Jeg har ikke døpt den enda!Og fint om man får vite navnet på produktet.
mvh
Så C 27. Accuphase, ja. Bra saker.Det står jo rimelig klart på det bildet da? Har du glemt brillene Oct? Accuphase C27
Hehe... ingen spiller for innstegspublikum dette. Og du vet hva vi gjør med tystere, Gutty??Sluket tåkelegger for han er keen på Verdier'en sjøl og er redd noen skal være raskere i avtrekket
Bare moro!@ larkla: Debatten sporet vel littt av mht. drivverk, men RIAA er også fordømt viktig. Accuphasen til Sluket kjenner jeg ikke, men han pleier å anbefale dyre saker. En nedskalert utgave av "Steelhead" er Chinook. Pris: 25 k.
mvh
Liker!Bare moro!@ larkla: Debatten sporet vel littt av mht. drivverk, men RIAA er også fordømt viktig. Accuphasen til Sluket kjenner jeg ikke, men han pleier å anbefale dyre saker. En nedskalert utgave av "Steelhead" er Chinook. Pris: 25 k.
mvh
Er litt nysgjerrig på CJ TEA 2, Manley er skikkelig tøffe saker!
Garrard 301/401/501 har super bass og rå dynamikk, de er også meget enkle å sette opp. 301 og 401 er 40+ år gamle men man får full restaurerte drivverk til godt under ditt budsjett og når det gjelder plinth er det et stort utvalg å velge i. Montering av spiller i plinth er kun snakk om å skru til 4 muttere så dette er ikke noe diy prosjekt. Utseende er riktignok ikke for alle og langt fra moderne men jeg synes de er flotte.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.
Så må det være kurant å sette opp og justere. Jeg tror ikke jeg kan leve med et system som må fintunes før hver spilling. Som tidligere nevnt vil jeg forsøke å holde meg under 40`for drivverket. Nytt eller brukt spiller ingen rolle så lenge jeg får godfølelsen. Jeg må like utseendet på spilleren.
Big Swifty her inne har vel en slik.Garrard 301/401/501 har super bass og rå dynamikk, de er også meget enkle å sette opp. 301 og 401 er 40+ år gamle men man får full restaurerte drivverk til godt under ditt budsjett og når det gjelder plinth er det et stort utvalg å velge i. Montering av spiller i plinth er kun snakk om å skru til 4 muttere så dette er ikke noe diy prosjekt. Utseende er riktignok ikke for alle og langt fra moderne men jeg synes de er flotte.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.
Så må det være kurant å sette opp og justere. Jeg tror ikke jeg kan leve med et system som må fintunes før hver spilling. Som tidligere nevnt vil jeg forsøke å holde meg under 40`for drivverket. Nytt eller brukt spiller ingen rolle så lenge jeg får godfølelsen. Jeg må like utseendet på spilleren.
Jeg har også en og jeg tror den oppfyller trådstarters lydmessige preferanser, budsjett samt 'ease of use' men er usikker på om utseende faller i smak.Big Swifty her inne har vel en slik.Garrard 301/401/501 har super bass og rå dynamikk, de er også meget enkle å sette opp. 301 og 401 er 40+ år gamle men man får full restaurerte drivverk til godt under ditt budsjett og når det gjelder plinth er det et stort utvalg å velge i. Montering av spiller i plinth er kun snakk om å skru til 4 muttere så dette er ikke noe diy prosjekt. Utseende er riktignok ikke for alle og langt fra moderne men jeg synes de er flotte.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.
mvh
Tom for liker, men liker.Jeg har også en og jeg tror den oppfyller trådstarters lydmessige preferanser, budsjett samt 'ease of use' men er usikker på om utseende faller i smak.Big Swifty her inne har vel en slik.Garrard 301/401/501 har super bass og rå dynamikk, de er også meget enkle å sette opp. 301 og 401 er 40+ år gamle men man får full restaurerte drivverk til godt under ditt budsjett og når det gjelder plinth er det et stort utvalg å velge i. Montering av spiller i plinth er kun snakk om å skru til 4 muttere så dette er ikke noe diy prosjekt. Utseende er riktignok ikke for alle og langt fra moderne men jeg synes de er flotte.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.
mvh
Side 74.Spilleren til Big Swifty er omtalt i Fidelity nr. 40. F.ø. m. samme effekt-trinn som undertegnede.
mvh
Jeg er ikke sikker på om 301/401 er rette veien å gå, til det har de har de for åpenbare mangler i diskantområdet etter min smak. Det hjelper heller ikke å utstyre dem med moderne armer/PU (Jeg har prøvd!). 501 har jeg ikke hørt, men den er svært kostbar. Hadde heller gått for en SME som må være noe av det mest nøyaktige som finnes og trimmet lydbilledet med valg av PU.Garrard 301/401/501 har super bass og rå dynamikk, de er også meget enkle å sette opp. 301 og 401 er 40+ år gamle men man får full restaurerte drivverk til godt under ditt budsjett og når det gjelder plinth er det et stort utvalg å velge i. Montering av spiller i plinth er kun snakk om å skru til 4 muttere så dette er ikke noe diy prosjekt. Utseende er riktignok ikke for alle og langt fra moderne men jeg synes de er flotte.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.
Just presis!Jeg er ikke sikker på om 301/401 er rette veien å gå, til det har de har de for åpenbare mangler i diskantområdet etter min smak. Det hjelper heller ikke å utstyre dem med moderne armer/PU (Jeg har prøvd!). 501 har jeg ikke hørt, men den er svært kostbar. Hadde heller gått for en SME som må være noe av det mest nøyaktige som finnes og trimmet lydbilledet med valg av PU.
Og oct sier seg enig m. tkr, bare m. egen signatur. Fosse her inne har begge spillerene. Kanskje han kan si noe i sakens anledning?Just presis!Jeg er ikke sikker på om 301/401 er rette veien å gå, til det har de har de for åpenbare mangler i diskantområdet etter min smak. Det hjelper heller ikke å utstyre dem med moderne armer/PU (Jeg har prøvd!). 501 har jeg ikke hørt, men den er svært kostbar. Hadde heller gått for en SME som må være noe av det mest nøyaktige som finnes og trimmet lydbilledet med valg av PU.
Se signaturen min.
mvh
Sluk/Gut Kolla med Akkelis hifi Gøteborg har haft samme Verdier drivverk til salgs der!
Ellers kan jeg si noe om Nottingham til trådstarter etter som det merket har blitt nevnt. Har selv en Hyperspace med den får du Bas/dynamikk og en stor sort bakgrunn til musikken, ikke den mest neutrale/superoppløste spiller, men spille glede til tusen syns ikke org arm håller måttet helt.
Det har legat ett Dais drivverk tidl på børsen!
Ellers selger samme butikk som nevnes tidl NAS spillere.
Den hadde nok passet fint inn, men til 80' er den i utgangspunktet for kostbar. Budsjettet får evt modnes litt utover høsten...Gitt hva som er indikert av preferanser og budsjett, syns jeg spilleren fra seneste Fidelity fortjener å vurderes:
Magne System :: Bergmann Audio
Vis vedlegget 209399
...sorry, men den kan jeg med en gang si, utifra bilder alene, at ikke vil bli vurdert uansett. Men takker likevel for bidrag, velvilje og engasjement!Og oct sier seg enig m. tkr, bare m. egen signatur. Fosse her inne har begge spillerene. Kanskje han kan si noe i sakens anledning?Just presis!Jeg er ikke sikker på om 301/401 er rette veien å gå, til det har de har de for åpenbare mangler i diskantområdet etter min smak. Det hjelper heller ikke å utstyre dem med moderne armer/PU (Jeg har prøvd!). 501 har jeg ikke hørt, men den er svært kostbar. Hadde heller gått for en SME som må være noe av det mest nøyaktige som finnes og trimmet lydbilledet med valg av PU.
