best lyd fra pc

firewire

• usb

Stemmer: 0 0.0%
  • thunderbolt

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hvis du ikke vil bygge selv så har Sonore noen pene dedikerte "musikk" computere Disse kan fåes med forskjellige utganger. I ditt tilfelle ville utgaven med Lynx kort vært den optimale løsningen. De bruker også støyfiltre på HDD disse maskinene er vifteløse så støy er ikke noe problem. De er ferdig konfigurert og ripper og tagger musikken din automatisk.
De er beregnet for å kontrolleres med IOS eller Android telefoner/nettbrett.
Disse kommer på 2400 USD med med Lynx AES 12 kort med AES/EBU utganger, 2 TB hdd for lagring og SSD for OS

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.669
LMC skrev:
hvordan kan noen anbefale et ledd som gjør om usb til s/pdif
lite troverdig konklusjon
kjør exa med asynkron usb til I2S istedet om mulig
mvh
Leif
Jeg kjenner det klør i loddebolten når jeg tenker på exa + Sabre

Einar71

Fersking
Ble medlem
19.07.2011
Antall liker
0
Heisann

Sittet her å lest litt og ...litt forvirret..
Jeg har en media pc som står i etasjen over stua (kontoret). Bruker den til film og musikk.
Bildet og lyden blir overført med 10m HDMI kabel til Denon 4308 -som står i stua. Forsterkeren er igjen koblet til tven med HDMI.

Mitt problem er at når tven er slått av så trur windows7 at det ikke er koblet noen høytalere til (selvom forsterkeren står på) ....ergo 0 lyd.

Tenkte dette kunne løses med et nytt bra lydkort som kobles til forstekern med digital kabel (phono plugg -altså ikke fiberoptisk -trur ikke jeg har sett så lange fiber kabler heller..)
Jeg tenkte at forsterkeren kunne ta seg av konverteringer ol mellom sterio og andre lyd formater (dts dolby etc).

Når jeg leser om lydkort på bla komplett så ser det ut til at dt legges vekt på at kortene støtter div lydformater ol. med utganger for samtlige kanaler i analog utgave.

Men hvis jeg jeg sender lydsignalet (digitalt phono plugg utgave) direkte fra lydkortet til forsterkeren så trenger vel ikke lydkortet støtte en haug med formater..?
Bitstream har jeg lest et sted var bra at lydkortet støttet...betyr det da at lyden blir dekodet av forsterkeren?

Noen som har noen annbefalinger på bra lydkort?

Syntes lyd er morro og det er morro og ha bra lyd.
Er litt nysjerig på om lydkvaliteten som kommer fra skjermkortet (Skjermkort xfx redeon hd 5870) kontra et bra lydkort er å annse som en opgradering.

Mvh
Einar

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Einar71 skrev:
Heisann

Sittet her å lest litt og ...litt forvirret..
Jeg har en media pc som står i etasjen over stua (kontoret). Bruker den til film og musikk.
Bildet og lyden blir overført med 10m HDMI kabel til Denon 4308 -som står i stua. Forsterkeren er igjen koblet til tven med HDMI.

Mitt problem er at når tven er slått av så trur windows7 at det ikke er koblet noen høytalere til (selvom forsterkeren står på) ....ergo 0 lyd.

Tenkte dette kunne løses med et nytt bra lydkort som kobles til forstekern med digital kabel (phono plugg -altså ikke fiberoptisk -trur ikke jeg har sett så lange fiber kabler heller..)
Jeg tenkte at forsterkeren kunne ta seg av konverteringer ol mellom sterio og andre lyd formater (dts dolby etc).

Når jeg leser om lydkort på bla komplett så ser det ut til at dt legges vekt på at kortene støtter div lydformater ol. med utganger for samtlige kanaler i analog utgave.

Men hvis jeg jeg sender lydsignalet (digitalt phono plugg utgave) direkte fra lydkortet til forsterkeren så trenger vel ikke lydkortet støtte en haug med formater..?
Bitstream har jeg lest et sted var bra at lydkortet støttet...betyr det da at lyden blir dekodet av forsterkeren?

Noen som har noen annbefalinger på bra lydkort?

Syntes lyd er morro og det er morro og ha bra lyd.
Er litt nysjerig på om lydkvaliteten som kommer fra skjermkortet (Skjermkort xfx redeon hd 5870) kontra et bra lydkort er å annse som en opgradering.

Mvh
Einar
Dersom du bruker SPDIF, så skulle dette fungere fint. Jeg vil anbefale et ESI Juli@ lydkort. Låter veldig bra analogt ut også og det kan du prøve i tillegg. Du får også med en Asio driver som sørger for bit-perfekt overføring.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=46681

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.044
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
hvordan kan noen anbefale et ledd som gjør om usb til s/pdif
lite troverdig konklusjon
kjør exa med asynkron usb til I2S istedet om mulig
mvh
Leif
Enig, dette låter så uendelig mye bedre enn USB -> S/PDIF. Man får jo dette til en hyggelig pris på nettet; Exadevices USB -> I2S rett inn i en DAC som takler signalet...

Sjekk Buffalo II tråden her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57096.0/all.html

For øvrig har jeg en HiFace USB-> S/PDIF liggende - skrik ut om noen kan få bruk for den :)

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
1.978
Torget vurderinger
1
hansen48 skrev:
har en dcs p8i,så jeg må ha litt kvalitet, ikke bare spille musikk.
den har spdif inngang,så jeg kan bruke den
Kvalitet på digitalsignaler, avspiller programmer og lydbehandlingen i OSet, kan man diskutere i det uendelige... Mitt tips er å teste selv og gjøre deg opp en mening.

Mitt utgangspunkt er at digitalt er digitalt og dermed like bra. Dette gjelder for meg til jeg selv hører at så ikke er tilfellet. Du har en svært god DAC og jeg vil tro at den gir optimalt resultat uansett hva du forer den med. Da jeg for flere år siden testet en Apple Airport Express opp mot en et TEAC VRDS drivverk til 60 000kr, var lyden identisk via en dCS DAC (husker ikke hvilken modell). Mitt tips er derfor å velge den løsningen som er mest praktisk da du sannsynligvis ikke taper noe lydkvalitet på dette.

Topp Bunn