Billig "TV anlegg" - forslag ?

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Håper noen kan være behjelpelig med forslag til stereoforsterker og høyttalere til "TV anlegg".
Fokus på ok lyd i moderat volum.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Klipsch B3 og en JoLida/MingDa. Vakkert og se på, vakkert og høre på
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Takker for tips

Klipsch de finner jeg i Sarpsborg - kanskje Solberg hifi har en passende forsterker
Epos kjenner jeg litt (es11) men Lyric har lagt ned her i sarp

Forsterkerene kjenner jeg ikke
 
O

OldBoy

Gjest
Du sier ikke noe om budsjettet ditt, og heller ikke om utstyret skal brukes bare til å få godlyd fra Dagsrevyen, eller om du har andre skumle hensikter.

Men er du på jakt etter noe i en rimelig prisklasse, med potensial til litt godlyd for musikk og en og annen film, burde du ta deg en tur til Hi-Fi-Klubben i Sarpsborg og lytte til de nye B&W DM686 som burde fungere bra med en Cambridge 640A, hvis du er i markedet for å kjøpe nytt. Jeg har hørt høyttaleren på Hi-Fi-Klubben i Oslo, riktignok bare sånn i forbifarten mens jeg likevel var innom, men hørte nok til å bli overbevist om dette var bra.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Ja, klart budsjettet er viktig - men jeg vet det ikke helt, antaglig 3-6k
Saken er at det skal gis bort i en pressang, og jeg har blitt spurt om å komme med en anbefaling. Jeg har foreslått hifiklubben cambridge men må innrømme at jeg ikke har sjekket alternativer, men cambridge er ok stilmessig og man kan bygge på med like komponenter som går til samme fjernkontroll.

Det blir mest;
TV lyd, film og dagsrevyen. Av musikk er det alt fra Iggy Pop til Katie Mellua. Ikke "disco/fest" type bruk. Surround er nok uaktuellt, mest for å få en ok kvalitet i rimlig prisklasse samt at vi ikke tror det vil være intressangt for mottaker med flere høyttalere i stua.

Det er kun snakk om integrert forsterker/receiver og høyttalerene, kilde vil bli dekoder/tv tuner og eksisterende dvd spiller.

BW høyttalerene liker jeg litt, har hørt mye radio og film med de to minste i 600 serien -helt ok, de nye du nevner har jeg ikke hørt.

Planen er nå å sjekke hifiklubben, og Solberg hifi med Klipch
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Onkyo CS515 kan jo også være et godt alternativ. Der får du hele pakka:)
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
ja - kompakt og klart alt i ett. Men siden de har dvd/cd fra før blir det ikke sån pakke.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
takker for alle tips
Det ble hifiklubben, B&W DM686 og en NAD - B&W hørtes fint ut på Cambridgen også. Sjekket også Klipch + Rotel, samt noen Dali hos hifiklubben.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Sjekk ut de billigste integrerte fra Marantz, de har alle fasiliteter inkl. fjernkontroll.
Klipsch B3 er et opplagt valg....mener nå jeg. ;)
 
O

OldBoy

Gjest
Ikke mye vits å komme med gode råde lenger, BHO. Vår venn yzfr17 har kjøpt allerede. Nå kan vi bare sitte her som gribber og vente på at oppgraderingssyken rammer ham. Forhåpentligvis trenger vi ikke å vente så lenge.

:) :) :)

Og til yzfr17: Gratulerer og kos deg med musikken!

:) :) :)
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
takk takk - jeg er bare mellomledd, dette skal ut i gave.
Oppgraderingssyken er desverre en kronisk tilstand hos meg ;-)
 
O

OldBoy

Gjest
Gave, ja...Hvis gaven ikke faller i smak, melder jeg meg frivillig som nytt offer.

:) :) :)
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
;-) ok, du er på lista

C315BEE var NAD saken, blir spennende å høre dette mer - tror det kan være ganske ok
 
Topp Bunn