All tid man tenker kjøpe ferdig streamer er vel pr i dag den mest atraktive egenskapen ved Roon det faktum at den støtter et stort antall streamere ut av boksen.
Av moderne komersielle streamere som støtter open source alternativet
Lyrion Music Server er det meg bekjent kun Wiim som kan fungere som ekte LMS endpoint uten at server er konfigurert til å emulerer andre protokoller som Airplay, Chromecast, UPnP/DNLA.
Når det gjelder streaming fra de mest vanlige aktørene har LMS uoffesielle plugger som håndterer dette rimelig bra.
God EQ og evt delefilter kan implmeneteres via 3.part programvare som CamillaDSP. Men sånn for brukervennlighet vinner nok Roon overlegent på implementering av EQ. Men prisen på en lisens er i dag 11.770,- inkl mva. og LMS har de siste årene spist seg inn på hva som tidligere solgte brukere til Roon ved å få på plass både artistinfo og steike flott brukerflate som oppdateres ukentlig.
Ved siste telling var vi nesten LMS 600 brukere i Norge. Noen av oss tøyser i denne tråden:
Hmm, skal ikke stjele TS sin tråd, men kanskje interessant for noen som har noen eldre PCer stående Kjører på en miniMac 2014, alt vel eneste utfordring, som nevnt i tidligere poster, er konsistent tilgang til lokal NAS. Jeg tipper den også hadde fungert fint på min mini fra 2011/12(ish) siden...
www.hifisentralen.no