Bedrok – en gamechanger for LP12?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LinnBedrok (2 of 3).jpg

Linn har lansert den første oppgraderingen av LP12-sokkelen noensinne. Dette kan se ut som en unik nyhet, men det startet egentlig for et og et halvt år siden.

Vi tar like godt den korte versjonen. Da Linn lanserte sin 50-års jubileumsmodell av LP12 for et og et halvt år siden, var det en ganske stivt priset utgave av denne ikoniske platespilleren vi ble presentert for. Og i tillegg til en del designmessige grep på LP12-50 initiert av Sir Jony Ive som selvfølgelig utgjorde sin del av prisen, var det et grep vi umiddelbart gjenkjente som et forbedringsgrep utløst av Linn.

Da snakker vi selvfølgelig om den nye plinten i et helt nytt materiale, som Linn har kalt Bedrok. VI predikerte umiddelbart at dette er et materiale vi kommer til å få se mer av i nedskalerte utgaver av LP12, og nå tyr vi til det velkjente «HvaVarDetViSa?, med tilhørende dose av triumf»....

Les hele nyhetsartikkelen om Bedrok plint på LP12
    LinnBedrok (2 of 2).jpg

Sist redigert:

Kommentarer

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken type aluminium? det de fleste er kjent med? Eller ren alu ofte kalt 1S. Den er det ikke mye lyd i.
    Jobbet en del med det på IFE på Kjeller, Mykt så du setter merker med en sløv finger.
    250 tons trykk pr mm2, cm2 eller m2

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.484
    Sted
    Sunnmøre
    Det finst vel tilgjengeleg tredjeparts aluminium plint, som Tangerine Audio Stiletto, og Linn har vitterleg god erfaring med maskinert aluminium (jf Keel).

• Liker
    Reaksjoner: FZ

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.948
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble nysgjerrig på Panzerholz. Viser seg at dette er et seriøst materiale, i bruk av mange kvalitetsprodusenter: Audio Note UK, Aidas, Audio Physics, men også div DIY:
    Vis vedlegget 1098290 Vis vedlegget 1098291
    Vis vedlegget 1098293 Vis vedlegget 1098294

En slags kryssfiner som er presset sammen under 250 tonn trykk, iblandet resin, slik at kryssfinerens tykkelse halveres. Det blir så hardt, at det stopper ei kule (bulletproof). Man ender opp med en hardhet, som overgår aluminium, og nærmer seg rustfritt stål.
    Samtidig mye dødere enn aluminium, som ringer som ei kirkeklokke i sammenligning.
    Vis vedlegget 1098295

Absolutt et platemateriale å ha på radaren, for den kompromissløse. Selges i 30mm platetykkelse.
    Finnes også lignende varianter som markedsføres under navn som: Picawood, Bullet Wood, Permali, m.fl.
    Som sagt, mange varianter i markedet. Altså kryssfiner, blandet med resin, og sammenpresset under så ekstremt høyt trykk, at det skapes en slags unik kjemisk binding. Man får da et materiale som nærmer seg stål-styrke, men til en brøkdel av vekten.
    Et av de mest kjente er Jabroc, som brukes i racerbiler (F2, F3, Formula E, F4, LMS, ALMS, Formula BMW, Formula Renault, Formula Ginetta m.fl.).

Jabroc synes å være allment tilgjengelig på begge sider av Atlanteren. Her er en tilfeldig nettbutikk:

IMG_0180.jpeg

—————————

Jeg har lenge lurt på hva som skjuler seg bak Wilson Audios mystiske “Material X, S og V”.
    Basert på denne promovideoen, ser man tydelig de tynne kryssfinersjiktene. De hevder dette er deres egen oppfinnelse, men trolig er det varianter av Panzerholz/Jabroc som de kjøper. (Teknologien/maskinparken til å lage slike plater har WA garantert ikke. Her snakker vi storindustri).
    IMG_0182.jpeg

———————-

Det synes nå klart at alle vi DIYere med høyttalere og platespillere av blokklimt kryssfiner, må begynne forfra igjen. Harr’u ikke Panzerholz i anlegget, er det bare å hive på peisen! 😁

Fattig-Per får nøye seg med et par Jabroc solbriller:
    IMG_0183.jpeg

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.106
    Noen som kan fortelle litt om egenskapene til Panzerholz annet enn at det tåler granater og er dødt. I høyttalersammenheng prater man gjerne om tetthet og stivhet. MDF har for eksempel høy tetthet mens kryssfiner kan ha bedre stivhet. Jeg leste en gang om at dette kunne kombineres med hell.

Hvilke egenskaper ønsker man i en plinth i forhold til dette og vil det være ulikt for en fast konstruksjon og en flytende.

Hvor vil man anta at Panzerholz vil ligge in en høytalerkonstruksjon i forhold til disse?

HH-Damping-Layer.png

Rød søyle er gjennomsnittlig demping, grønn er demping i 100-1000 Hz-området og blå søyler er 1-10 kHz.
    Det hele er normalisert til 19mm MDF (100%) og da er konstruksjonene i rekkefølgen fra best til dårligst gjennomsnittlig demping.

Noen poenger i figuren.

1. Demping og avstivning er bedre enn bare tykkelse
    2. Avstivning er veldig bra under 1 kHz, men ikke over det
    3. 4mmBitumen og filt limt oppå som er veldig bra.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.396
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    MDF = Medium Density Fiberboard og det er store kvalitetsforskjeller på MDF, ifra produsentene og tilogmed ifra batch til batch uten at det syntes på prisforskjellen. IMO så er kvaliteten på tynnere MDF best.

Hvorfor er det så ønskelig med treverk i et plinth ?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    kan ikke vente annet når noen skal ha over 100K for en treramme
    jeg gjentar:
    den siste idiot er ikke født ennå
    Min kommentar var ikke direkte rettet til dette plinthet, men generelt mht LP12.
    Nå skal jeg være den første i køen til å i flere tilfeller stille meg undrende til prisnivået for enkelte LP12 upgrades, men felles for de jeg selv gjorde (da jeg hadde LP12) og øvrige jeg kun har lyttet til er at de, om ikke annet, tilfører en oppgradering/endring av lydgjengivelsen.
    Så får det være opptil den enkelte selv å avgjøre hvorvidt de er verd prisen - uten å bli idiotforklart.

Kjøper noen en PU til 150K så jubles det massivt fra hele tribunen, selvom oppgradering/endring av lydgjengivelsen kanskje ikke er såå stor sammenliknet med et alternativ til 50K. Her er heller aldri materialkost og produksjonskost et tema som vies noe nevneverdig oppmerksomhet. Gjelder forsåvidt flere andre produkter også.
    Men, oppgraderes en LP12 - nei da... :)

Tommyna

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2010
    Antall liker
    591
    Sted
    Oslo
    Slipper heldigvis denne bekymringen jeg, siden det er mer enn nok av annet som bør/kan oppgraderes først på min tidlig 80-talls Valhalla/Ittok LP12😂

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Att de ikke lager den i kleberstein er litt underlig.
    Tenkte på det når jeg monterte beistet oppe på hytta.
    Rimelig dødt det også, og om ikke stabilt.
    Men da hadde den vel kostet 10 ganger så mye.
    Så er det jo ikke så ukjent og mystiske som dette.

Tommyna

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2010
    Antall liker
    591
    Sted
    Oslo
    Haha, ja...mye penger, men det er vel grunn til å tro at noe av prisen og ligger i det med lavt antall produserte enheter og...og så kan det ut fra bildene på nett se ut til at det ikke er bare selve treramma, men en komplett sammensetning av plinth, spesialtilpasset topp-plate sikkert i noe forbedret materiale den og samt skruer etc. Ser også at det er slike gjengede metallinnsatser i skruehullene til bunnplata og hengslene bl.a...detaljer detaljer...the devil is in the details som man sier på nynorsk...

IMG_4862.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    IMG_4864.jpeg
    IMG_4865.jpeg

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Haha, ja...mye penger, men det er vel grunn til å tro at noe av prisen og ligger i det med lavt antall produserte enheter og...og så kan det ut fra bildene på nett se ut til at det ikke er bare selve treramma, men en komplett sammensetning av plinth, spesialtilpasset topp-plate sikkert i noe forbedret materiale den og samt skruer etc. Ser også at det er slike gjengede metallinnsatser i skruehullene til bunnplata og hengslene bl.a...detaljer detaljer...the devil is in the details som man sier på nynorsk...

Vis vedlegget 1098969 Vis vedlegget 1098970 Vis vedlegget 1098971 Vis vedlegget 1098972
    Hvis du er kjent ned CNC så er dette laget på ett blunk. Med dagens maskiner tviler jeg på att det er mer en ca 1 time på å lage en slik. Heller ikke komplisert program og lage. Rette linjer + å legge inn noen radiuser og skruehull. Til info, jobbet med slikt i veldig mange år.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.484
    Sted
    Sunnmøre
    ^^ Veit ikkje kvifor, men eg tykkjer Linn har valt det absolutt minst flatterande biletet av finishen på promo-biletet (øvst i artikkelen). På alle dei andre bileta ser det betre/jamnare ut.

Tommyna

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2010
    Antall liker
    591
    Sted
    Oslo
    ^^ Veit ikkje kvifor, men eg tykkjer Linn har valt det absolutt minst flatterande biletet av finishen på promo-biletet (øvst i artikkelen). På alle dei andre bileta ser det betre/jamnare ut.
    Ikke helt uenig med deg i det, mulig det har noe med at de ville ha bilder som tydelig viser "lagene" med treverk gjennom beisoljen eller hva det er de har behandlet det med?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.157
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det indikerer at de ikke gjør dette på grunn av utseende og finish.
    Ellers ser jeg at det finnes en annen tråd for/om panzerholz, som kanskje passer bedre for DYIere.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.259
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvis du er kjent ned CNC så er dette laget på ett blunk. Med dagens maskiner tviler jeg på att det er mer en ca 1 time på å lage en slik. Heller ikke komplisert program og lage. Rette linjer + å legge inn noen radiuser og skruehull. Til info, jobbet med slikt i veldig mange år.
    Kan du anbefale en god og fleksibel CNC som hvem som helst kan sette på kjøkkenbordet og som ikke skaper nevneverdig støv og klarer oppgaver på kort tid?

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kan du anbefale en god og fleksibel CNC som hvem som helst kan sette på kjøkkenbordet og som ikke skaper nevneverdig støv og klarer oppgaver på kort tid?
    Har da aldri sagt att den skal stå på kjøkkenbordet?
    Annet eksempel om å få laget ting ute hos verksteder er dette.

Mine første linjer med alu front med totalt 48 hul til elementer og 192 hul klare til gjenger i 2200x120x6 mm ca 0,5m2 alu kom på ca 2500,-. Dette var ikke noe "vennetjeneste" men bestilte de.
    Prisen de forlanger er helt på jorde, til og med langt ute på jorde. Tror også de er på feil jorde.
    Virker som om bare prisen er høy nok kan det forsvares.

Sigma62

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Antall liker
    762
    Her i Damark er det en del Facebook grupper, der udfører cnc arbejde forholdsvis billigt.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.259
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har da aldri sagt att den skal stå på kjøkkenbordet?
    Nei, det var det jeg som etterlyste! For ikke alle har tilgang på et verksted! Du har utvilsomt god innsikt i håndverk og evne til å skape ting med hendene. Du har også et nettverk som gir deg tilgang til redskap. Det er en positiv ting og en ressurs for deg!

Poenget mitt Steinar, er at du og flere i tråden, ikke ser lenger enn deres egne neser.

Det finnes de, hvor denne overprisede rammen kun utgjør noen dagslønner eller brøkdeler av månedsinntekten. Kanskje vanskelig å forestille seg? Men faktisk finnes det mennesker som i prinsippet vil tapt penger på din tilnærming! Mange av disse menneskene bruker mange timer av sitt døgn på sitt virke og har hverken tid evne eller lyst til å bygge opp et verksted og lære seg treskjæring eller materialforming, ei heller frekventere samlingssteder for alle slags dårer, som hfs og facebook.

Personlig har jeg nok ressurser i form av kontakter og tid til at jeg aldri ville kjøpt en slik ramme, men jeg vet om flere som ville gjort det uten å blunke. Disse trenger selvfølgelig ikke mitt forsvar mot en gjeng nettnisser, de gir faen i din mening! Dette er mer ment som en opplysning til deg som åpenbart har huet trykket så langt opp i eget arsel at du kun ser lyset hver gang du åpner kjeften og tar deg dermed ikke tid til å reflektere litt.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det var det jeg som etterlyste! For ikke alle har tilgang på et verksted! Du har utvilsomt god innsikt i håndverk og evne til å skape ting med hendene. Du har også et nettverk som gir deg tilgang til redskap. Det er en positiv ting og en ressurs for deg!

Poenget mitt Steinar, er at du og flere i tråden, ikke ser lenger enn deres egne neser.

Det finnes de, hvor denne overprisede rammen kun utgjør noen dagslønner eller brøkdeler av månedsinntekten. Kanskje vanskelig å forestille seg? Men faktisk finnes det mennesker som i prinsippet vil tapt penger på din tilnærming! Mange av disse menneskene bruker mange timer av sitt døgn på sitt virke og har hverken tid evne eller lyst til å bygge opp et verksted og lære seg treskjæring eller materialforming, ei heller frekventere samlingssteder for alle slags dårer, som hfs og facebook.

Personlig har jeg nok ressurser i form av kontakter og tid til at jeg aldri ville kjøpt en slik ramme, men jeg vet om flere som ville gjort det uten å blunke. Disse trenger selvfølgelig ikke mitt forsvar mot en gjeng nettnisser, de gir faen i din mening! Dette er mer ment som en opplysning til deg som åpenbart har huet trykket så langt opp i eget arsel at du kun ser lyset hver gang du åpner kjeften og tar deg dermed ikke tid til å reflektere litt.
    Hele poenget er ett jeg ser veldig mye lengre en min egen nese.
    Handler om å ha litt større perspektiv på ting, noe som er tydelig att mange ikke har.
    Har heller ikke ett voldsomt nettverk rundt meg, men har jobbet mye med maskiner så jeg veit hva som skal til.
    Frese ut slike ting er enkleste ting i den verden nåe man går til verksteder som har CNC fres.
    Selv i en vanlig fres hadde jeg klart dette på en dag eller to regner jeg med.
    Jo jeg reflekterer ganske mye rundt dette. Derfor kommer det reaksjoner rundt det når man veit.
    Handler ikke om meg og de som kan og veit, så enkelt er det.
    Alt dette er mer for å gjøre folk beviste på hvor latterlig dyrt dette er.
    Men er ikke dette et forum for å blant annet å opplyse folk om virkeligheten, snakker da ikke om min virkelighet.
    Men det er da ingen ting å hisse seg sånn opp for?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.149
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dersom vi ser bort fra prisen ser jeg en veldig død forbindelse mellom en stiv og fin bunnplate i metall (med dsp-phonoforsterker på) og en topplate i metall som spillerens egentlige avkopling fra omgivelsene står på (via bolter som peker ned). All montering er med maskinskruer. Det er en god og repeterbar ting.

Jeg synes det er gøy at LP12 fremdeles har den samme symmetriske fjærplasseringen som Thorens TD 150 (som den var en kopi av, det var dyrt å importere dem til UK) hadde i 1966.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    OT, men - Tildels enig med noe av det Tosken er inne på her.

DIY're tenker ofte dessverre litt for "kortreist" når de sammenlikner pris på et DIY-prosjekt kontra pris på ferdigvare.

Det de ser bort fra og forutsetter er (ofte) at "alle" har:
    Interesse for DIY, herunder også prioritering av (fri)tid til DIY fremfor annet
    Nødvendig kunnskap/evner
    Plass til å utføre
    Mulighet til ordne ulike saker i arbeidstiden

Følgende er ikke/er sjelden med i kostnadsberegningen og/eller sub-optimaliseres:
    Tilgang til verktøy - for det har man jo og har man det ikke så lånes/leies det, eller kjøpes, uten å ta hensyn til kostnaden som en del av prosjektkostnaden.
    Tid (også tid/kostnader) som går med til å reise rundt (reelle reisekostnader) å hente/skaffe tilveie utstyr/materiell og tiden som ellers går med til fremstilling er gratis - fordi det er en del av hobby'n.
    All varekost er netto, levert/plassert der arbeidet skal utføres. Det man evt har liggende som kan brukes er gratis - for det er jo evt tidligere kjøpt/betalt. Evt fraktkostnader medtas ikke.
    Flytter man evt arbeidstid over til fritid, så er ikke tapt inntekt medberegnet.
    Energiforbruk er ikke med.
    Osv...
    Så hender det (avhengig av...) at funksjon trumfer finish.

Videre virker det å være begrenset interesse for å ta hensyn til at kommersielle aktører har kostnader som må dekkes inn - til både utvikling og fremstilling, emballasje, lønn, husleie, strøm, frakt, avgifter osv - og fortjeneste, ofte igjennom flere ledd.

I opplysningens tjeneste skader det jo ikke at alt hensyntas ;)

Tommyna

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2010
    Antall liker
    591
    Sted
    Oslo
    OT, men - Tildels enig med noe av det Tosken er inne på her.

DIY're tenker ofte dessverre litt for "kortreist" når de sammenlikner pris på et DIY-prosjekt kontra pris på ferdigvare.

Det de ser bort fra og forutsetter er (ofte) at "alle" har:
    Interesse for DIY, herunder også prioritering av (fri)tid til DIY fremfor annet
    Nødvendig kunnskap/evner
    Plass til å utføre
    Mulighet til ordne ulike saker i arbeidstiden

Følgende er ikke/er sjelden med i kostnadsberegningen og/eller sub-optimaliseres:
    Tilgang til verktøy - for det har man jo og har man det ikke så lånes/leies det, eller kjøpes, uten å ta hensyn til kostnaden som en del av prosjektkostnaden.
    Tid (også tid/kostnader) som går med til å reise rundt (reelle reisekostnader) å hente/skaffe tilveie utstyr/materiell og tiden som ellers går med til fremstilling er gratis - fordi det er en del av hobby'n.
    All varekost er netto, levert/plassert der arbeidet skal utføres. Det man evt har liggende som kan brukes er gratis - for det er jo evt tidligere kjøpt/betalt. Evt fraktkostnader medtas ikke.
    Flytter man evt arbeidstid over til fritid, så er ikke tapt inntekt medberegnet.
    Energiforbruk er ikke med.
    Osv...
    Så hender det (avhengig av...) at funksjon trumfer finish.

Videre virker det å være begrenset interesse for å ta hensyn til at kommersielle aktører har kostnader som må dekkes inn - til både utvikling og fremstilling, emballasje, lønn, husleie, strøm, frakt, avgifter osv - og fortjeneste, ofte igjennom flere ledd.

I opplysningens tjeneste skader det jo ikke at alt hensyntas ;)
    Ja, om man ser på f.eks høyttalere - som er en type komponent man i en viss grad kan sammenligne med en slik type platespiller pga kombinasjonen av mekanisk produserte deler som kabinett, mer og mindre eksotiske avstivinger og materialer osv. Ser det vel ikke usansynlig at forholdet delekost og utsalgspris er 10-gangen og kanskje mer på de fleste ferdige høyttalere. Men så er det noen som skal utvikle dette, konstruere det, produsere det, skaffe delene, distribuere det, selge det osv osv. Og hvis i tillegg greiene er en nisjeting som kanskje er produsert bare noen hundre av totalt...det er mye som koster mye ift vekten eller størrelsen på delene. Hva med deleprisene på pickuper i 80-100K klassen som en stadig ser omtalt og brukt på slike fora som dette? Blir en heftig kilopris på delene ja...for ikke å snakke om kabler...selv om jeg ikke er i markedet for komponenter i denne prisklassen selv klarer jeg å ha forståelse for at ting kan koste det det koster av flere årsaker enn bare den isolerte prisen og vekten på materialene de er lagd av - og at det kan finnes et marked...

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.396
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1

Tid (også tid/kostnader) ........

Regner alle som bedriver en hobby med en kostnadskalkyle på tid ?

Skal vi tenke miljøvennlighet og bærekraft med all den driten enn drar i hus og tror at det spiller bra?
    De som bor i periferien og litt usentralt i byer, har om dem ifra yngre alder har følt seg kompetent med verktøy, kjøpt seg et hus som muligens må utbedres på en måte, og har allerede noe verktøy. Verktøy må ikke være dyrt, men ja, alt koster penger. Men så er det gleden med og få til noe selv, ikke alltid det er bedre enn alt annet, men det gir allikevel en eierglede som enn kanskje ikke får med kjøpestæsj.

Og jeg vil snu det siste argumentet til DIYers fordel, man trenger ikke lønne eller bruke markedsføring.
    Har stor forståelse for et firma som skal lage bedrock plint skal tjene penger, null problem.
    Og vil folk mene at den oppgraderingen er verdt det, KJØP !!
    Selv med DBO ( Done By Others) så vil et slikt plint komme på ca 25K vil jeg tro (treverket) Ikke billig det heller, men om det er så godt som Linn vil ha det til, så er ikke det mer enn en PU eller to. Og helt sikkert verdt pengene.

Min utfordring er at jeg syntes Panzerholz med tvilsom fargelegging, ikke ser pent ut.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Regner alle som bedriver en hobby med en kostnadskalkyle på tid ?
    Nei. Som jeg skriver: Medgått tid regnes som gratis, da det er en del av hobby’n.
    De som bor i periferien og litt usentralt i byer…. Osv
    Ja, du forutsetter at… som jeg også skriver. Men hva med de som ikke…?

DIY er vel og bra - fruktbart, givende og kostnadsbesparende - for de som vil og kan. Men suboptimaliser ikke kostnaden/besparelsen ved sammenlikning av tilsvarende vare kjøpt over disk, hvilket DIY’re ofte gjør.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.209
Link til alle artikler
464
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
DS200 og MSA5500 – to nye strømmeprodukter fra McIntosh

DS200 og MSA5500 – to nye strømmeprodukter fra McIntosh

• 0
McIntosh har nettopp lansert to nye strømmeenheter. Det startet med MSA5500 i begynnelsen av desember i fjor, og fortsatte med DS200. McIntosh har egentlig holdt på med strømmeprodukter siden...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Mathias Eick - Lullaby

PLATESMAKING: Mathias Eick - Lullaby

• 0
Platesmakingen denne helgen landet på en av de norske jazzgigantene. Men det skjedde ikke helt uten sverdslag… Den første kandidaten som ble vurdert var Spirit Fall med trioen til bassisten John...
Fortsett
Audiophile.no
HD 505 Copper Edition – ny modell i Sennheiser sin 500-serie

HD 505 Copper Edition – ny modell i Sennheiser sin 500-serie

• 0
Sennheiser har lansert en ny modell i sin serie i nedre mellomklasse. Og selv om designlinjene har et umiskjennelig trekk fra 500-serien, er definitivt farger og materialbruk ny. Den 10. februar...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Denon DCD-3000NE. SACD-spilleren som har tatt på finstasen

TEST: Denon DCD-3000NE. SACD-spilleren som har tatt på finstasen

• 10
Denne gangen er det SACD-spilleren DCD-3000NE som har vært på testbenken. Testen kommer som en naturlig forlengelse av testen av denne CD-spilleren sin opplagte makker. Da jeg testet den ferske...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Kjetil Mulelid Trio – And Now. Energisk triojazz

PLATESMAKING: Kjetil Mulelid Trio – And Now. Energisk triojazz

• 0
Ny fredag, og ny platesmaking også denne gangen. Og i dag var det mist like vanskelig å velge som forrige fredag. I likhet med forrige gang var det også denne fredagen mange spennende kandidater...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

• 0
I slutten av september lanserte Linn tre nye produkter. To helt nye høyttalermodeller, og en oppdatert versjon av den rimeligste versjonen av den modulære streameren Selekt DSM Classic Hub. Eller...
Fortsett
Topp Bunn