Big Mac - en liten utpakningstråd

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
BigSwifty skrev:
Enig med Sluket. Det er interessant å følge med på de diskrete meterne på Macen, når jeg drar på litt. Nåla fyker fort opp i ganske heftige verdier.
Gratulerer med nytt stæsj! Noe annet enn Tivoli dette her. ;D

Jeg er mer enn litt fascinert av JBL K2 9800. Hvor mye effekt - sånn ca. - svelger de "når du drar på litt?" Skal tro om en Krell Evo-302 sparker liv i et par sånne?

Mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
Når jeg spiller HØYT kan nåla godt ligge og vake mellom 150 og 200W.

Men, jeg har også drevet dem etpar år med Nagras 50W pushpull monoblokker. Låt vakkert det også.

Trikset med s9800 er å få kontroll over 15-tommerne. Mange måter å få til det på.

2x 2kw er en måte :)

C

Cappuccino

Gjest
Virkelig heftig må jeg si!
Ikke glem å ta vare på hørselen!

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.627
Torget vurderinger
49
Helt sinnsykt , gratulerer :)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
Cappuccino skrev:
Virkelig heftig må jeg si!
Ikke glem å ta vare på hørselen!
En fornuftig advarsel ;)

Men, som sagt tidligere i tråden; en av fordelene med ubegrenset kraft, er at det låter utrolig bra på lavt volum.

Ved mellom 10 og 20W på meterne er trøkk, slam , bass og dynamikk beholdt i en grad jeg aldri har opplevd før i min stue.

Life is good.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.011
Gratulerer med nye 400 kg :eek:!! Helt rått!!
Har lyttet til et liknende oppsett på Soundgarden og det er det mest imponerende lydanlegget jeg har hørt!
Ekstremt detaljert og dynamisk.

Nyt livett!
:) :) :)

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Antall liker
15
Sted
Båtstø
GRATULERER Kim dette ble sinsykt rått ;D ;D ;D ;D

Gleder meg til en invitasjon når sakene er innspilt ;)

Tommy

HFfredd

Medlem
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
2
MEGET pent, eneste som mangler nå er K2 9900 ??? :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.554
Torget vurderinger
23
Du trenger noe mer typisk 88 dB høyttaler du nå. Gjerne vintage - noen svære TL-svin som kan svelge unna effekten og samtidig varme opp det gisne lytterommet :eek: :eek:

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
13.962
pengesluk skrev:
Og deri ligger det paradoksale - for å få høy troverdighet og samme nerve ved lavt volum så kreves det rett så heftige saker, i motsatt til hva alle "ufaglærte" tror. Å få til imponerende lyd ved litt volum er ikke noen stor sak; men å beholde dynamikk og detaljer ved LAVT volum, DET er en ganske annen sak.
Se det var rene ord for penga, og etter min hørsel særdeles riktig innfallsvinkel 8)

Gratulerer til Big Swifty med steinrått forsterkeri :eek:
Grunnlaget for fremtidig skiveprolaps skulle være vel ivaretatt ;)
Hva med gulvet under forsterkeriet?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
Powerpoint skrev:
pengesluk skrev:
Og deri ligger det paradoksale - for å få høy troverdighet og samme nerve ved lavt volum så kreves det rett så heftige saker, i motsatt til hva alle "ufaglærte" tror. Å få til imponerende lyd ved litt volum er ikke noen stor sak; men å beholde dynamikk og detaljer ved LAVT volum, DET er en ganske annen sak.
Se det var rene ord for penga, og etter min hørsel særdeles riktig innfallsvinkel 8)

Gratulerer til Big Swifty med steinrått forsterkeri :eek:
Grunnlaget for fremtidig skiveprolaps skulle være vel ivaretatt ;)
Hva med gulvet under forsterkeriet?
Det står faktisk en advarsel i den (skinninnbundne) manualen om at man må sjekke at gulvet tåler belastninger på 1 tonn
pr m2. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.554
Torget vurderinger
23
Da må vi vel stryke din stående invitasjon til undertegnede.. :eek: :eek:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
Hifihulen er støpt betong rett på grunnfjell, sluket, så den er grei.

Vi trenger jo ikke gå opp i annen etasje ;D

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
geirf2 skrev:
Megafett! Har du to separate 16A kurser til dette eller én 32A splittet?
har tre 16A kurser, en for hver side av 2kw og en til kilderosv...

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
13.962
BigSwifty skrev:
Hifihulen er støpt betong rett på grunnfjell, sluket, så den er grei.

Vi trenger jo ikke gå opp i annen etasje ;D
Jøss, så greit!
Da er det mulighet for at min tonnasje også kan tolereres av den vyrde herres gulv en gang stjernene står i riktig posisjon i forhold til trafoene på Macene 8)

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
425
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Jeg får vel melde meg inn i klubben her - har et tilsvarende sett som venter på levering i august når nytt hus står ferdig.
Men jeg får jo litt abstinenser når jeg leser dette her og ser bildene og vet at jeg må vente til august før jeg kan koble opp mine beist.
Men forhåpentligvis vil tiden gå fort.?? ;D ;D

Det eneste jeg begynner å bli bekymret for er et mine skal plasseres i 2. etg. For det første er de grisetunge bare å få opp trappen. For det andre tåler ikke gulvet mer enn ca. 300kg kvm.
Men når et par veier snaut 200kg burde det vel holde?? ;D ;D

C

Cappuccino

Gjest
dandare skrev:
Jeg får vel melde meg inn i klubben her - har et tilsvarende sett som venter på levering i august når nytt hus står ferdig.
Men jeg får jo litt abstinenser når jeg leser dette her og ser bildene og vet at jeg må vente til august før jeg kan koble opp mine beist.

Det eneste jeg begynner å bli bekymret for er et mine skal plasseres i 2. etg. For det første er de grisetunge bare å få opp trappen. For det andre tåler ikke gulvet mer enn ca. 300kg kvm.
Heftig!
Har du vurdert biamping? ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Cappuccino skrev:
dandare skrev:

Heftig!
Har du vurdert biamping? ;D ;D
;D

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.904
pengesluk skrev:
Du trenger noe mer typisk 88 dB høyttaler du nå. Gjerne vintage - noen svære TL-svin som kan svelge unna effekten og samtidig varme opp det gisne lytterommet :eek: :eek:
Har faktisk fått noen pm-tilbud om slike. Men, det blir jo som å si "siden du har fått deg Bugatti Veyron med 1000 hester burde du kjøpe deg en skikkelig campingvogn å henge bakpå, så du får brukt alle hestekreftene!".

No thanks - og no offense til TL og campingfolket ;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
336
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
dandare skrev:

. ;D. Husk at bare en om gangen får gå frem for å tilbe/beundre blokkene dine da.

Topp Bunn