- Ble medlem
- 21.03.2002
- Antall liker
- 19
http://www.home.no/geir-olsen/
Ser ut som jeg bare får det til ve å legge inn linken (Se forrige)
Ser ut som jeg bare får det til ve å legge inn linken (Se forrige)
Du må "rezice" bildene før du legger de ut![]()
Hvordan gjøres det da, for n'te gang!!??
En tidlig serie 1 hvaforno'?Blir vel mye remdrift og direktedrev, slik skal en skikkelig grammofon se ut
![]()
Den er en tidlig serie 1, overhalt hos Loricraft og hviler i et Aphelion Behrens kasse.
Se der ja! ;D ;D ;D![]()
![]()
![]()
Har handlet litt brukt her på furumet!
Stå fram dersom dere ønker å fortelle fra hvem ;-)
Rega P3 med Cones, og frikoblet motor. Micro Seiki 505MK3 arm, og Benz Micro Gold MC PU.
Herregud så herlig livet er når en kan lytte til musikken på denne måten ;-)
Takk til den hyggelige Dansken som solgte meg platesamlingen sin ;D ;D ;D
Hehe...Se der ja! ;D ;D ;D
Looking good
Lykke til 8)
?!"Nydelig" var kanskje å ta litt hardt i.
?!!?"Nydelig" var kanskje å ta litt hardt i.
Dempeolje ser jeg relativt ofte på ebay. ellers så finnes det sikert en mengde alt. løsn.Hehe...
Ja, nå leter jeg bare etter riktig dempeolje til armen, så jeg kan henge på dempekaret.
Ny drivrem er bestillt ;D
Jeg burde jo sett at det var en 401... Robust sak som ville matchet Ferrographen min på nette 24kg. Også en analogkilde om enn ikke vinyl akkuratTakk for hjelpen michell!
Garrard 401 ble produsert i tre utgaver (serie 1, 1,5 og 2 - akkurat som E Type!). Forskjellene er dels kosmetiske (stroboskoplampe og betjeningspanel), dels elektriske (motorens forsyningsspenning) Uansett er serie 1 den vakreste og det var den Sugano brukte til å høre på sine egne pick-uper'er. I tillegg er håndverket best på denne sammenlignet med de senere variantene. Se for øvrig at Eikelands vakre Loricraft også er serie 1.
Jeg burde jo sett at det var en 401... Robust sak som ville matchet Ferrographen min på nette 24kg. Også en analogkilde om enn ikke vinyl akkurat![]()
Silikonolje til demping får du kjøpt i hobbybutikker med modellbiler som spesialitet. Men du må vite hvilken viskositet oljen skal ha!Hehe...
Ja, nå leter jeg bare etter riktig dempeolje til armen, så jeg kan henge på dempekaret.
Ny drivrem er bestillt ;D
Nagraen var min faste følgesvenn i jobbsammenheng i mange år - var lydmann på filminnspillinger. Så jeg har ikke brukt den til opptak av radio for å oppbevare til senere. Lydkvaliteten er upåklagelig, teknisk sett er maskinen nok det "upperste" som var tilgjengelig, og ble betegnet som "the workhorse of the film industry". Denne er monoutgaven - fullspor (dvs at hele båndet brukes til lydspor), den finnes i stereo også: Nagra IV-S. Det er i tillegg to spor (på monoutgaven) som brukes til 50Hz synksignal, for å sikre synkronisering mot filmkamera. De går i eksakt motfase, og er dermed ikke hørbare gjennom avspillingshodet.Hva har dere egentlig på de tapene?
Er det egne opptak ("10 i skuddet" osv.. :), eller ble det i gamle dager solgt ny musikk på disse rullene?
Ser uansett imponerende ut, og etter det jeg har hørt skal lyden være meget god..Stemmer ikke det?
HeheHva har dere egentlig på de tapene?
Er det egne opptak ("10 i skuddet" osv.. :), eller ble det i gamle dager solgt ny musikk på disse rullene?
Ser uansett imponerende ut, og etter det jeg har hørt skal lyden være meget god..Stemmer ikke det?
At tapene fra en Tandberg 3300X ikke låter bra på Ferrographen kan nok ha en helt naturlig forklaring. Sannsynligvis er det en liten forskjell i azimutinnstillingen på lydhodene på de to maskinene. Det er da vinkelen på spalten i lydhodene. Om ikke den er lik på to maskiner vil ikke tape fra den ene låte bra på den andre.HeheJeg har massevis av 70-talls rock og jazz som ble kopiert fra studiekameratene mine... I ettertid litt dumt siden det da er masse vinyl jeg ikke har. Men tape var billig og holder seg utrolig bra. Brukte mye 7,5"/sek som gir svært bra lyd. Ultimate 15"/sek tok jeg meg aldri råd til. Og hadde jeg lite tape og penger ble det 3 og 3/4"/sek...
Ferrograph var og er relativt sjelden vare i Norge. Jeg fikk kjøpt min til halv pris fra et konkursbo. 3500,- i 1976 mener jeg å huske. Men de var enerådende i England og "hoffleverandør" til BBC og på sett og vis parallellen til sveitsiske Revox og Nagra. Nagra var vel enerådende på det "bærbare" markedetTandberg hadde jo også et godt navn, men matchet nok aldri disse merkene. Jeg har forresten en del opptak gjort på en Tandberg 3300X. Og de låter slett ikke bra...
Jeg har hørt Rega ved flere anledninger.Ser bra ut!
Har den plata der, Leonard's stemme lyder gromt på vinyl
Den ser ganske grundig tweaket ut den rega'en din. Har du hørt den orginale versjonen?
Hvordan er lyden forbedret på din, i forhold til den orginale?
Hvilken riia er det som står der?
Tok meg den frihet å legge ut bildet ditt her:Mitt nye leketøy...
http://www.hifisentralen.no/cgi/album/album.cgi?photo=/Cobra2/SP15__PU7.jpg
Technics SP-15 med en custom-laget 11" arm, fungerer over all forventning!
Arne K