Z
Zomby_Woof
Gjest
Har sagt det før, Whest er saker! Men vi skal fortsatt ikke bytte.....
Grattis med nytt.
Grattis med nytt.
Helt enig! Fylte på med 21 nye sist helg. Følelsen varer lenge, som det het i en gammel Star Tour-reklame...Du trenger flere plater. En evig sannhet for oss alle.
Dette er bra saker sammenlignet med langt dyrere Amerikanske greier med skjerm i fronten.Godt valgt!!!Er ute etter nytt riia selv om dagen etter at EAR324 og Steelheaden gikk ut av heimen. Ditt nye riia og et fra Sveits er under vurdering.Da ble det Whest MC Ref V Mk4 på meg. Milde måne, dette låter bra. Oppløst, varmt, et stort lydbilde og en super bass. Jeg var solgt i det øyeblikket Den kom inn av døra her, men den har forandret seg nokså mye etterhvert som den er blitt innspilt. Om noen har lyst til å ta turen for en prøvelytt - si ifra. Dette er en glede jeg gjerne deler med andre
Frå Sveits?Ditt nye riia og et fra Sveits er under vurdering.
Kan skrive under på dette... Etter å ha tilbragt et par timer i sweetspoten din satt jeg nokså lamslått tilbake... Din forrige utskiftning, fra Avid Pulsus til den mer enn tre ganger så dyre Avid Pulsare II, var jo en stor oppgradering. Da tenkte jeg nok at du var "i mål" når det gjaldt RIAA. Men jeg tør hevde at spranget var minst like stort da du skaffet Whest sin toppmodell! Et så sammenhengende, stramt og ikke minst gjennomsiktig lydbilde har jeg sjelden eller aldri hørt! Lag på lag med detaljer fremføres med den største innsikt og selvfølgelighet, med minimal påvirkning mellom ulike instrumenter og frekvensområder. Når lista flyttes atter en gang begynner det å gå litt inflasjon i uttrykkene, og man ender gjerne opp med å bruke mange av de samme superlativene... Men jeg kan vanskelig forestille meg at det finnes noe som er voldsomt mye bedre enn din nåværende vinylrigg...Da ble det Whest MC Ref V Mk4 på meg. Milde måne, dette låter bra. Oppløst, varmt, et stort lydbilde og en super bass.
Takk for hyggelige ord, Particle. Godt at også andre mener at dette var et skikkelig løft. Det tok over 100 timer før den begynte å løsne skikkelig, men det var det verdt å vente på. Ekstra morsomt at en slik riaa får ut alt som er og mer til av en relativt rimelig pickup som Lyra Delos. Slår gjerne et slag for den, forresten.Kan skrive under på dette... Etter å ha tilbragt et par timer i sweetspoten din satt jeg nokså lamslått tilbake... Din forrige utskiftning, fra Avid Pulsus til den mer enn tre ganger så dyre Avid Pulsare II, var jo en stor oppgradering. Da tenkte jeg nok at du var "i mål" når det gjaldt RIAA. Men jeg tør hevde at spranget var minst like stort da du skaffet Whest sin toppmodell! Et så sammenhengende, stramt og ikke minst gjennomsiktig lydbilde har jeg sjelden eller aldri hørt! Lag på lag med detaljer fremføres med den største innsikt og selvfølgelighet, med minimal påvirkning mellom ulike instrumenter og frekvensområder. Når lista flyttes atter en gang begynner det å gå litt inflasjon i uttrykkene, og man ender gjerne opp med å bruke mange av de samme superlativene... Men jeg kan vanskelig forestille meg at det finnes noe som er voldsomt mye bedre enn din nåværende vinylrigg...Da ble det Whest MC Ref V Mk4 på meg. Milde måne, dette låter bra. Oppløst, varmt, et stort lydbilde og en super bass.
Jeg skulle likt å fått kloa i denne.Noe,om ikke det beste enkelte anmeldere har hørt.Og så koster det jo ikke mer enn en billig bil.Eller hva med denne? P1 phono stage
Får masse skryt i siste Stereophile. Pris fra 31.000 USD til over 50.000 USD. Er det noen som har erfaring med denne produsenten?
Michael Fremer holder likevel en knapp på sin Ypsilon, selv om han sier at han aldri har hørt en mer stille riaa en P1, og at bassgjengivelsen er enorm. Ikke akkurat fra billigkurven noen av de to, KennethJeg skulle likt å fått kloa i denne.Noe,om ikke det beste enkelte anmeldere har hørt.Og så koster det jo ikke mer enn en billig bil.Eller hva med denne? P1 phono stage
Får masse skryt i siste Stereophile. Pris fra 31.000 USD til over 50.000 USD. Er det noen som har erfaring med denne produsenten?
Mvh Kenneth
Både Dan D'Agostino Momentum Phono Stage og en Audio Research har også fått lyrisk omtale av Fremer de siste månedene. Det virket som de var på nivå med hans Ypsilon. Konklusjonen er vel at det er mye bra å velge mellom. Hvordan går det med din Whest nå som du har eid den en stund, Woodrand? Det er den jeg sikler mest på, må jeg innrømme.Michael Fremer holder likevel en knapp på sin Ypsilon, selv om han sier at han aldri har hørt en mer stille riaa en P1, og at bassgjengivelsen er enorm. Ikke akkurat fra billigkurven noen av de to, KennethJeg skulle likt å fått kloa i denne.Noe,om ikke det beste enkelte anmeldere har hørt.Og så koster det jo ikke mer enn en billig bil.Eller hva med denne? P1 phono stage
Mvh Kenneth
Alt det opplegget og sikkert til en voksen pris så oppgir dem et signal til støynivå på -76 dB.Virker spennende!
Nevnt i post nr 5 i denne tråden.Husker ikke om det var i denne tråden eller i en annen, at jeg spurte om Pass Ono... uten at jeg fikknoen svar.
Noen som har noen inntrykk av denne ?? ( Har en klone i emning.. )
Her er specs på Bolder:Alt det opplegget og sikkert til en voksen pris så oppgir dem et signal til støynivå på -76 dB.Virker spennende!
-BB-
-76 dB A weighted.Alt det opplegget og sikkert til en voksen pris så oppgir dem et signal til støynivå på -76 dB.Virker spennende!
-BB-
Er vel ikke særlig mye å skryte av syntes du? Sutherland Engineering Duo måler til sammenlikning -85.6 dB A weighted som er blant det beste som Stereophile / John Atkinson har målt.-76 dB A weighted.Alt det opplegget og sikkert til en voksen pris så oppgir dem et signal til støynivå på -76 dB.Virker spennende!
-BB-
De er proffe nok til å måle mot en standard.
Ikke jallamåling her.
TRINITY Golden Reference PHONO / 47.100,00€*
Og alle komponentene hviler på kuler av rubin... fantastisk.Men den har jo så mange komponenter
Alle som har hørt en T-Ford vet at det er grom-lyd. Så kom ikke her.....Beste RIIA om det er transitor eller rør uansett pris,,,FM acoustics 122 MK-2........Steelhead høres ut som en T-Ford tilsammenligning...
Boulder bruker ikke S/N som alle andre, men det kryptiske ""Noise (EIN), MC 160 uV A-wtd, 275 uV Flat, 20 Hz to 20 kHz"Gammel tråd, men evig aktuelt tema.
En ny utfordrer er på banen: Boulder 2108. Prisen i USA er anselige $52000.
https://www.analogplanet.com/content/boulder-releases-ships-2108-phono-preamplifier