W.Sand
Hi-Fi freak
Besøkte Stig Erik Tangen forrige uke for å oppleve hans DBA-system.
ca 4 år siden sist og 4 år før dengang. Kanskje en tradisjon? I hvertfall store endringer hver gang.
Alltid et hyggelig gjensyn og meget lærerik utveksling av smale temaer.
DBA bestod av 12 stk ROY foran og 12 stk ROY bak, alle opphengt i gummi og kjetting slik det har vært i lang tid på prærien.
Hovedsystemene (stereo og surround) var store Magnepan, kraftig modifiserte (blygummi, aktive filtre).
Mellombass var 2 stk OB med 4 x 15" i hver.
Ellers var det noen Dolby Atmos høyttalere i taket pluss et digert lerret og projector.
Rommet og taket var heldekket med diffusere, alt gjemt bak mørke gardiner.
(Nesten) hvert element hadde egen forsterker. Klasse D selvsagt.
Streaming var forbudt her, kun FLAC-filer så jeg fikk ikke plaget han med min egen musikk ( de som kjenner meg er nok enige).
Lyden: Stor, luftig , enorm 3d, svært artikulert og med perfekt decay, null etterslep og svært kontant.
Det var ikke hensiktsmessig å ta bilder i den mørke og tildekke gammen, så jeg låner et bilde fra nettet som dog ikke er helt oppdatert.
Bildet viser bakveggen, baflene er nå foran.
Ja, det går an å besøke Løten uten å snekre paller
ca 4 år siden sist og 4 år før dengang. Kanskje en tradisjon? I hvertfall store endringer hver gang.
Alltid et hyggelig gjensyn og meget lærerik utveksling av smale temaer.
DBA bestod av 12 stk ROY foran og 12 stk ROY bak, alle opphengt i gummi og kjetting slik det har vært i lang tid på prærien.
Hovedsystemene (stereo og surround) var store Magnepan, kraftig modifiserte (blygummi, aktive filtre).
Mellombass var 2 stk OB med 4 x 15" i hver.
Ellers var det noen Dolby Atmos høyttalere i taket pluss et digert lerret og projector.
Rommet og taket var heldekket med diffusere, alt gjemt bak mørke gardiner.
(Nesten) hvert element hadde egen forsterker. Klasse D selvsagt.
Streaming var forbudt her, kun FLAC-filer så jeg fikk ikke plaget han med min egen musikk ( de som kjenner meg er nok enige).
Lyden: Stor, luftig , enorm 3d, svært artikulert og med perfekt decay, null etterslep og svært kontant.
Det var ikke hensiktsmessig å ta bilder i den mørke og tildekke gammen, så jeg låner et bilde fra nettet som dog ikke er helt oppdatert.
Bildet viser bakveggen, baflene er nå foran.
Ja, det går an å besøke Løten uten å snekre paller
Sist redigert: