Best buy, eller "kun" et godt kjøp!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hvilken produkter vil dere anbefale til andre her på forumet, som får betegnelsen best buy, eller "kun" et godt kjøp!

Personlig er man sterkt uenig mange av produktene, som enkelte/mange Hi Fi blader skryter opp i skyene!

Har kan dere skryte av alle produkter, innen vår hobby (regner så klart med at mange vil ha sitt eget anlegg som best buy ;D), og ta også gjerne med en god match i mellom produktene.

Når man ser hvor underkill enkelte produkter er, og t.o.m. får servert bilder rett i ansiktet/øynene fra innmaten, da kan det vel være på plass med en skryte tråd?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Starter med Sony BDP - S 360 (blueray), som er et meget godt kjøp til "kun" 1990 N. Kr.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
- CD spillerne i FMJ serien til Arcam, får alltid kjempetester og spessielt Stereophile har gitt de skamros.
- Lyngdorf SDA 2175, meget god og rimelig effektforsterker.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.681
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
Kan anbefale Logitech Sqeezebox Duet. Her får du masse for småpeng! Et klart BEST BUY produkt

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Squeezebox Classic er det beste hifi-kjøpet jeg har gjort på 10år.

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Antall liker
2
hifipressen`s stadige konklusjon om "god valuta for pengene" blir rent komisk når man ser alle T-ampene som pushes fra kina for en slikk og ingenting. når fikk man sist en ferdig forsterker som koster mindre enn cdplaten og atpåtil låter helt greit? ;D

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Oppo DVD spilleren var en kanon spiller (eneste minus at den ikke tåler eplejuice ::))
Blueray spilleren får kanon tester over hele fjøla, og koster under 500 dollar.
Ellers må jeg slutte meg til de som nevte Squeezebox.

N

nb

Gjest
Elfa's HDMI-switch til under 200 kroner. Passiv, funker begge veier og genial om man har en HDMI-inngang eller utgang for lite. Finnes også som 4-1 for ca en hundrings ekstra.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
TTmania skrev:
Kan anbefale Logitech Sqeezebox Duet. Her får du masse for småpeng! Et klart BEST BUY produkt
Tiltredes :D
I tillegg nevner jeg gjerne Beresford TC-7520 DAC som i min bok forsvarer prisen med både glans og laurbær :D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Squeezebox Classic pluss DAC - i mitt tilfelle Benchmark DAC-1 - er den største revolusjon jeg har vært med på i mine bortimot 40 år med hifi. For en butikkpris av tilsammen latterlige 11.000 kroner fikk en CDspiller til rundt 20.000 kroner og en tuner til en 6-7.000 kroner glatt reisepass. Suksessen ble deretter gjentatt i ytterligere to anlegg. Hadde dette teknologiskiftet kommet bare noen år tidligere, hadde jeg spart meg søkkrik - nå ble gevinsten litt mindre - dog fortsatt en gevinst. Frigjort plass og frigjort kapital åpnet for nye mulighet på tyngre elektronikk. Et skikkelig røverkjøp - kan ikke si annet. Uten antydning til lyttetretthet.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Beste kjøpene jeg vet om er Trends ta10.1, squeezebox, og Audio Technica oc9ml2

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
RakkDac fra K&K Audio. Audiolense. Romakustikkgreier fra GIK.

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
donnerwetter skrev:
TTmania skrev:
Tiltredes :D
I tillegg nevner jeg gjerne Beresford TC-7520 DAC som i min bok forsvarer prisen med både glans og laurbær :D
Enig. Beresford TC-7520 er de best investerte 1500 kronene jeg har gjort på lenge. Til denne prisen får du en god DAC og hodeteleonforst delen er heller ikke verst. Låter ypperlig med mine Grado Sr125 ;D

Lyngen nevner Creek, kult for jeg får en slik i løpet av en uke!

jonjungel

Medlem
Ble medlem
19.12.2008
Antall liker
1
Jeg mener Lyngdorf TDAI2200 er et godt kjøp. DAC, integrert forsterker og romkorreksjon i én boks.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Inguz romkorreksjon til 0 kroner for de som har SB.
Står ikke mye tilbake for Lyngdorf RP, men er litt mer komplisert å sette opp, men til å være gratis så kan man vel ikke klage

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
299
Sted
Tranby
Sony BDP-S5000ES Bluray spiller er meget gunstig i Norge. Koster 285000 yen i Japan.
Er god som CD spiller og helt i toppklasse på DVD og BD.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Har den ikke selv, men Apples Airport Express må vel så definitivt regnes blant de beste kjøp som gjøres kan. I det minste for alle som har mer enn en musikkfil samt iTunes, og det er jo en del.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Flere plater og mer musikk, og LOVLIG fildeling mellom venner og bekjente.

I tillegg synes jeg min DDDAC har gitt meg umåtelig mye for pengene, selv om strømforsyningen ikke er spesielt grønn og kald av seg.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.171
Torget vurderinger
2
Enktelte fleipete innlegg er tatt bort. La oss holde oss til tema.

Mvh
Høvdingen

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.804
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Harmony® One Advanced Universal Remote har erstattet alle mine andre universal-fjernkontroller i tillegg til de resterende med unntak fra den til squeezeboksen. Det beste av alt er at den lot seg sette opp på en grei måte via en PC

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
35.344
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
En Squeezebox Duet revolusjonerte i fjor musikkspillingen for meg, og i år har en Music Angel KT88 forbedret lydkvaliteten svært mye, særlig i betrakting av prisen (4000 spenn). Begge kvalifiserer, mener jeg.

I mellomtida kom en Beresford Dac inn i heimen og gjorde tilstrekkelig til en "godt kjøp"-merkelapp.

Alle tre produktene er siden innkjøpt til famile og venner.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er korrekt Vidar P, og det er jo også det vi skal prøve å forandre i denne tråden.

Alle har (nesten) jo sine egne referanser, og det er jo derfor man skal komme ut av skapet, for å hjelpe andre her inne på dette forum :)

Det hadde kanskje vært bedre med vurderinger og lister, som i f.eks. i Hi Fi Choice, Hi Fi News, WHATxHIFI? eller andre type blader i samme sjanger! Der medlemmene her inne hadde brukt sin erfaring, og evt. gitt en eller annen form for karakter!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tja, fremtiden er jo ikke bevist ennå, og tror nok at Hi Fi kan/vil se noe annerledes i løpet av kort tid!

Det er vel forbrukeren, eller lommeboka (plastkortet) hans/hennes som bestemmer hva som blir benyttet i fremtiden, men når det gjelder vinyl, så er det den største skivebommen de har gjort på veldig mange år!

Det er vel nedlastning/server som blir fremtiden, men det tar vel et par år før alle er i mål?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.171
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Tror kanskje du misforsto meg litt; jeg er ikke tilhenger av begrepet "bestbuy" enten det kommer fra Per, Pål eller Espen Askeladd; av den enkle grunn at jeg har ikke noe tro på (eller opplevelse av) at enkeltprodukter kan eller bør vurderes utenom den sammenheng det ender i. Enten det er her, i et hifiblad, eller hvor det skal være.
Eventuelle meninger om begrepet "best buy" kan tas opp i egen tråd. I denne tråden diskuteres gode kjøp, og fint om vi kan holde oss til tema.

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Uten tvil Sugden A21AL Series 2. En utrolig forsterker som får de fleste anlegg til å spille musikk. Markedets beste "Best buy" etter min mening.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
enig med tore v1 !

allting har sin ende,også for cd-plata.27 år er lang levetid for et format,men mener selv at den er bedre enn sitt rykte.det er lite å utsette på lyden i high-end cd-spiller.

for de av oss som ikke gidder å ha pc'en stående på hele døgnet,anbefaler jeg Cambridge DacMagic.

mvh. s,

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
tore_v1 skrev:
Flere plater og mer musikk, og LOVLIG fildeling mellom venner og bekjente.

I tillegg synes jeg min DDDAC har gitt meg umåtelig mye for pengene, selv om strømforsyningen ikke er spesielt grønn og kald av seg.
Fikk min DDDAC igår og det er noe av den beste innvesteringen jeg har gjort,superlyd!

Topp Bunn