Beovision Harmony 97 – all time large fra B&O

Beovision_Harmony_97 (6 of 8).jpg

Bang & Olufsen lanserer sitt hittil største TV. Og det er ingen pingle - hils på Beovision Harmony 97.

Bang å Olufsen har laget TVer i over 70 år, og for kjennere- og ikke minst entusiaster er det familienavnet Beovision som gjelder. Det startet allerede i 1952 med modellen 805S. Eller «trillebåra», som den også gikk som på folkemunne. Men det må samtidig ha vært markedets mest forseggjorte- og veldesignede trillebår.

Det har rent mye vann i havet siden 1952, og ikke minst har det skjedd mye med TV-design. Men en ting har likevel ikke forandret seg nevneverdig, og det er B&O sitt fokus på god design. For det er vanskelig å se for seg et mer elegant TV enn en Beovision, og det gjelder ikke minst Harmony-serien fra våre venner i Struer.

Beovision Harmony 97
Harmony-serien overtok etter Eclipse som selskapets flaggskipserie våren 2019, med Harmony 77 som toppmodell. Vi skrev om serien her, da B&O lanserte en litt mindre 65-tommer utpå senhøsten samme år. Året etter ble serien supplert med en 88-tommer i 8k, og i fjor ble en 83-tommer lansert.

Harmony-serien har et elegant og frekt design, med høyttalerpaneler med spiler i eik eller andre treslag bretter seg ned. Dette høyttalerkonseptet er selvfølgelig et vesentlig element i TV-konseptet, og harmonerer også med andre høyttalere fra B&O med trespiler....

Les hele nyhetsartikkelen om Beovision Harmony hos Audiophile.no...

Beovision_Harmony_97 (8 of 8).jpg

Kommentarer

Caucaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2011
Antall liker
91
Torget vurderinger
17
Smarte disse danskene fra Bang &Oluffsen. Koreansk teknologi med danske priser . Hva kan gå galt?

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.120
Link til alle artikler
441
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

• 2
Det kan koma ein del Tandberg-stoff frametter. Me byrjar med Sølvsuper 12. Og nokre jolaøl frå butikk. Tandberg (1933-1978) Tandberg har ein særskild plass i hjarta til nordmenn, og det er ikkje...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

• 2
Triojazz fra Keith Jarrett betyr vanligvis Jarrett, Peacock og DeJohnette. Denne gangen er det litt annerledes, men likevel velkjent terreng. Jeg har smakt på utgivelsen The Old Country Deer Head...
Fortsett
Audiophile.no
6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

• 13
Den første lørdagen i november arrangerte Mala Audio en litt besnærende event der 6 høyttalermodeller i varierende prisklasse fikk måle krefter. Og siden jeg til Stig Arne sin store fortvilelse er...
Fortsett
Audiophile.no
30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

• 0
Årets Osafestival var den 30. i rekkja. Grunna coronarestriksjonane og kravet til avstand flytta festivalen i 2020 inn i Voss Idrettshall for dei store trekkplastera på kveldstid, og med god plass...
Fortsett
Audiophile.no
Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

• 14
Det har skjedd ein del endringar sidan eg skreiv om DAC-ar og Spotify mot Apple music. Det er tid for oppsummering, revurdering og ei orsaking eller to. Audioquest Dragonfly Red og Cobalt Eg har...
Fortsett
Audiophile.no
Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

• 9
TRADISJONSRIK AUDIOFIL OPPVARMING. Også i år startet høstens HiFI-eventyr i Horten på motsatt side av Oslofjorden, nærmere bestemt i Sommerhuset i Fredrikstad. Og Stig Arne og eg tjuvstartet...
Fortsett
Topp Bunn