lytte.
Går man videre (på byn) til nytt sted (i fylla) for å prate, så blir det rimelig galt å gå på konsert, det finnes da alternativer hvor det i tillegg ikke koster no å komme inn, det blir et par halvlitere til det og enda mer prating ;)

Mvh.KW

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he,,,,,,Konsert og konsert fru blom.... ;D

Jeg innfinner meg i deres synspungter , selv om jeg ikke klarer å skjønne at vi gjorde noe umoralsk eller distraherende.

At blåserekka spiller så lavt som det går an , gjør selvsagt at de som lytter kan bli påvirket av andre i lokalet. Jetg bøyer meg i støvet , og beklager ovenfor alle gjestene til herr nilsen , som jeg /vi tydligvis ødla kvelden for i noen skarve minutter.

KW : du ser da svært så frisk ut , på mange av oas sine tilstelninger og bilder tatt rundt forbi :D

Jeg hadde ikke for hensikt å fucke opp for noen i det heletatt.

Venter på en anledning med christiania 12 igjen ,

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg er jo forsåvidt frisk, men alder blir jo i enkelte sammenhenger nærmest sett på som en sykdom uansett ;D
Mvh.KW

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Så ille er det vel ikke KW.....

Selv om jeg ikke kjenner deg , har jeg jo fulgt med her inne , syntes du alltid virker som en sympatisk og hyggelig kar , jeg har tro på at det kommer man langt med ; også når aldern tynger..... ;D

Og glem ikke ordtaket "de gamle er eldst "........Noe jeg alltid har hatt stor respekt for i livet.

Hvis jeg gjør ett unntak i respekten , må det være snærpete vestkantfruer på herr nilsen , med bomull i ørene på konsert....

Ha en forrykende Lørdag alle sammen , Uansett alder.... ;)

Mvh Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
Nå får det være nok om Hr. Nilsen for denne gang! Tråden er ment å være en infotråd til/om OVK, ikke noe krangleforum. Episode er rent bagatellmessig, nevnte dame var snill og hyggelig. Slutt å hakke på Espen - at vi i tråden vår velger å ubrodere en egentlig litt artig episode er ikke en invitt til samtlige systemkritikere, som ikke engang var der.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg vil bare takke for en hyggelig kveld med "gjengen", denne gang på Bare Jazz's utskutte avdeling hos en Mr Nilsen. Jeg beklager herved at jeg var delaktig i et øyeblikks ubetenksom gruppeprat som ødela for noen som denne kvelden åpenbart hadde betalt før å høre annet enn tulleprat fra vinylentusiaster gjennom sine fininnstilte høreapparater ::).

Jeg har derfor nå på samvittigheten en formell klage på høylydt prat fra Herr Nilsen (selv om selve klagen var fra en eller annen Fru Nilsen), og samtidig en rullebladsnotering fra tidligere stilling i sentralledelsen til Posten for hyppig og høylydt latter. Det at jeg så langt i mitt mangeårige liv ikke kan vise til at noen har fremsatt en formell klage på at jeg spiller for høy musikk, gjør vel at jeg er i faresonen for eksklusjon fra den musikkbaserte foreningen Oslo Vinyl Klubb??!!

Til formannen vil jeg henstille om at han i eventuell eksklsusjonssak som måtte komme opp, bør tenke på at han her har et medlem som lett lar seg påvirke og styre bare han mistenker at dette kan glede OVKs ledergruppe (til eksempelvis å kjøpe musikk av det 18-manns sterke jazz-ensemblet Big Phat Band med base i California, og som blir ledet av en underlig taper med det vinnende navnet Gordon Goodwin). Vit da i tillegg kjære formann at jeg som har et hjerte fortapt i punken med forkjærlighet for musikk utført av besetninger som er mindre enn kvartetter, helst med musikere som ikke kan mer enn to akkorder (eller var det to akkordeoner??), og aller helst har mindre enn 1 hit på samvittigheten, lot meg villt begeistre av tempoet, samspillet, trykket i blåserekken og det smittende Phat humøret som har rullet i tide og utide etter at jeg kom meg hjem til basen i Son etter torsdagens hendelser.

Z

Zomby_Woof

Gjest
For all del. Det var ikke så ille som man kan få inntrykk av. Vi satt i hjørnet og pratet, iveren tok oss en stund, og vi snakket høyt nok til å plage noen andre gjester. En av dem sa fra, vi dempet oss og trakk oss enda lenger inn i hjørnet. (Med mindre noe mer skjedde under et av mine toalettbesøk).

Vi har beskrevet det hele i humoristiske vendinger som kan gi inntrykk av noe langt verre.

Men. Man tar ikke opp diskusjonen, man beklager og demper seg. Vi skulle dessuten valgt et annet sted. Som nevnt ligger Per på hjørnet vegg i vegg.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
terryboy skrev:
Jeg vil bare takke for en hyggelig kveld med "gjengen", denne gang på Bare Jazz's utskutte avdeling hos en Mr Nilsen. Jeg beklager herved at jeg var delaktig i et øyeblikks ubetenksom gruppeprat som ødela for noen som denne kvelden åpenbart hadde betalt før å høre annet enn tulleprat fra vinylentusiaster gjennom sine fininnstilte høreapparater ::).

Jeg har derfor nå på samvittigheten en formell klage på høylydt prat fra Herr Nilsen (selv om selve klagen var fra en eller annen Fru Nilsen), og samtidig en rullebladsnotering fra tidligere stilling i sentralledelsen til Posten for hyppig og høylydt latter. Det at jeg så langt i mitt mangeårige liv ikke kan fremvise til at noen har fremsatt en formell klage på at jeg spiller for høy musikk, gjør vel at jeg er i faresonen for eksklusjon fra den musikkbaserte foreningen Oslo Vinyl Klubb??!!

Flotte innlegg fra pengesluk og deg Terje , hyggeølig at du likte Phat band skiva....

enorm dynamikk fra 18 mann , man kan jo lure på hvordan trykket hadde blitt på herr nilsen med denne rekka på cenekanten... 8)

som pengesluk sier , vi legger ballen død , tråden er ment for info om kommende torsdagsmøter og moro ( uansett på hvems bekostning) ;D

Til formannen vil jeg henstille om at han i eventuell eksklsusjonssak som måtte komme opp, bør tenke på at han her har et medlem som lett lar seg påvirke og styre bare han mistenker at dette kan glede OVKs ledergruppe (til eksempelvis å kjøpe musikk av det 18-manns sterke jazz-ensemblet Big Phat Band med base i California, og som blir ledet av en underlig taper med det vinnende navnet Gordon Goodwin). Vit da i tillegg kjære formann at jeg som har et hjerte fortapt i punken med forkjærlighet for musikk utført av besetninger som er mindre enn kvartetter, helst med musikere som ikke kan mer enn to akkorder (eller var det to akkordeoner??), og aller helst har mindre enn 1 hit på samvittigheten, lot meg villt begeistre av tempoet, samspillet, trykket i blåserekken og det smittende Phat humøret som har rullet i tide og utide etter at jeg kom meg hjem til basen i Son etter torsdagens hendelser.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.406
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Vilken värsting gäng man hammnat i :eek: neste gang går vi på punk konsert og lever ut følelserne ;D

Topp Bunn