Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    I dag er en god dag!
    Etter 25 år fikk de ENDELIG ut fingeren, og bestemte seg for å gi ut ett av tidenes beste soundtracks i sin komplette form på LP... og heldigvis holder utgivelsen ekstremt høy standard, med gjennomført fysisk kvalitet og god lyd!
    DSC02392.JPG

    DSC02397.JPG

    DSC02398.JPG



    Og litt smakebiter til glede for de uinnvidde.

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Og en liten heads-up til j-jazz brigaden: Hideo Shiraki "In fiesta" kommer endelig ut med en ny reissue, så da slipper man å betale blodpris for et eksemplar.

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Januar er definitivt en god tid for vektøkning - pinnekjøtt og rakfisk kastes ut av butikkene til halv pris!
    jeg klarer i alle fall ikke la være å fylle opp boden med alt for store mengder.
    IMG_9275.jpeg


    og litt fredagsmusikk orker man vel på toppen.

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Rakfisk kan være ufattelig digg!
    men om man får en dårlig variant kan det fort ta noen år før man orker å prøve igjen...

    jeg holder naturligvis en knapp på rakfisk fra Noraker gård siden slekta kommer fra nabogården (som nå rrommer bryggeriet Små vesen) ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.715
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Rakfisk kan være ufattelig digg!
    men om man får en dårlig variant kan det fort ta noen år før man orker å prøve igjen...

    jeg holder naturligvis en knapp på rakfisk fra Noraker gård siden slekta kommer fra nabogården (som nå rrommer bryggeriet Små vesen) ;)
    Litt detsamme som med surstrømming får man dårlig variant så er det ikke sikkert man prøver igjen :rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    En fetter av meg drev og gnagde på odelsjenta på Noraker gård noen år, og da fikk jeg alltid rakfisk. Nå er han dessverre borte.

    Hva surstrømming angår så er det noe man ALDRI trenger å prøve!!!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    En fetter av meg drev og gnagde på odelsjenta på Noraker gård noen år, og da fikk jeg alltid rakfisk. Nå er han dessverre borte.

    Hva surstrømming angår så er det noe man ALDRI trenger å prøve!!!
    Han ble vel ikke påkjørt av toget i hine hårde dager?
    synes å huske at det var slik gamle odelsjenta møtte typen, siden hun var sykepleier.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Neida, natural causes som det heter..
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Han jeg tenkte på overlevde - men sikkert ikke samme typen.
    å overleve å en togpåkjørsel er tross alt noe man gjerne forteller til alle rundt en til det kjedsommelige ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Imponerende innsats på motorfronten. Stas å følge med her.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Har en annen kamerat som overlevde - gikk på toglinja hjem fra byen en gang... snarvei ved Vålerenga, han bodde på andre siden av linja. Det var en del farmasøytika inne i bildet. Klask sa det og så var det måneder på sykehus/rehab. MANGE måneder. Ble aldri helt patent etterpå.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Imponerende innsats på motorfronten. Stas å følge med her.
    Ja det er en liten smakebit på hva du har i vente dette her!
    Tror det blir mye gøy (sprinklet med en liten dose frustrasjon) når du skal skifte stempelringer på e-typen ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Er forresten på andre måned i min venting på svar fra vegvesenet om motorombyggingen... er det rart bilhobbyen er døende når byråkratiet er såpass tungtrådd.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    En ny uke, en ny japansk sjeldenhet på vinyl renner inn.

    Denne gangen Sheena Ringos Heisei fuzuko!
    En plate jeg har hørt alt for mye på siden den kom ut i 2007, og det var med stor glede jeg klarte å karre til meg et eksemplar.
    DSC02409.JPG


    Alltid kjekt med plater som kombinerer de to beste sjangrene - pop og klassisk ;)

    skål!
    IMG_9280.jpeg
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kos deg! Her Har det nærmest vært eufori etter at helt grei chardonnay igår bør helt konge idag etter 18 timer luft:)

    også har jeg funnet ut hvilken USM farge det blir i nye huset:) du må komme innom etterhvert
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Kos deg! Her Har det nærmest vært eufori etter at helt grei chardonnay igår bør helt konge idag etter 18 timer luft:)

    også har jeg funnet ut hvilken USM farge det blir i nye huset:) du må komme innom etterhvert
    ja, det er sant, må komme meg innom på en lyttetur en dag!
    dagens vin var en hiruzta txakolina, som definitivt kan anbefales for fans av ung og lett hvitvin.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    ja, det er sant, må komme meg innom på en lyttetur en dag!
    dagens vin var en hiruzta txakolina, som definitivt kan anbefales for fans av ung og lett hvitvin.
    Japansk/gresk ?

    ikke Mega digg lyd her enda pga mangler en del tekstil osv, men gir lyd når usm og mer tepper og møbler er på plass!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Da var det vel på tide med en liten oppdatering om hva som foregår i casa bjarnetv.

