Ingen av disse er ekte terengbiler, så i forhold til den islandske krabaten over, så kommer de sørgelig til kort.
Alle tre har en pseudo-4x4-patent, der de normalt opererer med forhjulstrekk, og via ymse systemer skal koble inn bakhjulstrekken etter behov. I lave hastigheter så har alle sammen en knapp for å låse firehjulstrekken inne.
Ingen av de har differensialsperrer eller lavserie, så til tyngre oppgaver bør du kanskje se annet steds.
Det sagt, så er bilene mer enn adekvat for de fleste oppgaver som man kan finne på der det er en eller annen form for vei med tilnærmet fast dekke å kjøre på. I forhold til de rene terengbilene (Toyota Landcruiser & HiLux, Nissan patrol, Mercedes G-klasse osv), så er dette mere peronbiler med litt ekstra.
DinSide Motor har testet RAV4 og CR_V opp mot hverandre
http://www.dinside.no/php/art.php?id=304237
Av disse tre ville jeg gått for enten Nissan X-trail eller Honda CR-V, men jeg tror jeg ville kastet et skråblikk på Suzuki Grand Vitara. Du får veldig mye for pengene der. Det eneste aberet med Suzuki er at de har vært treg å få ESP som opsjon på bilene sine. Jeg er faktisk litt usikker på om det er tilgjengelig til grand Vitara nå...
Et hjertesukk når det gjelder asiatiske 4x4 - Hvorfor i H* er det så få av dem som leveres med en tilstrekkelig sprek diesel og automatgir ? Enten kan du ha diesel, men må nøye deg med manuell kasse, eller så kan du velge automatkasse og nøye deg med bensinmotor. Av de asiatiske, så er det bare Hyundai og SsangYong som leverer diesel og automat...
Johan-Kr