Behringer DCX2496

R

Ronny_D

Gjest
Sv: Behringer DCX2496

Psyklisten skrev:
Jeg HAR Selectronic sin 6 kanals volumkontroll, men den er ubalansert. Jeg er på jakt etter noe som er BALANSERT, det samme med eventuelle moddekit, de må være balanserte og aller helst ferdig sammensatt. Disse kitene som er beskrevet i disse linkene er uoversiktelig beskrevet og tydeligvis ikke komplette kit. Det virker som de er myntet på hardcore DIRère.
ypp Ur'e right. softcore DIY hardcore DIR ? Uoversiktlig er de vel på en måte, alle modifikasjoner. Angående mod's har alle diy/dir 'er sine meninger og vil helst ha det mest mulig likt sin idealkrets. Derfor er det modifikasjoner, og det blir naturlig flere kart over samme terreng. Ikke alle kart viser hele terrenget og ikke alle kart har alle detaljer eller samme skala. Her lager DIDYR sine egne kart.
bdiop,,, er ballansert i utgangspungtet..... MEN : den henter ett signal fra DA'cs >> til xc102 (100 stepp 1k pot) >> som sendes til en lavpass ballansert til UBALLANSERT sumerer, via en Uballansert mute >> OG blir tilslutt ballansert igjenn.
Sannheten er vel da at potmeterne ville påvirke kretsen etter (lavpas) avhengig av posisjon i betydelig større grad enn om potmeterne hadde blitt satt inn "paralellt" med mute transistorene som er etter lavpaszummereren og hatt en buffer etter. Jeg forstår ikke hva man skal med ballansert volumkontroll så lenge kretsen handterer Uballansert signal halve veien..... og bruker nevnte uballansert til ballansert omvandling til slutt... Hardcore eller flere leker ??

Når alle delene er der så er man nesten ferdig. Håper du finner noe som passer dine behov. Som nevnt uballansert volumkontroll virker UTMERKET med ballansert buffer (som er akkurat hva dcx'en har)!

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Takk for input her. Jeg fikk svar fra Bdipoala, han hadde ikke flere boards.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Valentino skrev:
Kan man skru av disse rackørene?
Ja, men da klapper hele lydbildet sammen. Blir liksom litt nakent. ;D

K

kbwh

Gjest

Samme deilige følelsen som når beina er nybarberte antar jeg?
Planlegger at en slik skal inn i Montana, og det er greiere med skrujern enn vinkelsliper. Grazie mille, også til Bjørn. Gaffatape er fine saker. Det gjelder jo å holde riktig betriebstemparatur.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Valentino skrev:
Planlegger at en slik skal inn i Montana, og det er greiere med skrujern enn vinkelsliper. Grazie mille!
Har du Montana høyttalere, eller planlegger du sykkeltur i Montana med aktiv oppdeling av turen?

T

theStig

Gjest

Psyklisten skrev:
Valentino skrev:
Kan man skru av disse rackørene?
Ja, men da klapper hele lydbildet sammen. Blir liksom litt nakent. ;D
Uten rackørene blir lydbildet smalere, og mangler "kant" på transientene ;D

K

kbwh

Gjest

Psyklisten skrev:
Valentino skrev:
Planlegger at en slik skal inn i Montana, og det er greiere med skrujern enn vinkelsliper. Grazie mille!
Har du Montana høyttalere, eller planlegger du sykkeltur i Montana med aktiv oppdeling av turen?
Ingen av delene. Hifimøbler for viderekomne: Montana.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Min DCX klipper på både inngang og bass utgang. Jeg bruker cd spiller med S/PDIF ut og til S/PDIF inn på SRC2496, signalet kjøres deretter via XLR ut av SRC2496 og til digital inn på DCX. De andre komponentene jeg kjører via SRC2496 klipper ikke. Det må være et alt for høyt signal ut fra cdspiller. What to do?

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Med modifisering lyder behringer high-end. Jeg benytter det selv i et oppegående oppsett. Ta kontakt per pm, og jeg kan formidle kontakt. ;D

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Psyklisten skrev:
Min DCX klipper på både inngang og bass utgang. Jeg bruker cd spiller med S/PDIF ut og til S/PDIF inn på SRC2496, signalet kjøres deretter via XLR ut av SRC2496 og til digital inn på DCX. De andre komponentene jeg kjører via SRC2496 klipper ikke. Det må være et alt for høyt signal ut fra cdspiller. What to do?
At det klipper paa inngang skal du ikke bry deg saa mye om. Det er utgang som har noe aa si. Jeg har dempet inngangene med -1,5dB. Det tar klippingen bort fra de fleste innspillinger.
Horer du at det klippser forresten?

Mvh b

T

theStig

Gjest
"klipping" på digital inngang er nok fordi signalet går til 0 dB på omtrent alle plater, og det trigger peak-lampa på Behringeren vil jeg tro.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Når den først klipper så klipper den både på inngang og utgang, og det høres. Bassene smeller som om de bunner. Det ser ut til at Behringer ikke er istand til å regulere volumet på digitalsignalet på inngangen. Problemet er selvsagt størst på Kraftwerk og slike pop produksjoner som gå nær max hele tiden.

Hadde begynt prosessen med å oppgradere den, men jeg stoppet opp da Selectronic kittet bare hadde RCA ubalanserte utganger på printet. Har ikke sett andre leverandører som leverer ferdige løsninger. Jeg modder ikke noe særlig selv så jeg kjøper noe ferdig.

T

theStig

Gjest
Demp utgangen på bassen til det ikke klipper der lenger og se/hør om det fortsatt smeller?

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Psyklisten skrev:
Når den først klipper så klipper den både på inngang og utgang, og det høres. Bassene smeller som om de bunner. Det ser ut til at Behringer ikke er istand til å regulere volumet på digitalsignalet på inngangen. Problemet er selvsagt størst på Kraftwerk og slike pop produksjoner som gå nær max hele tiden.

Hadde begynt prosessen med å oppgradere den, men jeg stoppet opp da Selectronic kittet bare hadde RCA ubalanserte utganger på printet. Har ikke sett andre leverandører som leverer ferdige løsninger. Jeg modder ikke noe særlig selv så jeg kjøper noe ferdig.
Her er en med balanserte utganger:

http://www.pilghamaudio.com/index.asp?pgid=37

Artikkel her: http://www.audioxpress.com/magsdirx/ax/addenda/media/didden2657.pdf

Har du forsterkning paa bassignalet paa utgangen?

b

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
theStig skrev:
Demp utgangen på bassen til det ikke klipper der lenger og se/hør om det fortsatt smeller?
Utgangen på bassen står i 0 dB gain og det spiller ingen rolle hvor høyt/lavt man spiller.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
ISBJORN

Disse Pilgrim kittene ser ut til å være byggesett, ikke noe som er ferdig.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Da har jeg sendt DCX`n til modding, og lånt inn en ALTO Maxidrive 3.4 så lenge. Satte den opp i kveld. Den er en god del bedre enn Behringer, stillere og ikke så kornete. EQ sitter som et skudd, virker som den treffer mere nøyaktig enn Behringer når eq settes. Har hatt en slik for noen år tilbake og mente vel at den var bedre enn Behringer, nå er referansen mye ferskere. Den tar ikke 96KHz signal, det gjør Behringer.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Spennende utvikling på moddingen av DCXèn. Nå har det kommet 24/192 add on kort....

Topp Bunn