S
Slubbert
Gjest
Best of Affa - Kandidat nr. 1:
Tråd: Bybee-filtre:
Best of Affa - Kandidat nr.2:
Tråd: Er Bjørndalen et godt forbilde?
Best of Affa - Kandidat nr.3:
Tråd: Coruschess 2006
Best of Affa - kandidat nr.4
Tråd: Gratulerer med 9.Mars
Best of Affa - Kandidat nr.5
Tråd: Lovens lange arm!!!!
Best of Affa - Kandidat nr.6:
Tråd: Susan var pilot. Stakkar.
Best of Affa - Kandidat nr.7
Tråd: Tegningene som forarger den muslimske verden
Best of Affa - Kandidat nr.8:
Tråd: 9/11 conspiracy
Tråd: Bybee-filtre:
Affa 06/28/05 klokken 06:53:27 skrev:ByBee filteret virker optimalt hvis man monterer det bakoverrettet med 58.3 graders vinkel i forhold til bakre hovednormal på delefilteret (2.ordens). Hvis filteret er av 3.orden skal vinkelen være 58.6 grader. Har høytaleren hornladet diskant bør ByBee monteres i et flytende strikkopplegg foran hornet, da virker det også som en spredningslinse.
TBN Lillehammer 06/28/05 klokken 07:26:54 skrev:Fra spøk til revolver; - funker ok hos meg!
.........................................................Affa 06/28/05 klokken 08:14:39 skrev:Hva mener du med "spøk til revolver?"
Fluxen minimeres når prinsipalspenningene i hovedvektoren har sitt lokale maksimum. Setter man 1. og 2. egenfrekvens inn i modalmatrisen til feltet finner man at løsningsrommet er utspent av to vektorer i hhv 58.3 og 58.6 graders vinkel. Rommet er som du ser ikke ortogonalt. Denne ikkeortogonaliteten er sakens kjerne.
Det med hornet var en spøk!
Best of Affa - Kandidat nr.2:
Tråd: Er Bjørndalen et godt forbilde?
.........................................................Affa skrev:Nei, han drikker ikke.
Best of Affa - Kandidat nr.3:
Tråd: Coruschess 2006
.........................................................Affa skrev:Ha, exd5 26.Bxd5 Qxb4 27.c3 Qc5 28.Rxf5 Re6 29.Rxf7 Nb6 30.Rdf1 Nxd5 31.Rxf8+ Qxf8 32.Rxf8+ Kxf8 33. Fy faen for noen idioter. En standard Romanov par force med halvrokert tilbakeveksling hadde avgjort partiet i Smeets favør i 1 runde.
Best of Affa - kandidat nr.4
Tråd: Gratulerer med 9.Mars
.........................................................Affa skrev:De fibromyalgirammede, underbetalte, dobbeltarbeidende kvinnenes jubeldag er over. Uten at menneskeliv gikk tapt greide faktisk 80 av disse tungt medisinerte kvinner med offentlig stillingsbrøk under 30% å slite seg 400 meter i gjennom Fredrikstads snødekte gater. Til tross for tydelig spor av udiagnostiserbare sykdommer og men etter uttallige abortinngrep klarte de å få fyr på 15 av 80 fakler med rullingsene sine. Kjempefint. Norge trenger dere ikke, men Afrikanere med ønske om norsk statsborgerskap gir dere mer enn gjerne sitt 3. ben for at dere skriver under ekteskapskontrakten med dem snarest!
Best of Affa - Kandidat nr.5
Tråd: Lovens lange arm!!!!
.........................................................Affa skrev:På St Hanshaugen ved bassenget kom det en dame med 10 løse schæferhunder en varm juni søndag. Bikkjene stormet bassenget så unger løp hylende opp. Folk satt skrekkslagne og så på dette uvirkelige drama på høylys dag. Bikkjene hopet og fløy gneldrende rundt, ristet seg på folk som satt og spiste, bjeffet i trynet på små barn og var til enorm sjenanse. Jeg gikk bort til damen og ba henne respektere båndtvangen. Det sa hun at det aktet hun ikke å gjøre. Båndtvang betyr bare at man skal ha kontroll på dyrene. Jeg mente at det hadde hun ikke, men hun var ikke enig med meg. Jeg sa da at jeg ville fremprovosere et bitt og drepe den hunden som gjorde det. Jeg har drept schæfere før. River bare forbeina fra hverandre og sett kneet i halsen på den. Damen dret i dette. Så da tok jeg en hund som løp på meg og kastet den 6 meter inn i berberissen. Etterpå tok jeg damen og hev henne etter. Da kom en sivil politi dame løpende. Også den kjerringa med løs kjøter, og ba meg roe meg. Jeg overhøvlet henne og anmeldte henne for tjenesteforsømmelse. Tenk å stå der og se på uten å gripe inn i 15 minutter, for så å gripe inn mot meg. Vel damen med de 10 hundene ble bortvist og etter denne episoden så vi aldri henne mer. Politidamen som aldri før brukte bånd begynte også med det fra denne dag.
Det hører med til historien at alle de 75 menneskene som satt der applauderte gamle Affa etter seansen.
Best of Affa - Kandidat nr.6:
Tråd: Susan var pilot. Stakkar.
.........................................................Affa skrev:Rolf titter på gull Rolexen. Den viser 1335. Det er viktig for en syk ex-dykker at kronometeret er presist når timeplanen er tettpakket:
1345-Stå opp
1400-Frokost
1500-Gå en tur på senteret
1600-Gå hjem fra senteret med VG under armen
1700-Ta den første ølen
1703-Ta den andre ølen
1706-Ta den tredje ølen
1710-Høneblund
1830-Lufte AMG'n
1900-Se dagsrevyen
1945-Se på kontoutskrift fra nettbanken
2000-Bestsille ny sydentur fra SAGA
2100 Se TV
2300-Åpne en flaske rødvin
2330-Åpne en til
0000-Åpne en til
0030-Åpne en til
Rolf er utslitt. Den voldsomme trettheten og svimmelheten. De typiske symptomene på uforskyldte yrkesskader tvinger han til sengs. Han sovner med klærne på. Submarinern's sekundviser fortsetter uforstyrret mot en ny dag.
Best of Affa - Kandidat nr.7
Tråd: Tegningene som forarger den muslimske verden
.........................................................Affa skrev:Lettvinte bløtaktigheter er uten tvil din styrke Lillefar. Hvis du hadde lest din historie hadde du fått med deg at Barbarossa skulle avsluttes før vinteren 41. All erfaring fra vestfronten tilsa at felttoget ville ta kort tid. Våre tropper stanset innen artillerihold fra Moskva høsten 41, ble overrasket av den verste vinteren på 50 år, men konsoliderte for vinteren og startet den nye vår-offensiven i 42. Det falt 5000 tyske soldater hver dag på østfronten fra dag 1 etter Barbarossa. Dette var kalkulerte og akseptable tap. Det regnskapet holdt.
Når det gjelder det å uttale seg om andres tolkninger av litteratur foreslår jeg at du holder deg til det du tydeligvis kan best. Barnebøker. At en middelmådig norsk løytnant uten krigsskole og nevneverdig kamperfaring prøver å latterliggjøre det jeg, en Untersturmfuhrer fra Waffen SS med ridderkors til jernkorset, tidligere har gjort finner jeg så imbesilt at jeg nesten må legge meg ned på sofaen for ikke å dø av latter. Din befalsutdanning er uten verdi. Du og dine duger ikke i kamp. Divisjonens Norske offiserer ble fratatt sin rang da de brøt sammen i kamp. Kun de tyske og de norske med Bad Toelz dugde. Nei, du tar nok ansvar som de fleste andre norske offiserer gjør i kamp. Stikker av.
Best of Affa - Kandidat nr.8:
Tråd: 9/11 conspiracy
.........................................................Affa skrev:Drit i dem Honkey. Kamp mot vindmøller! Her er det idiotene og de enfoldige som rår. De som løper i redsel når julenissen kommer. De som med blanke store øyne leter etter påskeharen. De som blir friske av blanke aromatiske dråper. De som synes Wienerpølser er verdens beste mat.