Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    om dere vil ha noe skikkelig hardcore musikk for degenerates, så er det bare å stålsette seg for yunovation og melodikaens besnærende toner.

    Tror det er den nyeste utgivelsen jeg har på CD, og er muligens også selve definisjonen på en guilty pleasure :unsure:
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.647
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Klassiker den samleboksen der!
    Bare synd at man må opp og flippe platene såpass ofte med 45 rpm, så er av og til for lat til å fiske dem frem...
    Finnes en snarvei rundt det problemet;)
    Utgivelser fra Three Blind Mice definerer nok hele den japanske delen av min samling så langt. Har skjønt det finnes noen flere perler.
    8F1F577B-90F7-4457-BC77-81CF4832805A.jpeg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    om dere vil ha noe skikkelig hardcore musikk for degenerates, så er det bare å stålsette seg for yunovation og melodikaens besnærende toner.

    Tror det er den nyeste utgivelsen jeg har på CD, og er muligens også selve definisjonen på en guilty pleasure :unsure:
    Faktisk skikkelig digg, og har blitt for gammel til å skamme meg for guilty pleasures
    072EP er også skikkelig fengende og mer dansbar, ennå en driver jo ikke med slikt en mandags morgen
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ja, har jo egentlig aldri hatt så sterkt skille mellom "vanlig" musikk og guilty pleasures, men av og til så tenker man jo at man er litt rar når man sitter og koser seg en fredags kveld med en iskald pils og litt obskur japansk melodica-pop, eller gud forby, Dunk, dunk langs norskekysten volum 1...

     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    ja, har jo egentlig aldri hatt så sterkt skille mellom "vanlig" musikk og guilty pleasures, men av og til så tenker man jo at man er litt rar når man sitter og koser seg en fredags kveld med en iskald pils og litt obskur japansk melodica-pop, eller gud forby, Dunk, dunk langs norskekysten volum 1...

    Dunk, dunk-musikk er vanligvis ikke noe for meg, men DENNE skulle jeg hatt i samlinga! :love:
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    De selger den fortsatt, så det er bare å legge inn en bestilling!
    vol.2 er dessverre ikke like bra siden den involverer prating, noe som naturligvis ødelegger stemningen.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ja, har jo egentlig aldri hatt så sterkt skille mellom "vanlig" musikk og guilty pleasures, men av og til så tenker man jo at man er litt rar når man sitter og koser seg en fredags kveld med en iskald pils og litt obskur japansk melodica-pop, eller gud forby, Dunk, dunk langs norskekysten volum 1...

    En kollega av meg spilte den på jobb for noen år siden til stor jubel og hat etter hvem du spurte😂 Han hadde også en bilmotor cd med div.gromsaker😁
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.647
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    @Jon Hvordan er den Isao Suzuki plata? Har allerede Misty fra TBM og lurer på om boksen er verd det. Er jo ellers noen horrible priser på disse
    Synes vel egentlig Midnight Sugar er den beste av dem, men liker alle tre godt. Fantastisk lyd. Og enig. Prisene har blitt stive
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    @Jon Hvordan er den Isao Suzuki plata? Har allerede Misty fra TBM og lurer på om boksen er verd det. Er jo ellers noen horrible priser på disse
    Blow up er kjempebra, men Blue city er min favoritt - muligens fordi jeg oppdaget den først, og de andre etterpå.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    En kollega av meg spilte den på jobb for noen år siden til stor jubel og hat etter hvem du spurte😂 Han hadde også en bilmotor cd med div.gromsaker😁
    min far var båt-reparatør, og hadde platen med seg på innerlomma hvor en han dro - kjempehit på et hvert nachspiel når Laphroaig'en begynte å nærme seg tom.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Jeg gav i alle fall en heads up her på sentralen i 2017 når den ble gjenutgitt sist, så min samvittighet er ren ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Jeg gav i alle fall en heads up her på sentralen i 2017 når den ble gjenutgitt sist, så min samvittighet er ren ;)
    Det var tydeligvis før jeg hadde blitt så tungt audiofil at jeg grumser i obskur japansk jazz.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    når vi først er i den modusen, så er det noen andre utgivelser det kan være verdt å få med seg:

    japansk jazz reissue

    bra solopiano jazz

    veldig dyr reissue av gammel argentinsk jazz

    siste til pharao sanders - snappet opp et eksemplar av 180g limited for noen uker siden, men ser de skal kjøre en repress som kommer ut i sommer

    og en bra plate om man vil transporteres til en ekstra funky versjon av 70 tallets napoli ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ah, hvilken lykke det er å luske seg ut i fredags-skumringen med godbilen, gi den en god vask, og så cruise rundt i tomme oslo-gater mens solen er på vei ned.

    Akkompagnert av en rumlende rekkesekser og noen passende kjørelåter så er det pur avslapping...
    (helt til man får blod på tann og etterlater litt gummi i et lyskryss mens kompressoren hyler... 😇)

    IMG_6315.JPG


    Så nå knekkes kveldens første pils, og en nyankommet plate skal få plage øregangene.
    Picture disc og greier!
    IMG_6311.JPG


    Gammel til sinns som jeg er, har jeg også skaffet meg en gyngestol, designet av Illum Wikkelsø.
    Min mor kjøpte den billig på et loppemarked for mange år siden, men har aldri funnet en plass til den.

    Ikke at jeg nødvendigvis har plass til den noe sted jeg heller, men pytt sann, jeg klarer vel å klemme den inn mellom noen andre greier ;)

    IMG_6309.JPG


    Den trenger en kjærlig hånd for å vende tilbake til live, men er lenge siden jeg har pusset på treverk, så lungene trenger litt ferskt påfyll av trestøv.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hehe, jeg vet ikke hva Sierra eller Calibra er engang jeg, er det en slags T-ford? vi hadde ikke biler på skjæret mitt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å se katta i drift. En kompis har kjørt 35000 på fire år. Det regnskapet var ikke pent.. :rolleyes: :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hva, hadde dere ikke Top trumps kort en gang!?
    Min far hadde en haug, så det var topp underholdning!
    var nok mer inne i forskjellen på geitbåter og færinger og hva Callesen diesel og volvo penta kunne brukes til. Samt forskjellen på skøyte og sjark og hva no som var bra med hekkskøyter.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    var nok mer inne i forskjellen på geitbåter og færinger og hva Callesen diesel og volvo penta kunne brukes til. Samt forskjellen på skøyte og sjark og hva no som var bra med hekkskøyter.
    min far samlet på gamle båtmotorer, morkne trebåter og tungt maskineri, så er nok dessverre miljøskadd på den biten også :ROFLMAO:
    IMG_0720.JPG
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Et smykke av en bil!🤩 Godt eksempel på vellykket og tidløs design!
    ja, hadde egentlig planer om å endelig kjøpe en mer moderne og sytalaus bil etter 16 år med skabbete veteranbiler, men så ble jeg så trist av både design og motoriseringsalternativer, så det ble som det ble.
    er dog den første bilen jeg har eid med airbag og ABS, så litt fremskritt er det jo ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    gjelder å bruke opp bensinen før det går tomt!
    Tror det handlet like mye om å få bilen på et nivå som gjør at en trives. Spent på hvordan full poly blir på min. Hører forresten rykter om landstreff i Halden, igjen , i år... Men tviler. Audiofilt tilsnitt på rt autofilt møte til neste år kunne vært artig, få med en gjeng med diverse biler :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Tror det handlet like mye om å få bilen på et nivå som gjør at en trives. Spent på hvordan full poly blir på min. Hører forresten rykter om landstreff i Halden, igjen , i år... Men tviler. Audiofilt tilsnitt på rt autofilt møte til neste år kunne vært artig, få med en gjeng med diverse biler :)
    vi får nok til å organisere en liten HFS konvoi med dekksparking i løpet av våren - så lenge vi ikke klemmer for mye så burde det gå greit ;)
    Har forresten samlet opp en god dose med slitedeler og nips som burde byttes, så vi burde jo arrangere den store mekke-helgen snart!
    må bare fabrikkere en ny brakett eller to til intercooler-pumpen først.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    vi får nok til å organisere en liten HFS konvoi med dekksparking i løpet av våren - så lenge vi ikke klemmer for mye så burde det gå greit ;)
    Har forresten samlet opp en god dose med slitedeler og nips som burde byttes, så vi burde jo arrangere den store mekke-helgen snart!
    må bare fabrikkere en ny brakett eller to til intercooler-pumpen først.
    Tar du bestilling på en eller to slike braketter? :)... Begynner å nærme seg sesong ja, tar ut min i morgen. Kjøpt meg skiltholder, men usikker på om jeg synes den var litt bling... :cry:
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Tar du bestilling på en eller to slike braketter? :)... Begynner å nærme seg sesong ja, tar ut min i morgen. Kjøpt meg skiltholder, men usikker på om jeg synes den var litt bling... :cry:
    ja, må bare få demontert den originale og se hva som trengs for å få plass til bosch-pumpa, så burde det være en smal sak å lage to når jeg først er i gang.

    kjøpt en sånn krom-skiltholder?
    har sett et par avvikere kjøre rundt med det, men føles kanskje litt over streken ja :ROFLMAO:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ja, må bare få demontert den originale og se hva som trengs for å få plass til bosch-pumpa, så burde det være en smal sak å lage to når jeg først er i gang.

    kjøpt en sånn krom-skiltholder?
    har sett et par avvikere kjøre rundt med det, men føles kanskje litt over streken ja :ROFLMAO:
    Adamesh.. Kun bak.. Men ja, usikker.. Tenkte litt på hønsenetting under støtfanger, men dyrt.. Kjempe om du gidder la ekstra, name your prize :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn