ser ut som en fornuftig combo som passer allmuenSånn.
Låter VELDIG rent og "riktig". Om noe, litt dempet i bunn og skarpt i toppen, heller enn motsatt, slik internett sa om 770, men jeg tipper det er et spørsmål om innspilling, siden de bare har spilt i 10 minutter og jeg innbiller meg det er mer trøkk i bassen allerede. Rapporterer tilbake.
Vis vedlegget 418489
Allmuen? Hva med overklassen? Aristokratene?ser ut som en fornuftig combo som passer allmuenSånn.
Låter VELDIG rent og "riktig". Om noe, litt dempet i bunn og skarpt i toppen, heller enn motsatt, slik internett sa om 770, men jeg tipper det er et spørsmål om innspilling, siden de bare har spilt i 10 minutter og jeg innbiller meg det er mer trøkk i bassen allerede. Rapporterer tilbake.
Vis vedlegget 418489
Lovende.Et tips til velbrukte DT 770 er å skifte puter. Kjøpte skinnputer for et par år siden og det var som å få et nytt par. Hvorvidt skinn er bedre enn velur er jeg usikker på, men nye skinnputer er definitivt bedre enn gamle velurputer. Kan kjøpes på ebay og sikkert også forhandlere i Norge.
Takk for tilbakemelding, Dazed, og tips om putene. Etter hva jeg leser om 250 ohms-utgaven i denne tråden får jeg inntrykk av at denne er mer balansert i klangen enn 80 ohm-varianten. Noen ganger var det som å ha subwoofere koblet til ørene, hos sistnevnte ;D (men selvsagt avhengig av fonogrammets produksjonskvaliteter)Lovende.Et tips til velbrukte DT 770 er å skifte puter. Kjøpte skinnputer for et par år siden og det var som å få et nytt par. Hvorvidt skinn er bedre enn velur er jeg usikker på, men nye skinnputer er definitivt bedre enn gamle velurputer. Kan kjøpes på ebay og sikkert også forhandlere i Norge.
Se innlegg #77 i denne tråden.
Ehm.... Slippery slope!Jepp. Det var vel det jeg opprinnelig hadde tenkt også, men så eskalerte det, slik det pleier.
Jeg kommenterte jo at jeg skulle ønske driverne satt litt lengre unna ørene på DT770, og leste nettopp at Brainwavz puter burde være tykkere og passe på, samt at de er veldig komfortable, så jeg impulsbestilte et par i sauelær med "memory foam".
...Så leste jeg litt videre, og fant ut at Beyerdynamic lager noen selv, EDT-800, i mykt skinn, som egentlig er til pilot-headsettene deres, også med memory foam, som skal isolere mye bedre. Brått bestilte jeg slike også.
Får eksperimentere litt og se hva som blir best. Forumene snakker om at putene skal endre lydsignaturen ganske merkbart, men det vet jeg ikke om jeg tror så mye på. Får se.
Får håpe skinn ikke blir for tett og klamt. Fordelen med skinn er jo at putene kan tørkes av med en klut, mens velour nok strengt tatt burde få en skikkelig vask innimellom.
...og: Stereolab sender Solo SRGII og PSU1 i morgen, så på nyåret blir det godlyd på kontoret.
Da har jeg fått pakke fra The Pilot Shop, og EDT-800 er bannet på plass på DT770.Oi, dette høres interessant ut.
Jeg bruker selv DT700pro på kontoret, men skulle gjerne hatt noe som sperret ute mer lyd. Heldigvis/Dessverre takler jeg ikke aktiv støydemping, ihvertfall ikke det som Bose leverer. Så da ble det DT770 på meg som jeg synes har fin lyd og sitter godt over lang tid, men som dessverre ikke skjermer særlig mye. Dersom du føler at de nye putene øker støydempingsnivået vil det være fint om du sier i fra om det.
Bør falle i smak hos de flesteAllmuen? Hva med overklassen? Aristokratene?ser ut som en fornuftig combo som passer allmuenSånn.
Vis vedlegget 418489