|
Fast jule rituale hos familienSagaen om Carl Bertil Jonnsons jul. Sitat far: - «det var da en Herrens nåd at inte den kom fram» (om porselenstallriken fra hans søster)
https://m.youtube.com/watch?v=W6cJ556TCEU
Du har selvfølgelig rett. Sønn og svigerdatter av Agnar Mykle som overtok dukketeateret etter foreldrene. Jeg er så gammel at hukommelsen begynner å svikte, men jeg gir meg ikke på at dette er det eneste som fortsatt er verdt å se.Det var vel Bjørg og Arne Mykle som skapte p&p.
Godt å høre at jeg ikke var alene.Men P&P var, og er fortsatt veldig sært.
Jeg hadde mareritt om vaktmester Gorgon, og hans familie.
Det var en spøkVivid?
...var det ikke Barbapappa, Barbamamma og alle de andre?
Jepp, se bilde 2 i innlegg #4noen som husker denne?
Husker denne godt.Jepp, se bilde 2 i innlegg #4noen som husker denne?
Lekestue husker jeg var litt sånn "overpedagogisk" og korrekt.Talle i dag er
Sauen Shaun og Timmy er topp underholdning. Sistnevnte er jo med i førstnevnte, men fikk en egen serie som passer godt for de som er i barnehagealder.I forhold til dagens ufyselige Disney regime er mange av de nevnte barne-tv seriene nevnt her langt å foretrekke,
Takke faen for Poppeloppane, Peppa gris og Sauen Shawn.
Var vel helst favoritten det, da jeg var 4-6 år.
Skummle Cat Weazle
Selv om jeg er i riktig alder, har jeg av en eller annen grunn aldri sett Pompel & Pilt.Men P&P var, og er fortsatt veldig sært.
Jeg hadde mareritt om vaktmester Gorgon, og hans familie.
Hva med Tøffe?
Aner ikke hva den heter på originalspråket (Engelsk).
Mr. Nelson. Hjemflyttet norsk-amerikaner. En gammel gris som hele tiden prøvde å tafse på den unge, naive blondinen Pernille.Romlingane....ah!
Men Pernille og Mr. Nilsen var då 60-tal, vel?
Personleg tykkjer eg "Tøffe, det vesle lokomotivet" og "På tokt med Matilde" er meir fart i.