Bedre DAC enn RME ADI-2?

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Er i utgangspunktet godt fornøyd med denne dac-en, og den er med god margin den billigste komponenten i kjeden.
Vel, drivverket er kanskje litt vanskelig å klassifisere siden dette er en MacBook iTunes-løsning med ekstern HD hvor signalet streames over en Airport Express optisk til DAC.

Spørsmålet mitt er egentlig om hvor høyt må man opp i pris for å få en dac som ikke bare er marginalt bedre, men som virkelig er merkbart bedre selv for en enkel sjel uten gullører?

Mvh/
Finn
 
T

timc

Gjest
Har sammenlignet med en MF Trivista DAC. Synes MF var betydlig bedre oppover. Bassen var ikke så ulik. Koster vel en rundt 10k.



-Tim
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.884
Antall liker
10.717
Torget vurderinger
10
PS Audio ;D
Snakk med Morten på NAT
Det morsomme er at den låter enda et strå vasser på USB enn på digitalutgangene

Har hatt ECD1 to ganger og Benchmark
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Var så vidt innom og googlet litt på Trivistaen.
Ingen himmelstormende jubel å spore der jeg kikket i alle fall. Kanskje bare ADI-2 er "dårlig" rett og slett?

Er modifikasjonen av ADI-2 kun å skifte koblingskondensatorer?

Mvh
 
T

theStig

Gjest
Modden jeg har foreslått er nye kondiser ja.

Synes vel ikke ADI-2 er spesielt dårlig. Foretrakk den framfor den bejublede Benchmark DAC-1, dog med liten margin.
 
K

kbwh

Gjest
Skal gjøre det på min egen når garantitiden er ute. Selv om lyttene er forspent skal det være noe å hente med å bytte til filmkondiser. Billig oppgradering det.
 

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
359
Antall liker
86
theStig skrev:
Modden jeg har foreslått er nye kondiser ja.

Synes vel ikke ADI-2 er spesielt dårlig. Foretrakk den framfor den bejublede Benchmark DAC-1, dog med liten margin.
Hva slags forbedringer kan man vente seg ved en slik mod?

Mvh
Nex
 
T

theStig

Gjest
Hvis man leser andre tråder på dette forumet om hvor enorme forskjeller det visstnok er på to forskjellige svinedyre passive komponenter, så er det jo grunn til å forvente meget.....

Joa - det er noe å hente på å bytte ut elektrolytter med polyprop kondiser. Jeg synes det først og fremst gir mer ro og oppløsning i lydbildet.
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.258
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Har hørt mye bra om Grace m902. Stello har jo også fått mye skryt (Fidelity). Likeledes Bel Canto DAC-2 (sjekk 6moons.com, Stereophile). Om disse låter bedre enn ADI-2`en vet jeg ikke, men de kunne jeg ha tenkt meg å sjekke ut hvis jeg var i markedet for en ny DAC (har selv ADI-2).
 
Topp Bunn