Se signaturen min.
mvh
mvh
Ja då er vel den det også, inget bedre enn det! Men spillere som Acatus og SME 20/3 var "mine" referenser på det området.Sluk/Gut Kolla med Akkelis hifi Gøteborg har haft samme Verdier drivverk til salgs der!
Ellers kan jeg si noe om Nottingham til trådstarter etter som det merket har blitt nevnt. Har selv en Hyperspace med den får du Bas/dynamikk og en stor sort bakgrunn til musikken, ikke den mest neutrale/superoppløste spiller, men spille glede til tusen syns ikke org arm håller måttet helt.
Det har legat ett Dais drivverk tidl på børsen!
Ellers selger samme butikk som nevnes tidl NAS spillere.
Jeg synes den er både nøytral og superdetaljert.
Som sagt tidligere i tråden deler jeg ikke denne oppfatningen når du strekker deg opp i P9 område. En P25 var vel en budsjett spiller til 7-8k for 15 år siden.På bakgrunn av min egen erfaring synes jeg Rega blir en litt pussig anbefaling i denne prisklassen. De er knakende gode spillere i de mer moderate prisklassene, det er ikke det. Jeg hadde min P25 i omtrent 10 år, og hadde stor glede av den. Dog har de en 'house sound' som er spretten, leken og livlig, men ikke helt nøytral. I de prisklassene hvor man må gjøre kompromisser av betydning synes jeg det er midt i blinken. Men etterhvert som budsjettet vokser og (rimelige) krav og forventninger stiger synes jeg det dukker opp alternativer som gir mer for pengene. Jeg oppgraderte også min spiller med akryltallerken, Funk Acromat, og Express machining motvektslodd. Dette ga en spiller som var mer nøytral, oppløst, dynamisk, definert og tydelig. Jeg vet at en del mener dette er en avsporing fra Regas 'sound' og mener dette er feil. Jeg er uenig. Nøytralt er å foretrekke der det er mulig. Der farging følger av nødvendighet er det naturlig å velge 'sound' ut fra preferanser. Med det budsjettet vi snakker om her er det en del farginger som kan velges bort, og da er det naturlig å gjøre akkurat det. Bruksmessig er Rega forbilledlig enkelt å ha med å gjøre, om enn ikke så fleksibelt som man gjerne kunne ønske.
Noe usikker hva hensikten din er bak å kommentere nicket mitt. Men for at det ikke skal være noe tvil så eier jeg selv en P9 og IOS MC Riaa fra Rega. Har forøvrig ingen mani mot noen merker annet en at jeg har sansen for produsenter som står for sine teorier og bygger år etter år etter denne filosofien. I tillegg har jeg også sansen for produsenter som bygger alt in house. Det være driverk, armer, pickuper osv. Det bringer imo ofte en hvis synergi i produktene.Fair enough å få belyst ting fra begge sider. Men av og til kan man begynne å lure på om nicket ditt refererer til det engelske ordet for mann, eller om det refererer til Rega-mani.
Det er riktig nok, men det viktigste er ikke nødvendigvis hvilken frekvens systemet resonerer i, men hvor mye det resonerer (amplitude) og hvor raskt bevegelsen dempes igjen etter at systemet har blitt satt i bevegelse. Generelt sett vil det være enklere å dempe et system som har en lav vekt og høy egenfrekvens enn motsatt.Både masse og stivhet er reaktive komponenter. Reduserer man massen eller øker stivheten så hever man resonansfrekvensen(e), så enkelt er det. Ikke er det stort annet som skjer heller.
Her har du nettopp beskrevet egenskapene til La Platine Verdier.Bass og dynamikk er også svært viktig for meg. Jeg er ikke så opptatt av "superoppløsning", eller at det låter dønn nøytralt.