Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Jeg skjønner greia med spikon, bjarne.
    Men for sånne mockup tullinger som eks. meg, så funker "finger-twist-kabelstumper" fortsatt best når man er i "nysgjerrig-på-nytt" hjørnet.
    Når man vil teste nye setups, så fungerer verken speakon, eller WBT...når nye nysgjerrigheter må utforskes.
    Hehe, tvert i mot så ville jo Speakon gjort livet enda enklere for deg bergis siden man kan koble ut og inn kablene på et sekund i stede for å krype inn bak ampen og kludre med å føle seg frem i et desperat forsøk på å få kabelstumpene inn i riktig hull ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    FUCK så ufattelig bra disse Purifi modulene er!

    Koblet ting opp og lagde et første forsøk på filer i AL, og fikk umiddelbart gåsehud fra første tone, og den gir seg ikke!
    Hadde jo forhåpninger om at ting skulle bli litt bedre, men her var det umiddelbart kvantesprang fra første forsøk, og det før jeg har prøvd ut alle tuningmulighetene man har med AL!

    Mye mer organisk og realistisk sound i forhold til de gamle ampene, og lydbildet er blitt enda mer taktilt, dypt og bredt enn før.

    Terningkast 6 etter kun 10 min der altså :cool:
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Rått!! flotte forsterker og noe å tenke på når jeg går over til beryllium fra 800 hz og opp
    Får i alle fall en helhjertet anbefaling herfra!
    knuser Anaview ams0100 så langt ned i støvlene at man ikke kan se dem lenger.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kansje jeg får ta turen innom deg etterhvert? Håper og tipper du nå skal lytte mye fremover?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Hvor mange watt er disse på? Og ja, har lenge tenkt å besøke deg - Nå er det vel på tide snart
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Hvor mange watt er disse på? Og ja, har lenge tenkt å besøke deg - Nå er det vel på tide snart
    Denne ampen bruker Purifi 1ET400A
    Er vel ratet til 424w i 4ohm og 227 i 8ohm

    Det finnes også en Purifi 1ET7040SA modul som gir enda mer watt på lave impedanser, men det var ikke noe jeg behøver så gikk for 400A varianten.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har skjønt at flere her på HFS liker purifi ampene, men hva er poenget med 227 watt på komp drivere?
    Jeg tviler ikke på at purifi låter bedre enn min AMS 0100 på mellomtone horn.

    Betyr denne åttekanalern da at du også bruker 227 watt på horn tweeterne ???
    :unsure:

    ...jeg undres, og er forvirret, fortvilet....og muligens snart forvitret. 🤭🥴

    Kanskje jeg skulle handlet en seks kanalers purifi?
    De to nederste kanalene i 8 kanals setupen må reserveres til Crown ampene mine, da 227 watt IKKE holder til mine basser som trenger kilowatter.
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Jeg har skjønt at flere her på HFS liker purifi ampene, men hva er poenget med 227 watt på komp drivere?
    Jeg tviler ikke på at purifi låter bedre enn min AMS 0100 på mellomtone horn.

    Betyr denne åttekanalern da at du også bruker 227 watt på horn tweeterne ???
    :unsure:

    ...jeg undres, og er forvirret, fortvilet....og muligens snart forvitret. 🤭🥴

    Kanskje jeg skulle handlet en seks kanalers purifi?
    De to nederste kanalene i 8 kanals setupen må reserveres til Crown ampene mine, da 227 watt IKKE holder til mine basser som trenger kilowatter.
    10 kanaler ikke 8, så da er det altså 5 purifi stereoforsterkere i et chassis.
    og ja det betyr at kompdriverne har 227w akkurat som bassene - men har jo naturligvis satt gain på bass-ampene opp til 29db og kompdriver ampene til 12.8db så de matcher bra i nivå og kompdriverne er stille.

    man trenger jo ikke 227w til kompdriverne, men det gjør jo heller ikke noe skade at de går på tomgang ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ok, skjønner.
    Men da holder det vel med en 4 kanaler til meg...for midbass og mellomtone horn.
    Ikke faen om jeg kjører 227 watt på fostex/yamaha tweetere...så snobbete er jeg ikke. ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Ok, skjønner.
    Men da holder det vel med en 4 kanaler til meg...for midbass og mellomtone horn.
    Ikke faen om jeg kjører 227 watt på fostex/yamaha tweetere...så snobbete er jeg ikke. ;)
    ja du bergfinn, du bergfinn, du bergfinn...
    Det er lydkvaliteten som betyr noe ikke watten!!!
    HT spilte høyt nok med 25w anaview i diskanten, men det låt ikke like bra fordi om ;)
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Men hvordan være sikker på at forbedret lyd skyldes forsterkere når det er kjørt ny kalibrering? Ikke at jeg tviler på at Purify er bra 🙂
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Men hvordan være sikker på at forbedret lyd skyldes forsterkere når det er kjørt ny kalibrering? Ikke at jeg tviler på at Purify er bra 🙂
    jeg har kjørt kalibrering med de samme parametrene og lik target med de gamle ampene uten å få i nærheten av like bra resultat, så da velger jeg å tilegne en god dose av resultatet til ampen, selv om det jo ikke er særlig vitenskapelig ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Gratulerer! En estetisk nydelig forsterker og et godt tegn at den gav gåsehud sånn umiddelbart etter tilkobling. :cool:
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ...jeg drømte faktisk om purifi amper i natt.
    Ikke nødvendigvis fordi jeg ønsket det, men kanskje jeg likevel må ha dem.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ...jeg drømte faktisk om purifi amper i natt.
    Ikke nødvendigvis fordi jeg ønsket det, men kanskje jeg likevel må ha dem.
    Hehe, livet er hardt - drømte om purifi i lang tid før jeg fikk ut fingern, men så var det jo verdt det til slutt.
    Finnes i utallige varianter, så man jo ikke blakke seg helt og gå for mange kanaler med en gang - selv om det jo er digg med alle i et smekkert kabinett ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg ser det er minimum 6 kanalers på der du handlet bjarnetv.
    Er det noen nettsider som selger en 4 kanalers med samme effekt.
    Da blir det ca 200 watt på mellomtonehorn og 400 på midbasser ved 4 ohm?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ok da, mulig jeg melder meg inn i snobbeklubben og bestiller en 4 kanaler over nyttår.
    Skulle vel bli rundt 40 K NOK det etter moms og frakt....eller litt mer?

    Jeg må innrømme de ser ganske lekre ut disse Apollon sakene.
    Om det lydmessige skulle være like lekkert, så er det fristende å trykke på "kjøp" knappen.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Ok da, mulig jeg melder meg inn i snobbeklubben og bestiller en 4 kanaler over nyttår.
    Skulle vel bli rundt 40 K NOK det etter moms og frakt....eller litt mer?

    Jeg må innrømme de ser ganske lekre ut disse Apollon sakene.
    Om det lydmessige skulle være like lekkert, så er det fristende å trykke på "kjøp" knappen.
    frakten var 252,90€ , så jeg endte vel opp med å betale 75K totalt for 10 kanaleren med custom lakk og mva - jo flere kanaler man går for jo mer for pengene får man ;)

    Merk dog at de har ganske lang produksjonstid på multikanal ampene - jeg bestilte denne 30 september.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Bedrev litt julerydding og kom over et Yamamoto headshell jeg helt hadde glemt at jeg kjøpte når jeg besøkte japan i 2017
    kanskje ikke verdens beste fargematch til valnøttplinthet og den svarte armen, men bling er bling ;)
    IMG_8092.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Det der er ikke bling, det er Beito!!!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    ja, jeg kan jo alltids forstå at folk som ikke har vært borti det kan være skeptisk til estetikken, og at det kanskje er derfor det aldri har slått an i hifi-verden, men har man først blitt eksponert for pluggens konstruksjon, er det ingen vei tilbake.
    en skikkelig nytelse å ha med å gjøre, og man vet at man er garantert god kontakt.


    De finnes jo i annen utførelse også, tung, stor og i metall, men er vel fremdeles mer industriell enn bling


    Tilkobling (2).jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Etter en sykelig og covid-fylt jul på vestlandet er det godt og komme tilbake og høre at anlegget låt akkurat like godt som før juleferien - det var ikke bare en gleden over en ny dings som lurte hjernen til å tro at det var bedre enn før!
    DSC02178.JPG


    Men er nødt til å få utvidet USM racket mitt så jeg får plass til alt sammen - kan ikke la shabby chic stilen forbli permanent!
    tror jeg skal legge til en 50X50cm seksjon mellom de to plateskuffene som forsterkeren kan kose seg inni, og så lage en valnøttkasse til studer cd spilleren så den ser litt mer staselig ut ved siden av platespillerene.
    Screenshot 2023-01-03 at 14.43.40.png



    Tror denne kunne blitt kul med en litt solid kasse med valnøttfinér ala technicsen - kanskje beholde vinkelen, men løfte den litt opp og bygge litt ut - den er jo tross alt laget for innfelling, så den skriker nærmest etter et komfortabelt hull å hvile i.
    IMG_8182.jpeg
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hadde det vært kult å lage den flat men så tykk at den kan settes på høykant for visuell variasjon?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Hadde det vært kult å lage den flat men så tykk at den kan settes på høykant for visuell variasjon?
    Næææ, tror det ville sett rart ut - tror ikke drivverket hadde likt å stå oppreist heller.

    etter litt googling så har jeg funnet noen japanske varianter over temaet, men synes ingen er helt innertier
    1672776735617.png

    1672776751478.png


    tre-sider som på den øverste på bildet der var forresten originalt ekstrautstyr, så det er jo også en mulighet, men tror jeg skal prøve å dra det ørlite lengre enn som så.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn