Beste hodetelefon til kontor(-landskap)?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.072
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kan hende jeg ikke uttrykte meg presist nok. Jeg skulle ønske at den isolerte bedre. Det betyr ikke at den er dårlig på dette, men jeg vil gjerne ha mer.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Juhu! Solo på vei. Sporingsnummer mottatt!

Forresten rart hvordan underbevisstheten virker. Da jeg startet denne tråden hadde jeg et budsjett i tankene, og selv om Beyer 770 i seg selv var innafor, tenkte jeg da at forsterker til tre lapper var idiotisk dyrt til å sette på skrivebordet på kontoret. Nå, noen dager senere, da jeg "dro kortet" hadde prisen plutselig blitt ganske hyggelig. Er det rart kontoen går tom hver måned? ;)

(Det hjalp nok litt til at prisen fra opphørssalget til Stereolab er 40% av den veiledende prisen.) :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sånn. :)

Låter VELDIG rent og "riktig". Om noe, litt dempet i bunn og skarpt i toppen, heller enn motsatt, slik internett sa om 770, men jeg tipper det er et spørsmål om innspilling, siden de bare har spilt i 10 minutter og jeg innbiller meg det er mer trøkk i bassen allerede. Rapporterer tilbake. :)

DSC_0019_3fc60b4f.jpg

S

svk

Gjest

Låter VELDIG rent og "riktig". Om noe, litt dempet i bunn og skarpt i toppen, heller enn motsatt, slik internett sa om 770, men jeg tipper det er et spørsmål om innspilling, siden de bare har spilt i 10 minutter og jeg innbiller meg det er mer trøkk i bassen allerede. Rapporterer tilbake. :)

Vis vedlegget 418489
ser ut som en fornuftig combo som passer allmuen

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Fottramping og gåsehud. Må være gode tegn. :)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Fint utstyr. Hvordan opplever du forskjellen på 80 vs. 250 ohm, Dazed? Har hatt 80 ohms versjonen (som låt fint), men den er brukt i filler av ungene.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har bare hørt 250 Ohm-utgaven, jeg. Prøvde bare 80 Ohm på hodet for å sjekke komforten i butikken, og tok sjansen på å bestille 250 uhørt. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

Vis vedlegget 418489
Allmuen? Hva med overklassen? Aristokratene?

krrm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.12.2013
Antall liker
150
Et tips til velbrukte DT 770 er å skifte puter. Kjøpte skinnputer for et par år siden og det var som å få et nytt par. Hvorvidt skinn er bedre enn velur er jeg usikker på, men nye skinnputer er definitivt bedre enn gamle velurputer. Kan kjøpes på ebay og sikkert også forhandlere i Norge.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Et tips til velbrukte DT 770 er å skifte puter. Kjøpte skinnputer for et par år siden og det var som å få et nytt par. Hvorvidt skinn er bedre enn velur er jeg usikker på, men nye skinnputer er definitivt bedre enn gamle velurputer. Kan kjøpes på ebay og sikkert også forhandlere i Norge.
Lovende. :)

Se innlegg #77 i denne tråden. ;)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Lovende. :)

Se innlegg #77 i denne tråden. ;)
Takk for tilbakemelding, Dazed, og tips om putene. Etter hva jeg leser om 250 ohms-utgaven i denne tråden får jeg inntrykk av at denne er mer balansert i klangen enn 80 ohm-varianten. Noen ganger var det som å ha subwoofere koblet til ørene, hos sistnevnte ;D (men selvsagt avhengig av fonogrammets produksjonskvaliteter)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jepp. Det var vel det jeg opprinnelig hadde tenkt også, men så eskalerte det, slik det pleier. ;)
Ehm.... Slippery slope!

Jeg kommenterte jo at jeg skulle ønske driverne satt litt lengre unna ørene på DT770, og leste nettopp at Brainwavz puter burde være tykkere og passe på, samt at de er veldig komfortable, så jeg impulsbestilte et par i sauelær med "memory foam".

...Så leste jeg litt videre, og fant ut at Beyerdynamic lager noen selv, EDT-800, i mykt skinn, som egentlig er til pilot-headsettene deres, også med memory foam, som skal isolere mye bedre. Brått bestilte jeg slike også.

Får eksperimentere litt og se hva som blir best. Forumene snakker om at putene skal endre lydsignaturen ganske merkbart, men det vet jeg ikke om jeg tror så mye på. Får se.

Får håpe skinn ikke blir for tett og klamt. Fordelen med skinn er jo at putene kan tørkes av med en klut, mens velour nok strengt tatt burde få en skikkelig vask innimellom.

...og: Stereolab sender Solo SRGII og PSU1 i morgen, så på nyåret blir det godlyd på kontoret. :)
Oi, dette høres interessant ut.
Jeg bruker selv DT700pro på kontoret, men skulle gjerne hatt noe som sperret ute mer lyd. Heldigvis/Dessverre takler jeg ikke aktiv støydemping, ihvertfall ikke det som Bose leverer. Så da ble det DT770 på meg som jeg synes har fin lyd og sitter godt over lang tid, men som dessverre ikke skjermer særlig mye. Dersom du føler at de nye putene øker støydempingsnivået vil det være fint om du sier i fra om det.
Da har jeg fått pakke fra The Pilot Shop, og EDT-800 er bannet på plass på DT770. ;)

DSC_0022_e50e9107.jpg

Jeg hadde jo selvsagt ikke tid til å spille et par sanger med originalputene for å sammenlikne, men røsket de av når pakken var åpnet. ;)

Likevel synes jeg bestemt at disse putene demper litt mer lyd fra omgivelsene enn de ventilerte velourputene gjør. Hvor mye? Tja... Hvor lang er en fisk? ;)

Skinnet er supermykt og svært komfortabelt. Jeg synes disse putene var mer komfortable enn de originale i velour, men det kan like gjerne være fordi de er litt tykkere, så hodetelefonene sitter litt tightere på hodet, noe jeg synes bare var bra, og de tetter bedre mot hodet. Sikkert på grunn av det samme og at de var utrolig fleksible. Det at de er litt tykkere i polstringen gjør at driverne nå sitter litt lengre fra hodet, og at skumputene har sluttet å ta borti ørene mine. Flott! Den innvendige diameteren i disse er littegrann mindre enn med originalputene, men ikke så mye at det gjorde noe for meg.

Lyden? Tja... Hvis noe i det hele tatt, er hodetelefonene littegrann mindre skarpe i toppen, og har littegrann mer punch i mellombass/mellomtone nå enn i går, men det kan like gjerne være innspilling. Edit: Bassen har nok blitt littegrann fyldigere også... Kanskje. ;)

Synes de ser stiligere ut nå også. :)

Alt i alt en suksess!

Sist redigert:
S

svk

Gjest

Vis vedlegget 418489
Allmuen? Hva med overklassen? Aristokratene?
Bør falle i smak hos de fleste :)
Her på kontoret spiller vi for alle,er visst nok ikke lov. Så vurderer selv jobbklokker. Blir vel bråk til slutt

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er ikke hodetelefoner lov?

...Men høyttalere er OK?

....I landskap?

Eller var det å spille på et anlegg som alle hører som ikke er lov? Kan det stemme?

Tono sier det er gratis med opp til 30 ansatte med tilgang til musikken, men gratis uansett i bedrifter med færre en 50 ansatte:

https://www.tono.no/kunder/ovrig-musikkbruk/

S

svk

Gjest
Hodetelefoner er ok. Bruker for øyeblikket mobil + 2 music angel.
Det er visstnok ikke lov.

Er heller ikke lov og strømme via jobbnettverket iflg it-reglene

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg passer på å ikke spørre om det er OK å streame over jobbens nettverk. ;)

...men jeg er hensynsfull og streamer ikke i HIFI-kvalitet, da. :)

Topp Bunn