Bitt av vinylbasillen..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror hylla skal gjøre jobben, jeg.
Vel vel.. du om det.

Prøv å "knipse"/dytte ytterst på den i retning ned; om den viser den minste bevegelse (og det tror jeg nok, ut ifra bildene) så har du en spiller som yter halve av hva den kan.

Men om du er så sikker på dens egnethet så skal ikke jeg belemre deg med historier om mine tilsvarende hyller.

Mvh Vidar P

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Vel vel.. du om det.

Prøv å "knipse"/dytte ytterst på den i retning ned; om den viser den minste bevegelse (og det tror jeg nok, ut ifra bildene) så har du en spiller som yter halve av hva den kan.

Men om du er så sikker på dens egnethet så skal ikke jeg belemre deg med historier om mine tilsvarende hyller.

Mvh Vidar P
Er nok ikke sikker på noe jeg. Derav tror. ;)
Setter stor pris på innspillene dine, Vidar P.
Den beveger seg litt, ja. Men er det så prekært altså?
Jeg har ingen annen mulighet enn denne hylla foreløpig.
Hvilken type hylle burde jeg bruke? Linker er fint. ;)
Hele spilleren (talerken,armbord og arm) henger i fjærer og det opphenget tar vel de få vibrasjonene som evt. måtte være der. Eller?
Som sagt, jeg er her for å lære og setter pris på innspill.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Den puen ser ut som den har knela! Min er ikke på langt nær så mo i knærne på 1.8 g...mer slitt enn selger har sagt? Har du spilt med denne?

[edit] Nå ser jeg Vidar P har vært på den ballen ;)

O.
I min iver etter å få spilleren opp å gå kjøpte jeg også en AT-OC9II på bruktbørsen.
Selger sa at det var en erstatning han hadde fått for en ødelagt PU og at den var ubrukt.
Vel, i dag prøvemonterte jeg denne PU'en og slik ser det ut med vekta instillt på 1gram:[bilde]

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Dette var et vakkert bilde! ! ! !

Lite spm; hva er "volumhjulet" på AVID-boksen til forno?

mvh Kai
Takker.
"Volumhjulet" er av/på til platespillermotoren. ;)

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Den puen ser ut som den har knela! Min er ikke på langt nær så mo i knærne på 1.8 g...mer slitt enn selger har sagt? Har du spilt med denne?

[edit] Nå ser jeg Vidar P har vært på den ballen ;)

O.
Jeg så bildene av din. Det er ingen tvil om at den jeg har kjøpt er ødelagt.
Selger sa at han hadde fått denne som erstatning for en annen OC-9 som han hadde returnert p.g.a feil.
Denne skulle være ny...
Jeg har ikke spillt med den, nei.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det var triste greier. Håper selger har vett til å gi deg pengene tilbake...
Puen spiller svært bra(kjøpte den på anbefaling fra Vidar P bl.a), skal nå teste Dynavector 20XL snart...blir spennende å sammenligne.

Håper det går i orden!

O.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
En tilståelse; har lenge vurdert fram og tilbake hva jeg skal sette meg som neste mål i den analoge verdnen. Hadde nå nylig kommet fram til at en Vpi Scout med vpi arm og Lyra Dorian kunne være en god vei å gå... men etter å ha sett bilder av denne Avid'n har jeg blitt usikker igjen :S Ikke for å disse vpi'n, men avid'n er et noe penere møbel, og antar at den er ikke mye dårligere enn vpi'n (?)...Er det ingen som har vunnet i lotto som kan teste vpi/vpi/lyra mot Avid/rega/lyra for meg ;D ;D ;D ;D

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg ville testet Avid/rega/dynavector!! Den nye XX-2 er vist helt hinsides alt!! Dog til den nette sum av 13.900,-...... Men om Lyra er alternativet så er det vel ikke et så vanvittig prishopp om du tenker på Argo eller noe i den duren.....

http://www.dynavector.com/products/cart/e_xx2mk2.html
Skal ikke si det for sikkert, men er bra sikker på at det blir ikke en dyrere PU enn Dorian (ca 6000). Har fortsatt ikke så ellverden av plater, så syns 6000 er nok i massevis......

mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Møbel? Frekk eller? ;D

Smaken er som...ja, du vet. Avid er garantert en strålende spiller og ser flott ut.
Men jeg er fortsatt svært glad jeg har valgt VPI ;)

O.
En tilståelse; har lenge vurdert fram og tilbake hva jeg skal sette meg som neste mål i den analoge verdnen. Hadde nå nylig kommet fram til at en Vpi Scout med vpi arm og Lyra Dorian kunne være en god vei å gå... men etter å ha sett bilder av denne Avid'n har jeg blitt usikker igjen :S Ikke for å disse vpi'n, men avid'n er et noe penere møbel, og antar at den er ikke mye dårligere enn vpi'n (?)...Er det ingen som har vunnet i lotto som kan teste vpi/vpi/lyra mot Avid/rega/lyra for meg ;D ;D ;D ;D

mvh Kai

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Jeg valgte Avid fordi jeg fikk en meget god pris på en pent brukt spiller.
Hadde ikke Odder linket til pent brukt Diva her i denne tråden, så hadde jeg også vært VPI eier i dag.

Forøvrig er jeg en meget "happy camper" i dag, da selger av pickupen betaler meg tilbake pengene mine.
Jeg har ny AT-OC9 samt Michell armlodd på vei fra Needledoctor.
Og jeg fikk akkurat en pall med nye høyttalere levert på døren.
"Hei, jeg heter Thomas og er audiofil..." ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

Gode nyheter - slik skal en selger være!

Du har mye å glede deg til - god speed!

O.
Hadde ikke Odder linket til pent brukt Diva her i denne tråden, så hadde jeg også vært VPI eier i dag.

Forøvrig er jeg en meget "happy camper" i dag, da selger av pickupen betaler meg tilbake pengene mine.
"Hei, jeg heter Thomas og er audiofil..."  ;D

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4

"Hei, jeg heter Thomas og er audiofil..." ;D
Flott å høre! Du har nok mye fin tid forran deg med Aviden. Har selv oppgradert til bedre arm, og for en oppgradering!!!! Jeg har nok litt å gå på enda i forhold til Riaa, men vi får ta en ting av gangen!! Flott å høre at du fikk ordnet det med PUen!!

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Hmpf! Jeg skal tydeligvis ikke få gang på denne eminente platesnurren.
Pakken med PU'en jeg returnerte til selger ligger enda på postkontoret der oppe. Og selger svarer ikke på mail.
Needledoctor gikk tomme for Michell armlodd den dagen jeg bestillte, og når de endelig fikk inn nye så
var de tomme for OC9. Jeg må belage meg på enda en ukes venting. Pluss postgang og tollbehandling.
Kansje i Juni.. :mad:

Vel vel, jeg har i det minste fått i hus ny cd-spiller.
Samt hatt tid til å bygge ett sett dynaBel Euforia, så helt galt er det da ikke.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Er nok ikke sikker på (etter bilde) at pu'en er def.
Ser mer ut som litt for lavt montert arm? (VTA)
Vel, du får se når den nye kommer...og kanskje få laget noen skiver/shims til justering av arm-høyden.

Arne K

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vel, du får se når den nye kommer...og kanskje få laget noen skiver/shims til justering av arm-høyden.

Arne K
AT OC9 har normalt meget god klaring fra bunnen av huset til vinylen, og nåla har en langt brattere vinkel med normalt stifttrykk. Nå er jo det du kaller VTA selvsagt bakoverlent her på bildet, siden nåla ligger på stiftvekten, men jeg vil mene at det ikke skulle bety så mye.

Mvh Vidar P

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg ville testet Avid/rega/dynavector!! Den nye XX-2 er vist helt hinsides alt!! Dog til den nette sum av 13.900,-...... Men om Lyra er alternativet så er det vel ikke et så vanvittig prishopp om du tenker på Argo eller noe i den duren.....

http://www.dynavector.com/products/cart/e_xx2mk2.html
Selv om det ikke er etisk??! å bruke en link som denne til å drive markedsføring for varer som det er mulig jeg vil selge, kan jeg nevne at jeg har en NY/UBRUKT Dynavector XX-2 for salg for NOK 9.900.

Dette fordi boron armrøret på min gamle XX-2 knakk, og at jeg derfor fikk en ny mot mellomlegg for oppgradering/innbytteordning fra Dynavector Japan (via Audio Cencept i Sverige). Da jeg ikke klarte meg uten pick up i tiden mellom at den ødelagte ble sendt Japan og ny kom tilbake i retur, kjøpte jeg meg likegodt en Benz Ruby 3. Denne er nå montert og vil nok bli stående inntil den har spilt ferdig "sine timer", og derfor har jeg en XX-2 som sikkert vil ha bedre av å bli hengt på en god platespillerkombo enn å bli liggende i påvente i en skuff hos meg!

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2

Arne K
Den er garantert defekt. Vekta på bildet er justert til 1gram.
Når jeg legger PU på vekta så forsvinner bare nåla oppover. Det finnes ikke motstand i nålen.
Knabbet dette bildet fra Dog, så kan du se hvordan en riktig montert OC9 skal se ut.

Det er riktig at armen på bildet mitt er montert for lavt.
Armen er satt opp for 14mm Rega PU og AT'n er 18mm. Jeg hadde en 2mm spacer som jeg satte på, så armen sitter 2mm for lavt.
Jeg har nå fått tak i AVID's justerbare armfeste, så det problemet er løst.

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Jeg fortsetter skravlingen min her jeg. Godt å få ut litt frustrasjon i blant. :)
Han jeg kjøpte den defekte OC-9'en av har hentet denne, så da slapp jeg å tape de pengene.
Needledoctor sendte Michell armlodd og ny OC-9 den 11. Mai.
Pakken ble sluppet fra tollen på Gardermoen den 15. Mai, og siden har ingen sett den...

Heia Posten! :-/

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Endelig!
Jeg begynte å lure på om det skulle bli noe av vinyleventyret mitt i det hele tatt.
Men nå er omsider delene her og helgen er reddet.

Ny OC-9, justerbart armfeste og armlodd montert på armen:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bravo. Denne AT OC9 er ekstra kilen på dette med innspilling; den låter litt tynt i en 10-15 timer, så begynner klangfarger og dynamisk headroom å fylles på ganske så radig inntil ca 50 timer, deretter er det en mildt finpuss av klangdybde og "frihet" i lyden inntil 100 timer.... :D

Mvh Vidar P

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Endelig!
Jeg begynte å lure på om det skulle bli noe av vinyleventyret mitt i det hele tatt.
Men nå er omsider delene her og helgen er reddet.
Ut fra bildet (her kan kameravinkelen lyve) kan det virke som om armbasen er montert litt høyt. Armrøret bør ligge vannrett og parallelt i forhold til platen når pickupen ligger i rillene.

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Det er nok riktig det CBA.
Bildet er tatt under montering/testing. (ivrig må vite ;) )
Her er armen ferdig justert:

Jeg gleder meg til å høre fortsettelsen, Vidar P.
De fleste jeg har snakket med sier det kommer seg vesentlig etter 60-70 timer.
Jeg syns det hele låter fortreffelig allerede nå etter 10-12 timer.

Topp Bunn