- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 127
Uansett... små detaljer når man skal gi råd om en dac som skal prøve å gi smak av high-end....Dazed skrev:OK, at disse bør matches med kilden (dac-en) kan jeg gå med på. (Nice!! )Imperial skrev:Hva skal denne drive? Altså forsterkeren som kommer etter tenkt.. dac? Si gjerne hva slags høyttalere også.. om du vil.
Men dette må du forklare. Hvordan skal dette påvirke valget av dac? (Kompatebilitet.. oppsetts behov ++ noen dac's liker IKKE visse operativsystem)Imperial skrev:Og hva heter dvd spiller, og hva heter laptop? (operativsystem og hva slags virusprogramm du bruker!! Faktisk relevant info.)
Hvordan skal dette påvirke valget av dac? (Inputrecievers forskjeller.. )Imperial skrev:Har du usb kabel? Spdif kabler? Hva heter disse?Også viktig..
Hvordan skal dette påvirke valget av dac? (Noen tv'er spesielt plasma kan indusere støy i noen dac's + att noe kabelleverandører har noen protokoller som funker best om man bruker... galvanisk skille på tv'n.. ellers blir det trøbbel for bl.a tv, som kan gi "tics i lyd fra "noen" dac.. egentlig , minimere støykilder, hvor mulig, tanken.. sånn.. )Imperial skrev:Har du lcd eller plasma tv, eller crt(vanlig) og har du galvanisk skille på tv'n?
Hvordan er dette i det hele tatt relevant informasjon? (Har med hvordan de leverer signalet + navn på dekoder..)Imperial skrev:Si gjerne om du har kabeltv og hva leverandøren heter... igjen, dette er faktisk relevant info...
Det hadde vært fint om du kunne forklare dette litt nærmere. (Noen dac's liker galvanisk skille,andre ikke.. + noen typer digitale kabler funker dårlig med noen dac's... slike ting.. )Imperial skrev:Grunnen er jording og å hindre støy i valg av dac...
Jeg tenkte, jo mer man vet,jo større sjanse for å få til ett bra valg!
+ att dacen sansynligvis skal inn i ett tv annlegg og snakke med kabel, internett og dvd og muligens en pc..
da trenger den masse inputs, greit å vite.. hva slags inputs man burde ha på en dac...
+ att hdmi input, noe som kommer til å bli vitalt i fremtiden i dac's som skal brukes i lyd og BILDE annlegg i kombo med pc... foreløpig er det bare en dac under 15 lapper tilsalgs her i landet som kan dette... det er NAD M51 ... en dac jeg forresten kunne teknt meg å anbefale trådstarter, bortsett fra att jeg aner ikke hvordan den låter. Den koster 9 lapper forresten.
mvh