- Ble medlem
- 01.11.2003
- Antall liker
- 5
ute etter forslag til gode brukte preamper.skal brukes sammen med dynamic precision dpa1s,focal 1037 be,black magic kabler og forløpig abrahamsen v1 cd spiller.
prisen bør ikke overstige 15000,-
Hva med Adcom GFP-750?MORTIS skrev:ute etter forslag til gode brukte preamper.skal brukes sammen med dynamic precision dpa1s,focal 1037 be,black magic kabler og forløpig abrahamsen v1 cd spiller.prisen bør ikke overstige 15000,-
Helt enig med Leikis ! PS Audio PCA 2 vil være midt i blinken til din DP - men den må ha ekstern strø-Leikis. skrev:Uten å ha prøvd denne på DP så vil jeg anbefale å prøve en Ps Audio PCA-2 som ligger til salgs her. Den skulle tilføre mye luft og litt varme i klangen, og masse innstilling muligheter som skulle gjøre den lett å tilpasse dine behov.
Kanskje du er heldig å bo så nærme at du får prøvd den hjemme !!
OMF skrev:Hei!
Det opplagte svaret er jo Dp C1b....
Hvis utgangene på den Abrahamsen spilleren er bra - kan du jo prøve deg frem med en trafobasert sak....
Ellers er outsideren med litt mer varme og klang en brukt Audio Research sak...Har ikke hørt så mye på ulike varianter av Focal/JM Lab - men det jeg har hørt - så ville kanskje jeg prøvd å få litt varme inn i kjeden i form av rør....
DP har vel 100 kOhm i inngangsimpedans - så den er ikke vanskelig å drive.....
mvh
OMF
Jeg har en DPA 6.3, og jeg har hatt en PS Audio hjemme for test, riktig nok uten ekstern PSU. Det funket meget dårlig her hos meg. Lyden ble "innestengt", og dessuten var det et konstant sus i høyttalerne. Det samme opplevde jeg forresten med en eldre pre fra Thule, PR200-R. Min gamle ihjelmodifiserte Kenwood L-1000C låt faktisk bedre. Kjører nå med DP BPC 7.3, og det låter som det skal.MORTIS skrev:takk for forslag,dp sin mather nok bra ja men tror det er svært vanskelig og få tak i på bruktmarkedet,sjelden noen er tilsalgs.har motatt et tilbud på ps audio med ekstern strømforsyning til 13000,- kanskje hegel p4 mk2 hadde passet?litt redd for at dynamikken blir redusert med rør preamp men jeg har som sagt ikke prøvd rør før.
Nærmere bestemt betyr dette +6dB@33, 47 eller 60Hz. Smart funksjon som kan være en hjelp på veien ved romrelaterte problemer, eller gi et lite "løft" til slanke innspillinger. C1b er også gainmessig tilpasset DP sine effekttrinn ved at den ikke har mer enn maks 2dB (1.26x) forsterkning. Man får dermed et fornuftig område for volumkontrollens virkemåte, og unngår full guffe ved kl 9...Morty skrev:Som OMF påpeker, er det opplagte valget en DP C1b.
Da får du i tillegg en mulighet for + 3 db bassheving med tre valgbare knekkfrekvenser.