    Etter en del purring på vegvesenet har jeg fått beskjed om at behandlingstiden for søknad om ombygging for tiden er 6-8 måneder, så motorbyggingen til minien ligger litt på vent.

    men ikke at jeg mangler arbeid!
    jaguaren hadde fått stryk på forrige eu kontroll, noe enkelt småplukk men også oljelekkasje fra både motor og tannstang, samt en mystisk airbag-feil, så her måtte noe gjøres!

    IMG_9354.jpeg
    IMG_9355.jpeg
    IMG_9358.jpeg
    IMG_9377.jpeg

    IMG_9381.jpeg
    IMG_9382.jpeg
    IMG_9378.jpeg
    IMG_9383.jpeg
    IMG_9458.jpeg
    IMG_9393.jpeg
    IMG_9400.jpeg
    IMG_9403 2.jpeg
    IMG_9467.jpeg


    Og resultatet ble null hull på etterkontroll nå i går, så da er bjarnetv endelig mobil igjen!
    Nå skal det rånes!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Godt jobbet! Du må gjerne fortelle litt om hva som er gjort relatert til bildene.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Godt jobbet! Du må gjerne fortelle litt om hva som er gjort relatert til bildene.
    Ikke så veldig avanserte greier egentlig - tannstangen var lekk fra forseglingen på akslingen, og siden ny tannstang ikke lenger er tilgjengelig ble det overhaling med nye o-ringer og teflon-forseglinger.
    Teflonforseglingene er ganske harde, så må mykgjøres i varmt vann så de ikke blir skadet under montering.

    Reparasjonen holdt i alle fall gjennom eu kontrollen, så jeg håper jo naturligvis at det har fikset problemet, men det vil vel tiden vise.
    kittet jeg hadde kjøpt hadde feil størrelse oljetettingsring ut fra "hus" til aksling, så det kan nok begynne å lekke igjen her med tiden siden jeg måtte gjenbruke den gamle.

    Nå vet jeg i alle fall hvordan ting funker, så om det begynner å lekke igjen så får jeg heller prøve å finne en leverandør av korrekt tettningsring.

    Når det kommer til airbagen så var det en rimelig lang og omstendelig prosess å feilsøke - alt indikerte at det var en feilkobling i "klokkefjæren" som kobler til airbagen i styret, men etter å ha byttet denne så var feilen fortsatt der.
    Byttet så airbag computeren til en brukt en jeg fikk fatt i på ebay, noe som løste problemet, så det var nok en eller annen mystisk feil i den.

    Og så sist men ikke minst, en simpel ventilpakningsbytte, siden den var blitt litt inkontinent.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Godt jobbet.

    Dette med feil størrelse på pakninger later til å være vanlig. Pakningen jeg får med når jeg kjøper oljefilter passer ikke. Hva er ventilpakning forresten?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Godt jobbet.

    Dette med feil størrelse på pakninger later til å være vanlig. Pakningen jeg får med når jeg kjøper oljefilter passer ikke. Hva er ventilpakning forresten?
    Mente ventildekselpakning ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Da er jeg med. Den er utrolig flott bilen din. Alltid vært svak for XJ.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.481
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Sunnmøre
    Og resultatet ble null hull på etterkontroll nå i går, så da er bjarnetv endelig mobil igjen!
    :love:

    Eg er stum, dvs: kombinasjonen av at du 1) vedlikeheld noko såpass nytt (1995-ish?), kraftig og komplekst som XJ(R?) sjølv, 2) gjer slikt på gateparkering og i garasjekjellar, og 3) av sjølve bilen.

    Er du fullstendig autodidakt amatør på dette?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    :love:

    Eg er stum, dvs: kombinasjonen av at du 1) vedlikeheld noko såpass nytt (1995-ish?), kraftig og komplekst som XJ(R?) sjølv, 2) gjer slikt på gateparkering og i garasjekjellar, og 3) av sjølve bilen.

    Er du fullstendig autodidakt amatør på dette?
    Takker så meget!

    Er fullstendig amatør ja - begynte jo naturligvis å skru bil selv for å i det hele tatt ha råd til å eie en bil, men også fordi jeg etterhvert har mistet fullstendig tro på alt som heter bilverksteder.
    Tror aldri jeg har opplevd å levere inn en bil til reparasjon uten å få dem tilbake med feil og dårlig utført arbeid, samme hvor godt rykte verkstedet har.

    å skru på gaten eller i garasjeanlegg er jo naturligvis ikke særlig praktisk, så drømmen er jo en skikkelig garasje, slik at jeg kan ta meg skikkelig tid, og ikke måtte skru alt sammen igjen etter hver økt for å skjule hva som foregår ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn