Mitt anlegg består i dag av
Kilde: PC- Musical Fidelity V-Link - Hjemsnekret DAC fra en her på sentralen.. Dette er en tung (10 Kg) solid sak med rør
Forforsterker: Advantage Pre 1
Effekt: Bladelius Balder MK1
Høyttalere: Snell A2
Er forsåvidt rimelig godt fornøyd med lyden, men savner kanskje litt bedre oppløsning.. Litt mer snert i bassen.. Tja det er vel det jeg savner
Lyden i dag er bra vil jeg påstå, men at det er potensiale for forbedring.
Har sett på flere forskjellige muligheter.
Nye Høyttalere ? Snell spiller meget bra, men de er jo gamle gedigne og ikke spesielt pene
De spiller med varm og meget analog lyd som man sier. dette er snille høyttalere som ikke gnager hull på trommehinna med kvass hard lyd som jeg ikke kan fordra.. inbiller meg at jeg må mye opp i pris for å få bedre lyd, men det er nå meg.
Har lurt på ny forforsterker... Bladelius Idun MK2 Står høyt i kurs..
Eller kanskje en løsning med dac og forforsterker i samme boks. Har sett mye på denne:
PM Audio
Tenkte å bruke en plass mellom 15-20 K Nå
Kom med forslag folkens
Jan Arne
Kilde: PC- Musical Fidelity V-Link - Hjemsnekret DAC fra en her på sentralen.. Dette er en tung (10 Kg) solid sak med rør
Forforsterker: Advantage Pre 1
Effekt: Bladelius Balder MK1
Høyttalere: Snell A2
Er forsåvidt rimelig godt fornøyd med lyden, men savner kanskje litt bedre oppløsning.. Litt mer snert i bassen.. Tja det er vel det jeg savner
Lyden i dag er bra vil jeg påstå, men at det er potensiale for forbedring.
Har sett på flere forskjellige muligheter.
Nye Høyttalere ? Snell spiller meget bra, men de er jo gamle gedigne og ikke spesielt pene
De spiller med varm og meget analog lyd som man sier. dette er snille høyttalere som ikke gnager hull på trommehinna med kvass hard lyd som jeg ikke kan fordra.. inbiller meg at jeg må mye opp i pris for å få bedre lyd, men det er nå meg.
Har lurt på ny forforsterker... Bladelius Idun MK2 Står høyt i kurs..
Eller kanskje en løsning med dac og forforsterker i samme boks. Har sett mye på denne:
PM Audio
Tenkte å bruke en plass mellom 15-20 K Nå
Kom med forslag folkens
Jan Arne