Møbler og underlag Bildetråd: Hvordan ser racket ditt ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    «Alle» hifinerder har behov for å putte elektronikken et sted, ikke sant? Vis og fortell:
    • Hvordan ser ditt ut?
    • Hvorfor?
    • Hva har du i det?
    ...

    • Mitt består av tre danske Montanamoduler, hver på sin egen justerbare sokkel. Ytterdimensjonene er 46x46 cm og totalhøyden 72 cm. Indre bredde er 444 mm og det passer fint til de fleste standardbredde-hifikomponenter.
    • Jeg har stereoen i stuen og vil at det skal være diskret til tross for at det i det minste har vært fullt av de rareste ting, som stygge lydkort, laptop, stasjonær PC og til og med en PC-skjerm. Praktisk med en skapdør da.
    • Nå har jeg synlig et par fjernkontroller, en MiniDSP Flex Eight, en Yamaha WXC-50, en Yamaha CD-S300, et effektforsterkerkabinett med 6 Hypex nCore-kanaler, og en Thorens TD 125 Mk. II med en Bokrand AS-230 tonearm. Bak døren en Topping L30, et par Beyerdynamic DT 1770 Pro, og en Cambridge Audio Alva Duo. I øverste skuff CD-hefter, i nederste diverse vinylrelaterte greier (de tre andre pickupene f.eks.) og litt ledninger og annet rot. CD-platene er lett tilgjengelige i et bibliotek/kontor sammen med de LP-ene og 78-platene som ikke har plass i Montanas underetasje. Thorensen har ikke de beste arbeidsforhold på Montana på et gulv med tredragere, men de uoriginale sorbothane-føttene redder den. En idé om en hylle har blitt forkastet av praktiske og estetiske årsaker.
    IMG_4767.jpeg


    Fra lytteposisjonen litt over ørehøyde ser det slik ut. En Squeezebox Touch regjerer på venstre subwoofer:

    IMG_4771.jpeg
     
    Sist redigert:

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Det begynte egentlig med å holde ting minimalistisk og skjult i et møbel. Alt skulle være spilleklart hele tiden og minimal varmeutvikling. Høyttalerne var på den tiden også beskjedne.
    Det skar seg litt ganske fort.
    Vi får se hva jeg finner på etterhvert, men visse ting trenger luft.
    IMG_4177.jpeg
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Klassisk åpent nå. Trenger luft og tilgjengelighet. Hadde 8 kanalers system skjult før. Men har ingen til å passe på meg så kan gjøre hva jeg vil. Men en lukket løsning hadde vært litt kult da om komponentene fikk nok kjøling.
    Ikea nattbord til høyre passer ikke helt inn men der har jeg platevasker samt andre remedier jeg trenger til både vask, måleutsyr, lydkort med mere. Kjekt å ha tingene tilgjengelig når man trenger dem.
    Lenco ptp6 under bygging - Lenco L70, ganske modifisert skal stå/står for analog avspilling. Ellers streaming fra Qobuz.
    Nå:
    IMG20240325100049.jpg




    Da:

    IMG_0455.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et delevis lukket rack fra Clic. Siden det står i stue så var behovet for et ”møbel“ prioritert. Bilde tatt under en lytterunde så teppet på gulvet ligger vanligvis ikke der;)
    IMG_3866.jpeg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo
    Fikk bygget hylle med plass til stereo hos en møbelsnekker for mange år siden, og tilpasset det litt da vi flyttet. Har ikke plass til de største boksene, men det gjør ikke så mye. Hvis TV streiker kjøper vi en som kan henge på veggen så jeg kan flytte platespilleren opp fra kjelleranlegget.
    _T210347-elektronikken.jpg
    _T210344-stua.jpg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.856
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bor for meg selv, og her ser det jaggu ut deretter. Funksjon laaangt foran form! Anleggshylla bygde jeg for kanskje 20 år siden, og ettersom den fungerte ok ble den med da jeg flyttet hit. Står på gummihjul og er åpen rundt, så det er greit å flytte kabler...Topp til bunn:
    Dual 721 og en Puffin
    Topping e70 Velvet (fores fra en server på et bakrom)
    Logitech Transporter (fra samme server)
    En luguber Sony cd-spiller, som står mest til pynt (?) koblet optisk til Toppingen
    Schiit Freya +
    En sjølbygd Purifi-sak
    En sjølbygd Holton 300 etellerannet (pause for tiden, da Purifien ikke knepper ved påslag)
    Ellers en sjølbygd EAR 834-klone i to bokser, under tv-en en Marantz6320 med Mayware Formula IV og Shure V15III og en Dual 701 med AT VMN540ML Ja, og SF Sonetto V og en mengde støv.
    folder.jpg
     

    Arilha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    2.238
    Torget vurderinger
    5
    Kan vell neppe kalles rack, men det er nå sånn det er :unsure:.

    IMG20240325135225.jpg


    Det som er i det.
    Unison Research S-6 forsterker
    Music Hall Stealth Platespiller med Shelter 501 III pick-up.
    Sbooster 12-13 V. strømforsyning.
    Pro-jekt Ground It deluxe dempeplattform.
    Clones Audio PA-1 riaa
    Marantz Pearl Lite cd-spiller
    Graham Slee Solo Ultra Linear hodetelefon forsterker
    Kennerton Vari hodetelefoner (brukes bare når ungene er hjemme i ferier og høytider)
    Kan ta med høytalerene også.
    Reference 3A DeCapo Be
    SVS SB-1000 Pro subber
     
    Sist redigert:

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Rack og rack fru blom. Ikea Bestå her. God dybde. Passe bredt for å få plass til en anselig samling komponenter. Fleksibelt med tanke på hylleplassering.
    IMG_9561.jpeg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hytteanlegget, skikkelig gjenbruksbenk. Hyllene er fra et gammelt spisebord, stålrørene kommer fra et meieri (fått av osten) og veggene i nedre del (subwoofer) er fibo tresbo platerester (baksiden ut) fra en baderoms-oppussing:D
    20210515_154259.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ifht mange "showrooms" her så har man ikke så mye å skryte av, men for de fleste er det et kompromiss med familie. Moro likevel 😊
    Interiør er vektlagt hos meg. Mitt «rack» ble kjøpt i 2007 da vi overtok og bygde om huset vi fremdeles bor i. Før det hadde jeg et mer trad Target. Det viste frem alle Tandberg 3000-komponentene jeg hadde veldig flott.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kommer tilbake med bilde om ca en mnd! Leveringstid er noe herk
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Min benk, en Royal Oak fra Bohus har jeg hatt siden 2014, men ble brukt kun for å huse en surround receiver og senter taler før jeg flyttet hit jeg bor nå. Ser i grunn mye finere ut enn mine vegghyller jeg brukte før.
    IMG20240325182233.jpg

    Benk plassert på høyre side av rommet.
    Her er bilde av venstre høyttaler sett fra sweetspot
    IMG20240325182307.jpg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    385
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Jobba lenge for å finne en som var dyp nok, estetisk det jeg var ute etter og betalbart… Fant denne, ikke ideelt, men funker til litt større komponenter og har luft nok til forsterkere og annet varmt.

    D59927E9-2661-442D-B8DC-2AA5ED1DB479.jpeg
     

    Facebook

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2021
    Innlegg
    186
    Antall liker
    323
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    0
    Ikke rack her heller men anlegget plassert på toppen av en skjenk fra Andersen Furniture. Det meste er dansk, i såpevasket eik godt akkompagnert av DT8 som jeg muligens skal såpevaske i "hvitt" i løpet av sommeren. Litt synd at de ikke tåler sollys men en fantastisk lydgjengivelse veier godt opp. Plasseringen var fruens idé. I lytteposisjon står det en stol.
    IMG_20240325_184434_edit_41227255814020.jpg
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nok et rack som ikke er et rack..
    Har gått for en benk fra USM Haller. Valgt fordi jeg ville ha et møbel som skjulte komponentene til vanlig, bortsett fra
    platespilleren som fortjener å stå fremme i dagen. Videre er benken modulbasert, og kan bygges om/på i det
    uendelige etter behov. Hjelper også at jeg liker designet veldig godt.
    IMG_0264.jpeg


    Benken skjuler blant annet en Wadia 301 CD-spiller, Burmester 011 forforsterker, samt Burmester 956 effektforsterker.
    IMG_0269.jpeg
     
    Sist redigert:

    idarr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2009
    Innlegg
    140
    Antall liker
    320
    Sted
    Fitjar Hordaland
    Komponentene plassert oppå en eldre bohus sak eneste som ikke viser her er en rega riaa som er plassert inni i lag med hundrevis av cd er har et usm design på gang så får vi se etterhvert hva det blir til
    IMG_6361.jpeg
    IMG_6362.jpeg
    IMG_6363.jpeg
    IMG_6151.jpeg
     
    Sist redigert:

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    17113987553382482399182552738668.jpg

    Snekkra sammen noe greier i 40mm eik benkeplate. Innvendige støttebein er løse, så de kan flyttes om det skal inn noe mer.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.850
    Torget vurderinger
    23
    Fin tråd, rack og andre forskjellige møbler og remedier for å plassere utstyr er viktig nok for både funksjon, estetiske og praktiske forhold.


    SLUKOTEKET komponentplassering rack pt. I

    Med aktiv deling og femveis system blir det nesten en dyd av nødvendighet at effektforsterkere
    og delefiltre står mellom høyttalerne - ellers vil kablingen bli aldeles rabiat og dessuten er jeg
    også kjent som "Symmetrinazien"

    Et egnet rack til denne delen finnes selvsagt ikke så da ble det å designe et plassbygd konsept,
    som kunne tåle vekt uten nedbøyning osv. Egenvekt pluss forsterkere/filter = 200 kg. ++
    Stålprofilene er beregnet til tilnærmet 0 nedbøyning ved 350 kg, belastning i senter!
    8 stk. sylindriske hjul skjult i sidevanger for enkel adkomst og renhold.

    Valcromat, BB finer og 5 mm. stålprofiler, prinsipp

    Ampstand  indre og ytre vanger prinsipp vinkeljern grå revisjon 1.png


    Med topp

    Ampstand prinsippskisse med topp red.jpg


    Hvis mulig, alltid en fullskala tegning for visuelt inntrykk!

    ampstand A50 05 Carbon Edition  bakgrunn 1000.png


    Ferdig produkt

    Amstand 2 A50V  A60 cut II.png


    Monteringsdetaljer

    Ampstand montering detaljer.png


    Komponentoversikt

    Ampstand oversikt 1000.png



     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Kjellerstua oppsettet med Yamaha A-S2100, CD-S2100, Pioneer CT-959, Sony PCM-7010. Racket er noe gammelt ræl som ikke er konstruert med tanke på tyngden her. Men med noen klosser mellom gulvet og racket så er det stødig nok...
    IMG_1268.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Der @Sluket sverger til symmetri og for kabelorden til 5-veisystemet sitt har jeg assymetri så det holder til fireveissystemet mitt. Et av installasjonsverktøyene var en håndoverfres. Høyttalerne står på hver sin side av skyvefeltet ut til terrassen så kabelurene ligger i dørstokken.
    Dette sagt så har jeg i motsetning til Sluket selvfølgelig ingen skjerm mellom høyttalerne. TV-lyd er ikke prioritert hos oss, den er på nivået oppgrader voldsomt med et par KEF LSX.
     
    Sist redigert:

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Midlertidig rack løsning her. Vinylen for å gi det tyngde.
    Alt i en innflyttingsprosess (derav fargeprøver på veggen) og platespiller kommer opp om en måneds tid når den endelige løsningen er på plass.
    IMG_4148.jpeg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Litt enkelt hifi oppsett akkurat nå pga, fikk katt i november.
    Møbelet er Frislev., har to til Frislev benker.
    De ser nette ut, men er meget solide.
    Har på det tyngste hatt både 2x McIntosh mc601 og 2x Bryston 28B SST2 i dem uten problem(ikke samtidig)
    Greit og lukke dørene for å skjule rot😊
    Tar litt service på platespilleren, derfor den er litt i deler.

    IMG_1780.jpeg

    IMG_1774.jpeg

    IMG_1777.jpeg

    IMG_1778.jpeg

    IMG_1779.jpeg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.916
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hjemmelaget rack av gjengestål og heltre benkeplate i eik fra Biltema.
    IMG_7466.jpeg


    Platene er lakket i mange strøk med sikling mellom hvert strøk.
    IMG_7400.jpeg

    Gjengestålene er gjenget opp i ene enden fir Sound Care Superspikes. På toppen har de fått kulehodemutre.

    Over og under hver plate er det muter, skive og gummipakning.
    IMG_1188.jpeg


    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn