BEE's disipler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    NAD

    baluba skrev:
    Men jeg er enig i at å kalle en tråd for BEEs disipler er ganske kryptisk, og kun et fåtall nye brukere vil finne fram til den uten at den ligger på forsiden og glitrer. Kanskje en sammenslåing og navneskifte til "NAD - BEEs displer"?
    Støttes :)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    NAD

    HCS skrev:
    motoren skrev:
    HCS skrev:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,24805.0.html


    Denne tråden dekker vel av det du er ute etter...Har selv eid 216 og den beste power ampen NAD har laget, 208. Så venn ja.
    så 208 er en bra forsterker?fortell :)

    mvh
    208 er vel den eneste NAD som er satt sammen i UK. Resten er "kinavare" for å si det slik, uten at det nødvendigvis går utover lydkvaliteten. Jeg hadde en 218 på test mens jeg 208. 218 var grå og kjedelig og opplevdes å ha langt mindre muskler enn 208. :)
    208 var vel også en Klasse H om jeg ikke husker feil?! Litt spess :D.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    NAD

    HCS skrev:
    208 er vel den eneste NAD som er satt sammen i UK. Resten er "kinavare" for å si det slik, uten at det nødvendigvis går utover lydkvaliteten. Jeg hadde en 218 på test mens jeg 208. 218 var grå og kjedelig og opplevdes å ha langt mindre muskler enn 208. :)
    Det måtte i så fall bare være den eneste fra de senere år, for det finnes masse eldre produkter som er laget i England.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Har rett og slett oversett denne tråden her. :)
    Jeg har følgende Nad-produkter i dag: 304 (kjøpt ny av meg i 1995), 917 (kjøpt ny av meg i 1997), T550 (kjøpt ny av meg i 2000?) og en 3020 som jeg fikk av en kamerat som skulle flytte. :)
    Alle disse produktene fungerer i dag og er i bruk rundt omkring i huset. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.233
    Torget vurderinger
    1
    NAD

    room skrev:
    Bjornh: Ser av tråden "vi som var unge på 90tallet" at du spilte på to Nad 216 på Dali 850.
    Kan du si noe om forskjellen på det oppsettet i forhold til en enkelt 216 på 850?
    Kjøpte du en først for så og supplere med en til?
    Oi, det er to år siden du spurte... -merkelig jeg ikke fikk det med meg da..!

    -uansett, det stemmer, jeg hadde først en NAD 216  sammen med NAD 106 (disse etterfulgte NAD 304). Først på Dali 104, deretter Dali 850. En 216 pumpet bra med liv i 850'enel, så jeg kjøpte faktisk en NAD 214 først og kjørte "vertikal Bi-amping" med 216 på bassene og 214 på mellomtone og diskant. Det ble såpass mye mer "liv" og kraftoverskudd at jeg bestemte meg for en 216 til og kjørte en 216 pr. 850. Det ble mer "spark" i ting, dvs. bedre dynamikk, mer luftighet, mer tyngde i bassen, detaljeringen var bedre når man spilte. Det er sikkert pga. av at det ble mer kraft-overskudd. Det skal i den anledning nevnes at jeg i 1999 kjørte to stk. Chord SPM 1200B (2 x 250 watt pr forsterker) men fikk ikke det overraskende "hakeslippet". Det ble mer kraft og luft når man spilte høyt (da hadde jeg NHT 2.9) men jeg opplevde ikke at det ble et løft på samme måte. Det skal nevnes at SPM 1200B er i en helt annen liga i den sammenhengen...

    Men NAD 106 + 2 x NAD 216 det fungerer godt det. NAD 106 er forresten en ganske bra pre-amp til prisen.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Heisann... kanskje rett tråd å spørre om noen har kjennskap til NAS 3150 og 2510?





    Dette settet burde vel klare å sparke liv i et sett Klipsch RF 52 (8ohm). Men må få tak i nye HT-terminaler før jeg får teste dette... :(
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Heisann... kanskje rett tråd å spørre om noen har kjennskap til NAS 3150 og 2510?





    Dette settet burde vel klare å sparke liv i et sett Klipsch RF 52 (8ohm). Men må få tak i nye HT-terminaler før jeg får teste dette... :(
    Ooh, retro deluxe. Jeg har selv hatt 2150, og 3150 er en slik + en 1020 preamp. Ikke verdens beste preamp, men grei i kombinasjonen. Dette er et sett som er kjøpt for å kjøre brokoblet. Det var veldig populært da de var nye å kjøpe disse to for å brokoble dem. Tror det ble godt over 100 solide watt av det. Årstall er omtrent 1983/4. Effekt er 50 watt per kanal, og du har fire av dem. Klassikere som er morsomme i et retro-oppsett.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    :)

    Om jeg beholder det etter at de er satt i stand, vil tiden vise. Fant for 5 min siden nye terminaler for begge to (push-terminaler.. men er sånn orginalt) for svimlende 25 kr inkl frakt på e bay.
    Ellers skal chassis-lokket rubbes ned og lakkeres. Resten av chassis trenger kun en vask. Da blir dem tilnæremet strøken.. Beholde til poden vokser til... HMMMMM :p

    mvh Kai
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    NAD

    Gjest skrev:
    Ladelyttene sitter i strømforsyningen og er et slags magasin for strøm. Når de blir gamle og slitne så greier de den jobben dårlig, det går først og fremst ut over bassgjengivelsen og homogeniteten/stabiliteten i presentasjonen.

    Meningen med dette forumet er å utveksle erfaringer, så det er bare å skrive i vei... :)
    Da får jeg skrive i vei å dele min erfaring.
    Har holdt på "proff" og reparere amper i 23 år. Min erfaring er at store fysiske ladelytter i amper holder seg veldig bra. Stikk motsatt av det som er en "etablert" sannhet på Sentralen.
    Finnes jo selvfølgelig sære eksempler på at ladelytter tørker ut eller eksploderer, for eks. NAD C372/C272.
    Men stort sett holder de.
    En lytt på 10000uF / 63 volt måler man typisk til 9500uF etter 20 år. Har antagelig målt sånn siden den var ny.
    Måler man ESR er det bortimot kortslutning. Med andre ord krute god.
    Nei, det som tørker er ALLE disse smålyttene rundt omkring i ampen. Kan være hundrevis av dem Foreks. 10uF / 25 volt.
    Et godt eksempel er Harman Kardon AVR-7000. Har du et symptom som skurr eller ikke lyd i en av kanalene.
    Ja, da er det bare å begynne å skifte små lytter på DAC og input board.

    Store fysiske med mye kapasitans og volt holder.
    Små fysiske lytter tørker ut. Det er min erfaring....
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    All respekt for din erfaring, RJEL.

    Min NAD 3020 fikk iallefall et løft i bassen, både mht nivå og kontroll, etter bytte av ladelytter. Det kan jo være spesielt for nettopp denne, men det er jo andre som har samme erfaring som meg. Det er sikkert variasjoner på her, og alle el.lytter er vel ikke like. Det finnes vel svake typer av de store også.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Det kan det være. Pussig nok har akkurat NAD vært "relativt plaget" med sine ladelytter.
    Men i andre merker står de livet ut.....
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Fikk lyst på en 3020 jeg nå. Ingen som har en til overs?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    NAD

    Det snør i helvete ;D ;D
    Har en Nad Masters Series M3e hjemme på test om dagen og vet dere hva. Den spiller langt bedre for mine preferanser en det Krell-S300i gjør i hovedanlegget. Er nok fare for at den blir i heimet. Den klaffer svært godt med mine Kef Reference Model 4. Mere rolig spillestil og helt sort bakgrunn. Muligens bitte litt avrundet i toppen i forhold til Krellen, men velger å beskrive det som silke og langt mere lyttevennlig etter flere timer i godstolen. Siden den har absolutt null egen støy (sus) kommer små tidligere maskerte detaljer bedre frem i lydbildet også, men aldri pågående på noen måter.

    Rart at disse ikke er svært utbredt i de Norske hjem. Er det Hi-Fi snobberi tro? Den er forresten bygget som en tanks også.
    Noterer forøvrig at Stereophile var svært overbevisst og i USA er den dyrere en her i Norge.

    Bilder kommer.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    NAD

    digiman skrev:
    Det snør i helvete ;D ;D
    Har en Nad Masters Series M3e hjemme på test om dagen og vet dere hva. Den spiller langt bedre for mine preferanser en det Krell-S300i gjør i hovedanlegget anlegget. Er nok fare for at den blir i heimet. Den klaffer svært godt med mine Kef Reference Model 4. Mere rolig spillestil og helt sort bakgrunn. Muligens bitte litt avrundet i toppen i forhold til Krellen, men velger å beskrive det som silke og langt mere lyttevennlig etter flere timer i godstolen. Siden den har absolutt null egen støy (sus) kommer små tidligere maskerte detaljer bedre frem i lydbildet også, men aldri pågående på noen måter.

    Rart at disse ikke er svært utbredt i de Norske hjem. Er det Hi-Fi snobberi tro? Den er forresten bygget som en tanks også.
    Noterer forøvrig at Stereophile var svært overbevisst og i USA er den dyrere en her i Norge.

    Bilder kommer.
    Kult! NAD har mykje interessant.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    NAD

    Brasse skrev:
    digiman skrev:
    Det snør i helvete ;D ;D
    Har en Nad Masters Series M3e hjemme på test om dagen og vet dere hva. Den spiller langt bedre for mine preferanser en det Krell-S300i gjør i hovedanlegget anlegget. Er nok fare for at den blir i heimet. Den klaffer svært godt med mine Kef Reference Model 4. Mere rolig spillestil og helt sort bakgrunn. Muligens bitte litt avrundet i toppen i forhold til Krellen, men velger å beskrive det som silke og langt mere lyttevennlig etter flere timer i godstolen. Siden den har absolutt null egen støy (sus) kommer små tidligere maskerte detaljer bedre frem i lydbildet også, men aldri pågående på noen måter.

    Rart at disse ikke er svært utbredt i de Norske hjem. Er det Hi-Fi snobberi tro? Den er forresten bygget som en tanks også.
    Noterer forøvrig at Stereophile var svært overbevisst og i USA er den dyrere en her i Norge.

    Bilder kommer.
    Kult! NAD har mykje interessant.
    Ja! Må si jeg er svært imponert og har vel oversett de på bakgrunn av at jeg har nok hatt en noe skeivt inntrykk av Nad.
    Deres rimeligere forsterker synes jeg har vært noe uraffinerte og for grovkornet for min smak, men Master serien er jo superb og uten sammenligner til de rimeligere komponentene jeg har tidligere hørt fra Nad.
    I mitt anlegg er M3e foreløpig bedre en Krell. Ikke gærent det :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har høyrt Masterserien på store B&W og gjorde seg ikkje vekk mot mykje dyrere Classé.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Står visst en flunka ny Nad Masterseries M3e nederst i racken. Hadde gleden av å teste den en stund for noen uker siden og jammen er den en stor overraskelse i anlegget mitt. Klaffer fantastisk bra med Kefene mine. Denne er en keeper.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Noen snapshots av herligheten, som Bjørn Erik Edvardsen står bak :)
    Ikke mye lyttetretthet å melde med denne som hjertet i anlegget.
    Superb forsterker og Krellen er pensjonert i hovedanlegget ;)
     

    Vedlegg

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    NAD M3 er en super stereoforsterker ja! Har samme selv på "rimelige" Klipsch RF-82 (mk1) til 5000kr (lefdal salg). Spiller supert!

    Uansett, idag økte jeg NAD samlinga mi med en NAD 567 blurayspiller. Syns denne spilleren gir vannvittig mye valutta for penga! Anbefales virkelig.
    Veldig Rask
    Veldig stillegående (mest stillegående jeg har vært borti)

    Minus:
    Ikke analoge lydutganger for den som måtte trenge det.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg bestilt med NAD M51. Veldig spent på denne standalone DAC'en ifra NAD M2 :). Det som er fett er jo at det også er med fjernkontroll, samt at den fungerer som PRE ;). Gleder meg til å teste som PRE og vanlig DAC mot M3 :).

    Blir også en shootout mot min nåværende Stello DAC som står koblet til HIFI anlegget ;).


    EDIT: Glemte å nevnet at jeg kjøpte en NAD T567 igår. Veldig fin spiller, utsendemessig den fineste syns jeg, med sin anonyme stil. Men den klikker litt når man prøver seg på USB og nettverk spilling. Tipper en sw oppgradering løser saken :). MEn når nettverket funket på den (var bare av og til den klikka) så streame den fint 1080P MKV filer med .srt subtitle :). Til prisen syns jeg spilleren har gjort et massivt inntrykk. Stillegående er den også!

    OBS! denne spilleren har IKKE analoge lydutganger (uansett, hadde nok ikke lyden ifra dem vært noe bra ;)).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm.. jeg har en NAD M3... når jeg kobler til en sub på preout 2.. og bruker yledd der.. har kun sub med 1 inngang.. så da blir jo hele ampen "mono". dvs begge høyttaelrene spiller det samme... pga yleddet.... Er ikke det passe mongo? siden PREout1 og mainin er koblet for seg selv med de medfølgende skinnene?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    spurv skrev:
    Hmm.. jeg har en NAD M3... når jeg kobler til en sub på preout 2.. og bruker yledd der.. har kun sub med 1 inngang.. så da blir jo hele ampen "mono". dvs begge høyttaelrene spiller det samme... pga yleddet.... Er ikke det passe mongo? siden PREout1 og mainin er koblet for seg selv med de medfølgende skinnene?
    Jeg tror ikke du kan bruke en slik y-splitt den veien. Da vil du kortslutte kanalene hele veien oppstrøms. Jeg tror bestemt en slik y-splitt er laget for å splitte en mono-utgang til to kanaler, og ikke for å slå sammen to stereokanaler til en monokanal. Ville nesten tro det kunne være skadelig for forsterkeren også. (?)

    Hvis suben din bare har mono-inngang må den kobles til en subwooferutang i mono eller til kun en av kanalene på en stereoutgang.

    Kanskje subben har høynivåinnganger, så du kan koble høyttalerne via den?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Det jeg syns er "mongo" er jo at preout skal sende signal ut.. ikke inn! Og at det faktisk er så ille at det greier å påvirke PRE1 og MaIN IN koblinga er for meg litt pussig.. men greit nok :). Da har jeg lært detta og... Da må jeg kjøpe meg ny AntiMode også da.. siden det er den som kun har 1 subinngang.. 3000kr for ny med stereo.. grr :p. bra jeg "driter" penger... kremt... :p.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    spurv skrev:
    Det jeg syns er "mongo" er jo at preout skal sende signal ut.. ikke inn! Og at det faktisk er så ille at det greier å påvirke PRE1 og MaIN IN koblinga er for meg litt pussig.. men greit nok :). Da har jeg lært detta og... Da må jeg kjøpe meg ny AntiMode også da.. siden det er den som kun har 1 subinngang.. 3000kr for ny med stereo.. grr :p. bra jeg "driter" penger... kremt... :p.
    Det er ikke "mongo" i det hele tatt. Utgangene er med overveldende stor sannsynlighet bare parallellkoblet innvendig, og kortslutter du ett par, kortslutter du alle, og da er kanalene kortsluttet hele veien bakover til kilden.

    ...Vil jeg tro, da. Sjekk gjerne med Hi-Fi klubben eller noen som har bedre peiling før du kaster ut penger pga. noe jeg sier. ;)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    spurv skrev:
    Da har jeg bestilt med NAD M51. Veldig spent på denne standalone DAC'en ifra NAD M2 :). Det som er fett er jo at det også er med fjernkontroll, samt at den fungerer som PRE ;). Gleder meg til å teste som PRE og vanlig DAC mot M3 :).

    Blir også en shootout mot min nåværende Stello DAC som står koblet til HIFI anlegget ;).


    EDIT: Glemte å nevnet at jeg kjøpte en NAD T567 igår. Veldig fin spiller, utsendemessig den fineste syns jeg, med sin anonyme stil. Men den klikker litt når man prøver seg på USB og nettverk spilling. Tipper en sw oppgradering løser saken :). MEn når nettverket funket på den (var bare av og til den klikka) så streame den fint 1080P MKV filer med .srt subtitle :). Til prisen syns jeg spilleren har gjort et massivt inntrykk. Stillegående er den også!

    OBS! denne spilleren har IKKE analoge lydutganger (uansett, hadde nok ikke lyden ifra dem vært noe bra ;)).
    Har du fått prøvd M51 på M3`n?
    Har en Bel Canto dac på min M3 nå, og det fungerer veldig bra, men hadde vært artig å prøvd M51 også... Bare synd den ikke er på lager.

    A.J.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Har et spørsmål til... Noen som har sammenlignet M3+M51 mot M2?
    Har selv hørt M51 og M3 hjemme, og den var ingen dårlig match. Vurderer å selge min Bel Canto Dac til fordel for M51, men kunne også vurdert oppgradering til M2.

    A.J.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hva menes med dette? Hentet fra specs på M3.
    Utgangseffekt 8 ohm : 2 x 180 watt i 8 eller 4 ohm kontinuerlig effekt, begge kanaler samtidig, 0,03 forvrengning, 10-20.000 Hz)
    Utgangseffekt 4 ohm : 480 watt i 4 ohm dynamisk effekt - IHF)

    Har gått fra 8ohm 87db til 4 ohm ,89db.

    M3`n spiller som rakker`n på Vienna The Kiss her nå.... Virker ikke som den sliter alt for mye ihvertfall:)

    A.J.
     
    Sist redigert:

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Om du har M3 og DAC med volumkontroll kan jeg anbefale å prøve DAC i main in, altså rett i effektforsterkerbiten på M3. Forforsterkeren er det svakeste leddet i M3.

    Dynamisk effekt = effekt over kort tid, dynamisk utslag.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Om du har M3 og DAC med volumkontroll kan jeg anbefale å prøve DAC i main in, altså rett i effektforsterkerbiten på M3. Forforsterkeren er det svakeste leddet i M3.

    Dynamisk effekt = effekt over kort tid, dynamisk utslag.
    Takker :)

    Har prøvd DAC som pre, men ikke på de nye ht. Var ganske likt mellom Bel Canto og Nad M3, men Hegel Hd20 var jeg ikke like fornøyd med.

    A.J.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Da har M3 blitt byttet ut mot M2:)
    Genial boks med mye godlyd!

    A.J.
     

    Vedlegg

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Et bilde til, sammen med vennene sine:)

    HT3.jpg


    A.J.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til noen av dere "gamlekara" her inne...Var det pre-delen eller effekt delen som var best på gamle 3020i ? Og kan den brukes som pre ifht en annen effekt ? Har vurdert å finne frem min gamle, men alltids enklere å spørre de som kan litt NAD først.. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring er at det er forforsterkerdelen som er flaskehalsen i de integrerte NAD jeg har prøvd.

    ...Men du er vel mer "gamlekar" enn meg, selv. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    spurv;1281731:)" er jo at preout skal sende signal ut.. ikke inn! Og at det faktisk er så ille at det greier å påvirke PRE1 og MaIN IN koblinga er for meg litt pussig.. men greit nok :). Da har jeg lært detta og... Da må jeg kjøpe meg ny AntiMode også da.. siden det er den som kun har 1 subinngang.. 3000kr for ny med stereo.. grr :P. bra jeg "driter" penger... kremt... :P.[/QUOTE skrev:
    Uvant problemstilling, men tydelig at fabrikanetene sliter med å gjøre alle fornøyd. Men ohms lov gjedler også for NAD og som Dazed sier, på innsiden av ampen er det ren parallellkopling av preamp 1 og 2.
    Så selvfølgelig, lager du en forbindelse mellom senterpinne høyre og venstre kanal med et Y-ledd så blir det et sammenlagt stereo signal i begge kanaler både på Preamp 1 og 2. Det er ikke mongo, det er ohms lov
    Ampen tar ikke skade av det. Men bare tull? JA !
    Dette er et bruker problem......
     
    Sist redigert:

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Til dere som kjenner godt til BEE-produktene og gjerne har hørt dem på en del forskjellige høyttalere:
    Har skaffet meg Kef sine R700, en høyttaler med potensiale for god detaljering, plenty bass og fin mellomtone. Men forholdsvis tilbakelendt og langt unna det mer analytiske som er å få. Gir derimot tonnevis med lytteglede. Utfordringen nå er å drive dem på en god måte. Drives i øyeblikket med en Pioneer surroundforsterker i påvente av ny lønning, og ikke minst "den rette" forsterkeren. Tråler bruktmarkedet. Og har sett både M3 og C375BEE der. Gode specs, men blir ikke klok på lydsignaturen i dem, for ikke å snakke om kombinasjonen med KEF R-serie siden den er såpass ny. Tenker NAD er greit her, siden tilgangen er forholdsvis god, produktene er velprøvd og mange har vært borti dem.
    Håper på noen gode tips fra NAD-gjengen. Takk på forhånd. :)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Prøv dem på en M2 eller M3+M51:) Tror de burde passe fint til Kef`ene dine. Dette er ihvertfall to kombinasjoner som jeg har blitt veldig glad i.
    Prøvde selv både Hegel, E.C., Bladelius, Peachtree og Bel Canto, men ingen av disse kunne matche den deilige lyden til NAD:p Enten ble de andre for varme, for kalde, eller "sterile", mens Nad ble en gylden middelvei for meg.

    A.J.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn