Beresford has landed

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Glad-dag i dag.

Min nyerhvervede Beresford TC-7520 DAC lå og ventet på PIB :D
Kjapt hjem for å koble opp mellom Squeezebox Duet'en og Thule'n. Første lytt på Robbie Roberston fra Duet'en. Lo and behold, mistanken bekreftet; analogutgangene på Duet later meget tilbake å ønske. Go-lyden er der ;D. Inn med Robbie Robertson CD'en i Hegelen og i gang med samme på Duet,en. Rask lytteseanse. Slett ikke umulig at Squeezebox/Beresford gir enda et hakk mer oppløst lyd og bassautoritet en Hegelen, men her er juryen fortsatt ute. (Og blir nok ute en stund, her skal det finlyttes på alt fra Mozart til Metallica).

Førsteinntrykket er imidlertid meget godt, så det skal bli spennende å få satt seg godt tilrette, i fred & ro, med mye god musikk.

Duet (analogutganger)-Beresford: 0-10
Hegel CDP2A-Duet/Beresford DAC: 0-1 (til pause).

Også for så lite penger, da ;D
 
D

Desillusjonert

Gjest
Hvor mye måtte du ut med for den?
Jeg er også på utkikk etter noe lignende!
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Jeg er også meget fornøyd med min 7520 DAC. Sjekk også ut den fine hodetelefonforsterkeren. Fungerer ypperlig med mine Grado Sr125.

Fikk tips et sted på nettet om å bytte ut opamps, gjore dette og fikk løftet lyden enda et hakk.

For 1.700 kroner må dette være et godt kjøp.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
@Desillusjonert: Jeg kjøpte min pent brukt, men den koster 164£ rett fra produsent, inkl frakt til Norge.

Ellers er hodetelefonforsterkeren en meget positiv overraskelse, den har gitt nytt liv til mine impulskjøpte Sennheiser HD555, som jeg aldri før har blitt helt komfortable med :).

Ellers har det blitt for lite tid til finlytting, men intrykkene fra første post står seg godt. Det harddisk baserte oppsettet spiller i alle fall jevnt med CDP2A'en, om ikke et hår eller to bedre ;D

Flere lytteinntrykk kommer nok, men jeg fastslår allerede nå at denne DAC'en er skikkelig "value for money" i mitt oppsett.
 

Affinity

Medlem
Ble medlem
19.02.2009
Innlegg
5
Antall liker
0
Denne DAC'en er det veldig enkelt å bytte op amps på, og det gir et betydelig løft også. Så det er noe som bør vurderes!
 
Topp Bunn