Bil, båt og motorsykkel Biler vi ikke kjøper

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.199
    Antall liker
    9.518
    Du finner ikke Phaeton på nettsiden til VW. Så forøvrig på den som ligger på finn - en 04-modell. Den store forskjellen fra Passat er i det indre (interiøret) - det ytre er vel likt.
    Phateon er større enn Passat.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Ssang yong Tivoli ser morsom ut. Aner ikke om vi får se denne i Norge.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jepp - har såvidt sett noen...men med unntak av hekken, er den for lik Passat. Akkurat som Tiguan og Touareg etter min smak blir for like, og RAV4 blir for lik den nye Lexusen. Premium-modellene bør skille seg litt mer ut også designmessig fra de andre, for at de skal bli attraktive å betale for.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Store sedaner er ikke det mest populære i Norge. Personlig er det helt i min gate, men det må være bakhjulsdrift selvfølgelig.
    Jeg tror noen av produsentene også driver litt "skremselspropaganda", i forhold til at de ofte snakker inn stasjonsvogn da det er mer lettsolgt som bruktbil igjen. Det finnes en del BMW 5-serie og Mercedes E som sedaner, Audi A6 finnes knapt. Det sammen gjelder vel også for de store mellomklassebilene som Mondeo, Passat og Avensis. Det er stv som selges...
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg valgte sedan sist jeg kjøpte ny bil... kunne aldri tenke meg familiebil/stasjonsvogn. De tre gangene annethvert skuddår jeg trenger mer plass leier jeg bare en tilhenger....
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Toyota Avensis sedan er vel en bil "ingen" kjøper? Skjelden å se. Ikke er den noe pen heller.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Sedan blir for tungvint synes jeg selv om det er mye pent å se på. Kombi derimot kunne jeg ha levd lykkelig med.

    Har alltid kjørt stv, men denne gangen ble det en Kia soul som er overraskende romslig når store ting skal inn i bilen som vi bare kunne glemme med en sedan.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    9.765
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
    Man bør sjekke servicekostnad før man kjøper Kia, det er dyrt nesten uansett hva man sammenligner med.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.283
    Antall liker
    1.178
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
    Man bør sjekke servicekostnad før man kjøper Kia, det er dyrt nesten uansett hva man sammenligner med.
    Jepp. Har sjekket litt priser i det siste på El bil. Årlig service på Kia Soul er 3-5' men du får en 5 års service pakke på BMW i3 for 5', dessuten kjører Kia'n som en traktor :eek:
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kjører bensin og ikke el. Kontra en i3 som har tilsvarende 170hk så vil jeg vil jeg ikke kalle den traktor, men heller veldig stille, myk og komfortabel. Akkurat slik jeg vil ha det;-)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
    Man bør sjekke servicekostnad før man kjøper Kia, det er dyrt nesten uansett hva man sammenligner med.
    Ja, og flere jeg kjenner har kjøpt dem pga. lang garanti, men de har jommen meg fått bruk for garantien også... :)
    Vår Kia har bare gått 8 000 men den har iallfall vært uten feil til nå.

    Men har hatt den på første service og 3740 kroner for oljeskift og kupefilter er latterlig, reklamen deres med 7 års garanti er villedende da man betaler i dyre dommer for den.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
    Man bør sjekke servicekostnad før man kjøper Kia, det er dyrt nesten uansett hva man sammenligner med.
    Ja, og flere jeg kjenner har kjøpt dem pga. lang garanti, men de har jommen meg fått bruk for garantien også... :)
    Vår Kia har bare gått 8 000 men den har iallfall vært uten feil til nå.

    Men har hatt den på første service og 3740 kroner for oljeskift og kupefilter er latterlig, reklamen deres med 7 års garanti er villedende da man betaler i dyre dommer for den.
    Jeg tror du blander service og garanti. Dessuten er det slik at garantikostnader også må dekkes inn på en eller annen måte.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Poenget mitt er det at man betaler for garantien gjennom servicekostnadene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.199
    Antall liker
    9.518
    Pontiac-Aztek_2003__959393p.jpg

    Noen ganger skal man være glad ikke alle verdens bilmodeller er i ordinært salg i Norge.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.283
    Antall liker
    1.178
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kjører du Kia med nick McLaren? :confused: Om noe skulle generere kognitiv dissonans hos meg må det være dette.
    Man bør sjekke servicekostnad før man kjøper Kia, det er dyrt nesten uansett hva man sammenligner med.
    Ja, og flere jeg kjenner har kjøpt dem pga. lang garanti, men de har jommen meg fått bruk for garantien også... :)
    Vår Kia har bare gått 8 000 men den har iallfall vært uten feil til nå.

    Men har hatt den på første service og 3740 kroner for oljeskift og kupefilter er latterlig, reklamen deres med 7 års garanti er villedende da man betaler i dyre dommer for den.
    Gjorde vel et par andre sjekk og vil jeg tro.... I utgangspunktet er ikke dette dyrt. Sist jeg hadde min Outback på service koster det 9' + 2' for ny klosser bak. Men nytt kupefilter etter 8' ? - har ikke skiftet enda og min har gått nær 60' og ingen problem med luftsirkulasjon.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Service på vår modell kommer etter 1 år eller 15 000km avhengig av hva som inntreffer først. I vårt tilfelle hadde den gått hele 6 700 km da det var på tide med service. Jeg spurte om det var mulig å droppe bytte av kupefilter da jeg ikke så behovet men kundemottakeren ga meg et "god dag mann økseskaft" svar så den dagen SAAB'en blir byttet ut er Mercedes (samme forhandler av Kia og Mercedes) et merke som jeg ikke tar meg bryet med å sjekke ut.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Ja, og flere jeg kjenner har kjøpt dem pga. lang garanti, men de har jommen meg fått bruk for garantien også... :)
    Vår Kia har bare gått 8 000 men den har iallfall vært uten feil til nå.

    Men har hatt den på første service og 3740 kroner for oljeskift og kupefilter er latterlig, reklamen deres med 7 års garanti er villedende da man betaler i dyre dommer for den.
    Gjorde vel et par andre sjekk og vil jeg tro.... I utgangspunktet er ikke dette dyrt. Sist jeg hadde min Outback på service koster det 9' + 2' for ny klosser bak. Men nytt kupefilter etter 8' ? - har ikke skiftet enda og min har gått nær 60' og ingen problem med luftsirkulasjon.
    Sikkert visuell sjekk av noe men av fysisk arbeid kun kupefilter og oljeskift.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn