Møbler og underlag Bildetråd: Hvordan ser racket ditt ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.169
    Antall liker
    4.341
    Torget vurderinger
    1
    Ikeabenken, med et glimt av platehyllene
    IMG_2345.JPG

    edit: + prosa:

    Benken er tre benkeplater i eik+ Capita benkebein fra IKEA , samt beslag, gjengestenger og krimskrams fra Biltema. Jeg ville ha noe enkelt, sollid, stødig og åpent, uten å betale hifipremie og uten at det var nødvendig med egen snekkerbod.

    Innhold:
    Topp - fjøsmekk platesnurre av JVC TT-71 og Jelko TK 850 L MKII, NAD C510 DAC,
    Midt - Cambridge Audio Alva Duo phonoforsterker, en gammel GET boks, og en enda eldre Acurus L10 forforsterker
    Bunn - 2 stk Hypex Nilai500DIY stereo forsterkere.

    Det som ikke har plass i benken er foruten TVen på veggen (Sony A1 55 tommer), en Intel NUC11i5 med ROON (bruker USB til DAC) og en filserver som kjører xigmanas.

    Mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.391
    Antall liker
    11.133
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Og så har’n SACD-spiller den snobben.
    Men den lille blueray spilleren oppå Sony scd-xa5400es er langt fra snobbete. (men den er kun tilkoblet tvn med hdmi. Tar så ut tv lyd via optisk signal inn til Metrum r2r dac når jeg vil ha lyden over anlegget. Ingen rene musikk bluerays, men en god del filmer vi sjelden ser)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.552
    Antall liker
    102.973
    Torget vurderinger
    23
    "Når Sluket er fornøyd er morroa over" 😳
    Ser bra ut dette!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.818
    Antall liker
    21.773
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @BurntIsland nevnte blåstrålespilleren sin, og da kom jeg på at jeg har et rack til, i stuens videoavdeling. IKEA Bestå.
    IMG_4801.jpeg

    Temmelig grusomme Argon-høyttalere. Den TV-enheten lager de forresten ikke lenger, men den er ganske kjekk siden den begrenser skjermstørrelsen til 50”. Fruen vil ha skjermen høyere, men det er en stor jobb, og da kan vi like gjerne bytte ut hele greia og henge opp en større skjerm og et par KEF LSX.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    433
    Antall liker
    1.051
    Torget vurderinger
    7
    USM Haller er så digg. De kromrørene lager en rolig ramme om nær sagt hva det måtte være. Liker best stramheten i 1. og 3. bilde. Like mange etasjer i hele bredden stryker meg medhårs. :)
    Ja, har prøvd ut en del variasjoner, og symmetri ser alltid best ut. Også lett å variere uttrykk ved å bruke dører/skuffer eller flytte om på innhold. Det eneste jeg har å klage på, er at jeg kun har 35cm dybde. Blir litt i snaueste laget for Garrarden.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4
    Flott tråd med mange fine bidrag!
    Her kommer mitt:

    IMG_5646.jpeg

    Nåværende hjem for stereo har befestet seg til en ytre fjerdedel av et stort, eldre møbel, med antatt alder på 50+ år og ukjent mengde malingsstrøk. Det er svintungt - og de vi kjøpte det fra, for over 15 år siden, virket svært lykkelige da jeg og min veldig sterke kompis bykset dette i en caddy. Vi måtte kjøre derfra med åpne bakdører. Tror til og med vi betalte penger for møbelet, men er faktisk ikke helt sikker.

    IMG_5644.jpeg

    Sett forbi dets litt værbitte ytre så merkes raskt praktiske talenter for å romme så mangt i sitt skrog på 70x200x40 cm.
    «Min andel» består da av forsterker, drev, platespiller og streamer. I tillegg er det et ca 200 sleevede cd’er (i rotasjon), til enhver tid.

    IMG_5645.jpeg

    Har noe arbeid med Fein foran meg for at døren, om jeg skulle ønske, atter kan lukkes. Vi kommer dit.
    IMG_5642.jpeg

    På nabovegg hviler de LP som er i primær rotasjon, samt de CD som ikke kan re-sleeves pga digipacks eller annet sært format.
    Bak lukket dør er det appleTV+ rot og noen stygge bokser med ca 300-400 CDs i ferske sleeves.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.712
    Antall liker
    58.772
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har endt opp med et rack fra Basocontinuo.
    IMG_20240405_112827.jpg

    Kjøpt brukt fra et hyggelig medlem her på HFS.
    Det fyller mine behov slik jeg vil ha det.
    Jeg har plass til alle mine komponenter i ett rack.
    IMG_20240402_234711.jpg

    Jeg ønsker ikke noe som bygger i høyden. .
    Derfor er det bedre for meg å ha dobbel bredde.
    Hyllene er av et slag MDF med høy densitet.
    Jeg har en TUNG og stor platespiller på toppen, så det må være plass til den, samtidig som underlaget er solid og stødig.
    For ekstra vibrasjonsdemping har jeg platespilleren plassert på ei relativt tjukk og tung akryl/plexi-plate på vektilpassede Isoacoustic føtter.
    Akryl har gode dempingsegenskaper, så det er ikke bare jåleri.
    Screenshot_20240106_082621.jpg

    Racket har spikes mot gulv, og på hver enkelt hylle. Hyllene er forsynt med innfelte toppfester som stengene festes ved å skrus inn. Dette bidrar til at racket er tight sammensatt, og stødig.
    Alle stenger er massivt stål og har derfor tyngde. Stengene er i flere ledd og gjenget slik at avstanden mellom hyllene kan reguleres etter behov. Trenger jeg større høyde, så er det bare å skru på ett eller flere ledd i fortsettelsen av de som allerede er på plass.

    Elementer i ledd av ulik lengde og ulike profiler.
    IMG_20240407_092049.jpg


    IMG_20240407_092121.jpg


    Elementene har ulike profiler og kan kombineres og settes sammen etter eget ønske.

    IMG_20230707_173130.jpg


    Vi har alle ulik smak og ulike samboere /ektefeller, men jeg synes mitt tåler dagens lys, og kjerringa er usedvanlig snill. (Har du først fått inn låvedørs-Maggies i stua, så er det meste mulig.😊)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.347
    Antall liker
    8.441
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har endt opp med et rack fra Basocontinuo.
    Vis vedlegget 1013295
    Kjøpt brukt fra et hyggelig medlem her på HFS.
    Det fyller mine behov slik jeg vil ha det.
    Jeg har plass til alle mine komponenter i ett rack.
    Vis vedlegget 1013296
    Jeg ønsker ikke noe som bygger i høyden. .
    Derfor er det bedre for meg å ha dobbel bredde.
    Hyllene er av et slag MDF med høy densitet.
    Jeg har en TUNG og stor platespiller på toppen, så det må være plass til den, samtidig som underlaget er solid og stødig.
    For ekstra vibrasjonsdemping har jeg platespilleren plassert på ei relativt tjukk og tung akryl/plexi-plate på vektilpassede Isoacoustic føtter.
    Akryl har gode dempingsegenskaper, så det er ikke bare jåleri.
    Vis vedlegget 1013299
    Racket har spikes mot gulv, og på hver enkelt hylle. Hyllene er forsynt med innfelte toppfester som stengene festes ved å skrus inn. Dette bidrar til at racket er tight sammensatt, og stødig.
    Alle stenger er massivt stål og har derfor tyngde. Stengene er i flere ledd og gjenget slik at avstanden mellom hyllene kan reguleres etter behov. Trenger jeg større høyde, så er det bare å skru på ett eller flere ledd i fortsettelsen av de som allerede er på plass.

    Elementer i ledd av ulik lengde og ulike profiler.
    Vis vedlegget 1013302

    Vis vedlegget 1013303

    Elementene har ulike profiler og kan kombineres og settes sammen etter eget ønske.

    Vis vedlegget 1013297

    Vi har alle ulik smak og ulike samboere /ektefeller, men jeg synes mitt tåler dagens lys, og kjerringa er usedvanlig snill. (Har du først fått inn låvedørs-Maggies i stua, så er det meste mulig.😊)
    Smart lagd, og veldig god fleksibilitet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.818
    Antall liker
    21.773
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bæltøff Yamaha-amp.
    Tillegg: Monumentene og Jobst Brandt. ❤
     
    Sist redigert:

    havards

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    36
    Slik ser skattekista for tiden ut. Slakta en Bohus-reol, kappa av venstre tredjedel og laget en luftig front av spiler foran det gjenværende. Overskuddsmaterialene dekker topp og side av ene sub’en, som utgjør venstre modul av det vi ser på bildet. Laget en spile-grill identisk med skapfronten. Fikk god score fra WAF-dommeren på dette. Lik sub på andre siden av rommet.
    Inni skapet står en Lyngdorf MP-40 og en Nord med 2x4 kanals Ncore, samt litt annet rask.
    1B3C1ED2-9C5B-4653-BB9F-20553CEC6B21.jpeg


    Forøvrig har jeg tatt til etterretning at jeg etter nylig flytting ikke lenger kan gi store gulvstående høyttalere det pusterommet de fortjener, så i stedet for å kline et par opp i hjørnene har jeg «plassbygd» et par linjekilder. Lite dybde og pinpointing, men en del andre kvaliteter.
    28C23AB2-386A-434B-8179-E980D146B17B.jpeg

    Må nevne at jeg har noen småtterier fra Purifi og Bliesma på vei, som skal utgjøre kjernen i et par slanke og lett flyttbare gulvstående for vinterbruk.
     
    Sist redigert:

    Frodm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Innlegg
    260
    Antall liker
    212
    Jeg ville gjerne skjule greiene inkl. kabelsalaten. En slik 25-pins til en flokk med XLR gjør seg best ute av syne. Den eneste racket med nok dybde (55 cm), var fra Clic. Jeg lette nettet opp og ned, men fant kun denne. Heldigvis liker jeg den godt.

    IMG_0699.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.818
    Antall liker
    21.773
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er utrolig mange fine løsninger i denne tråden. Denne er off topic, men siden bildet er himla inspirerende tar jeg et trådstarters privilegium:

    1713598057574.png


    En Thorens TD 125 er veldig enkel å bygge inn, og her har man også laget en innsats/omslutning til Quad-komponentene og lakkert den i samme farge som betjeningshjulene på dem. @inselwind, får du liknende oppdrag noen gang?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn