Beste underlag for platespilleren...

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Hei!
Har flyttet i ny leilighet og her kan det ikke skrus på veggene. Samtidig er det et eldre hus i tre og med tregulv (i 2.etasje). Altså vibrasjonene ligger ikke langt unna.
Siden jeg ikke kan skru noe på veggene, må noe settes på gulvet, men hva? Platespilleren er en Thorens TD160, men med bunnplaten byttet ut med en 18 MDF for ekstra vekt/stabilitet.

Har dere noen tips på hvordan jeg lettest kan få et god resultat?

Espen
 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Takker.
Fint med gjenbruk av kattesand :p

Trenger det være noen slags membran eller lignende mellom gulv/kasse og kasse/spiller?

Espen
 

retepbug

Fersking
Ble medlem
20.10.2008
Innlegg
3
Antall liker
0
-----Kanskje finne et putetrekk, fylle det med sanden, og snekre en liten ramme til.......? :)
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.762
Antall liker
107.397
Torget vurderinger
23
Sandtrikset fungerer utmerket og kan gjøres billig. Lag gjerne ramme i heltre (lim og skru), jeg hadde noe sort høyttalerstoff som jeg strammet og stiftet fast etter å ha fylt kassa med sand. Satte også på lister for å få en pen avslutning. Jeg fikk tak i en spesiell støtabsorberende sand (joda, stjal den fra borettslagets nyinnkjøpte EU-godkjente sandkasse) som er smidigere og lettere å "justere" enn vanlig sand.

Bruker du kattesand husk å kjøpe frokostblanding i avvikende farge dersom du HAR katt....

Lykke til med billig og bra løsning!!
 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Da tror jeg det blir en slik kasse på meg.
Få se hva "fillingen" blir for noe..
 

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
249
Antall liker
5
http://www.tnt-audio.com/clinica/sandblaster_e.html

Her er jo ett alternativ. Så også en annen "base" som var bygget på en litt annen måte. Der hadde de tatt små slanger (les; trillebårdekkslange el. ), fylt de med sand el. og lagt de i en kasse med en plate som hvilte oppå disse slangene.

Skal legge ut linken hvis jeg finner den. Lykke til :)

Ooops, blei slått av en rørslange.... (red.)
 
Topp Bunn