Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering!

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
112
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

like bra det som sølvfeber.
jakr
 
A

Akle

Gjest
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Missforstå meg rett; foretrekker sort fremfor sølv, men ikke med plexiglass og gullstafasje. Over the rainbow
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.131
Antall liker
8.763
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Det er noe klassisk over dette... hehe!

Mvh.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.987
Antall liker
1.239
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Synes utseende er greit nok,men når jeg først må ha navnet til naboen i STOORE bokstaver på mine high end produkter,kunne det blitt gjort med en litt mer delikat finesse.
noe som er inn for tiden som oser kvalitet,er å gravere inn navnene på en disskre og delikat måte.
Hvis det blir for dyrt ville jeg vært glad for at merket var klistret på,så det lett kunne fjærnes.
Hvis produktene er så gode som det loves,burde jo navnet vært Abrakadavra.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg mener å huske å ha sett noen Abrahamsen-ting med et helt annet design?
Hva i all verden skjedde på veien fra prototyper til dette juggelet? 80-talls estetikk funker ikke i noe annet enn Jeff Koons bilder ;)

O.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
112
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

ser ut som abrahamsen tar tilbake sitt gamle design, gitt
jakr
 
L

Ludo

Gjest
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Tror kanskje det hadde sett penere ut med logoen istedet for hele navnet.
Har ingen problemer med å assosiere designet med tidligere kreasjoner fra dem da :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg mener å huske å ha sett noen Abrahamsen-ting med et helt annet design?
Hva i all verden skjedde på veien fra prototyper til dette juggelet? 80-talls estetikk funker ikke i noe annet enn Jeff Koons bilder ;)

O.
Tror det er to serier, V-serien som det er vist bilde av her og "The 2 Channel serien" som er i er annet prissegment.

Hvi jeg ikke husker feil så koster The 2 Channel Audio Poweramplifier tre ganger så mye som et komplett sett i V-serien.

The 2 Channel Audio Poweramplifier ser slik ut:



The 2 Channel Audio Pre Amplifier

 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Likte 2 Channel saken jeg når jeg hørte på den. Var på Musik Magazinet i Bergen som etter hva jeg vet er utsalgsted i området. Men nå liker nå jeg også EC fra før av da...
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Likte 2 Channel saken jeg når jeg hørte på den. Var på Musik Magazinet i Bergen som etter hva jeg vet er utsalgsted i området. Men nå liker nå jeg også EC fra før av da...
Hvordan var lyden da, samenlignet med tidligere produkter fra Skårer?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Nettopp....konsistent design og branding er ikke noe disse gamle elektroingeniørene har skjønt ennå forstår jeg...og billig tricks og dårlig skjult bitterhet ved å få det til å ligne produktene fra selskapet han kjørte i grøfta ;D

Men hvordan låter det?

O.
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Vel, i mangel på særlig erfaring og sammenligningsgrunnlag så syntes jeg at lydbildet var veldig bredt og dypt samt at det var overraskende bass i oppsettet vi hørte på (i forhold til ht). I mine ører så var diskanten fin (ikke skarp) med deilige detaljer. Dette var et oppsett med EC 4.7 pre, EC EMC1 UP, 2 Ch power, og Cremona Auditor høyttalere.
Det jeg merket meg særlig var at trompeten(?) på Kari Bremnes sin Gåte ved gåte skylte over meg som en bølge. Startet langt bak venstre ht og avsluttet bak meg til høyre. Herlig! Samtidig var vokalperkusjonen veldig tilstedeværende.

Hjemme synes jeg mye av forskjellen mot ovennevnte er bredden på lydbildet som føles meget smalere og ikke så dypt. Samtidig kommer ikke nevnte vokalperkusjon særlig frem. Dette kommer nok mye av størrelsen på rommet her jeg bor som er på kun 12 kvm med en åpen dør som stjeler mye bass.

Problemet med sammenlikningen er jo at jeg ikke har hørt andre ht på 2 Ch oppsettet... Kanksje jeg må lure meg inn enda en gang og høre AW 120 mot 2 Ch i samme seanse også...

Jeg liker forøvrig varm klang og merket jeg var særdeles misfornøyd med diskanten på AV Mi1 Signatur på den tiden jeg hadde disse. Dette er det første jeg prøver å sjekke når jeg hører på nytt utstyr.
 

rulleguru

Medlem
Ble medlem
13.10.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Hvi jeg ikke husker feil så koster The 2 Channel Audio Poweramplifier tre ganger så mye som et komplett sett i V-serien.
Nei, den 2 channel audio... koster vel rundt 30k om jeg ikke husker feil, en komplett pakke i v-serien koster bortimot 25000, 20000 med integrert forsterker.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Nei, den 2 channel audio... koster vel rundt 30k om jeg ikke husker feil, en komplett pakke i v-serien koster bortimot 25000, 20000 med integrert forsterker.
Jeg bommet litt der, kr.33ooo,- er hva den var priset til i starten på 2oo6.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Det står ikke noe om disse på nettsiden til Abrahamsen, hvis jeg ikke overså et eller annet da ...
 

rulleguru

Medlem
Ble medlem
13.10.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

De blir først vist på electroworld, neste uke skulle det visst komme info på nett.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Synes ikke dette ser så verst ut, noen som har hørt lyden av disse ?
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg fikk tatt en nærmere lytt på dette anlegget sammen med Veritas-høyttalerne til Energy. Hørtes veldig lovende ut, men vaskelig å si ut fra den lille tiden jeg hadde. Har forøvrig bestillt cd-spiller, forforsterker og to stk. effekt for å sjekke det ut. Så såpass lovende var det. Kan vel også komme med mer info straks jeg har det i hus.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Var på Electromessa i går, men å høre noe i det støyet rundt der var ikke enkelt, men synes at produktene virket spennende, og lyden hørtes også bra ut til den "lave" prisen.

Neste år burde flere bygge rom i rommet, det kan da ikke være så vanskelig å reise fire vegger, pluss et tak?.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Spørs vel om de "største" hadde greid å styre seg da. Men jeg er enig i at det fungerer veldig dårlig med all den støyen rundt. Jeg var så heldig at jeg fikk hørt på produktene i et egnet rom og jeg gleder meg til å få sjansen til å høre det på nytt.

Tror prisene vil ligge på rundt 10000 for cd-spiller, integrert forsterker og effektforen og ca. 7000 for forforsterkeren. Har på følelsen av at Abrahamsen har greid å pakke mye inn til den prisen.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Sakset fra Lyd og bilde.no

Electroworld 2006: Sensasjon fra Abrahamsen
På Electroworld er det som forventet mye nytt og spennende å se på. Mindre ventet var det imidlertid at Lillestrøm-messa skulle være åsted for en av årets store hi-fi sensasjoner!



Tidligere Electrocompaniet-sjef Per Abrahamsen er nemlig tilbake for fullt, med en ny serie med rimelige tokanalsprodukter. Utseendet vekker definitivt gamle minner, og det samme gjør lyden!

Anlegget vi fikk høre besto av Abrahamsen integrert forsterker og CD-spiller sammen med gulvstående høyttalere fra Energy. Det lille vi kunne høre gjennom all støyen fra messa låt meget lovende, særlig når hele anlegget ikke skal koste mer enn 20.000 kroner til sammen! Forsterkeren alene vil etter sigende koste ca 7.500 kroner. Med tanke på de relativt lave prisene måtte vi spørre om også Abrahamsen har flagget ut produksjonen til Kina, men de har nøyd seg med å flytte den over grensa til Sverige.

Men hvor skal man kjøpe disse sakene? Landets hi-fi forhandlere er jo som kjent veldig glade i egne merker, som de gjerne importerer selv. Derfor var vi svært nysgjerrige på hvem som blir forhandler for Abrahamsen-produktene. Høyttalerne ved siden av ga oss et lite hint: - Energy selges jo hos Elkjøp!

Elkjøp har lengde hevdet at de skal satse mer på hi-fi, men hvem hadde vel gjettet dette? I en tid der "nye" Electrocompaniet er i beit etter gode forhandlere har altså gamlesjefen selv kapret Nordens største elektrokjede som hoveddistributør. Abrahamsen&co har også fått i oppgave å strekke opp landets mange Elkjøp-butikker slik at de nye godsakene kan demonstreres på en tilfredsstillende måte.

Planlagt release for produktene er allerede i november, men siden Abrahamsen har klart å holde dette hemmelig selv for oss, kommer det nok ingen produktomtale før over nyttår. Disse sakene blir forhåpentligvis verdt å vente på!
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Nå er ikke branding og design noe jeg kan, men det skulle ikke forundre meg om nye EC kjører noen advokater på Abrahamsens design på den nye serien. Ser jo ut som et plagiat ved første øyekast.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Når ble det forbudt å plagiere seg selv?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Nå er ikke branding og design noe jeg kan, men det skulle ikke forundre meg om nye EC kjører noen advokater på Abrahamsens design på den nye serien. Ser jo ut som et plagiat ved første øyekast.
Det ville være ett utrolig dårlig taktisk trekk...
Dette ville isåfall bare falle heldig ut for Abrahamsen, da det ville vekke oppmerksomhet, og det er alt det ville astedkomme.

Jeg er enig dermot om at dette ligner veldig på da 120DMB
designet... og litt på de nyere til nye'EC ...

Men... for at dette skal være ett problem må mer en 2/3 av alle detaljer matche... og selv da må abrahamsen mer en hinte til likheter selv i tekster rundt dette.

Det heter seg at for å kunne si plagiat må man benytte seg av

1. gjenkjenning av merkevare, karakteristika
2. kopiering av MER enn 2/3 av utseende...
3. Hinte til likhet i literatur...

DOG og dette er veldig viktig...

Var man med å skapte de liknende varer, stiller det seg litt annerledes... da vil en navn og være en gjenkjenningsfaktor, og man ser i lovens bosktav at en person kan påberope seg retten til å fortsette sine kunstneriske uttrykk som en naturlig følge av sine tidligere kreasjoner...

Jeg ville IKKE anbefale nye'EC å se på dette som noe annet enn videreføring av felles arv. Til glede for oss ale!
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Når ble det forbudt å plagiere seg selv?
Som sagt, jeg har ikke greie på dette, det var kun ment som et innspill - ikke bryr jeg meg heller. Men selv om Abrahamsen en gang eide EC, gjør han ikke det lenger. EC og deres varemerke og design er jo eid av nye EC.
 

rulleguru

Medlem
Ble medlem
13.10.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Nå er det vel fryktelig mye HIFI som ligner såpass mye på hverandre som dette, tror ikke dette er likt nok til å kjøre sak ut av det
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Åh, jeg liker det nicket ditt rulleguru! Det var kult! :D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Når ble det forbudt å plagiere seg selv?

Hmm, det skulle jeg gjerne vite ??? ;D


Msh. RS
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Det innspillet ble gjort for lenge siden! ;)
Personlig syntes jeg det handler mest om dårlig smak og vurderingsevne..med tanke på å lansere en NY merkevare.

O.
Som sagt, jeg har ikke greie på dette, det var kun ment som et innspill - ikke bryr jeg meg heller. Men selv om Abrahamsen en gang eide EC, gjør han ikke det lenger. EC og deres varemerke og design er jo eid av nye EC.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.012
Antall liker
1.370
Torget vurderinger
5
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Det innspillet ble gjort for lenge siden! ;)
Personlig syntes jeg det handler mest om dårlig smak og vurderingsevne..med tanke på å lansere en NY merkevare.

O.
Helt enig! Designet er langt fra elegant og virker utdatert. Dessuten er det lite gjennomtenkt å ikke kjøre en helhetlig profil - som skiller seg fra gamle/nye EC. Med relativt små justeringer kunne disse produktene fremstått som mer innbydende. Ring en industridesigner ASAP!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg må innrømme at jeg er svak for dette designet



Jeg holder på å skifte ut til sorte komponenter...etterhvert ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jaså, så du er min ONDE tvilling johna? ;D

O.
Jeg må innrømme at jeg er svak for dette designet



Jeg holder på å skifte ut til sorte komponenter...etterhvert  ;)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg må innrømme at jeg er svak for dette designet

Jeg synes det er et pent design.
Største problemet er vel at det er litt vel mye Electrocompaniet.
Jeg hadde ikke hatt noe i mot om Abrahamsen distanserte seg litt mer ifra sitt gamle firma.

Jeg holder på å skifte ut til sorte komponenter...etterhvert  ;)
Du får ta frem lakksprøyta da vet du,slik som
Baltic Thor! ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jaså, så du er min ONDE tvilling johna? ;D

O.
;D

Jeg må jo videre i livet. ;)
(Nå har jeg vært snill så lenge)


Neida, men i kjelleren er jeg faktisk ikke så nøye på hvordan komponentene ser ut.
Men hadde jeg derimot skulle hatt de på stua, vet de som kjenner meg, at da hadde mye stillt seg annerledes :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Jeg synes det er et pent design.
Største problemet er vel at det er litt vel mye Electrocompaniet.
Jeg hadde ikke hatt noe i mot om Abrahamsen distanserte seg litt mer ifra sitt gamle firma.


Du får ta frem lakksprøyta da vet du,slik som
Baltic Thor! ;)
Kanskje Baltic T kan hjelpe meg med sort front på 4B SST`n min? ;)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Kanskje  Baltic T kan hjelpe meg med sort front på 4B SST`n min?  ;)
Vet ikke det akkurat,med hjelp derifra så sitter du nok igjen med en hvit perlemor Bryston.... ;D

Spøk til side,så er det nok ingen problemer uansett farge du velger.
Jeg vurderer det selv,faktisk.
Jeg har 3 effektforsterkere med frontplate i børstet aluminium,de kunne faktisk ha gjort seg i svart!
Skokrem?
Sprittusj?
Vannfarge?
Kjapt og gale...
;D ;D ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Re: Bilder og kommentarer fra Abrahamsen-lansering

Vet ikke det akkurat,med hjelp derifra så sitter du nok igjen med en hvit perlemor Bryston.... ;D

Spøk til side,så er det nok ingen problemer uansett farge du velger.
Jeg vurderer det selv,faktisk.
Jeg har 3 effektforsterkere med frontplate i børstet aluminium,de kunne faktisk ha gjort seg i svart!
Skokrem?
Sprittusj?
Vannfarge?
Kjapt og gale...
;D ;D ;D

Eller rett og slett høre m forhandler om det er mulig å skifte front og hva det vil koste...  ;)

Fanke....tenkte ikke på at Baltic T har dilla på hvitt..... ::)
(vi glemmer det forslaget der)

Sorry, nå er vi HELT off-top :-[
 
Topp Bunn