Beste mediaplayer

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Dette er sikkert diskutert før, men hvilken mediaavspiller er best?
Bruker idag Foobar, og det låter fortreffelig.
Testet mot en jukebox og denne låt bazar i forhold.
Aberet med Foobar er vel heller brukergrensesnittet; omtrent som på 80-tallet....

Omega

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
0
Best er ett sterkt ord, siden det er subjektivt hva en person krever og liker. Altså finnes det ingen fasitt!

Til mitt bruk er iTunes helt perfekt, fordi:
* Det støtter både lossless og lossy file.
* Det støtter AirTunes. :D
* CoverFlow, som gir rask oversikt over album m.m som finnes i biblioteket.
* Krever lite ressurser av maskinen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Bruker windows mediaplayer jeg, fungerer utmerket.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Omega skrev:
Best er ett sterkt ord, siden det er subjektivt hva en person krever og liker. Altså finnes det ingen fasitt!

Til mitt bruk er iTunes helt perfekt, fordi:
* Det støtter både lossless og lossy file.
* Det støtter AirTunes. :D
* CoverFlow, som gir rask oversikt over album m.m som finnes i biblioteket.
* Krever lite ressurser av maskinen.
Når jeg skrive best, så mener jeg den avspiller som klarer å gjengi musikken best uten at lydbilde blir mindre og mindre transparent. Som en god mot en dårlig cd spiller....:)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
16.878
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
De aller fleste fungerer ofte veldig greit, men det er en som skiller seg klart ut, og ranket som den aller beste og mest anvennerlige;

VLC Mediaplayer

- Tar alle formater (både musikk og film)
- Bruker lite systemressurser (litt kjedelig originalskin, men ulike skins er tilgjengelig på nett)
- Gratis.

Se:
http://www.videolan.org/vlc/

/Grumpy

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Grumpy skrev:
De aller fleste fungerer ofte veldig greit, men det er en som skiller seg klart ut, og ranket som den aller beste og mest anvennerlige;

VLC Mediaplayer

- Tar alle formater (både musikk og film)
- Bruker lite systemressurser (litt kjedelig originalskin, men ulike skins er tilgjengelig på nett)
- Gratis.

Se:
http://www.videolan.org/vlc/

/Grumpy
Hei,

Ja denne spiller iallefall bra! Testet mot Foobar, kan ikke høre forskjell....Så da blir det vel en smaksak.

Yas

thule_1@h.c

Medlem
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
0
Siste Vers av Winamp, Med DirectX, FFDSHOW, VID4WA 2.7a (ikke 2.6) plugin, Adapt-X DSP plugin med SourceForge Convolver component, in_aif plugin, in_au plugin, Shibatch mpg123 input plugin, ASIO4ALL, out_asio(dll) plugin v0.67, out_fastwave (output for external USB DAC) ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
395
Bruker ikke PC som kilde så mye men når den benyttes bruker jeg Foobar. Synes den er grei å bruke, krever lite maskinressurser.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
thule_1 skrev:
Siste Vers av Winamp, Med DirectX, FFDSHOW, VID4WA 2.7a (ikke 2.6) plugin, Adapt-X DSP plugin med SourceForge Convolver component, in_aif plugin, in_au plugin, Shibatch mpg123 input plugin, ASIO4ALL, out_asio(dll) plugin v0.67, out_fastwave (output for external USB DAC) ;D
Gud hjelpe meg:)

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Jeg bruker Winamp til musikk. iTunes ville ikke mere når jeg fikk over 60GB med musikk :mad:
Til film ol bruker jeg VideoLAN eller Windows Mediaplayer med ffdshow osv...
Eller mplayer til HD filmer, men det liker ikke maskinen min så godt så det blir fort usynk... Tror det er på tide med en ny maskin snart.

R

RL69

Gjest
For Film:
-VLC Media Player (tar CSS scramblede filer)
-Theater Tek 2.11 (m/Advanced Audio Pack)

For Lyd:
-WinAmp (m/out_asio(dll).dll v0.67 plugin)

Kommer til å prøve Cyberlink PowerDVD for avspilling av DVD etterhvert. Har hørt mye godt om den.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Merk linken jeg la inn ovenfor. Benchmark mener at VLC er best til lyd av tilgjengelige avspillere, når man ønsker størst mulig og presis oppløsning.

Noen som vet om det finnes et musikk-ordnings program som iTunes som kan brukes med VLC som avspiller?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
530
Torget vurderinger
1
Nå har VLC i en av de siste versjonene fått et fortrinn i Mac-versjon fremfor windows versjonen. Man kan søke i fullscreen!!! Ellers er også automatisk subtitles visning blitt standard i begge versjonene i en av de siste versjonene. Hvis de nå integrerer selve brukergrensesnittet i samme vindu i non-fullscreen og legger til søk i fullscreen i windows-versjonene så blir Media Player Classic et forbigått kapittel..

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Antall liker
0
Den beste jeg har testet som musikkavspiller er XXHighEnd spiller fra:
http://www.phasure.com/

Enkel i bruk og danker ut foobar og winamp osv. Bakdelen er vel at den koster noen kroner men den har full funksjonalitet i demo mode. Den faller ut av og til men det er bare å restart den etterpå. En trenger litt minne og jeg vil tro at 1g er nok. Jeg foretrekker og vista kontra XP.

TorH

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hal3101 skrev:
Den beste jeg har testet som musikkavspiller er XXHighEnd spiller fra:
http://www.phasure.com/

Enkel i bruk og danker ut foobar og winamp osv. Bakdelen er vel at den koster noen kroner men den har full funksjonalitet i demo mode. Den faller ut av og til men det er bare å restart den etterpå. En trenger litt minne og jeg vil tro at 1g er nok. Jeg foretrekker og vista kontra XP.

TorH

dette skjønte jeg ikke noe av; hvordan få en avspillersoftware her??

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Dette er vel også aktuellt:
Jeg er "avhengig" av upsampling i mitt nye oppsett, og det er det i foobar, men hedde litt problemer med denne.. Hakker av og til sammen med fireface 800.
Er det upsampler i VLC? Evt winamp? Vil teste om en annen medieavspiller fungerer bedre teknisk enn foobar, nemlig.

Pk

specialized

Fersking
Ble medlem
25.06.2007
Antall liker
0
thule_1 skrev:

Hadde du giddet å utdype dette litt mer, Thule_1?

Jeg bruker Winamp p.g.a. mulighet for fjernstyring med mobil, og trenger litt input for å få det beste ut av spilleren.

mvh Geir

Topp Bunn