Beste lukkede under 10k

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Beste lukkede hodetelefoner under 10k ? Beyerdynamic dt 1770pro- Beyerdynamic t5p v3/v2 - audeze lcd 2closed - focal Elegia- shure 1540- denon ahd 7200 -andre?
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Ta med fostex th 610 også da.
    Destiny 🙂
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.029
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    T1770Pro isolerer veldig bra. Denon og Fostex er gode men isolerer veldig lite
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Har lest på flere forum at nye beyerdynamic 700proX er bedre enn beyerdynamic dt 1770pro og at de isolerer bedre,og også måler bedre.
    Destiny 🙂
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.353
    Antall liker
    3.957
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har Beyer T5 på jobben, og på på normale lytternivåer hører jeg ingenting utenfor. Fin lyd også.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.029
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har lest på flere forum at nye beyerdynamic 700proX er bedre enn beyerdynamic dt 1770pro og at de isolerer bedre,og også måler bedre.
    Destiny 🙂
    Trolig veldig avhengig av forsterker, det er 48 vs 250 ohm. Med plastikk skinn puter isolerer 1770 ekstremt bra
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.029
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har nylig fått Denon D5200. Den virket svært lovende. Skal snart prøve DROP Mr Speakers Ether CX også!

    Ellers er d7000 en god kandidat under 10k. Definitivt.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Det ble Fostex th 610 på meg fra en schiit asgard 3 . Lyder veldig bra synes jeg 🎧
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Denon ahd 5200 er også interessante i tillegg 🎧
    Destiny 🙂
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.994
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Blir interessant å høre om dine inntrykk etterhvert.
    Har nylig fått inn AH-D7200, og holder på med litt sammenlikning av den mot et par andre jeg har.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Litt inntrykk av denon ahd 5200 🎧 har jo hatt veldig mange hodetelefoner, og siste før denon var fostex th 610. 5200 er "oppgradert" med 7nines kabel. Den har en litt mykere tilnærming og virker litt mer tilbaketrukket i toppen, men føler allikevel at alle detaljer kommer med, den oppleves som veldig god på krydder og effekter i musikken som i dark side of the moon f eks. Bassen føles med litt mer tyngde og pondus. En meget god hodetelefon ,og så får jeg se om den er likegod som beyerdynamic dt 1770pro som kanskje er min favoritt i prisklassen.
    Destiny 🙂
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.994
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Her er min korte karakteristikk av AH-D7200.
    Opplever de som noe «på», spesielt i øvre mellomtone, der jeg opplever et snev av hardhet og en tad grovkornhet i kombinasjon med en liten «pukkel». God dynamikk med både snert og smekk og det klinger fint. Legger godt merke til utringing og etterklang i både instrumenter og stemmer. Det er stor og tydelig avstand mellom instrumenter og stemmer og god separasjon og de tegner et brukbart og godt og klart definert rom. Noen vil si litt basstung, men jeg opplever det ikke sånn. Bass må være tilstede, med tyngde og volum, samtidig tørr og med god tekstur. Diskanten er klokkeren, men oppleves ikke som påtrengende eller sssskarp. Min mening om diskant er at den skal være tilstede i fullt monn - uten at du egentlig legger merke til den. Engasjerende og bra driv er det også.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Ut i fra hva jeg har lest av diverse omtaler av 7200 og 5200 så er det slik at noen liker 5200 best og noen liker 7200 best. Det er små forskjeller og da mere likheter. Jeg synes at 5200 er god på å spille ut til sidene og har et stort og fint lydbilde.
    Destiny 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.938
    Antall liker
    1.119
    virker som det er liten sammenheng mellom pris og ytelse, en del high-end prisede hodetelefoner har elendig respons. og selve driveren koster gjerne nesten ingenting. men folk tror dyrere = bedre
    AKG K371 er da ett sett som laget den vitenskapelige måten med mange blindtester i grunn. har en del hodetelefoner rundtom men bruker selv nesten bare koss kph30i som jeg betalte 250kr for :p
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg brukt denon ahd 5200 en ukes tid, og har innimellom lurt på om jeg synes de er litt for varme/myke? Men på uttalelser og svake detaljer så hører jeg mer enn jeg kan huske å ha hørt før. F eks på amused to death så er det mye bakgrunns tale som jeg synes nå er tydeligere og lettere å høre hva de sier nå. Bassen er god ,men ikke overdreven. Minnes det var mere bass i denon ahd 600! De spiller med fint lydbilde og det er lett å høre hvor stemmer og instrumenter er lette å plassere.
    Det er mange som synes 5200 er bedre enn 7200,men så er det også mange som mener det motsatte. Har ikke fått sammenlignet de direkte mot hverandre, så jeg vet ikke hvem som er best? Kanskje andre vet mer om det?
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Etter litt flere uker med denon ahd 5200 så liker jeg dem mer og mer, og synes bassen også har blitt meget god. Syns faktisk at de er enda litt bedre enn fostex th 610.
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic dt 700pro x virket litt grå når de var helt nye, men etter bruk i en god del timer synes jeg de har fått mye av den deilige oppløste lyden som Beyerdynamic dt 1770pro hadde. Vil si at 700pro x er et meget godt kjøp. I forhold til mine denon ahd 5200 så lyder denon som å være på "konsert " I et større rom ,mens 700pro x spiller i et litt mindre rom .
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Disse har jeg ventet på veldig lenge, veldig glad i sennheiser lyden med 650 , 600 , 660s , 560s men hvorfor har ikke sennheiser laget en lukket modell i 600 serien, de har jo en lukket i 800 serien og lukkede i 500 serien. Har spilt på de noen dager,og de er uten tvil gode. Hadde kanskje håpet på litt mer bass og dynamikk ,men det kommer kanskje med noen timer innspilling ? Fått stort sett glimrende omtaler overalt!
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Etter ca 2 ukers bruk med sennheiser hd 620s så vil jeg si at dette er en veldig vellykket hodetelefon! Nå sitter bassen godt, veldig oppløst, deilig og med stort fint lydbilde. Vanskelig å legge den bort når jeg spiller musikk, bare litt til 🙂🎧 anbefales på det varmeste!
    Destiny 🙂
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.994
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Og hvordan står de seg mot ah-d5200?
    Hva skiller - pros & cons?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Nå har det seg sånn at jeg solgte denon ahd 5200 og beholder sennheiser hd 620s 🎧 jeg synes at sennheiser er enda mer "elektrostatisk" hvis du forstår hva jeg mener, de virker enda mer oppløst og glatte og samtidig med litt mer trøkk. Synes også at særlig bredden i lydbildet er bedre. Det med innspilling er jo alltid diskutert. Men jeg mener nå at sennheiser har blitt bedre I løpet av ca 2 uker, bedre bass ,mer oppløst, større lydbildet, bedre dynamikk! Jeg synes at denon ahd 5200 spillte veldig fint og gjorde lite feil med innspillingen, men kanskje litt tamme? Synes det er mer liv og futt i sennheiser hd 620s. Det er liksom en mer engasjerende hodetelefon.
    Destiny 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    1.133
    Torget vurderinger
    1
    Nå har det seg sånn at jeg solgte denon ahd 5200 og beholder sennheiser hd 620s 🎧 jeg synes at sennheiser er enda mer "elektrostatisk" hvis du forstår hva jeg mener, de virker enda mer oppløst og glatte og samtidig med litt mer trøkk. Synes også at særlig bredden i lydbildet er bedre. Det med innspilling er jo alltid diskutert. Men jeg mener nå at sennheiser har blitt bedre I løpet av ca 2 uker, bedre bass ,mer oppløst, større lydbildet, bedre dynamikk! Jeg synes at denon ahd 5200 spillte veldig fint og gjorde lite feil med innspillingen, men kanskje litt tamme? Synes det er mer liv og futt i sennheiser hd 620s. Det er liksom en mer engasjerende hodetelefon.
    Destiny 🙂
    Tillater meg et innspill i sammenligningen HD 620S mot AH-D 5200.

    Jeg syns Denon er et lite hakk mer informative, mens Sennheiser representerer et åpenbart bedre kjøp. Komforten er også klart bedre på HD 620S, men de må likevel se seg slått av Denon i øvelsen design og finish, spesielt på grunn av mer eksklusiv materialbruk.

    Kunne vært morsomt å høre hva @Destiny syns om HD 62OS mot HD 600/650?
     
    Sist redigert:

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg har hatt flere sett med sennheiser hd 650 ,og i kombinasjon med schiit asgard 2 synes jeg det lød veldig bra. Den litt lyse forsterkeren fikk liv i 650 og det svingte utrolig bra. Har også hatt 2 sett med 650 på nåværende forsterkeren schiit asgard 3,men asgard 3 er litt varmere i lyden og da synes jeg at 650 blir litt slapp og "ullen" . Jeg opplever 620s som friskere og mer dynamisk med bass som er litt dypere ,men 650 har litt mere bass i øvre del av bassen. Totalt synes jeg 620s har den beste bassen. Mellomtonen er kanskje sneppet litt mer magisk, men 620s er ikke mye dårligere, i toppen synes jeg 620s rekker høyere opp og klinger bedre ut med bedre "shimmer". Totalt så synes jeg at 620s er en bedre hodetelefon.
    Destiny 🙂
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.347
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Jeg har hatt flere sett med sennheiser hd 650 ,og i kombinasjon med schiit asgard 2 synes jeg det lød veldig bra.
    Destiny 🙂
    Hei @Destiny
    Jeg kjøpte denne kombinasjonen etter input fra deg, og synes det fungerte helt gull.
    Prøvde noe annet etterhvert, men fikk ikke samme gode feelingen som den første kombinasjonen.
    Jeg får spørre deg til råds om jeg skal kjøpe noe head-fi en gang igjen i fremtiden. :giggle: (y)

    mvh
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Hei @Destiny
    Jeg kjøpte denne kombinasjonen etter input fra deg, og synes det fungerte helt gull.
    Prøvde noe annet etterhvert, men fikk ikke samme gode feelingen som den første kombinasjonen.
    Jeg får spørre deg til råds om jeg skal kjøpe noe head-fi en gang igjen i fremtiden. :giggle: (y)

    mvh
    Det må du gjøre vet du RoDa 😀👍🎧
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Da er et sett med Meze 99 classic på vei 🎧 det blir veldig spennende ettersom de har fått så mye skryt. Og artig å teste opp mot mine sennheiser 620s.
    Destiny 🙂
     

    sterha

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Innlegg
    140
    Antall liker
    169
    Sted
    Trøndelag
    Spennende tråd. Mange av de hodetelefonene dere snakker om her går jo for svært hyggelige priser på bruktmarkedet. Saken er den at jeg gjerne vil ha veldig god lydkvalitet, men hvis jeg kan kjøpe brukte hodetelefoner til kr 1500-2000 enn nye til langt høyere pris og få nesten like god opplevelse så går jeg for brukt.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    391
    Antall liker
    479
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    21
    Slår ett slag for noen brukte Focal Clear MG om du kan få de ned mot 12k-13k - ellers Focal Elegia. Flotte headsett begge to. Startet med Elegia og gikk opp til Clear MG. Kanonfornøyd! Lytter til de ca. 2 timer hver eneste dag.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    1.133
    Torget vurderinger
    1
    Slår ett slag for noen brukte Focal Clear MG om du kan få de ned mot 12k-13k - ellers Focal Elegia. Flotte headsett begge to. Startet med Elegia og gikk opp til Clear MG. Kanonfornøyd! Lytter til de ca. 2 timer hver eneste dag.
    Støtter innspillet om brukte (eller nye) Focal. Men jeg ville vel hatt forhåpninger om å få brukte Clear MG til under 10k.
    Og Elegia og Elear er vel de man kan få de beste bruktkjøpene på. Jeg har begge, og foretrekker de åpne Elear, men da med perforerte saueskinnsputer fra Dekoni. De gjør en stor forskjell.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    391
    Antall liker
    479
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    21
    Støtter innspillet om brukte (eller nye) Focal. Men jeg ville vel hatt forhåpninger om å få brukte Clear MG til under 10k.
    Og Elegia og Elear er vel de man kan få de beste bruktkjøpene på. Jeg har begge, og foretrekker de åpne Elear, men da med perforerte saueskinnsputer fra Dekoni. De gjør en stor forskjell.
    Du har nok rett - Focal Clear MG til rundt 10k bør være mulig. Det er MYE for pengene!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt focal elegia, men i mine ører så er både denon ahd 5200, sennheiser hd 620s og meze 99classics klart bedre hodetelefoner. Men smaken og baken da 🙂🎧
    Destiny 🙂
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.648
    Antall liker
    823
    Torget vurderinger
    8
    I mine ører må Hifiman HE-10D være det beste tilbudet på lukkede hodetelefoner for tiden. Har en veiledene pris på 16.000 her i Norge, men kan kjøpes på Hifiman store som "open box" for 239$. Spiller knallbra og er så lett å drive at en "dongle" er nok til å få liv i dem. Er blitt favoritten min når jeg ikke sitter ved det stasjonære anlegget og bruker Hifiman HE-1000 eller Focal Utopia. Veldig musikalske og får meg til å glemme tid og sted...
     

    sterha

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Innlegg
    140
    Antall liker
    169
    Sted
    Trøndelag
    Da har ett sett med Beyerdynamic dt 1770 PRO ankommet heimen. Er meget fornøyd så langt, synes de er meget gode ikke minst når man ser på prisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn